00:00Evet, R.C. Oto'dayız. Yerimiz Koca Sinan Otosanayi ve Beysat Ustamızla beraber söyleşimize devam ediyoruz.
00:08Beysat Ustacığım, bu özellikle dizel araçlarda duman atmasının açıklaması nedir?
00:15Şimdi dizel araçlarda 2010-2012 yılından sonra ülkemizde ve dünyada çevre kirleri alakalı gidiyer dediğimiz yani partikül, egeri ve edbulü
00:25sistemleri çıktı.
00:26Burada bunun sebebi dışarı çıkan pis gazları, yanlış gazları kendi bünyesinde toplayarak dışarı atmaması.
00:36Atmadığı zaman da belli bir kilometreden sonra bu gidiyer dediğimiz olay dolma yapıyor.
00:41Dolduğu zaman da ya serviste ya da dışarıda bu filtrelerin temizliği oluyor ama temizlendiğinde kimsenin garanti vermiyor.
00:50Neden vermiyor? Çünkü kendi kendine jenerasyon yaptığı esnada 400-500 derecelik bir olay oluyor.
00:57Burada da içindeki taş yanma yapıyor, elime yapıyor. Tekrardan tıkanıyor.
01:03Gözlenek çok olduğu için o gözlenekler tıkanıyor. Bu sefer de yanmış gazı dışarı atamıyor ve aracımız arzaya düşüyor.
01:10Burada da ne oluyor? Partikül'e göre dediğimiz bu malzemenin değişimi gerekmesi lazım.
01:15Değişimi de arabalara göre yani 50-60'dan başlayıp çok yüksek meblalara kadar, 100-150 bin meblalara kadar çıkıyor.
01:23Kim insanların bu gücü karşılanmadığı için de Partikül Eger'e ve Edbul'ü iptal dediğimiz
01:30beyne format ve oradaki filtre sökülük susturuculuk yapıldığı zaman da araçlarımız tekrar portlanıyor.
01:37Bu şekilde de yol adalama diye. O esnada da yanan gazı bu sefer dışarı atmaya başlıyor.
01:44Nasıl bugün işte eski dizel araçlarda çok duman ama bu araçlarda öyle değil tabii.
01:51Tufaktan böyle bir duman sağlanıyor.
01:53Bunun önüne geçebilmek için de hani yeni bir araç aldınız, belli bir kilometre yaptınız.
01:5850 binde, 70 binde gibi bir aracı kullanırken şehir içi kullanıyorsak bu arabayı genelde ayda bir veya ne bileyim böyle
02:08bir müsait olduğunuzda
02:09otomatikse manuele çekerek düşük vites yüksek devir.
02:14Yani arabanın içindeki oluşan kurulu atmanız lazım.
02:17Burada da ne giriyor?
02:18Motorun basıncı yani komprosör dediğimiz olay yüksek devirde basınçla beraber dışarı atmanız lazım.
02:26Eğer atmazsanız sadece şehir içinde kullanırsanız devir 2000'i geçmeden otomatik araçlarda zaten bu şekilde 2, 3, 4 hemen saymaya
02:34başlıyor.
02:35Manuele araçlarda da insanlar daha 2000 devire gelmeden vites atıyorlar.
02:39Bu vites atma esnasında turbo daha devreye girerken vites atıyorsun devrin düşüyor.
02:45Burada demek istediğim olan şu.
02:47Ne kadar bölantiyi biraz yüksek kullanırsak o kadar çıkışı rahatlatırız.
02:53Eğer bunları yapmazsak Partukil Eger'e olayımız başımıza yarın iş açacak.
02:57İş açtığı zaman ya iptalini yapacaksınız ya da ben iptalini yapmak istemiyorum.
03:02Arabam orijinal olsun diyorsan da dediğim gibi arabasına göre 50'den başlı çok yüksek nemralara kadar çıkan bir olayla karşı karşıyayız.
03:10İptalinde de tekrar söylüyorum bunu ben de yapıyorum yapmıyor değilim.
03:14Yeni araçların bazılarının beynine şöyle söyleyeyim program atamıyorsun.
03:20Niye?
03:20Beyini açamıyorsun.
03:22Beyini açma dediğimde bilgisayar havaladığımız zaman bilgisayardan açılmadığı için yani beynine herhangi bir müdahalemiz yok.
03:28Beyin açıldığı zaman onun içine yurt dışında dosya yazılımı yapılıyor.
03:32Dosya yazılımında Partukil'in, Eger'e'nin ve İtbul'ünün iptali olmuş bir şekilde tekrardan yazılımla beraber beyini yıkıyoruz.
03:40Bu şekilde arabanın beynine taktığınız zaman bir daha karşımıza Partukil'in, Eger'e ve İtbul'ünün iptalını alakalı bir arıza
03:46çıkmıyor.
03:47Ve aracımız rahatlıyor çünkü çıkış sağlam olduğu için rahat olduğu için arabanın pis kazı atması daha rahat olduğu için araba
03:55hem hızlanma olarak hem de güç olarak bitirip daha artıyor.
03:59Durumun yani bari.
04:00Behzat hocam yani harika bilgilerdi bunlar.
04:02Akademik bilgiler sundunuz bize ve aydınlatıcı bilgilerdi.
04:06Çok teşekkür ediyorum.
04:08Bir sonraki şort videomuza geçiyoruz.
04:10Şort videoyu izleyenler bu uzun videoları da mutlaka izlesinler.
04:14Şimdilik görüşmek üzere.
Yorumlar