- 15 dakika önce
T24 yazarı Prof. Dr. Ayşe Naz Bulamur ile akademisyen Dr. Cihan Yurdaün’ün dizi ve film gibi yapımları tartıştığı Ekran Aşkına’nın bu bölümünde Daha 17 dizisi mercek altında.
Kategori
🗞
HaberlerDöküm
00:06Ekran Aşkınan'ın sezon sonuna geldik.
00:08Sezon sonunda daha 17 dizisini inceleyeceğiz.
00:12Ve gene bu dizide muhteşem bir, mükemmel, harika bir kahramanımız var.
00:18Nazo Hocam.
00:18Evet, ben açılış sahnesinden dedim ki herhalde Eşref Rüya'nın gençliğini izliyoruz.
00:24Çünkü o karakter de yetimdi.
00:26Ve Çağ'ın Efe de Çağatay Ulusoy'un gençliğini hatırlıyorum.
00:29Çok benziyor değil mi?
00:30Çok benziyor.
00:32Ve böyle açılışta işte ışıklar müzik eşliğinde insanların arasından çıktı Aras.
00:38Sanki böyle bir kabadayının doğuşunu izledik.
00:42İşte Aras kardeşini bulmak için Bodrum'a geliyor ve orada yetiştirme yurdunda kalıyor.
00:47Yani bu dizi zaten bütün o gördüğümüz yer altıdır abi.
00:50Onların beginning'i, başlangıç gibi öyle bir isim de olabilirdi.
00:53Bodrum güzel yani tabii ki yazlık bir mekan ama Bodrum'da mesafe ve zaman kavramı bükülmüş.
01:01Son bükücüler bunlar herhalde mesafe ve zaman.
01:04Çünkü her yerden herkes çıkabiliyor.
01:05Bu dizide bana ilginç gelen noktalardan biri oldu.
01:08Okulun, okulların, yurdun, evlerin kapısı yok mudur?
01:12Bir anda bir karakter oradan çıkıyor.
01:14Bir izin veriyorlar ama bir bakıyorsun izin vermiyorlar.
01:16Böyle bir garip geldi.
01:19Yani herkes her yerden çıkabiliyor.
01:21Evet dizideki klişelere gelince de zenginler her zaman kötü karakter ve Akkaya ailesindeki tek iyi esas oğlana aşık olan Leyla.
01:31O da bu arada Serenay Sarıkaya'ya benziyor sanki.
01:33Değil mi işte başlangıç gibi.
01:35Supergirl, Superboy, o Süperman'a dönüşmeden önceki hallerini izliyoruz.
01:39Bir metcezir havası var dizide.
01:40Evet, kötüler ailesindeki anomali diyebiliriz.
01:45Yani kötü aile dediğimiz hani zengin ve gene bu dizide de iyi ve kötü ayrımını hemen işaret yanlarına çek koyabiliriz.
01:51Bu iyi, bu kötü gibi nasıl değişir, nasıl ilerler, bu karakterler nasıl derinleşir gerçekten bilmiyorum.
01:58Bodrum'da otel işletiyorlar ama çocuk barış mesela diyor ki Bodrum'un üçte birini onlar yönetiyor.
02:05Gene çok zengin bir aile var.
02:07Sonra üçüncü bölümde öğreniyoruz ki aslında onlar da fakirlikten gelmişler.
02:11Yani o yüzden fakirlikten gelince aslında beklentimiz şey olabilir.
02:14Yani fakirlik nedir, biraz anlayışlı olur, daha iyi davranıyor ama tam tersinde.
02:18Fakirlikten nefret ediyorlar.
02:20Yani fakirlik dediği de mesela aslında çok da fakir değil gördüğümüz aile işte Deniz'in ailesidir.
02:26Nuray'ın işte ailesi oraya ona fakir diyor.
02:29Ama şey bana bu şeyi hatırlattı, Parazit filmini.
02:33Orada da mesela bir koku, bu bir fakir kokusu var diyor.
02:36Yani aslında evdeki rutubetle ilişkilendiriyor onu.
02:38Ve o yüzden özellikle kötü davranıyor bunlara.
