00:00Evet.
00:09Iki bin yirmi dört emekliler yılından emekliye emekliye iki
00:15bin yirmi beşe kadar ulaştık sağ salim çok şükür. Iki bin
00:18yirmi dört yılı emekliler yılıydı. Ölmeden iki bin yirmi
00:22beşe kadar geldik. Bu yıla sağ salim gelmemizin şerefine
00:27emekliler yılını geride bırakmamızın şerefine Türkiye
00:31Emekliler Derneği Mamak Şubesi olarak nokta ikramımız var.
00:35Buyurun hepiniz nokta ikramımızdan yararlanın. Emekli
00:40olmanıza gerek yok. Emekli adayları. Şu anda bize destek
00:44olursanız haklarımızı daha iyi alırız, daha refah. Yükselir.
00:50Haklısın. Buyurun. Haklısın. Buyurun. Emekliler haklarını
00:54ararken yardım edin de hep birlikte bulalım haklarımızı.
01:08Abi alıyorum.
01:24Hayır.
01:54Emeklilerde
02:07Haber ajansı. Haber ajansı.
02:15Emekliler yılı kendimi, insanımı, ülkemi eee çalışanları
02:24emekliler emekliler derneğinin yaptıklarını izlemek,
02:31gözlemekle geçti. Şunu anladım ki herkes kendisi için doğru
02:37yapmaya başladığında emekliler için de bazı şeylerin düzelini
02:42düzeleceğini umuyorum. Çünkü şuraya gelmemiz ve sessizce
02:47demin bir şarkı söyledim. Sanatla konuşmak, dertlerimizi
02:53anlatmaktan şikayetlerimizi ifade etmekten ziyade azimli,
02:59güçlü, kararlı olduğumuzu göstermenin bir yolu burada şu
03:04andaki yapılanlar. Öyle düşünüyorum. Eee daha bir
03:07uyandık. Aydınlandık. Artık eee emekliliğin bir yaşam biçimi
03:14olmadığını hele hayatın çalış çalışmakla bir yaşam biçimi
03:21olduğunu ve hiç emekli olmamayı öğrenerek bu dünyayı
03:27terk etmek gerektiğini düşünüyorum bu şartlarda.
03:32Şimdi devlet bir şey öğretmez. Benim öğrendiklerimin bir
03:37yansımasıdır. Devlet bir şey öğretemez. Ancak beni yönetir,
03:42hizaya koyar. Yani ben ondan aslında üstün olduğumu emekli
03:47olarak, vatandaş olarak hissetmezsem, bilmezsem her
03:51şeyi devletten beklerim. Yani ben devlet çok iyi yapıyor
03:54demiyorum. Ben iyi yapıyorum diye bakıyorum. Ben iyi
03:58yapıyorsam benim yansımam devlet de iyi yapacaktır. Bunu
04:02fark ettim. Bu karşılıklı olacak. Tek başına suçlamakla
04:06olmuyor. Ben böyle düşünüyorum. Teşekkür ederim.
04:12Vallahi artık yani ne söyleyecek söz bulamıyorum ben
04:17de. Asıl büyük tehlikeyi kimse fark etmiyor herhalde. Emekliler
04:21yılı bitti. Eee Türkiye yılı başladı. Türkiye yılı ilan etti.
04:25Ne olacak şimdi? Şimdi bu senenin bitip de Türkiye'nin
04:28bir bir senede bütün Türkiye yılı nasıl bitecek bu? Onun
04:34lokması nasıl dağıtılacak? Onu düşünüyorum ben şimdi. Vallahi
04:41her sene öbüründen kötü olduğu için en az zararlan
04:46atlatılsın diye dileğim var yani. Daha az zararlan
04:50atlatılsın. Daha zararlı olacak da daha az zararlan atlatılsın
04:53diye düşündüm.
04:57Ya emekli kaldı mı ki Türkiye'de ya? Ne oldu? Bitti
05:05bitti bitti. Bitik şeyin peşinden ne konuşacaksın ki?
05:08Öldü. Cenazesini kaldırdın. Daha neyini konuşacaksın ki?
05:11Emekli emekli mi kaldı? Emekli öldü öldü. Bitkisel hayatta
05:17şu anda. Sıvıyla besleniyor yani. Etli sütü ekmeğe boş ver
05:24ya. Sıvıyla besleniyor. Sıvıyla beslenen bir varlıktan ne
05:28umacaksın ki? Ne beklentisi ne olacak ki senin? Boşa ayağını
05:33boş. Bu bu algıya göre yani bu kadar düzensizlik bir ekonomide
05:40insanların sağlığını bozar. Ekonominin bozulması, eğitimi
05:45ve sağlığı bozar. Dolayısıyla emekliler erken ölmeye başlar.
05:48Nasıl erken ölmeye başlar? Kök maaş diye bir şey uydurdular
05:52bu arkadaşlar. Ekonomist ya. Çok iyi bilen işte Sayın
05:56Cumhurbaşkanımızın emriyle tuvalete gideceğiz. Sayın
06:00Cumhurbaşkanımızın emriyle tatlı yiyeceğiz falan. Bir algı
06:04yaratılırsa böyle olur işte. Şimdi emekliye bu kök maaşı altı
06:09bin lira olan emekliye yüzde yüz zam gelse gene on iki bin
06:14lira on iki bin beş yüz lira olmuyor maaşı. Ne yapsın bu
06:18emekli? Hırsızlık mı yapsın? Hırsızlık babadan geliyor ya.
06:22Ne yapsınlar yani? Babadan o hırsızlık mı geçsin? Ne
06:26yapacaklar? Ne yapacaklarını söyleyeyim. El birliğiyle
06:30örgütlenecekler ve o büyüklükleri devirecekler.
06:32Bunların gidişi yok. Üç yüz altmış beş günümde yandım
06:37ayağındım. Suriyeliler üzülmesin. Biz önemli değil.
06:45Ya kime soracak? Barbak geçti.
06:52Bu yılların beklentiniz nedir amcacığım? Hiçbir şey. Biz
06:56yıkıldık. Ülkemiz yıkıldı.
07:02Kasıtlı olarak yapayım ben. Beklentim yok. Dişlerim döküldü,
07:09yaptıramıyorum.
07:13Konuşamıyorum, boş verin. Sağ ol, teşekkür ederim ama işte
07:17biliyorsunuz emeklilerin halini. Nasıl mutlu olacak,
07:22kutlu olacak bilmiyorum. Kurtulduk artık. Geçen yıl
07:24emekliler yılıydı. Inşallah. Artık emekliler yılı değil.
07:27Inşallah. Hiç iyi geçmedi. Maalesef. Hiç iyi geçmedi. Ne
07:34diyeyim ki? Evet. Daha ne olsun? Sıkıntı, stres, geçim
07:39ev kirası, hepsi bir arada. Ne yapabiliriz? Peki emekli
07:45Hayır karşılamıyor. Eşim öldü. Onun emekli maaşını alıyorum
07:51işte. Yettiği yere kadar. Yapacak bir şey yok. Daha
07:56konuşmak istemiyorum.
Yorumlar