Skip to playerSkip to main content
  • 2 months ago
Open Government Week

Alagang PhilHealth sa Central Visayas
May 26, 2026 | 2:00 – 3:00 p.m.
Transcript
00:03:00Alright, so again, no, kung ganahan ka mo manguta na, we welcome you to send your messages or your questions
00:03:07sa comment section kung nagtanaw mo sa Sunstar nga page or sa PhilHealth Region 7 nga page.
00:03:13So, ibutang daan din ha, arun atong ma-acknowledge ha, no, niya atong tubagon in a while.
00:03:18So, this afternoon pa, hibaon mo na mo, unsay mga kalihukan sa PhilHealth sa Gipahigayon nga Open Government Week.
00:03:25But before that, but before that, ito silang natagan o background, Kate, no, unsa niya siya kakalihukan, no, worldwide actually,
00:03:34dili lang din niya sa Pilipina.
00:03:35So, it's an annual global initiative, no, no, no, nga iyalanggigadala, no, nga iyahanggi dala together ang mga government agencies,
00:03:44ang mga citizens sa osaka nasud, mga civil societies,
00:03:50and
00:03:51nag-promote kiniog transparency
00:03:53ingon man participation
00:03:55sa citizenry, kanina
00:03:57mahimotang proactive sa mga
00:03:59kalihukan, ma-involved
00:04:01sa mga activities
00:04:03sa ato ang panggobyerno
00:04:05o sa atong mga gi-adduan
00:04:06ng ahensya sa gobyerno. So, kanina
00:04:09activity sa miagig simana
00:04:11magid ni siya ang main
00:04:13events, good ane, gipahigayon.
00:04:15So, from May 18
00:04:17to May 22, mauni siya ang
00:04:19event sa atong Open Government
00:04:21Week, pero nagpadayon ang PhilHealth
00:04:23sa karong simana hapon. But
00:04:24in general, mo namang
00:04:27gini ang regular nga mga
00:04:29engagement sa PhilHealth. Dili lang din
00:04:31sa Central Visayas, but sa Tibuk Pilipinas.
00:04:33So, bisan asa ka sa
00:04:35Pilipinas, nag-tune in
00:04:37or bisan na ka gawa sa nasud,
00:04:39ang PhilHealth na ningkamot
00:04:41yun nga maka-reach out mi ninyo,
00:04:43maka-paabot mi sa mga
00:04:44mahinungdan nun nga information,
00:04:46kabahin sa atong nasud nun nga health
00:04:49insurance. So, maybe
00:04:50kinahanglan po nila masabtan, Kate,
00:04:52noong objective sa PhilHealth nga nung
00:04:54ni-appeal ta ni Ine nga kalihukan.
00:04:56Yes, importante dito kayo na masayran
00:04:58sa ato ang mga members, Miss D,
00:05:00no, kay ang kaning atong kalihukan
00:05:02ron nga gitawag o Open Government
00:05:04Week, no, nga gi-appilan
00:05:06sa PhilHealth. Nag-comply
00:05:09ni sa Malacan niyang memo circular
00:05:10number 119, no,
00:05:12which nag-mando sa ato ang tanang mga
00:05:16government agencies nga mu-participate
00:05:19sa ato ang
00:05:20international, no, or global
00:05:22observance sa gitawag-og ka ng
00:05:24Open Government Week or ang OGW.
00:05:27O niya, ang PhilHealth
00:05:28sub, ganahan sa dming
00:05:30mu-padangat, no, or
00:05:32mu-affirm sa amuang
00:05:34dedikasyon, no, sa
00:05:36mga prinsipyo nga kinahanglang
00:05:38ablihan na nga to ang
00:05:39goberno, no, nga, while
00:05:41ato ang gi-
00:05:42while ato ang gi-pakita, no,
00:05:44ang ato ang commitment, no,
00:05:46sa ato ang pag-
00:05:49pag-open sa services,
00:05:51pag-open sa atong services
00:05:52to the public, and most
00:05:54especially this word, which is
00:05:56inclusivity, no, so maunag yun niya
00:05:58nga to ang word, no, of the
00:06:00decade, inclusivity, and
00:06:02ganahan po si PhilHealth nga mu-embody
00:06:04ana nga word, no, so
00:06:06ang gito mong sa PhilHealth nga
00:06:08ato ang mga servisyo, mas
00:06:09muduol pagyod sa ato ang mga
00:06:11miyembro o gilahang mga
00:06:13dependents, on niya,
00:06:15with that, pod, no, kanang
00:06:16ang tumong ni PhilHealth nga
00:06:17i-inform yod ang mga
00:06:19mga miyembro, kabahin sila
00:06:21mga binipisyo, kung onsa ang
00:06:22mga programa ni PhilHealth o
00:06:24mga platapuro, mga mahimong
00:06:25i-maximize sa ato ang mga
00:06:27members.
00:06:28Yes, nindot na i-mong na-emphasize
00:06:29ang word nga, inclusivity, Kate, no,
00:06:31kaya sa karun niya
00:06:33generation, very,
00:06:34koan gina siya, no, kanang
00:06:36common gina siya nga term,
00:06:37kaya everyone needs to be
00:06:39part, no, of something.
00:06:41So, sa PhilHealth, wala tayo
00:06:42ipilipod, no, ng mga
00:06:44miyembro o kinsay maka-avail
00:06:47sa ato mga binipisyo of
00:06:48services, gani, gitingungha sa
00:06:50PhilHealth, nga tanang yung
00:06:51sektor sa ato ang society, no,
00:06:53tanang klase ng mga
00:06:55Pilipino na malukop yod sa
00:06:57PhilHealth o niya mahataga
00:06:59na to sa social health
00:07:00insurance coverage, na mo'y
00:07:02mandato na to, no, isip
00:07:03provider sa or tega manage
00:07:06sa National Health
00:07:07Insurance Program.
00:07:08So, kaniya ato ang ipakita
00:07:10ang mga kalihukan na to
00:07:12sa miyaging semana, no,
00:07:14ang mga activities sa
00:07:16PhilHealth din sa Region 7,
00:07:18sa ato mga nagkalainlain nga
00:07:19buhatan, mga sections,
00:07:21mga teams, no.
00:07:22So, parte ni Ana
00:07:24nagyod na ay ato ang mga
00:07:26PhilHealth Cares, no, nga
00:07:28kaning PhilHealth Customer
00:07:29Assistance Relations and
00:07:30Empowerment Staff, nga
00:07:32nibisita or na deployed,
00:07:34no, in various hospitals all
00:07:36over Central Visayas, nga na
00:07:39silagipahigayin nga mga ward
00:07:40classes, nga to sa mga
00:07:43pasyente or mga wards, mga
00:07:45nagbantay sa pasyente dito sa
00:07:46mga nagkalainlain ng
00:07:47hospitals. So, on a regular nga
00:07:50mga activities po sa atong
00:07:51p-cares, no, ilapso ding
00:07:53buhato ng ward classes.
00:07:55So, dito sa ilangang pag-dool
00:07:58sa mga pasyente, mahatagan o
00:08:00higayon ng mga miyembro or
00:08:02ang mga patients mismo,
00:08:03makapangotana, no, kung masayod
00:08:05sa uban pang mga benefits nga
00:08:07ilang ma-avail sa PhilHealth.
00:08:08So, parte na siya ato ang mga
00:08:11p-cares na amantad sa
00:08:12Dinisa Cebu, naapod sa Bohol,
00:08:14Negros Oriental, o sa Siquihor.
00:08:17Although dilita ng hospitals, no,
00:08:19na ay p-cares, ang ato ang
00:08:21paninguha, giyod niya,
00:08:22katong mga dagko, nga
00:08:23hospitals, nga daghan, kaayog
00:08:24volume sa mga pasyente, no,
00:08:27nga ma-akatar o ma-alagaran
00:08:29giyod sila dito, no, and
00:08:31mutuyok po ning obang mga
00:08:33p-cares na to, no, mohap na
00:08:34sila from one hospital to
00:08:36another, labi na sa katong
00:08:37mga areas, nga kaninga
00:08:39lisod na giyod kaayog,
00:08:40bihiyon or abton, no, so,
00:08:42naani sila'y roving nga
00:08:45mga schedules, no, para ma-address
00:08:48ang mga concerns sa atong mga
00:08:49members. And, uh, also, no,
00:08:51na po'y mag-ipahigay ng PhilHealth
00:08:54nga information, education, and
00:08:56communication or IEC sessions, no,
00:08:59unya, usagid sa, gi, uh, target
00:09:01sa PhilHealth ato, kani atong
00:09:03mga young ones, no, atong mga
00:09:05kabatanunan. So, na ay mga
00:09:07senior high school students from
00:09:09UP High School, no, UP Cebu High
00:09:12School, nga ni, join sa atong
00:09:14IEC sessions with, uh, open
00:09:16house tour, no, gito, yuk nila
00:09:19ang ato ang, uh, different
00:09:20sections, divisions, mga units
00:09:22sa atong regional office, uh,
00:09:25din sa Cebu City, aro na
00:09:27masairan nila ang sa'yong mga
00:09:28proseso, no, ang sa'yong paagi
00:09:30sa ato ang, uh, mga trabaho,
00:09:32mga services nga atong i-provide
00:09:34nga doon sa mga members. So,
00:09:35kasagaran ilang natanong atong
00:09:36mga backroom offices, no,
00:09:38dili itong sa frontlines. Although,
00:09:40atong mga frontlines, uh, regularly,
00:09:42ma-accommodate, maginin sila o mga
00:09:44miyembro, mag-kandakpun, gini sila
00:09:46ang IECs, ilang mga respective
00:09:49offices, mga local health
00:09:50insurance offices. So, katunong atong
00:09:52mga estudyante from UP High School,
00:09:54uh, we hope nga daghan sila o
00:09:56nasairan. Ganit doon na doon o ba, no,
00:09:58nga nag-contemplate na, nga dihasad
00:10:00sila manarbaho, no, nakita nila
00:10:02ilang self nga mo trabaho in the
00:10:04future sa o saka ahensya sa gobyerno.
00:10:06Kaya, actually, sa PhilHealth,
00:10:08daghan mantaog mga fields, no,
00:10:11no, dili lang na siya nga mo
00:10:12process me o claim or mo process
00:10:14me sa inyong membership. Daghan din ha
00:10:16mga different professions na ating
00:10:18mga accountants. Aside of course,
00:10:20atong mga doctors, nagkantag nurses,
00:10:22no, um, eh, uguban pa, no,
00:10:25kita nga naapod sa field sa
00:10:26communication, naapod tay lugar
00:10:28din ha, naapod tay space. So,
00:10:30ang ato ang buhatan, no,
00:10:32daghan yun kaayo o mga nagkalainlain
00:10:34nga klase po sa
00:10:36kaning fields o mga
00:10:38professionals na natrabaho rin. Of course,
00:10:40lawyers po na ito, no,
00:10:42kay mo ay nag, ah, handle sa ato
00:10:44ang mga fact-finding activities, no,
00:10:46ato ang legal office. So,
00:10:48ubay-ubay ginaan siya nga mga, ah,
00:10:50kurso na pwedeng, ah,
00:10:51i-pursue po later on sa mga
00:10:53sudyante na naka-idea sila nga pwede,
00:10:55di ay ni mo trabaho sa sa gobyerno.