02:42Ve gene klasik artık onlar çok derinlemesine girmeye gerek yok.
02:46Klasik klişeler senin de dediğin gibi holding fetişi, evde kahya olan onun çocuğu, fakirin işte zenginin suçunun yerine geçmesi gibi
02:55bir dolu klişe var.
02:56Artık hani ondan girmeyeceğim.
02:58Ve gene atar giderle başlayan bir aşk hikayesi izliyoruz.
03:03İşte Leyla bisikletle okula giderken bu tesadüf bu ya Aras'a çarpıyor.
03:08İşte kızın bileği burkuluyor.
03:10Çocuk ona buz getiriyor.
03:12Ve fakir oğlan zengin kızın kahramanı oluyor.
03:15Yani işte büyüyünce arabayla çarpacaklar.
03:17Şimdi şeyine çarpabiliyorlar.
03:19Bu gelişim gibi oluyor.
03:20Toplam dikkat edin.
03:21Üç bölümde zaten bu ikisi Leyla ile Aras üç kere çarpışıyor.
03:26Okulda da iki kere çalışıyor.
03:27Bir kere restoranda bir şeyde.
03:29Yani başkası da çarpışmıyor.
03:31Yani ya bu senaryonun gizli bir olayı var.
03:33Çarpışa çarpışa bir şey açılacak sonunda oyunlardaki gibi.
03:37Ya da böyle bir temiz bir aptallık var diyeceğim ama ilginç.
03:41Bir de bu diziler yüzünden insanlar gerçekten hayatlarının aşkıyla böyle çarpışarak falan tanışacaklarını zannediyorlar.
03:49Ve yıllarca çarpışma alanı bekleniyor ama olmuyor.
03:53Bu arada da çıkma teklifi hala varmış diziden gördüğünüz üzere.
03:57Evet ben de duydum aslında.
03:59Yani çıkma teklifi işte geri döndü gibi bazı şeyler tekrar moda oluyor.
04:04Bütün zaten kızlar işte Leyla'ya da soruyor.
04:06Sen çıkmıyorsan hani ben çıkayım diye.
04:08Herkes tabii ki süper kahraman olduğu için çok yakışıklı çocuk.
04:12Herkes Deniz'de işte Leyla'da hepsi ona aşıklar.
04:16Ama onun sevgisi de tam ideal yani pürü pak.
04:19Ve şey yapmıyor hiç yani cinsellik falan hiç yok.
04:22Böyle 17 yaşında hormonlarını falan çok iyi de kontrol edebilen bir çocuk Aras.
04:27Gayet güzel temiz bir ilişki görüyoruz burada.
04:30Peki yani neden tuttu bu dizi?
04:34Ya bence dizi izlerken çocukken olamadığımız kahramanlık fantezisini gerçekleştiriyoruz diye düşünüyorum.
04:42Ve burada 17 yaşındaki Aras tam geleneksel erkeklik rollerini temsil ediyor.
04:47İşte erkek dediğin derler ya işte güçlü, kararlı, prensipli, yardımsever bir kahraman olur mesajı var.
04:54İşte okula gelir gelmez zorbalığa uğrayan çocuğu kurtardı.
04:58Ama bir yandan da sinirlendiğinde de bayağı bir öfke krizi de geçirebiliyor.
05:03Yani tam bir eşşaf yoğanı gene doğuşunu izliyoruz sanki.
05:06Öfkeli olacak ama erkek dedin değil mi?
05:08Onu görüyoruz.
05:09O yüzden o önemli bir parçası.
05:12Şeydeki gibi diğer dizilere çok benziyor.
05:14Mesela Halef'te Doktor vardı.
05:16Hem Doktor da ama geri dönüyordu işte Doğu'ya, ailesine dönüyordu.
05:20Burada da öyle hem isyankar hem isyana katılıyor.
05:23Onları topluyor, kaçıyor ama aynı zamanda derslerinde de çok başarılıymış.
05:27Yani işte ilk yurt müdür diyor ki Noa gitme Bodrum'a işte burada hem derslerinde tam bu kadar iyi giderken
05:32ne işim var diyor mesela.
