Oynatıcıya atlaAna içeriğe atla
  • 19 dakika önce

Kategori

🗞
Haberler
Döküm
00:11500'e yakın bitkim var.
00:14Bunların hepsini genelde ya Thailand'dan ya Hollanda aracılığıyla getiriyorum.
00:20Türkiye'de birkaç bitki satıcısı var.
00:21Bunlar üzerinden temin ediyorum.
00:23Ya da benim gibi bu hobiyle uğraşan kişilerden satın alıyorum gibi özetleyebilirim aslında.
00:31Aslında daha çok bu hobiyle uğraşan kişilerden öğrendim başta.
00:35Sonra birazcık daha yapay zekanın da gelişmesiyle beraber hem yapay zekaya sorarak hem yurt dışında işte İngilizce içerik üreten kişilerden
00:43o bitki özelinde nasıl bakılması gerektiğini öğrendim.
00:46Ama her şeyde olduğu gibi zamanla hepsine alışıyorsunuz ve hepsinin dilinden konuşabiliyorsunuz.
00:51Sadece konuşamıyorlar ama konuşamadıkları halde birçok şeyi size anlatabiliyorlar.
00:57Aynı nasıl kedi köpek bakanlarda onun acıktığını işte bir şeye ihtiyaç olduğunu anlayabiliyorsa bitkilerde de bir süre sonra bu dili
01:06anlayabiliyorsunuz.
01:07İşte yaprağının neden sarardığını, işte toprak kuruduğunda köklerin ne olacağını, onun haricinde gövdesinin duruşundan bitkinin neye ihtiyacı olduğunu anlayabiliyorsunuz.
01:19O yüzden bence çok keyifli bir hobi.
01:21Çok keyif alarak yapıyorum diyebilirim.
01:24Genelde delirmişsin diyorlar.
01:25Bu kadar bitkiyi nasıl bakabiliyorsun?
01:28Hepsini nasıl suluyorsun?
01:29Genelde herkesteki ilk soru şu oluyor.
01:31Gelen herkeste bu kadar bitkiyi nasıl suluyorsun oluyor.
01:34Ama orada aslında hepsini aynı anda sulamıyorum.
01:37Pazartesi günü evin bu tarafına vakit ayırırken salı günü diğer tarafına ayırıyorum gibi bir serüven oluyor orada.
01:45Elektrik evet fazla geliyor genelde.
01:47Şeyden dolayı, ışıklardan dolayı.
01:49Çünkü bu türlerde bitkileri büyütme ışığı olarak geçiyor bu ışıklar.
01:54Bu ışıklardaki sistem daha çok ısıttığı için de etrafı daha çok elektrik tüketimine vesile oluyor diyebilirim.
02:03Yani nem ölçerlerim var onlarla böyle belli bir seviyede tutmaya çalışıyorum.
02:07İşte genelde 60 ve üzeri olması gerekiyor bu türlerin ev ortamında yaşayabilmesi için.
02:12Sıcaklıkta böyle 17 derece ile 30 derece arasında olması en ideali.
02:17Herkesin evinde şunu ekleyebilirim.
02:19Herkesin evinde mutlaka en az bir bitki olmalı.
02:22Çünkü onu büyütüyor olmak büyük bir sorumluluk katıyor insanlar.
02:28Sulanması gerekiyor, bakımının yapılması gerekiyor, toprak değişiminin yapılması gerekiyor.
02:33Bu da insana belli bir sorumluluk yüklüyor.
02:35Özellikle niye sorumluluk anlamında çok şey kattığını düşünüyorum insan.
02:39O yüzden her insanın evinde en az bir tane bitki olması gerektiğini düşünüyorum.
Yorumlar

Önerilen