00:10:58And other from that, ah, aside from
00:10:59those, Kate, unsa pa itong mga
00:11:01activities, atong, ah, semanaha?
00:11:04Yes, no, so, lindot kayo to,
00:11:05ay mo hanggi-share miss din, no, so,
00:11:07saktog yun, ah, sa atuas ang mga
00:11:09interested po ni ha, nga mga
00:11:11schools, no, or bisag mga
00:11:13lain-laing mga government agencies
00:11:15or mga private nga groups, no,
00:11:17so, dilita angay mag-uol, kung gusto
00:11:19mo mahimong, ah, kung gusto mo
00:11:21makahibaw po about sa PhilHealth, no,
00:11:23kung gusto mo mga taga nag-orientation,
00:11:25open ragyod ang nga mong ahensya,
00:11:27so, maghimol ang taong request letter,
00:11:29onya, isend sa amua, no,
00:11:31aroon na matanaw ang inyuhang
00:11:33request, onya, maka, kung labi na
00:11:35ano, na ay example ka nang magkandak
00:11:37sa mga mobile desk, no,
00:11:39so, na ay mga on-site nga mga
00:11:41services ang PhilHealth,
00:11:42open ragyod ang PhilHealth
00:11:43with that, no, so,
00:11:45kinahangilan lang ta magpa-schedule
00:11:46with us, so, aside from the
00:11:49gitawag nanto na muug ka nang
00:11:50koan, ka nang tour, no, or
00:11:52open house tour sa PhilHealth, no,
00:11:54ang katong pag-tour sa mga
00:11:56senior high students sa UP Cebu, no,
00:11:59so, aside from that activity,
00:12:01naasad may mga pipilaka
00:12:03media engagement, so, in line
00:12:04with the Open Government Week,
00:12:06naghandaghan dyan doon mga
00:12:07inisyatibo ang PhilHealth,
00:12:09and one of the, one of those, no,
00:12:11maoang pag-engage with our
00:12:13media partners, no, so, una,
00:12:15una pa lang, gisugdan dyan eh sa
00:12:17ito ang engagement with
00:12:20Philippine Information Agency,
00:12:23no, diin nag-hisgota sa ito
00:12:26ang pinakabagong expanded
00:12:28maternity care benefit, no, so,
00:12:30diha, g-discuss sa alam mo ang
00:12:33bagong pangulo, no, karun,
00:12:35sa amang bagong pangulo nga si
00:12:36ARVP, or si Acting Regional
00:12:38Vice President Jeanette Ann
00:12:39Advincola, no, o bansab sa amu
00:12:42ang medical specialist nga si
00:12:44Dr. Avril Chu, so, gisugdan na nga
00:12:47to ang latest na benefit sa
00:12:48PhilHealth, on niya, kung on sa
00:12:50pod niya mga servisyo, ang matagana
00:12:51pod sa PhilHealth niya. Aside from
00:12:53that, no, napagad tayo laing mga
00:12:55media engagements pa, no,
00:12:58ngagi, ah, gani, no, g-atenan ni, ah,
00:13:01g-atenan ni sa ato ang sa, kung
00:13:03kinsa ang nag-host karun, no, sa
00:13:04Ms. Dina, no, ah, g-atenan ni
00:13:07niya Cuyug sa among ARVP, ah,
00:13:09Advincola, no, ah, nag-host, ah,
00:13:12nag, ah, na-guest sila sa
00:13:14osaka local, ah, FM radio station
00:13:16din sa Cebu din. Maugi ha po
00:13:18ng ilang hanggisgota, no, so,
00:13:20again, we are promoting PhilHealth
00:13:22benefits, kung on sa'y mga
00:13:23kabaguhan, no, alang langgid sa ato
00:13:25ang mga membro niya. Ako nalang sa
00:13:27di-insert pod, ah, in-line pod
00:13:28with Philippine, ah, Philippine
00:13:30Information Agency, nakahatag pod
00:13:33taog same na information, nakashare
00:13:35taog mga information sa atong
00:13:36nag-line-line ng mga government
00:13:38agencies, especially mga
00:13:40information officers nga ni
00:13:41attend o g-usaka forum. So, as
00:13:44much as possible, kung doon na tayo
00:13:45platform, kung doon na may platform,
00:13:47diri sa PhilHealth nga makapromote,
00:13:49no, o g-information, ah, not only sa
00:13:51mga mga partners, but towards the
00:13:53public, ah, mo adyo nang i-maximize
00:13:55sa PhilHealth. Aroon nga kita nga
00:13:57mga members, no, inyuhang mga
00:13:58dependents, maka-availed or
00:14:00knowledgeable sa inyuhang benefits.
00:14:03Yes, sakto yun na, Kate, no, kaya
00:14:04ang PhilHealth, aparte man siya, no,
00:14:07or kami sa public affairs,
00:14:08involve me sa regular nga mga
00:14:10activities sa atong Association of
00:14:12Government Information Officers din
00:14:14sa Region 7. So, regularly, every
00:14:16month, mag-topok, no, for an
00:14:20assembly, ang mga government
00:14:22information officers. Aroon na mag-share
00:14:24o mga information o mga updates
00:14:26sa nagkalalaing ahensya. So,
00:14:28kad to, no, g-take sa itong
00:14:30opportunity ni PhilHealth
00:14:32through sa public affairs, no, g-appelan
00:14:34mismo ni Kate Aroon ma-inform
00:14:36ang atong mga fellow
00:14:38government workers, no,
00:14:40kabahin sa ilang mga PhilHealth
00:14:42benefits. Unya, Kate, na ay message
00:14:44diri si Sir Danny Despoes. I think
00:14:46sa PhilHealth Region 7 is siya nga
00:14:48page ni comment, no, maing-haponin mo di,
00:14:50Sir Danny. Ang yeng-ingon, good
00:14:52afternoon, mga ma'am. Salamat sa mga
00:14:54updates. So, regularly, nag-follow ni
00:14:57si Sir Danny sa ato ang page, no, and
00:15:00nalipay po ni Sir, no, sa feedback
00:15:02nga ka mo na appreciate ninyo ang mga
00:15:05updates gigan sa ato ang ahensya. And
00:15:08itong encourage po, no, ang uban nga
00:15:11magpadayo, no, or kung wala pa mo
00:15:13nag-follow sa ato ang page sa PhilHealth
00:15:15Region 7, i-click na ng follow button.
00:15:17Yes. Regularly makakuha mo
00:15:19labas nga information. Unya,
00:15:21masayod mo sa yung mga kalihukan, no,
00:15:23basin na ay PhilHealth nga team
00:15:26nga maalaga di ha sa inyong area po.
00:15:28So, ato nang i-sibia regularly din ha
00:15:31sa page, arun masayod kitang tanyan.
00:15:33Unya, aside atong atong mga kalihukan
00:15:35on engagement with media, mga
00:15:38information, education nga events, no,
00:15:41activities na to, doon na po yung
00:15:43mga orientations, no, mga fora
00:15:45nga gi, ah, handle sa atong
00:15:47healthcare delivery management division
00:15:49through sa atong reach out nga team.
00:15:52Unya, sa atong benefits
00:15:53administration section. So,
00:15:55nakik-engage sila o mga
00:15:57different hospitals, no, kaya
00:15:59regularly po, mo set na sila
00:16:02o meeting, no, or ka nang
00:16:03dialogue with the health
00:16:05facilities, dili lang hospitals.
00:16:07Kay daghan man tag-i-accredit nga mga
00:16:08health facilities, no, sa PhilHealth,
00:16:10dili lang hospitals. Nata'y mga
00:16:12line-in clinics. Um, uban pa, mga
00:16:14primary care facilities. Now, aside
00:16:17from those activities, no, ah, na
00:16:21po sila engagement with health
00:16:23maintenance organizations. So, na
00:16:25orient po din mga HMO. HMOs. Yeah.
00:16:28So, ang ato ang, ah, tinguha
00:16:30actually, no, subay sa universal
00:16:31healthcare nga balaod nga ma-engage
00:16:34po na to ang mga health
00:16:35maintenance organizations or HMO nga
00:16:37mo complement ang atong mga
00:16:40benefits nga i-provide, no, sa atong
00:16:42mga members. So, sila po, kung unsa
00:16:44ilahang i-shoulder, no, as, ah,
00:16:46HMO sa ilahang mga kaning policy
00:16:49holders. Unsa pa itong mga
00:16:51activities, Annie Kate, last week.
00:16:53Mm-hmm. All right, no. So, aside
00:16:55from, ah, ah, ah, mga engagement
00:16:58with hospitals, with media, no, so,
00:17:01napagintailain, ah, naatay, gitawag
00:17:03o, memorandum of agreement with
00:17:05PSA, no, or Philippine Statistics
00:17:07Office, kabahin sa ilahang, ah,
00:17:09group enrollment program, no, nga,
00:17:11pag-participate sa programa sa
00:17:13PhilHealth. So, kaning GEP, no,
00:17:15alang ni Aaron ang mga labi na
00:17:17mga gitawag o, job order
00:17:18personnel, no, or mga
00:17:20contractual na personnel sa o, sa
00:17:21ka government agency, no, um,
00:17:25ma-register sila to PhilHealth,
00:17:26marimitan sila sa ilahang
00:17:28contribution, no, so, instead of
00:17:29mag-tagsa-tagsa sila o, pa-register
00:17:32as self-paying member, mag-tagsa-tagsa
00:17:34o, bayad, no, so, mas, ah, through the
00:17:36GEP, mas gipadali ang pag-remit sa
00:17:38ilahang contributions. Sky, mo-organize,
00:17:41na sila as a group. So, mo nang itawag
00:17:43o, group enrollment program, no, so,
00:17:46makatabang ang ilahang human resource,
00:17:48no, so, sa pag-remit sa ilahang
00:17:50contributions, mas mapadali ang ilahang
00:17:52pag-contribute nga rin sa PhilHealth.
00:17:54Yes, and ma-assure po doon nga,
00:17:55kaning mga workers, although
00:17:58dili sila ka ng regular employees, no,
00:18:01ma-assured sila nga na sila yung
00:18:02social health insurance coverage.
00:18:05And, ah, we hope, daghan pang ahensya,
00:18:07good, ang mupadayo ni Anna, no,
00:18:08o, pag-engage sa PhilHealth nga ma-insure
00:18:11ang ilang mga JOCs or job order
00:18:14nga contractors or mga workers
00:18:16ma-appel yun sa ito ang
00:18:19National Health Insurance Program.
00:18:21Labi na karun, no, nga, na-na tayo
00:18:22primary care benefit nga, yakap
00:18:24o gamot kay, may nung danon yun ka
00:18:27ayun ni, nga, dili itang magpaabot nga
00:18:28na anay ma-ospital before ta
00:18:30makagamit sa itong benefits sa PhilHealth.
00:18:33So, we hope, no,
00:18:34nga daghan pag yung government agencies
00:18:36or even mga private groups, no,
00:18:39or cooperatives, pwede gina,
00:18:40kung naamoy organization,
00:18:42unya, dili, ah, wala yung formal
00:18:44employment, no, dili, ah,
00:18:46regular employees,
00:18:48mahimok mong muapila ng group
00:18:50enrollment program.
