Skip to playerSkip to main content
  • 1 day ago
در پی حملات اسرائیل به جنوب لبنان، ایران تنگه هرمز را بست

قرارگاه خاتم الانبیای سپاه پاسداران ایران در واکنش به حملات اسرائیل به جنوب لبنان بار دیگر تردد کشتی‌ها در تنگه هرمز را ممنوع اعلام کرد. نیروی دریایی سپاه نیز از شناورها خواست که «به تنگه هرمز نزدیک نشوند؛ در غیر این صورت امنیت آنها به مخاطره خواهد افتاد.»

لب بیشتر : http://parsi.euronews.com/2026/06/20/after-israeli-attacks-south-of-lebanon-irgc-sepag-khatam-alanbiya-hq-closed-strait-hormuz

مشترک شوید: یورونیوز به یازده زبان دیگر در دسترس شماست

Category

🗞
News
Transcript
00:00قرارگاه ختمالنبی های سپاه پاسداران ایران در واکنش به حملات اسرائیل به جنوب لبنان بار دیگر تردد کشی ها در
00:09تنگه خرموز را ممنوع اعلام کرد.
00:11در بیانی این قرارگاه بدعهدی و پیمانچکنی آشکار امریکا نسبت به عدم اجرای بند اول تفاهمنامه پایان جنگ و نقض
00:23بیوقته و مستمر آتش بست توسط اسرائیل در جنوب لبنان دلیل بسته شدن تنگه خرموز اعلام شده است.
00:30از زمانه امزای تفاهمنامه ایران و امریکا لبنان بارها هدف حمله ارتش اسرائیل قرار گرفته است.
00:37پیش از این در روز جمعه اسرائیل و لبنان با میانجیگری امریکا و ایران آتش بست اعلام کرده بودن.
00:44با این حال جنوب لبنان در روزهای جمعه و شنبه چندین بار هدفت حملات اسرائیل قرار گرفت.
00:51پایانه حملات اسرائیل به لبنان از جمعه شروط تفاهمنامه ایران و امریکا برای پایان جنگ بود.
00:57بسرشادن تنگ هرمز در حالی روی میدهد که سیبیتکاف نماینده امریکا در امور خابر میانه
01:03و عباس عراخچی وزیر امور خارجه ایران برای گفتگو در باره توافق دو جانبه به سویس سفر کردند.
Comments

Recommended