05:34Ondan sonra yine yani süperliğini anlatmaya devam ediyorum.
05:37Veliaht isimdeki Timur vardı.
05:39O da arabalardan çok iyi anlıyordu.
05:40Buradaki çocuk da eski bir arabaya biniyor.
05:43Oradaki kayışın V kayışıymış o.
05:46Onun sesinden anlıyor ki iki dakikaya bozulacak diyor.
05:48Bir anda bozuluyor.
05:50Ondan sonra adamın kravatını çıkarıp onu taktırıyor.
05:53Ben de bunu araştırdım hani.
05:54Gerçekten hani eski arabalarda bir süre götürebilirmiş ama adam tabii çok zengin, çekici, çağırıyormuş falan.
06:01Onlar gidiyor.
06:02Ayrıca dövüşte de bir numara.
06:04Orada da abi dizisi aklıma geldi.
06:06Hem derslerinde iyi, araba anlıyor, dövüşebiliyor.
06:09Ama tabii işin ilginci böyle 50'li yaşlarında böyle otogarda tanıştığı biri vardı.
06:14Mesela onu aramak zaten bir arkadaşına soruyor.
06:17Nerede bulabilirim diye.
06:18Önce gitsene otogarda gördüğüne göre.
06:20Önce oraya gitti, o yok.
06:21Bir de onu kovalıyor.
06:22Ama yakalayamıyor.
06:24Fit çocuk 17, herkes 50 yaşında.
06:27Hani fiziki de belli ki o kadar 50'li yaşlarında diyeyim.
06:30O kadar iyi olmuyor.
06:30Onu yakalıyor.
06:31Bir ilginç işte.
06:33Evet.
06:34Yani bir belki tarafı en azından işte akran zorbalığının da evde başladığını gösteriyor.
06:39Yani evde şiddet gören çocuk okulda da şiddet uyguluyor.
06:43Yani kimse zorba doğmuyor.
06:46Arasının müstakbel kardeşi de işte üvey babası yüzünden biraz manyak diyelim.
06:52Yani işte adam çocuğu dolaba kitliyor.
06:55Ve ben de çevremden çok duyuyorum.
06:57Bu çok fiyakalı okullardan mezun olup da zengin olup çok iyi yerlerde çalışıp çocuğunu maalesef böyle odaya falan kitleyenler de
07:06var.
07:06Yani şiddetin zengin fakir ayrımı yok.
07:11Teoman karakteri zaten Aras ne kadar iyiyse o da o kadar kötü.
07:14O kadar uçlara gidiyorlar.
07:16İşte Aras aynı zamanda şey başkanlığa ilk günden adaylığını koyuyor.
07:20İlk okula girmiş.
07:21Zaten okula kimse tanımıyor.
07:23Gömlek bile bulamamış.
07:24Müdüre gitmemiş.
07:25Sınıfa girmiş.
07:25Hemen aday oluyor.
07:27Seçiliyor da çünkü ne ezilenin yanında duruyor diye öyle duruyor.
07:30Ama ona da mutlak butlan oluyor.
07:32Onu da geliyor bir polis arabaya cezası çıkıyorlar.
07:36Başkan seçile indiriyorlar onu da.
07:38Çok ilginç.
07:39Çünkü hitap yeteneği de çok iyiymiş.
07:41Böyle görüp neyse Teoman'a dönersek onun kötülüğüne.
07:44Yani Chucky ile Iago karışım bir şey yapmışlar.
07:47Adam böyle planlarla yaparak da kötülük yapıyor.
07:50Ama tip olarak da tam klasik.
07:52Yani zengin, sarışın, Amerikan kötü adamı olarak nitelendirdiğimiz bir tip.
07:57Ama bana mesela iş işlemeyen veyahut da çok sorunlu bulduğum noktalar.
08:01Bu çocuğu spoiler ama zaten artık spoiler'ı burada bıraktık.
08:06Saldık yaz sebebiyle spoiler'ı.
08:09Yani babası dediğim gibi dolabın içine kilitliyormuş zaten.