00:18:51So, with that, pwede sa gudmong
00:18:52muduol, no, sa nearest PhilHealth
00:18:54office, diya sa inyuhang area,
00:18:56arun na maka-inquire mo further
00:18:58or magpa-orient maka mo, no,
00:19:00alang sa detalyado nga information
00:19:03on-site mga paagi o proseso
00:19:05aning pag-appeal sa group
00:19:07enrollment program sa PhilHealth.
00:19:09And aside from that,
00:19:11ang ato ang mga local health
00:19:12insurance offices sa gud, no,
00:19:13kay kugihan gud, kain ni sila
00:19:14makig-partner, no, sa different
00:19:17nga mga institutions,
00:19:19so, mga local government units
00:19:20or LGUs, no, na agad sila
00:19:22idaghan nga caravans nga
00:19:24gipahiga yun.
00:19:25So, siguro, di na naman mapakita
00:19:27ang tanang mga offices, no,
00:19:30na nagpahigayun na ini,
00:19:31but, katong mga nakasubmit
00:19:33ayun sa amuan, no,
00:19:34amuan nging ghi,
00:19:35ghi, kaning,
00:19:37himuan ghi, do, ghi,
00:19:38information.
00:19:39So, aptigpud kayo si Denver
00:19:41ni, ah,
00:19:42collate, no, sa ilahang mga
00:19:43pictures, no,
00:19:45documented nilang
00:19:45ang mga activities.
00:19:46So, daghag yakap caravan,
00:19:48so, in, in conducting
00:19:49these caravans, no,
00:19:51nakik-tie up ang itong mga
00:19:52local health insurance offices
00:19:54with different LGUs,
00:19:56ilahang mga rural health units
00:19:58nga accredited as yakap clinic.
00:20:00So, dito mismo sa,
00:20:01sa ka-area, no,
00:20:02matapok ang mga residente
00:20:04sa maong mga lungsod
00:20:06or barangay, no,
00:20:08maalagaran sila sa PhilHealth
00:20:09kung kinahanglan pang
00:20:10magparehistro ang urban
00:20:11or magpa-update pa sa ilang record,
00:20:14maghihahansan sila sa pagpili
00:20:15sa ilang yakap clinic,
00:20:16maka-avail na sila
00:20:18ng mga services.
00:20:19So, si PhilHealth na mismo
00:20:20ang nidool,
00:20:21which is,
00:20:21usagid na siya sa mga
00:20:22gi-advocate, no,
00:20:24sa Open Government Week, no,
00:20:26nga na ay,
00:20:27pag-dool,
00:20:28pag-open
00:20:29sa itong mga ahensya,
00:20:30nga to sa mga
00:20:32citizens,
00:20:32itong mga komunidad.
00:20:34So, daghan sila
00:20:35o nga na-reach, no,
00:20:37nga mga individuals,
00:20:38labi na itong mga
00:20:39naa sa far-flung areas,
00:20:41kaya like ang itong
00:20:41Local Health Insurance
00:20:42Office sa Talibon, no,
00:20:44diliira siya sa Talibon
00:20:45na yung servisyo.
00:20:46So, ni-biyahe,
00:20:47ganyan siya o
00:20:47nagkalain-lain
00:20:48yung mga lugar
00:20:49sa anda,
00:20:50sa ubang pang mga areas, no,
00:20:52para maabot na ito
00:20:54dito atong mga members.
00:20:55And, naapod itong
00:20:57Local Health Insurance
00:20:58Office sa CAR-CAR, no,
00:20:59nga nakik-partner po
00:21:01yun sa mga LGUs
00:21:03din na sa ilang area.
00:21:04And, actually, no,
00:21:05dili na lang ninyo
00:21:06makita tanan sa pictures
00:21:07or dihasan nyo
00:21:08monitor,
00:21:09but ang itong
00:21:09mga local office
00:21:10sa Mandawi,
00:21:11sa Danao,
00:21:12yung naman dito
00:21:13sa Tagbilaran,
00:21:15itong local office
00:21:16sa Bae,
00:21:17sa Dumaguete,
00:21:17at even itong
00:21:18satellite office
00:21:19sa Siquihor, no,
00:21:19nga pilarakabok
00:21:20ang manpower,
00:21:22hugihan,
00:21:23gihapon kayo na
00:21:23silang ma-reach out
00:21:24yun sa different
00:21:25communities, no.
00:21:26So, we hope
00:21:28sa nga daghan
00:21:29pag makabot, Kate,
00:21:30no, kay,
00:21:30dili ma ginamakaya
00:21:32nga in one
00:21:32event lang, no,
00:21:34nga malukop nila
00:21:35ang tanang mga
00:21:36residente diha
00:21:37nga area.
00:21:38But, at least,
00:21:39naagyoy maabot, no,
00:21:42madala nga
00:21:42information
00:21:43o mga services
00:21:44nga to sa mga
00:21:45comunidad.
00:21:46Yeah, so,
00:21:47technically, no,
00:21:48sa PhilHealth,
00:21:48we see to it
00:21:49nga,
00:21:50ang amuang mga
00:21:51services
00:21:51muabot yod
00:21:52sa nag-alain-alain
00:21:53lugar, no,
00:21:54sa even
00:21:55sa pinaka-ordinaryo,
00:21:57no,
00:21:57or sa mga naas
00:21:58sa lowest na sector
00:21:59or katong
00:22:00mga naanas
00:22:00sa pinakataas,
00:22:01no,
00:22:01so, tanang
00:22:02klase sa
00:22:02membro,
00:22:03wala agit tay,
00:22:04agitaw ganin,
00:22:04wala tay
00:22:04g-discriminate, no,
00:22:06so, sa tanang
00:22:06mga klase sa
00:22:07membro sa PhilHealth,
00:22:08maugin na
00:22:09among ginatarget,
00:22:10nga ma-aware
00:22:10mo sa inyong
00:22:11binipisyo, no,
00:22:12kay labi na
00:22:13kadabuan,
00:22:14labi na itong
00:22:15remittance, no,
00:22:16importante,
00:22:16labi na sa itong
00:22:17mga employed
00:22:18niya members, no,
00:22:20ang makahibaw ta,
00:22:21kabahin sa itong
00:22:22mga programa
00:22:22sa PhilHealth.
00:22:23Yeah, so,
00:22:24sa itong mga
00:22:25listeners or
00:22:26viewers ka ron,
00:22:28amok mong
00:22:28iawhag,
00:22:29nga i-regular
00:22:30po,
00:22:30dugsubay ang itong
00:22:31programa dali sa
00:22:32Sunstar,
00:22:33twice a month,
00:22:34you know,
00:22:35second,
00:22:35normally second and
00:22:36fourth,
00:22:37Tuesday of the
00:22:38month,
00:22:39alas dosang to
00:22:39alas tres sa
00:22:40hapon,
00:22:40so,
00:22:41regularly,
00:22:42makakuha mong
00:22:42updates kabahin
00:22:43sa inyong
00:22:44PhilHealth,
00:22:45no,
00:22:45dinhi,
00:22:46labi na sa mga
00:22:47taga-central
00:22:47Visayas,
00:22:48pero sa mga
00:22:48areas,
00:22:49like sa Mindanao,
00:22:50o parte dinhi
00:22:51sa Visayas,
00:22:53makadungog,
00:22:53makasabot,
00:22:54trapod,
00:22:55binisaya,
00:22:56welcome,
00:22:57gihapon mo nga
00:22:57may interact ka na to,
00:22:59basta magkasinabot,
00:23:00or kung makasabot mo
00:23:01ginagmay,
00:23:03binisaya,
00:23:04but Tagalog,
00:23:05or Filipino,
00:23:06or other,
00:23:06kung aninyo hang
00:23:07gigamit na dialect,
00:23:09i-try lang po na mo,
00:23:10maningkamot,
00:23:10po dming,
00:23:12matubag,
00:23:13no,
00:23:13ang inyong mga
00:23:13pangutana,
00:23:14o magkasinabtanay,
00:23:16right?
00:23:17So,
00:23:17sa atuang mga
00:23:19listeners,
00:23:19nag-hisgot minikate ka ron,
00:23:21kabahin sa atuang
00:23:22pag-appill
00:23:24sa Open Government Week,
00:23:26sa kakalihukan
00:23:27na globally,
00:23:28na nag-encourage
00:23:30sa mga government agencies,
00:23:32no,
00:23:32sa nagkalainlain
00:23:33na nasod,
00:23:34so,
00:23:34appeal na di ha
00:23:34ang Pilipinas
00:23:35na ma-involve,
00:23:36no,
00:23:36aning transparency,
00:23:37pag-promote of transparency,
00:23:39and,
00:23:40kaning citizen involvement,
00:23:42no,
00:23:43sa atuang mga
00:23:44serbisyong
00:23:44pang-gobyerno,
00:23:46so,
00:23:46atuang
00:23:47pang-hihiskutan,
00:23:49ganina,
00:23:49ang mga kalihukan
00:23:50sa PhilHealth last week,
00:23:51and actually,
00:23:51nagpadayon pa ka ron,
00:23:52no,
00:23:52ganit today,
00:23:54na atay teams
00:23:55from our
00:23:56reach out,
00:23:57sa healthcare delivery
00:23:58management division,
00:23:59nga naasay
00:24:00engagement,
00:24:01atong benefits
00:24:01administration section
00:24:03with
00:24:03mga hospitals,
00:24:05no,
00:24:06kabahin sa,
00:24:07gitawag na to,
00:24:08diagnosis related groups,
00:24:09kaya diha naman padulong,
00:24:11no,
00:24:11ang shift sa atuang
00:24:12payment mechanism
00:24:13sa PhilHealth puhon,
00:24:15no,
00:24:15kay karun,
00:24:15gitawag pa man na to,
00:24:16na fixed payments,
00:24:18or kanang gitawag
00:24:19case rates,
00:24:20no,
00:24:20na sa kada klase
00:24:21sa sakit,
00:24:22na atay fixed nga amount
00:24:23nga i-cover,
00:24:24but eventually,
00:24:25sa dili madugay,
00:24:26no,
00:24:27nag lihok ang PhilHealth nga,
00:24:29dili lang ang katong main reason
00:24:31sa atong hospitalization,
00:24:32ang atuang,
00:24:33nga ma-avail,
00:24:34no,
00:24:34nga coverage,
00:24:35but unsay mga underlying illnesses,
00:24:38unsay mga,
00:24:38gitawag,
00:24:39comorbidities,
00:24:40na apaylaing sakit
00:24:41ang pasyente,
00:24:42no,
00:24:42gitambalan po,
00:24:43while na hospital siya
00:24:46tungod aning illness,
00:24:48no,
00:24:48so,
00:24:48the common nila
00:24:49binasa atong mga elderlies,
00:24:50no,
00:24:51but,
00:24:52muna,
00:24:52gitunguha sa PhilHealth,
00:24:54nga atuan ng masugdan,
00:24:55no,
00:24:56na asilay,
00:24:56gitawag nga mga shadow billing
00:24:58efforts,
00:25:00no,
00:25:00so,
00:25:00parte ito sa orientation,
00:25:02nga gibuhat,
00:25:02karong adlawa dito sa atuang buhatan,
00:25:05and,
00:25:06earlier po today,
00:25:07no,
00:25:08naapoy panagtapok sa mga district hospitals sa Cebu province,
00:25:12no,
00:25:13na asilay engagement with our healthcare delivery management division,
00:25:17gihapon,
00:25:17with our accreditation and quality assurance,
00:25:20nga section,
00:25:21and atong mga local health insurance offices,
00:25:23no,
00:25:24na asilay event dito mismo sa Cebu capital,
00:25:27nga social hall,
00:25:29no,
00:25:29so,
00:25:30ma-refresh na sa ito,
00:25:31ma-address po ng ilang mga concerns kabahin sa itong primary care benefit nga yakap,
00:25:35ingon man,
00:25:36ang gamot,
00:25:37no,
00:25:37kaya nga itong 16 district hospitals din sa Cebu,
00:25:41under the Cebu provincial government,
00:25:44no,
00:25:44nga ka nang pag-manage,
00:25:46accredited,
00:25:47gani sila isip yakap and mga gamot providers,
00:25:50no,
00:25:51so,
00:25:51muna yung good news sa mga Cebuanos,
00:25:53kaya actively involved yun ang ito ang Cebu provincial government,
00:25:58no,
00:25:58sa ito ang beneficyo,
00:26:00o sa ito ang pag-provide sa primary care benefit sa PhilHealth nga ito sa itong mga komunidad,
00:26:06alright,
00:26:07so,
00:26:07kung naamoy mga pangutana,
00:26:08again,
00:26:08amomong giauhag,
00:26:10nga ibutang nadiha sa comment section,
00:26:12bisag dilibahin sa Open Government Week,
00:26:14no,
00:26:15ang inyong mga concerns,
00:26:17pwede giyad mong mensahe din ha,
00:26:19sa inyong mga buot masairan,
00:26:21and also,
00:26:24later on,
00:26:25amuaning tubagon,
00:26:26and mag-CBF po,
00:26:27may 11 mga kalihukan pa sa itong mga local offices,
00:26:30sa muabot ng mga adlaw o simana,
00:26:32arun inyong hang ma-avail,
00:26:34ang ilang services nga dad on di ha,
00:26:36sa inyong mga komunidad,
00:26:37so,
00:26:38at this point,
00:26:40wala naman ni mahisagutan ni Kate na further on the Open Government Week,
00:26:45so,
00:26:45magpaabot niya sa inyong mga pangutana,
00:26:47but before,
00:26:48tamupadayon sa itong next segment,
00:26:50we hope nadi isang mumubiya,
00:26:52no,
00:26:52ayaw o saglakaw,
00:26:53pwede siguro,
00:26:55restroom break,
00:26:55no,
00:26:56kay naatay,
00:26:57gamay lang ang mga pahinomdom sa PhilHealth,
00:26:59o,
00:26:59video sa itong ipahigayon na Open Government Week.
