Skip to playerSkip to main content
  • 30 minutes ago
وزرای کشورهای حاشیه خلیج فارس خواستار گنجاندن برنامه موشکی و گروه‌های نیابتی ایران در مذاکرات شدند

وزرای امور خارجه کشورهای حوزه خلیج فارس روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای از آمریکا خواستند تا برنامه موشکی و پهپادی ایران و همچنین گروه‌های تحت حمایت تهران را در گفتگوهای پایان دادن قطعی به جنگ در خاورمیانه بگنجاند.

لب بیشتر : http://parsi.euronews.com/2026/06/25/discussions-on-a-lasting-peace-must-include-the-missiles-of-iran-and-its-allies-accordi

مشترک شوید: یورونیوز به یازده زبان دیگر در دسترس شماست

Category

🗞
News
Transcript
00:00وزرهای خارجه کشورهای حوزه خلیج فارس روز پنشنبه با انتشار بیانیه ای از امریکا خواستن تا برنامه موشکی و پهبادی
00:08ایران و همچنین گروه های تحت حمایت تهران را در گفتگوهای پایان دادن قطعی به جنگ در خواهر میانه بگنجاند.
00:15در این بیانیه که پس از نشست مشترک وزرهای شورای همکاری خلیج فارس با مارک رو بیو وزیر خارجه ای
00:22امریکا متشر شد همچنین آمده است، هر گونه مبادله تجاری و سرمایه گذاری با ایران باید مشروط و برگشت پذیر
00:29باشد.
00:30آنها همچنین از تهران هاستند تا به مفاده توافق پایبند باشد و آنچه آنها رفتار بی ثبات کنند میخانند را
00:37متوقف کند.
00:38این مواضع در حالی مطرح میشود که مارک رو بیو وزیر خارجه امریکا در سفر دوره خود به خلیج فارس
00:44به متحدان منطقی واشنگتون نسبت به تزمین حفظ منافع آنها در هر گونه توافق با ایران اطمینان داده است.
00:51این در حال ایست که حیعتهای ایرانی و امریکایی در پی امزایی یاد داشت تفاهم یان تهران و واشنگتون در
00:57هفته جوان از هفته گذشته مزاکراتی را در سویس با هدف دست یا بی بیک را حل پایدار برای مناغشات
01:04خود آغاز کردند.

Recommended