08:13Travması oradan geliyor.
08:14Çocuk da 1.85 araştırdım boyunu.
08:17Bu dolaba kilitliyor.
08:18Tamam.
08:19Mesela şey yapıyor.
08:20Bu arası araştırmak için onun yurduna giriyor.
08:23Ki gerçi yurda herkes elini kolunu sallayarak giriyor mesela.
08:26Leyla da geliyor.
08:26Ama bu öyle bir plan yapıyor ki bavul, çantanın içine çocuğu sokuyorlar.
08:311.85'lik çocuğu.
08:33Dolap travması olan.
08:35Sonra yurtta sanki şeyin kasasına giriyor yani.
08:37Merkez Bankası'nın kasasına sokuyorlar gibi.
08:40Orada çıkıyor.
08:41Yani bunlar arasına da bir iktidar, bir şey kavgası koymuşlar.
08:44Yani çok değişik, acayip geldi bana.
08:47Biraz abartı.
08:48Kesinlikle öyle.
08:49Bana da en saçma gelen sahne Teoman'ın babasının verdiği partide kral kılığına girip böyle evin içerisinde dövüş organize etmesiydi.
08:59Yani böyle pelerini de giymiş.
09:00Sanki bir Roma İmparatoru havası var.
09:03Ve insanlar da onun her dediğini yapıyorlar nedense.
09:05Çok ilginç evet ve zaten ev dediğim gibi neresinde, nerede onu çok ayırt edemediğim için.
09:11Öbür tarafta da o sırada toplantı var.
09:12Orada gizli dövüş kulübü gibi.
09:14Bir tanesi direkt dansı eden birini de koymuşlar.
09:16Arada gördüm.
09:17Sonra babası geliyor kızıyor bunu yapamazsın diyor.
09:20Pelerini çocuğu çıkartıyor falan.
09:22Arası dövüştürecekler.
09:23Yani çok acayip şeyler var.
09:25Veyahut işte bu çocuk diyor ki şaka diye.
09:28Bu arası işte şeyden çıkınca kaçırttırıyor çocuğu.
09:31Okula getiriyor sürpriz hastaneden geldin diye.
09:34Zaten hastanede çocuk bıçaklanıyor.
09:37Bir gün kalıyor.
09:39Yani bu abilerinden de o üstün olacak o yer altında şeyde gördüğümüzde de onlar.
09:43Çünkü omuzlarından vuruluyorlar ama tedavi görüyorlar.
09:45Bu karnından bıçaklandığında en azından bir günde çıkabiliyor gayet.
09:49Daha fit, daha iyi.
09:51Ve yani Teoman bunu nasıl organize ediyor?
09:54Babasını dolaba kilitliyor bu kadar üstünde olduğu küçücük bir yerde.
09:57Barış'ı işte polis gönderiyor onu.
09:59Şaka yapmış seni götürüyoruz diye polis giriyor koluna.
10:02Yani çok ilginç nasıl fikirler üretilmiş?
10:05Aslında her bölümdeki fikirde aynı.
10:09İşte her bölümde Teoman çıldırıyor.
10:11Ondan sonra baba gelip kızıyor.
10:13Yani babasında tek rolü o.
10:14Ve her bölümde de bu arada çok şiddet var.
10:17Yani işte Teoman'ın mesela Aras'ı bıçaklamasını herkes kanıksamış.
10:22Yani şaka ve psikolojik ve fiziksel şiddet arasındaki çizgi çok ince.
10:28Yani böyle şaka kılıfını uydurup herkes istediğini yapıyor.
10:32Yani bir de Aras bıçaklanmış gece vakti ve gece vakti nasıl olduysa çocuğu hemen buluyorlar ve hastaneye götürüyorlar.
10:41Yani hangi şehirde bu olabiliyor bu hızlılık?
10:43Ben de ona şaşırdım.
10:44İşte Bodrum'da zaman ve mekan ilginç.
10:46Çünkü oraya Barış önce gidiyor onu dövüyorlar yolluyorlar.
10:49Sonra o çocuk gidiyor orada duruyormuş hala o da bıçaklıyor.