00:27:03Tell me how to show you what's a beautiful life,
00:27:09I'll do anything to pull you into the light,
00:27:13cause everything will change when you open your eyes,
00:27:16oh,
00:27:18oh,
00:27:18oh,
00:27:19oh,
00:27:19oh,
00:27:19oh,
00:27:19oh,
00:27:19oh,
00:27:20oh,
00:27:20yeah,
00:27:22so don't you let the sunlight go out without you,
00:27:26don't you realize how lucky we are,
00:27:29open up your heart, baby, let it all go tonight,
00:27:33oh,
00:27:34oh,
00:27:35live your life like you're in front of me,
00:27:39live your life like we got a screaming out,
00:27:42oh,
00:27:43oh,
00:27:44oh,
00:27:44oh,
00:27:45oh,
00:27:45oh,
00:27:45oh,
00:27:48breathe it in and feel the rush in your night blouse,
00:27:53no matter where you're playing,
00:27:56oh,
00:27:57oh,
00:27:57oh,
00:27:58oh,
00:27:58oh,
00:27:58oh,
00:28:01hey!
00:28:03Pag tayo'y may sakit,
00:28:05gusto natin gumaling agad,
00:28:07pero di ba mas maiging gustuhin malayo sa sakit?
00:28:11Ang Yakap ng PhilHealth ay isang programang nagdibigay ng libreng pagpapakonsulta at labtest.
00:28:20Payakap sa yakap ng PhilHealth,
00:28:24tulong para maging malayo sa sakit.
00:28:34Alright,
00:28:34and we're back.
00:28:35Nag-tune in ka mo sa Alagang PhilHealth sa Central Visayas,
00:28:39ngani lang sa Sunstar Cebu.
00:28:40And,
00:28:41among mong giauhag,
00:28:42nga inyuhang markahan inyong mga kalendaryo,
00:28:45i-take note ang atong schedule diri sa Sunstar,
00:28:48matag 2nd o 4th Tuesday of the month,
00:28:51araw na makakuha mo regular updates about sa PhilHealth.
00:28:54So, in the coming weeks or months,
00:28:56mag-hisguta about sa atong mga benefits,
00:28:59o kung sa'yong mga patakaran sa PhilHealth,
00:29:01nga bago o angay na itong masayran.
00:29:04And this afternoon,
00:29:05nag-hisgut ni Kate kabahin sa Open Government Week,
00:29:10nga gi-apilan sa PhilHealth o sa ka-global nga initiative,
00:29:13nga nag-encourage ang mga government agencies,
00:29:16nga i-be open and be transparent sa mga citizens sa iyahang nasod.
00:29:22So, daghan miog na hisgutan ni Kate,
00:29:24ganinang ang mga kalihukan sa PhilHealth Region 7
00:29:27for the past week and even karong si Manaha.
00:29:29And, before I forget, Kate,
00:29:31napaginay isa ka-activity last week,
00:29:33ang atong membership section,
00:29:35na sila i-gipahigayon nga kaning caravan,
00:29:38yakap caravan sad,
00:29:40alang sa mga kasambahay.
00:29:42So, ito ang hatagan sadgid o gapagtagad,
00:29:46ang atong mga household help.
00:29:47So, na-visit sila sa subdivision din sa Cebu City,
00:29:51hindi nilang po ang mga kasambahay ang na-serve.
00:29:54Na-apod yung mga amo sa kasambahay,
00:29:57mga residente sa mga subdivision nga,
00:29:59nakapahimulos po sa mga services,
00:30:01mga basic frontline services,
00:30:03nga dalas sa ito ang membership team,
00:30:05ingon man ang kaning pagpa-enlist nila,
00:30:08pagpili nila sa ilang preferred yakap clinic.
00:30:11Mga kimomagin na itong ipanghingusgan ka ron,
00:30:14nga daghanta,
00:30:15nga mga miyembro nga ma-inform,
00:30:17nga makapili na sa ilang yakap clinic,
00:30:20apilpod ang ilang mga legal dependents,
00:30:22aro na regularly makapaskwinta sa itong panglawas,
00:30:26dili maubot sa punto nga,
00:30:28grabe na itong balatian,
00:30:29diha patang mudagan o health facilities.
00:30:31So, our aim,
00:30:33nga ma-shift ang ito ang focus,
00:30:36ang itong attention,
00:30:37nga dito na ito mag-improve
00:30:39atong health-seeking behavior.
00:30:41So, dili na ito magpaabot lang,
00:30:44nga lisod na ito ginhawa
00:30:46o naglisod na ito o lihok
00:30:48o din na ito kabangon,
00:30:50tungod kay grabe na ito ang ipamati di ay,
00:30:53kay dugay nang wakapa check-up.
00:30:54So, atong pahimus lang
00:30:56ang ito ang primary care benefit nga,
00:30:58PhilHealth Yakap yun.
00:31:00And from time to time,
00:31:02ito nang skedulan.
00:31:04So, at this point,
00:31:05wala mang kaayoy ni padangat
00:31:08sa ilang mga pangutana.
00:31:10Kate, no?
00:31:11But siguro,
00:31:12kanilang mga common questions nga
00:31:14itong ma-encounter
00:31:15on a regular basis
00:31:17gikan sa itong mga members.
00:31:19Yes.
00:31:20So, while nagpaabot mo,
00:31:21kung doon na yung mga question
00:31:22from our live viewers,
00:31:24nga mo-comment din sa ito
00:31:25ang Facebook live session
00:31:26sa Sunstar Cebu
00:31:27or sa PhilHealth Region 7,
00:31:29na may nahagpat
00:31:31nga questions
00:31:31sa mga Facebook page,
00:31:33gikan sa itong Usaka member,
00:31:34nangutana siya
00:31:35on sa on ko no,
00:31:36pagparegister sa Yakap,
00:31:38on yan.
00:31:38Nana ko no siya
00:31:39gov.ph,
00:31:40ah, e-gov, no?
00:31:41Pero wala ko no siya
00:31:42kabaluasa siya
00:31:43magparegister.
00:31:44Alright.
00:31:45Kung naana kay e-gov,
00:31:46pangitaon ni mo ang PhilHealth,
00:31:47ato ka sa katong mga agencies
00:31:49or government agencies,
00:31:51pangitaon ni mo ang PhilHealth.
00:31:52Once naana dito ang PhilHealth
00:31:55nga kaning icon, no?
00:31:57pangitaon po ni mo ang Yakap, no?
00:32:00Mapili na ni mo din ha
00:32:01ang imuhang preferred Yakap clinic.
00:32:04And aside from e-gov,
00:32:06naapod ay option nga mo gamit
00:32:08sa PhilHealth member portal
00:32:09nga ma-access gikan sa PhilHealth website, no?
00:32:13www.philhealth.gov.ph
00:32:18Unya, kung medyo lisudgyod, no?
00:32:20Dilita ka ng, ah,
00:32:22yung anak ka convenient
00:32:23para sa toa nga mo
00:32:25browse sa kanina mga online facilities,
00:32:28pwede nga nga mo dangup na lang
00:32:29tas sa pinakadool nga PhilHealth office, no?
00:32:32PhilHealth Local Health Insurance offices na to.
00:32:35So, ah,
00:32:36ang toa pong mga offices, no?
00:32:38Tumasad na sila ang mga communities.
00:32:40So, kung naatay mabalitaan nga
00:32:42na ay service desk or mobile desk
00:32:44diha sa atong area,
00:32:46pwede ragyod nga ka na ato ang duulan,
00:32:48na araw na itong ma-avail ang mga services nga to.
00:32:51So, ah, again, no?
00:32:53Daghantag option sa pagpili
00:32:54sa atong Yakap clinic,
00:32:56aside from the e-gov PH app,
00:32:58PhilHealth member portal
00:32:59na sa PhilHealth website,
00:33:01unya ang ato ang mga
00:33:02local health insurance offices.
00:33:05And, ah, gani, no?
00:33:06Kung visit mo diha sa Facebook page,
00:33:09kung naana siya about
00:33:10PhilHealth Yakap nga post,
00:33:11pwede sa inyo tanaw ng comment section
00:33:13na ama na usual guides diha nga makita
00:33:15kung saan ang pag-access sa e-gov,
00:33:17na ay mga video links, no?
00:33:19Nga mugiya na to sa pag-access
00:33:22sa e-gov or sa member portal.
00:33:24Nga kaning laing pangutana,
00:33:26Ms. Dean Mo.