10:51Sonra öbür çocuk fakir çocuğu yolluyorlar bıçağı alsın diye.
10:54Yani böyle çok üst üste geliyor her şey ve yoruyor.
10:57Aksiyon olsun diye gene her bölüme bir şiddet sıkışmış.
11:01Bir bakıyoruz işte Teoman bir binadan düşmek üzere yani.
11:05Sonra bir bakıyoruz işte zengin kadın fakir kadını denize atıyor.
11:08Kundaklama var böyle işte bir ton ve cere gibi birbirini kovalıyor karakterler.
11:15Şimdi hem Teoman'ın hem Aras'ı da aslında o da bana ilginç geldi ondan bahsede.
11:20Yani üstsüz de görüyoruz hani büyük abilerini Kenan'ı falan görünce böyle etkilenme var ama kızlar da onu mesela üstsüz
11:26görüyor.
11:26Bu çocuklar daha 17 dizinin 17 yaşında o da bir hani ilginç geldi aynısını koyalım gibi.
11:33Aslında çünkü bunun dizinin iyi olacaksa hani pek sanmıyorum ama olacağı nokta bunun daha gençlik dizisi olmasıydı.
11:40Bu ekstra fazladan hani böyle bir şey de güzel tabii o kardeşini aramasın ama o nokta biraz yani fazla geliyor.
11:50Yani büyük dizinin küçüğünü yapmışsın gibi oluyor özellikle bu şeylerden dolayı.
11:54Ekstra zenginlerden dolayı.
11:56Evet bence de bana da Nuray karakteri çok yapmayacak geldi.
12:01Yani onun da her bölümde sadece iki rolü var.
12:03Yani sürekli zengin şebneme yağ çekmek ve kendi kızına sürekli kızmak.
12:09Tamam işte zenginliğe özeniyor, kendi yaşam koşullarından utanıyor ama bu kadar da gözümüze sokulmasına gerek yok bence.
12:17Yani Nuray hayalet gibi duvarlardan geçiyor oradan her yere gidebiliyor ve çocuğunu kızına bakmak dışında her şeyi yapıyor.
12:24Bağırıyor, çağırıyor ve belki açıklarlar ileride niye bu kadar kızından nefret ediyor hiç ilgilenmiyor çocuğu var.
12:31Kızına kızıyor, katiller yazıyor kızı mesela ama daha katil yoktu ki bıçakladılar daha kimse, ölen yok.
12:38Yani mesela o da çok ilginç ve işte kızını sokağa atıyor, ikinci bölüm galiba.
12:44Eşyalarını toplamış, bayağı sokağa atıyor ama sonra bir sonraki sahnede bakıyoruz dönmüş her şey iç.
12:49Evet ben de şaşırdım ya, evet kız tekrar evdeydi.
12:52Ne oldu atılmıştı sokağa falan, ya aynen devam bir bağırmaya.
12:56Yani açıklayacak da herhalde orada bir zamanda bir kırılma mı var böyle Rick and Morty gibi bir şey, portal mı
13:02bir şey var herhalde.
13:03Herhalde artık ne oldu bilmiyoruz yani o zengin şebnemin de en favori repliği oğluna sürekli git üstünü değiştir demesi.
13:11Çocuk eve gelmiş kanlı içerisinde ya da havuza girmiş sırılsıklam ikisinde de yani iki tüsünü değiştirir.
13:18Yani tek çözüm hani kıyafetleri değiştirmek ve dış dünyaya gene güzel, şık ve zengin görünmek.
13:24Tabii görünüş en önemlisi. Babası da ayrı bir mesele değil mi?
13:27Evet.
13:27Yani ceketin de sevgilisinin, metresin hamilelik testiyle gezmesi nedir?
13:32Hani unut tamam da kredi kartı bunu unutuyorlar.
13:35Değil mi?
13:36Buluyor bir şey yapmıyor sonra buluyor ondan sonra denize atıyor yani orta oran falan yok.
13:41Kaçmış.
13:44Oyunculuklara gelirsek ben en çok Teoman'ı oynayan ata Yaşat'ı beğendim.
13:50Yani bu Çakir oldu çok yakışmış bence ona.
13:53Çakir dedik gerçekten de bıçakta var şimdi o tamam.
13:56Yani evet belki Teoman bir tek.
13:59Yani normalde diğer dizeler için diyoruz ki senaryodur işte bu klişelere çok uyguluyor ama
14:03oyunculuklar iyi dedik birçok dizi için eleştirsek de ama burada bu sefer oyunculuklar da kötü.
14:08Hani gençleri biz dışarıda bırakıyorum hani onlar yeni yetişiyorlar gibi ama büyüklerin oyunculukları yani sanki yönetmen şu duygu demiş çekmeye
14:16başlıyor.
14:17Ve o duygu suratıyla yapmaya çalışıyor.
14:19Böyle kopuk kopuk sahneler birbirine bağlanmıyor ve o kadar yapmacık hissettiriyor ki.
14:24Zaten çünkü hayalet gibi her yerden fırlıyorlar.
14:27Yani dediğim gibi keşke bu diziyi daha gençlik dizisi tadında tutsalarmış.
14:31Bana çünkü eski 2016 yapımı şeyi hatırlattı onu ben izliyordum hatta.
14:36Bodrum masalı mesela o daha bir onun bir nevi yani bir kopyası gibi ama onun kadar da başarılı olmuyor.
14:43Ama hep senin soracağın sorunu çaldım esasında fark ediyorsan.
14:48Mesela fakir kız olsaydı.
14:51Çünkü burada klasik bir yapı var.
14:53Zengin kız fakir oğlan hep görüyoruz ya.
14:56Fakir kız olsaydı.
14:58Yani çocuk zengin adam zengin olmasına da gerekiyor.
15:01Ama ana kahraman niye bir kız olmuyor mesela bir kadın olmuyor burada.
15:04Çünkü yine kahramanlık rolü erkekte olacağı için.
15:09Çünkü burada şimdi çocuk fakiri yetiştirme yurduğunda.
15:12Ama bütün bunlardan çıkacak.
15:14İyi bir eğitim alacak.
15:15Herhalde ileride iyi bir işe girecek.
15:17Zengin olacak.
15:18Kardeşini bulacak.
15:20Hani bütün bunları yapabilen, başaran, bütün engelleri önüne geçen erkek olduğu için bence.
15:27William Shakespeare'in karısı.
15:33Peki neden izlenir?
15:35Ben dizide bir tek Bodrum manzaralarını sevdim.
15:38Hani onun için de bir fotoğraflara bakabiliriz.
15:40Yani YouTube'da da görebiliriz manzara fotoğraflarını.
15:43Hani yeni oyuncular olması güzel.
15:45Ekranda yeni isimler belki görmek güzel.
15:47Ben izlemeyeceğim yani devam etmeyeceğim.
15:50Benim yaz için şimdilik listemde Cape Fear ve Widows Bay var.
15:55Ayrıca bu Onur Saylağ'ın yönettiği ve yakında Netflix'e gelecek Eve Giden Yol dizisini de çok merak ediyorum.
16:04Peki sence izlenir mi?
16:05Bence de vaktiniz yani daha değerli gelecek işte diziler var, filmler var.
16:10Yazın bunlar da artışta oluyor.
16:11Özellikle filmlerde.
16:12Onlar da harcayacak.
16:13İlla Bodrum göreceksiniz de Bodrum masalına bakabilirsiniz diye düşünüyorum.
16:19Evet sizce daha 17 dizisi neden tuttu?
16:22Yorumlarınızı bekliyoruz.
16:24Bugün evet son bölümünü yapıyoruz.
16:27Yaz saatinde girmeden önce.
16:28O yüzden Eylül sonlarına doğru tekrar görüşmek üzere.
16:32Evet iki aylık kadar iki ay diyelim öyle bir ara veriyoruz.
16:35Sonra muhteşem diziler, filmler, sohbetlerimizle geri döneceğiz.
16:41Hoşçakalın.
16:41Hoşçakalın.
Yorumlar