00:33:26Diyo niya nga,
00:33:27daghan dyan gaya, no?
00:33:29Nga to ang nagian.
00:33:30So, ang pangutana kung
00:33:32libre ba ni siya ang Yakap
00:33:33sa ato ang mga members.
00:33:35Alright.
00:33:35So, dilitan mo dugang
00:33:36o bayad, no?
00:33:37For Yakap, no?
00:33:38As regular nga contributors,
00:33:41wala tayo additional nga
00:33:42ibayad ani sa PhilHealth
00:33:44para ma-avail nato ni nga benefit.
00:33:46However, kung pupili ito
00:33:49o private nga Yakap Clinic
00:33:50na atag itawag nga co-payment
00:33:52na maximum of 900 pesos, no?
00:33:55Sa kada miyembro
00:33:57o kada dependent nga diha
00:33:59ni pili
00:33:59o diha nagpa-enlist, no?
00:34:02Isip mga beneficiaries
00:34:04sa ato ang primary care benefit.
00:34:06Pero kung government
00:34:07ang atong Yakap Clinic,
00:34:08dapat wala agad tayo bayran nga
00:34:10excess or co-payment.
00:34:12Basta within sa Yakap
00:34:13atong mga services nga
00:34:15gipang avail nga to, no?
00:34:16Mga basic nga, of course,
00:34:18consultations.
00:34:19O niya na atay,
00:34:2013 ka laboratory tests, no?
00:34:22Or diagnostic tests
00:34:23na pwedeng ma-avail ito
00:34:24na ay 21 essential medicines po
00:34:26ilawang sa Yakap.
00:34:27O niya, kung Yakap ready na na
00:34:29o gamot ready na po
00:34:30ang ato ang clinic
00:34:32nga napili,
00:34:33ang Yakap isa siya
00:34:34na siya ay access sa app
00:34:36na pwede siyang maka-prescribe
00:34:38o tambal
00:34:39na na-app would appeal
00:34:40sa ato ang gamot nga list, no?
00:34:4254 ka na nga medicines.
00:34:44So, all in all,
00:34:4675 medicines ato
00:34:47pwedeng ma-avail
00:34:48through sa PhilHealth Yakap.
00:34:50Yes.
00:34:50O niya, aside pagid,
00:34:51Ms. Lino, sa ato ang
00:34:53basic, no?
00:34:54check-up
00:34:55or following,
00:34:56check-up,
00:34:57follow-up check-up,
00:34:58sa ato ang medicines, no?
00:35:00o laboratory tests,
00:35:01pwede po nyo maka-avail
00:35:03ang ato ang mga members
00:35:04of dependents
00:35:04sa ato ang cancer screening test, no?
00:35:07Correct.
00:35:07Under sa ato ang Yakap
00:35:08or Yaman ng Kalusugan Program.
00:35:10It's just that,
00:35:11kinahanglan lang
00:35:12muuna sa sila
00:35:13o nga to sa ilang
00:35:14Yakap Clinic,
00:35:15aroon makatagan
00:35:16sa ilawag referral
00:35:16nga to sa
00:35:17Osaka Cancer
00:35:18screening test provider
00:35:19nga accredited
00:35:21sa PhilHealth.
00:35:22Yes.
00:35:22So, moagigit ang tanan, no?
00:35:24Sa process nga,
00:35:25pagpili sa Yakap Clinic,
00:35:27magpacheck ta dito.
00:35:28Naatay gitawag nga
00:35:29first patient encounter.
00:35:30So, diha na,
00:35:31iprofile ka
00:35:32sa imong napili ng Yakap Clinic,
00:35:34imong health history
00:35:34or medical history, no?
00:35:36Aro na,
00:35:37masayod sila
00:35:38on sa'y mga
00:35:39pwede pong intervention
00:35:40nga buhaton niya.
00:35:42Of course,
00:35:42magpacheck up na lang po,
00:35:43sa ato ang
00:35:45Yakap Physician nga to, no?
00:35:47Si Dr. Mangyud
00:35:49ang makaprescribe
00:35:50on sa'y medicines
00:35:51nga itong ikinahanglan
00:35:52o makahatag
00:35:53prescription.
00:35:54At the same time,
00:35:55basic na ay mga
00:35:56history, no?
00:35:58Health history na to.
00:35:59Family history
00:36:00po, baka ha
00:36:01on cancer
00:36:02nga itong gihisgutan ni Kate, no?
00:36:03Nga,
00:36:04pwede sad nga
00:36:05i-recommend
00:36:05sa atong Yakap Physician.
00:36:07So,
00:36:08na may four
00:36:09ka major
00:36:10cancers, no?
00:36:11Nga,
00:36:12top good na siya, no?
00:36:13Basis sa mga pagtulunan
00:36:14nga, mo ay gifocus una
00:36:16sa PhilHealth.
00:36:17Di hata, nagsugod
00:36:18sa atong mga
00:36:19cancer screening test, no?
00:36:20For screening for
00:36:22breast cancer,
00:36:24lung cancer,
00:36:26colorectal cancer,
00:36:27o ang liver cancer.
00:36:29So,
00:36:29naatay mga tests
00:36:30sama sa ultrasound
00:36:32for the upper abdomen
00:36:33and pelvic
00:36:34o breast, no?
00:36:35For,
00:36:35kaning,
00:36:36under sa ato
00:36:38ang cancer screening test
00:36:39sa PhilHealth Yakap
00:36:40na apoy mammography
00:36:42or mammogram.
00:36:43And alpha
00:36:44fetoprotein,
00:36:45liver ultrasound,
00:36:47colonoscopy,
00:36:47o ang katong low dose,
00:36:48chest,
00:36:49CT scan.
00:36:51So,
00:36:51ka na,
00:36:51dilita mo,
00:36:52dagan direct siya dito
00:36:53sa mga accredited nga
00:36:54cancer screening facility,
00:36:55musubay gida, no?
00:36:57Sa yakap nga process.
00:36:58So, dito ta,
00:36:59sa yakap clinic na to,
00:37:01nga,
00:37:01napilian mo pa check.
00:37:03Unya,
00:37:03kung mo recommend si doc,
00:37:04tungod kayo,
00:37:05nakita niya,
00:37:06nga,
00:37:06taas imong chances,
00:37:08nga basig,
00:37:08makakuha ka niini nga cancer
00:37:10due to family history, no?
00:37:12Or genetics ninyo
00:37:13o sa ba,
00:37:14imong lifestyle,
00:37:16then,
00:37:16i-avail na to ang mga
00:37:18cancer screening test.
00:37:20Same with,
00:37:20katong,
00:37:21atong gamot, no?
00:37:22Kaya, di man punta mo,
00:37:22dagan lang o gamot provider
00:37:24or pharmacy
00:37:25without going through
00:37:26sa atong yakap yod nga clinic.
00:37:28So, naagay prescription,
00:37:30gikan sa atong yakap physician.
00:37:31No?
00:37:32So, klaro na, no?
00:37:33So, ultimately,
00:37:33sa atong mga members,
00:37:35mo una ginta o bisita
00:37:37sa ato ang yakap clinic.
00:37:38Or yet, no?
00:37:39Kung wala pa tayo yakap clinic,
00:37:41magparehistro ta sa PhilHealth.
00:37:43Magparehistro ta o
00:37:44sa yakap clinic.
00:37:45Or, mo pili.
00:37:45So, dagantag mga options, no?
00:37:47Pwede niya siyang
00:37:48sa inyong cellphone lang gani,
00:37:49isa kitawag o e-gov PH super app, no?
00:37:52So, dali ira kayo
00:37:53if nakaregister ta o
00:37:57nakapahimo na taog account ni Ana, no?
00:37:58Or most especially
00:37:59kung nanatay kitawag o
00:38:00national ID na.
00:38:02So, dali lang ginta ni
00:38:02ma-access siya ng app, no?
00:38:04O niya, makaparegister ta di ha
00:38:06to a yakap clinic.
00:38:07Kung pananglitan,
00:38:08hindi mo maka-access
00:38:09sa inyong e-gov,
00:38:10ginaatay mga few lang gina mga members
00:38:12misdino nga,
00:38:13who had that experience, no?
00:38:15Mahimo o ragin mong
00:38:16muparegister
00:38:17sa ito ang kitawag o
00:38:19PhilHealth website, no?
00:38:20www.philhealth.gov.ph
00:38:23O niya, naata sa online
00:38:24naatay online services, no?
00:38:26Di ha, sa amuang website.
00:38:28Ma-access ninyo ang
00:38:29PhilHealth member portal, no?
00:38:31So, maghimo o lang taog account din, ha?
00:38:33Dali, ilan dyan ka ayo.
00:38:34Muraradyan kag naghimo o
00:38:35Facebook account.
00:38:36O niya, kung dili,
00:38:37pagdyan ka satisfied, no?
00:38:38Sa ito ang mga online means,
00:38:40kung nabina if dilita ka-antigo
00:38:42sa paggamit sa cellphone,
00:38:44gamit sa computer, no?
00:38:45Gamit sa internet.
00:38:47So, dali, radyo kayo.
00:38:48Mahimo o rapuntang mubisit
00:38:49sa itong nearest PhilHealth office, no?
00:38:51Naatay upat,
00:38:52ka local health insurance offices, no?
00:38:54Dinhi sa Cebu,
00:38:55naa sa Cebu City,
00:38:57sa Mandawe City,
00:38:58naa sa Karkar,
00:38:59sa Danao,
00:39:00o niya sa Buhol,
00:39:00naa sa Tayduha,
00:39:01sa Tagbilara,
00:39:02nagtalibon.
00:39:03O niya sa Neglos,
00:39:04naasad tayo doha,
00:39:05ang Dumaguete yung Gambais,
00:39:06o gatong satellite office, no?
00:39:08Sa Siquihor.
00:39:09O niya, aside from that,
00:39:10naasad tayo mga kitawag,
00:39:11express office sa shopping mall.
00:39:13Yes.
00:39:13Hindi na lang dyan kaayong pagparegister
00:39:15to a Yakap Clinic.
00:39:17At the tip of your hands,
00:39:18or sa pagbisita na lang yun, no?
00:39:20So, sa'yo na ang atong pag-access
00:39:23or pag-avail
00:39:24sa ito ang PhilHealth benefits.
00:39:25Yes.
00:39:26So, we hope nga,
00:39:27inyo ginang i-grab,
00:39:28nga opportunity, no?
00:39:29Dito magpaabot nga,
00:39:30dugay pa, no?
00:39:32Lahit na itong ipamati,
00:39:34diha pata mo,
00:39:35pili sa itong Yakap Clinic mo.
00:39:36Mataas-taas pa itong paabot noon, no?
00:39:39Kaya, di li ita maka-avail,
00:39:42diha right away,
00:39:43wala pa'y nakapili, no?
00:39:45Wala pa'y pag-pa-enlist dito sa Yakap Clinic.
00:39:49So, ito na ng sugdan karong semana, ha?
00:39:51And, ito lang po,
00:39:52the acknowledged decade, no?
00:39:54Ito ang mga nagtanaw.
00:39:56There is a page, no?
00:39:57Aside ni Sir Danny,
00:39:58na si Ma'am Jovi Cabanilla Balane,
00:40:01si Ma'am Virgilia Almadin,
00:40:03Ma'am Billy, hello!
00:40:04And, naapod si Glenn Dolison,
00:40:07o si Ma'am Gloria Villiamine Guillab.
00:40:10So, hello ninyong tanaan.
00:40:12We hope nga na napoy po yung napupo nga information, no?
00:40:16This afternoon sa inyuhang pag-engage sa ito ang programa.
00:40:20Unya, ito naapod ba din, ha?
00:40:22Sa Sunstar?
00:40:23So, sa itong Sunstar, no?
00:40:25Nasa tayong mga live viewers, no?
00:40:26But, unfortunately,
00:40:30I hope, no,
00:40:31kung nagtanaw mo sa ito ang Facebook Live,
00:40:33garoon inyuhan ng pakusgan sa inyong cellphone,
00:40:36ipakusgi sa inyuhang laptop, no?
00:40:37Aarondili lang kita ang makapaminaw
00:40:39as tapod ang ito ang mga kaoban.
00:40:41Labi na kung member or dependent po sila sa PhilHealth.
00:40:45Correct.
00:40:45And speaking of dependent,
00:40:46make sure, ha?
00:40:47Nga na-update na ninyo inyong member data record
00:40:49ang inyong mga dependents
00:40:51na butang din, ha?
00:40:52No?
00:40:52Sa inyong list of dependents
00:40:54sa MDR.
00:40:55Okay?
00:40:55Nga yung mga instances, no?
00:40:56Nga sa panahon sa pagpa-hospital,
00:40:59dito pa nabantayan nga
00:41:00wala ay makarga ang dependents.
00:41:02So, easy access, ana, no?
00:41:04Isang itong member portal
00:41:06or ang ito ang eGovPH app
00:41:08nga pwede po na ito
00:41:08makita di ha ito
00:41:09ang membership record.
00:41:11So, i-update na na daan, no?
00:41:13Later on siguro,
00:41:14mong invite ta
00:41:15o another guest, no?
00:41:16Once again, from our
00:41:17pwede sa itong mga local offices siguro
00:41:20o sa itong membership section
00:41:21na sa gate.
00:41:21Kinaan naman tayong mga online platforms, no?
00:41:24Yes.
00:41:25For registering individuals,
00:41:26ma-register ang mga member
00:41:28o ang kaning pagpa-update
00:41:30sa ito ang record.
00:41:31Basta magbantay lang po ta, no?
00:41:33Mga PhilHealth giyod
00:41:35nga kaning site
00:41:36atong gisudlan, no?
00:41:37Dilita mo,
00:41:38accommodate anang mo-offer
00:41:39o mga services online, no?
00:41:42Kaya wala ni hatag ang PhilHealth
00:41:44o walay system ang PhilHealth
00:41:47nga diha ka sa Facebook
00:41:48mo parehistro
00:41:49o magpa-update sa itong mga record.
00:41:51Kasagaran ana,
00:41:52fixing na nga activity
00:41:53and naanay penalty, no?
00:41:56Subay sa mga balaod.
00:41:57So, naamantay anti-fixing balaod
00:42:00nga gisubay sa itong mga ahensya.
00:42:02And we hope nga
00:42:04dito lang ginta sa mga
00:42:06legitimate nga sites
00:42:07ni PhilHealth.
00:42:08So, website sa PhilHealth
00:42:09www.philhealth.gov.ph
00:42:13o niya.
00:42:14Ang ato ang Facebook page din sa
00:42:16Central Visayas mo
00:42:18ang PhilHealth Region 7.
00:42:20So, makita po ninyo din ha
00:42:21ang amung page, no?
00:42:23Sige, follow sa amung page
00:42:25nga mga PhilHealth offices po
00:42:27mo po na yung mga lehitin mo
00:42:28nga mga pages
00:42:29sa nagganilain nga region.
00:42:30And of course,
00:42:31ang ato ang official nga page yun
00:42:33sa Tibuok Corporation, no?
00:42:35For nationwide nga reach, no?
00:42:37Ang ato ang Philippine Health Insurance Corporation
00:42:39nga Facebook page nga.
00:42:41Naghan pa na o nga mga sites, no?
00:42:43Na atay official po nga YouTube account,
00:42:46TikTok, ah, kaning ex, no?
00:42:50Formerly Twitter and ah, YouTube
00:42:52YouTube nga channel, yes.
00:42:54And even sa Instagram.
00:42:56So, naghan na o nga mga
00:42:58kaning avenues
00:42:59ang PhilHealth to inform members.
00:43:01But kita, tungod kalimitan na po na
00:43:03ato ang manpower din sa Central Visayas.
00:43:05Focus lang ta on engagement na to
00:43:07for now din sa Facebook, no?
00:43:10So, sa atong mga listeners
00:43:12or viewers, again,
00:43:14nakatchinin ka mo sa
00:43:15Alagang PhilHealth
00:43:15sa Central Visayas.
00:43:17And this time,
00:43:17amung mong pahibaw on
00:43:18sa mga mobile activities, no?
00:43:20Nga coming,
00:43:21nga pag-abuhaton
00:43:22sa amung mga local health insurance offices
00:43:24all over Central Visayas.
00:43:27So, kani, ato aning
00:43:30pahibaw din, no?
00:43:31Nga naatay mga extended services
00:43:33atong local offices.
00:43:34Dili lang sila
00:43:35sa ilang building
00:43:36naglingkod
00:43:37o nag-serve, no?
00:43:38But muad to na sila
00:43:39o mga communities
00:43:40aaron madalagi dito
00:43:42ang mga services.
00:43:43So, Kate,
00:43:44on saan yung mga activity
00:43:45nga incoming?
00:43:46Mm-mm.
00:43:47So, natay mga pipila
00:43:48ka service desk, no?
00:43:49Nga mga lagad sa ato
00:43:50ang mga member
00:43:51o dependent sa PhilHealth, no?
00:43:52So, amunin i-flash
00:43:53sa screen
00:43:55naatay mobile desk, no?
00:43:56Sa local health insurance
00:43:58dumagete di ha
00:43:59sa Bayawan City, no?
00:44:00So, naata
00:44:01every second
00:44:02and fourth Thursday,
00:44:04so, May 28th
00:44:05from 8am to 12 noon
00:44:07din ha
00:44:07sa barangay
00:44:09Banga
00:44:09or Bangga,
00:44:10Bayawan City, no?
00:44:11So, BCTLDC
00:44:13Cab Cab Cabon
00:44:14So, muna ang pangalan
00:44:15sa edificio
00:44:16or sa building
00:44:16on niya
00:44:17nasa atay mobile desk
00:44:18sa Hagna, Buhol, no?
00:44:20Nag-i-operate
00:44:20sa mga local health insurance
00:44:22talibon
00:44:22ang ana
00:44:23every second
00:44:24and fourth Thursday, no?
00:44:25So, karong May 28th
00:44:26lang gihapon na
00:44:27same time
00:44:289am to 12 noon
00:44:30sa old municipal hall
00:44:32din ha
00:44:32sa Hagna.
00:44:33Ang nalain pa, no?
00:44:34sa Siquihor
00:44:35ang ato ang satellite office
00:44:37naasay mobile desk
00:44:38din ha
00:44:38sa Lazi
00:44:39municipal hall, no?
00:44:40So, makita ni siya sa ground floor or sa lobby, no, from, nag-operate ni every 4th Thursday of the
00:44:47month from 8am to 5pm.
00:44:49So, basically, no, kanang ito ang service desk for this week, no, naani siya magso good in May 28, no.
00:44:58So, mauna siya nga ito ang, daghan pa man, good dag mga service desk, Ms. Dean, pero nga ito alang,
00:45:02i-announce ka ron mo ang pinaka-earliest, no, nga mo-operate.
00:45:07So, kanang tulod, diha sa Hagnabuhol, Lazy Siquijor, o sa Bayawan, Negros Oriental.
00:45:11Alright, so, mauna yung mga incoming desks na ito, no, sa itong mga local offices, o sa satellite office, din
00:45:18sa Central Visayas.
00:45:20And for sure, daghan pa po, no, sa mga maabot pa nga semana, kaya naman na sila yung regular, good,
00:45:26nga schedule in different locations.
00:45:29So, amumonggi, auhag, i-visit po ang Philhath Region 7, nga page, good.
00:45:34Arawan makita ninyo dito ang mga schedules, no.
00:45:37Diha sa inyong area.
00:45:38And, i-try ninyo, oge-explore, no, ang page, gamit ang search button.
00:45:42Naman na siya, i-search button din, ha, ka ng muraog, magnifying glass, no, nga shape.
00:45:47Diha mo, kan, click.
00:45:48O niya, pangitaan ninyo, ang, unsay services nga inyong hanggi kinahanglan,
00:45:53or unsay location ninyo.
00:45:55Arawan makita ninyo ang mga posts, no.
00:45:58Unsay, or kanusa, mo alagad ang Philhath, diha sa inyong lugar niya.
00:46:02Pahibao na lang po na ito sila, Kate, no, nga,
00:46:05tomorrow, May 27, sarado ang mga buhatan sa Philhath Nationwide,
00:46:10tungod kay Usaman Kinika, regular holiday, no.
00:46:14Isip pag-observe sa Muslim holiday nga Idil Adha.
00:46:18So, mabalik ang mga services sa Philhath offices,
00:46:21labi na itong mga frontline office, inika Thursday, no, May 28,
00:46:26and, of course, up to Friday.
00:46:28Kaya Monday to Friday, mag-inasiya ang ito ang mga frontline offices, no,
00:46:33sa pagpangalagad sa itong mga members,
00:46:36despite sa katong ito ang gi-enforce, no,
00:46:39or gi-apply nga, kaninga,
00:46:42compressed four-day work week sa most government offices.
00:46:45So, ang backroom office, sama na mo, na aming compressed four-day work week,
00:46:50pero karun nga, simana nga na ay holiday,
00:46:54na, put you'd me inika Friday.
00:46:56So, toalang i-maximize ni siyang opportunity,
00:47:00nga nasayod ta, arun, makatransak ta,
00:47:03makaschedule ta sa itong mga bulhaton,
00:47:06or naabat tayo kinahanglan i-process sa Philhath office, no.
00:47:10So, kana, uggmangadlawaw,
00:47:11walay opisina ang mga buhatan sa Philhath,
00:47:15ingun man, I believe, no,
00:47:16ang mga government offices nationwide.
00:47:20Mungi niya ang,
00:47:21ito ang mga viewers,
00:47:23nga nag-subay pa until now, no,
00:47:26tune in mo sa ito ang next nga programa,
00:47:29no, dito na sa bulan sa Junyo, no.
00:47:32So, by second Tuesday of June, no,
00:47:36dihanasad ta mag-dungganay,
00:47:38or mag-kitaay din sa itong programang alagang Philhath sa Central Visayas.
00:47:43So, June 9 ka na, no,
00:47:45atanghinin nyo ang ito ang next nga program,
00:47:47ang itong seventh episode,
00:47:49din hilang sa Sunstar Cebu.
00:47:51Unya, sa itong mga tig-subaygud,
00:47:54o mga social media pages,
00:47:56i-follow, again, once again, no,
00:47:57among mong iauhag nga i-follow
00:47:59ang Philhath Region 7 nga Facebook page,
00:48:02alang sa inyong mga pangutana,
00:48:04o mga updates, no,
00:48:05makakuha mong regular updates gikan sa Philhath.
00:48:09Unya, gamay na lang amuang oras nga nabiliin,
00:48:11morag, wala ka ayoy mga pangutana,
00:48:14karong, adla,
00:48:15o basing na shy sila,
00:48:16o na-focus kay sila sa Open Government Week, no,
00:48:19walaan ta ni Hisgutog specific nga benefit package,
00:48:22but kung gandahan mo nga,
00:48:24mupaapa sa inyong pangutana,
00:48:26napatay pipila ka minuto nga nabiliin,
00:48:28or kung medyo shy ang itong mga viewers nga naka-tune in karoon,
00:48:31pwede rin mo mong message sa Philhath Region 7 nga page,
00:48:35na atay ka ng team, no,
00:48:37nga mutubag sa inyong mga pangutana nga nha.
00:48:40So, despite nga naapunan sila yung regular,
00:48:43nga mga tasks, no,
00:48:44ilagin ng paningkamutan nga ma-respond,
00:48:47matubag ang inyong hang,
00:48:49mga pangutana o mga concerns,
00:48:51nga ipadangat online through sa Facebook page.
00:48:55Yes, Ms. Dino,
00:48:55napamantay gamay ng oras, no?
00:48:57So, ako lang na ipadangat,
00:48:59agad yung pangutana sa USA,
00:49:00sana ito ka-member,
00:49:01so, naingon siyang retired government employee,
00:49:05kuno siya, onya ka ron,
00:49:07wala pa siya makaparehistro,
00:49:09isip senior citizen,
00:49:11on saon kuno niya kung pananglit mo avail siya,
00:49:13kung ma-hospital.
00:49:15Ato ang reminder sa atong mga retirees,
00:49:18no,
00:49:18kung nakaabot na o 10 years sa Philhath,
00:49:21sa pag-contribute isip miyembro,
00:49:23ang atuang applyan is lifetime na membership, no?
00:49:26So, for those nga ni na miyembro
00:49:29for at least 10 years,
00:49:31naka-contribute for at least 10 years,
00:49:33niabot na sa ilang age of retirement,
00:49:34which is at least 60 years old,
00:49:37o niya,
00:49:37din na gainfully employed or earning,
00:49:39mawag na yung tulong atong tanawo, no?
00:49:41Pwede tang mo qualify na for lifetime membership.
00:49:44So, i-update na to atong record,
00:49:46gikan employed nga to sa lifetime.
00:49:48So, sa lifetime membership,
00:49:50magpakita lang taong retirement document na to.
00:49:53So, kung gikan taong sa government na service,
00:49:56ang letter of approval of retirement from the GSIS,
00:50:00mo'y ilakip na to, no,
00:50:01o ban sa photocopy sa atong valid ID,
00:50:04o latest nga one-by-one picture.
00:50:06Pero kung gikan taong sa private sector,
00:50:08ang katupong gi-issue nga certificate of retirement,
00:50:12no,
00:50:12or retirement certificate from the SSS, no?
00:50:15For those nga uniformed personnel,
00:50:18ang katong retirement order gikan sa inyong ahensya, no?
00:50:21Sa AFP baka ha,
00:50:22sa PNP,
00:50:23BGMP,
00:50:24or unsang ahensya nga,
00:50:26na ito ang mga uniformed members,
00:50:29or uniformed personnel na belong, no?
00:50:31So, kana ang ito ang timanan.
00:50:33Pero kung wala taong meet sa katong tuluka criteria,
00:50:37sa ito ang mga senior citizens,
00:50:40dilita sa senior citizen na program ni PhilHealth,
00:50:43na kategory.
00:50:44So, sila,
00:50:45appeal na sila sa gitawag na itong mga indirect contributors,
00:50:48kay subsidized sila by the national government, no?
00:50:52Through sa proceeds sa itong mga syntaxes.
00:50:54So, na pahimuslan yun, no,
00:50:56ang ito ang mga syntaxes,
00:50:58kay muna ay gibayad sa itong national government,
00:51:01isi premium contributions
00:51:03sa itong mga indirect contributor nga members.
00:51:06So, appeal na yan na ang itong mga indigent members,
00:51:08huwag ka itong mga PWDs,
00:51:11ilawom sa Philippine Registry of PWDs.
00:51:15So, kana sila ang gibayran sa gobyerno, no?
00:51:19So, again, for seniors,
00:51:21either lifetime membership,
00:51:22or senior citizen nga membership.
00:51:25So, katong mga na ay lolo, lola,
00:51:27or ginikanan, no,
00:51:29nga senior na,
00:51:30wala mga miyembro so kad sa PhilHealth,
00:51:31ah mo po mag-iawag nga,
00:51:33iparehistro na dahil sila, no?
00:51:35Dilita magpaabot nga na hospital na sila,
00:51:37di hapat na muhikay, no?
00:51:38Nga lisod na din na sila kapirma,
00:51:40or maglisod na o pangita sa mga dokumento.
00:51:43So, karoon pa lang daan,
00:51:45pangutan na imong mama o papa,
00:51:46na senior,
00:51:47or imong lolo o lola,
00:51:48kung na miyembro na ba sila sa PhilHealth.
00:51:50Kaya kung wala pa,
00:51:51better giyod nga itong maparegister,
00:51:53at to sa pinakaduol na PhilHealth office,
00:51:56or kung active ang inyong OSCA, no,
00:51:58ang office of the Senior Citizens Affairs,
00:52:00sa inyong hang barangay,
00:52:02or sa inyong lungsod,
00:52:03makicoordinate mo dito,
00:52:05kaya rin matabangan mo nila
00:52:06sa pagparehistro nila sa PhilHealth.
00:52:08Yan, napailanin, Ms. Dean,
00:52:10kanang,
00:52:10ato lang siguro,
00:52:11i-clarify, no,
00:52:12kaya nasugatan,
00:52:12taninga pangutana,
00:52:14karumbuntaga,
00:52:14kung onsa-on,
00:52:15Judy ay pagpamiyembro,
00:52:18or pag-avail sa benepisyo,
00:52:19kung istudyante pa siya, no,
00:52:21labinakad tong mga minors,
00:52:23or wala pa,
00:52:24mula pa sa 21 years old.
00:52:26Alright,
00:52:27so, kanino,
00:52:27klaro ho na ito,
00:52:28again,
00:52:28dito, no,
00:52:29kaya na ay mga pangutana ni Ana,
00:52:31kaya na ay ubang eskwelahan,
00:52:32nga nag-require sa ilang mga istudyante,
00:52:34nga ma-rehistro,
00:52:35sad gud sila sa PhilHealth.
00:52:37So, that's...
00:52:37Nabi na ting klase.
00:52:37O, kaya padulong na ting klase, no,
00:52:40unya,
00:52:40labin na tong naas sa mga medical field, no,
00:52:42or medical courses,
00:52:44medical related na ilang courses,
00:52:45kaya importante gud kaya ka-exposed kaya sila
00:52:47sa ilahang place,
00:52:49kung asa sila mag-OJT.
00:52:51But, actually, no,
00:52:52dili lang gudin siya alang
00:52:53sa katong mga grupo ng estudyante,
00:52:55but ato yung gi-encourage
00:52:56ang katong mga nag-edad
00:52:58na 21 anyos pataas, no,
00:53:01kaya ang tumanggong legal dependent
00:53:03nga mga anak sa PhilHealth
00:53:05up to 20 years old, ragyod.
00:53:07So, yung nagtong-tong
00:53:08ang 21 anyos,
00:53:09di ha,
00:53:10kinahangla na silang
00:53:10ma-rehistro separately, no,
00:53:13naana sila yung kaugalingong
00:53:14PhilHealth membership.
00:53:15Pero katong mga wala pa
00:53:17nag-21,
00:53:18niya,
00:53:18estudyante,
00:53:19wala po na narbago,
00:53:21o wala na minyo, no,
00:53:22kay posibleng man,
00:53:23maminyo na sila
00:53:24at 18 or 19,
00:53:25pero kung wala pa,
00:53:27nga niya,
00:53:27wala po'y anak,
00:53:28pwede pa gina siya
00:53:29ikarga as dependent.
00:53:30So, we encourage also
00:53:31the schools,
00:53:32the institutions, no,
00:53:33mga teachers
00:53:34or professors,
00:53:35nga dili na to
00:53:36i-pugos nga mo register.
00:53:38Register da yun.
00:53:39Oo,
00:53:40kung wala pa'y
00:53:41bainti uno anyos,
00:53:42kay qualified dependent
00:53:43pa man sila
00:53:44sa ilahang parent
00:53:46nga members
00:53:47sa PhilHealth.
00:53:47So,
00:53:48ang ilahang coverage,
00:53:50mag-agad sa membership
00:53:51sa ilang ginikanan.
00:53:52So, siguro,
00:53:52ang atuwang yan,
00:53:53ano,
00:53:53is i-check sa bata,
00:53:55no,
00:53:55or i-inquire niya
00:53:56sa ilang ginikanan
00:53:57kung updated ba
00:53:59ang record,
00:54:00nakarga ba siya
00:54:00as dependent.
00:54:01Yes,
00:54:02and,
00:54:03rehistrado ba yun
00:54:03ang ginikanan,
00:54:04no,
00:54:04kay Basin Pod Oga,
00:54:06wala pa ma-rehistro.
00:54:07So,
00:54:08importante yung
00:54:08ma-registered
00:54:09ang ginikanan
00:54:09arong makarga niya
00:54:10iya hang mga anak
00:54:11up to 20 years old.
00:54:13But for those nga
00:54:15nagtrabaho,
00:54:16no,
00:54:16na ay
00:54:17uban mag-unyong
00:54:17estudyante,
00:54:18no,
00:54:19nagtrabaho sila
00:54:20at the same time
00:54:20nagskwela,
00:54:21kung nagtrabaho,
00:54:23then,
00:54:24mahulog,
00:54:25magpamiembro na sila
00:54:27isip member na
00:54:28good,
00:54:29no,
00:54:29so,
00:54:29either as employed
00:54:30member,
00:54:31kung ang ilahang
00:54:32status dito
00:54:33is with employer,
00:54:34no,
00:54:35employer-employer
00:54:36relationship.
00:54:37Pero kung
00:54:38naa sila yung
00:54:39earning,
00:54:39pero di pod sila
00:54:41formally employed,
00:54:42pwede sila as
00:54:43self-paying
00:54:44members na to.
00:54:45And,
00:54:46sa katong mga
00:54:47naanay-anak,
00:54:48no,
00:54:48bisagwa pa
00:54:48nag-21,
00:54:49amogin mong
00:54:50encourage,
00:54:51no,
00:54:51magparehistro
00:54:52gin mo sa
00:54:53PhilHealth.
00:54:53Kero ninyo hang
00:54:54anak,
00:54:55maka-avail po
00:54:55sa benepisyo,
00:54:56no,
00:54:57isipin nyo hang
00:54:57dependent.
00:54:58So,
00:54:58muna yung mga
00:54:59responsibilities
00:55:00sa adulting
00:55:01phase,
00:55:02no,
00:55:02so,
00:55:03dili kinahanglan,
00:55:05magparehistro
00:55:06separately,
00:55:06basta,
00:55:07wala pa
00:55:08nag-21 years
00:55:09old,
00:55:10except kung
00:55:10nakatrabaho na,
00:55:11naminyo na,
00:55:12at the age of
00:55:1418,
00:55:1419,
00:55:14or 20,
00:55:15or naanay-anak
00:55:17before pa
00:55:18mag-21 years
00:55:19old.
00:55:20So,
00:55:21we hope nga
00:55:22nakatabangsad
00:55:23ng information
00:55:23sa itong mga
00:55:24estudyante,
00:55:25nga padulong
00:55:26mo enroll na
00:55:27for the
00:55:28coming school
00:55:29year.
00:55:30Alright,
00:55:30no,
00:55:31so,
00:55:31salamat kayo
00:55:32sa pag-join
00:55:33na to,
00:55:33karong
00:55:34Adlawa,
00:55:34no,
00:55:34sa mga
00:55:35session
00:55:35karon sa
00:55:37Sunstar
00:55:38Cebu,
00:55:39no,
00:55:39nga live.
00:55:40So,
00:55:40hinautong ta
00:55:40nga sa next
00:55:41na mga episode,
00:55:42no,
00:55:43ubanan gihapon
00:55:43ni ninyo,
00:55:44no,
00:55:45so,
00:55:45magkita-kita
00:55:45ta sa June
00:55:469,
00:55:47no,
00:55:47Adlawa nga
00:55:47Marte,
00:55:48same time,
00:55:492 to 3
00:55:50p.m.
00:55:50nga nihilang
00:55:51sa social media
00:55:52page,
00:55:52sa Sunstar Cebu,
00:55:54nga man sa
00:55:54PhilHealth
00:55:55Region 7
00:55:55nga Facebook
00:55:56page,
00:55:56kay,
00:55:57ay crosspost,
00:55:58trasad ni siya
00:55:58ito ang live.
00:55:59So,
00:55:59if we encourage
00:56:00you all,
00:56:01if naamoy mga
00:56:02questions regarding
00:56:03PhilHealth,
00:56:04mas kidili pa
00:56:05related sa topic
00:56:06nga mong
00:56:06ipresent,
00:56:07anang Adlawa,
00:56:08ipangutana,
00:56:09dyan ninyo,
00:56:09kay,
00:56:09wala mong ilain
00:56:10makuhaan
00:56:11o better
00:56:11information
00:56:12than the
00:56:13direct agency
00:56:15nga concerned
00:56:16itself,
00:56:17no.
00:56:17So,
00:56:18thank you,
00:56:18Kaayo,
00:56:18sa pagpaminaw,
00:56:19no,
00:56:20sa amuang
00:56:20initiative sa
00:56:21Open Government
00:56:22Week karong
00:56:23si Mana,
00:56:24ha.
00:56:24Yes,
00:56:25and padayon
00:56:26ang pagpangalagad
00:56:27sa PhilHealth,
00:56:28no,
00:56:28through sa itong
00:56:29mga different
00:56:29sections and
00:56:31divisions under
00:56:32the regional
00:56:32office,
00:56:33as well as
00:56:34our local
00:56:35health insurance
00:56:35offices,
00:56:36no,
00:56:36ang atuag yung
00:56:37naasa battlefield,
00:56:39naasa front line,
00:56:40so,
00:56:40sila gina ang
00:56:41una nga mo,
00:56:42atubang sa itong
00:56:42mga miyembro
00:56:43nga to,
00:56:44nga,
00:56:44na ay mga
00:56:45concerns,
00:56:46no,
00:56:46kabahin sa ilang
00:56:46memberships,
00:56:47ilang contributions,
00:56:48pag-avail sa
00:56:49beneficio,
00:56:50kuban pa nga
00:56:51mga pangutana,
00:56:51bahin sa PhilHealth.
00:56:53So,
00:56:53sagikaingunan ni
00:56:55Kate,
00:56:55nga no,
00:56:55masige makong
00:56:56faith ni Moron Kate.
00:56:57So,
00:56:58sagikaingunan ni
00:56:59Kate,
00:56:59no,
00:56:59atuag yung
00:57:01kuhaon
00:57:01ang sakto
00:57:02nga information
00:57:02direct from
00:57:03the source.
00:57:04So,
00:57:04kung bahayin
00:57:05PhilHealth
00:57:05ang inyong
00:57:05pangutana,
00:57:06mangutana ta
00:57:06sa PhilHealth.
00:57:07Dili itang
00:57:08mangutana sa
00:57:08itong silingan,
00:57:09nga,
00:57:09dili taga PhilHealth,
00:57:10no,
00:57:11or mangutana ta
00:57:12dito sa mga
00:57:12vloggers,
00:57:13nga lahit po
00:57:14ng ilang
00:57:15information
00:57:15nga nakuha,
00:57:16no,
00:57:16possibly,
00:57:17nag-capture lang
00:57:18sila,
00:57:19o information
00:57:19bisan-asa,
00:57:21but get it
00:57:22from the source.
00:57:23Yes,
00:57:23have faith
00:57:24directly in
00:57:25PhilHealth
00:57:26yun,
00:57:26mangutana ta
00:57:27directly sa
00:57:28PhilHealth.
00:57:28Yes,
00:57:29kay Motubagra
00:57:29gyud ang
00:57:30PhilHealth
00:57:30po ninyo,
00:57:31maninkamot gyud
00:57:32ang online
00:57:33support team
00:57:34sa PhilHealth
00:57:34Region 7
00:57:35sa pag-address
00:57:36sa inyong
00:57:36mga pangutana.
00:57:37So,
00:57:37pwede mo din
00:57:38hang,
00:57:38message a page,
00:57:40no,
00:57:40naana siya
00:57:40private messaging
00:57:42na icon,
00:57:43hindiin mo
00:57:43makapadangat
00:57:44sa inyong
00:57:44mga pangutana,
00:57:45labinaog na
00:57:46mo yung mga
00:57:46concerns,
00:57:47no,
00:57:47nga,
00:57:47muhatag na
00:57:48mo yung
00:57:48information,
00:57:49lain man po
00:57:49ibutang ninyo
00:57:50sa comment section,
00:57:51no,
00:57:52makita sa
00:57:52Tibuok
00:57:53Pilipinas
00:57:54or sa Tibuok
00:57:54world
00:57:55ang inyong
00:57:55sensitive
00:57:56na information.
00:57:57ang mga
00:57:58detalye.
00:57:58So,
00:57:59use the
00:58:00private messaging
00:58:01option
00:58:02and
00:58:03i-share
00:58:04ang inyong
00:58:04mga
00:58:05nasairan
00:58:05nga information
00:58:06sa inyong
00:58:07mga
00:58:07group
00:58:07chats,
00:58:08sa inyong
00:58:09mga
00:58:09Facebook
00:58:10groups,
00:58:10no,
00:58:11o sa mga
00:58:11mga
00:58:11grupo din,
00:58:12ha,
00:58:13para daghan
00:58:13ang masayo
00:58:14dili lang
00:58:14ka mo,
00:58:15no,
00:58:15so,
00:58:15i-share na
00:58:16ang maayong
00:58:16nga
00:58:16information,
00:58:18ang mga
00:58:18saktong
00:58:19information,
00:58:20may labot
00:58:20sa inyong
00:58:21PhilHealth.
00:58:21At,
00:58:21di limobot
00:58:22ang puntong
00:58:22magreklamo
00:58:23nalang
00:58:23gita,
00:58:24no,
00:58:24kaya wala
00:58:24dito kasabot
00:58:25sa ato
00:58:26ang benefit
00:58:27or sa ato
00:58:27ang mga
00:58:28responsibilidad
00:58:29isip
00:58:29niyembro
00:58:30sa PhilHealth.
00:58:31So,
00:58:31ato
00:58:31anang
00:58:32paningkamutan
00:58:32nga
00:58:33ma-share
00:58:34giyod
00:58:34ang saktong
00:58:35nga
00:58:35information
00:58:36nga
00:58:37to
00:58:37sa
00:58:37tanan.
00:58:38Ngunya,
00:58:39sa gamay na
00:58:40mo nabilihin
00:58:40nga panahon,
00:58:41atong
00:58:42ipasalamatan,
00:58:43no,
00:58:43ang atong
00:58:43mga
00:58:43kauban,
00:58:44si Denver,
00:58:45kauban
00:58:46na to
00:58:46sa public
00:58:46affairs,
00:58:47no,
00:58:47naapod sa
00:58:48control booth
00:58:49karoon,
00:58:49o ba nilang
00:58:49Sir Mark,
00:58:50ni Sir Eric,
00:58:51nagang salamat po
00:58:52ni Ma'am Mildred
00:58:54and ni Sir Kenneth
00:58:55Teresa Sunstar,
00:58:56Cebu,
00:58:57and also
00:58:58sa ato
00:58:58ang mga
00:58:59kahigalaan,
00:59:00no,
00:59:01o atong mga
00:59:01colleagues
00:59:02na regularly
00:59:03nag-support
00:59:03sa ato
00:59:03ang programs,
00:59:05mutanaw sila
00:59:05whenever they are
00:59:06free,
00:59:07no,
00:59:07pwede gihaponin
00:59:08yung balikon
00:59:08ni nga
00:59:09kaning episode,
00:59:10no,
00:59:10kung ganahan mo
00:59:10mo review
00:59:11sa amung
00:59:11naisagutan ni Kate
00:59:12and makuha
00:59:13sa katong
00:59:14mga information,
00:59:15mga announcements
00:59:15na to
00:59:16earlier on.
00:59:17So,
00:59:18we thank you
00:59:18everyone for
00:59:19joining and
00:59:20atangi ang atong
00:59:21next episode,
00:59:22again,
00:59:22dito sa
00:59:23June 9,
00:59:24no,
00:59:25second Tuesday
00:59:25of the month
00:59:26from 2 to 3
00:59:27in the afternoon.
00:59:28So,
00:59:28magkita-kita na
00:59:29pod ta ni
00:59:30Anang Adlawa.
00:59:31We hope na
00:59:31anayin yung
00:59:32mga pangutana
00:59:32kay Andameng Motobag.
00:59:34And,
00:59:36salamat pod,
00:59:36no,
00:59:37sa tanan nga
00:59:38nagsubay karong
00:59:39Adlawa
00:59:40o ni Tanaw,
00:59:41ni follow pod
00:59:42sa ato
00:59:43ang page.
00:59:43And,
00:59:44sa ngalan sa amu
00:59:45ang acting
00:59:45regional vice
00:59:46president,
00:59:47Ms.
00:59:47Jeanette Ann
00:59:48Advincola,
00:59:49kini si Dina
00:59:50Sinchez,
00:59:50gigan sa
00:59:51public affairs
00:59:51sa PhilHealth
00:59:52Region 7,
00:59:53o Banpod,
00:59:53sa ako ang
00:59:54co-anchor
00:59:55for today,
00:59:55si Kate
00:59:56Tranghia.
00:59:57Dagang salamat
00:59:58o ganunay
00:59:58itang mag-amping.
00:59:59Ni they
01:00:01ni he
01:00:02ni he
01:00:08ni he
01:00:18ni
01:00:22ni he
Comments

Recommended