- 9 hours ago
http://www.bolumizletv.org/yemekteyiz-99-bolum-izle-18-ocak-2018.html
Category
🎥
Short filmTranscript
00:00...sağlık.
00:01Peki, Özlem Hanım?
00:03Ben şu an çok şaşırdım.
00:053 yorumu dinleyince çorba önüme koyulduğu an...
00:08...ben kereviz kokusunu tutmanız çok isabetli olmuş.
00:10Hiç kereviz yemeyenler bir kaşıktan sonrasını zaten alamazdı.
00:14Ama hem yerken tadında hem kokusunda ben kerevizi alıyorum.
00:19Kıvamını yoğun buldum.
00:20Onun haricindeki baharatlarının ölçüsü, sebzelerin ölçüsü gayet iyi geldi bana.
00:25Elinize sağlık.
00:25Afiyet olsun. Hepsini göz kararı koydum.
00:27Benim bir ayarım yok pilavı da yaparken.
00:30Yani böyle bir ayarla yapmıyorum.
00:33Mesela ben bir bardak pirinçle falan yapmıyorum.
00:37Böyle göz kararı koyuyorum.
00:38Yetiyor yani bize.
00:39Bunu da göz kararı yaptım, mercimeği.
00:42Dediğim gibi zaten yaptığında görüntüleri de göreceksiniz.
00:44Kıvamı da, şunu söyleyeyim, biraz bekliyor.
00:48Biraz işte sonradan şey oluyor.
00:51Sulandırılabiliyor da bu.
00:52Mesela yarımı katı olsun, ben biraz daha su koyabilirim.
00:55Mercimek çorbasının özelliği o.
00:57Evet, biraz katı.
00:58Ama su koyulduğu zaman o çaresi çözülüyor.
01:01Yitirmeden önce biraz kıvamına müdahale etseydiniz kusursuz bir çorba diyebilirdim.
01:06Ama bu kıvam biraz yoğun geldi.
01:08Hani bana bebek maması gibi demiştiniz ya gratinim için.
01:12Ama bir saniye.
01:13Yani yaklaşmış ona bayağı yoğun.
01:15Evet.
01:15Kıvam çok yoğun.
01:17Afiyet olsun.
01:18Teşekkür ederim.
01:19Ben de yorum yapayım.
01:21Şimdi kelevizi çok seven bir insanım.
01:24Keleviz kokusu almadım.
01:25Ama keleviz tadı aldım.
01:27Biraz üst solunum yollarımla ilgili problem yaşıyorum.
01:30O yüzden her kokuyu alamıyorum.
01:33Gerçekten tadı var.
01:34Ama beni hiç rahatsız edip zaten çünkü çok severim.
01:37Enteresan bir şey olmuş.
01:40Birleşim olmuş.
01:40Elinize sağlık.
01:42Gayet güzel tadı.
01:43E şimdi çiğ börek o zaman yiyelim isterseniz.
01:47Onları alayım.
01:48Hiç ölçü kullanmadınız mı kafanızda?
01:51Şaşırdım biliyor musun şu anda?
01:53Gerçekten ölçü kullanmıyorum.
01:55Hiçbirine bakmadınız değil mi?
01:57Yani böyle.
01:57Hayır.
01:58Bir gün önceden falan.
02:00Ben mercimek çorbasını çocuklarıma sürekli yapıyorum.
02:02Özlem Hanım.
02:03Ben yardım edeyim.
02:05Yağmur Hanım'ın nereye bakmasını bekliyordunuz Ali Bey?
02:07Kopya çekmiştir diye düşündüm yani açıkçası.
02:10Kopya çekti mi yoksa da işte sen doğru söylersin.
02:13Yani tabii ki kendi tariflerine bakıyor ama herkes bakıyor zaten.
02:16Ooo kendi tariflerine baktın yani.
02:19Kopya çektin.
02:19Sonuçta yarışmacılarımız kendilere göre bir not alıyor.
02:24Onu mutfakta bırakıyor.
02:25Oradan bakabilirler.
02:26Öyle bir şeyimiz yok.
02:28Ama dediklerim doğru çıkıyor.
02:31Hayır bakılabilir o kağıda.
02:32Biz öyle hiçbir zaman şey yapmıyoruz yarışmacılarımıza.
02:35Bakmadan etmeden bir markette kalem vermiyoruz.
02:38Ki hani çizerseniz sizin işinizi kolaylaştıracağız çünkü.
02:42Ama şimdi bu da bir yarışma olduğu için daha heyecan olsun diye o kalemi size vermiyoruz.
02:47Ama yarışmada mutfakta sonuçta bir tarifiniz varsa bir şeyiniz varsa sıplasa bakabilirsiniz.
02:54Bunda herhangi bir şey yok.
02:56Özlem Hanım da bakmıştı zaten.
02:57Ya herkes bakabilir.
02:58Öyle bir kıstas yok yani.
03:01Yok daha önce de izlemeyi bakmıyorum.
03:02Ama bakmayan da var.
03:03İşte atıyorum siz çok yapmışsınız o yemeği.
03:05Siz zaten bir pirinçte bir ölçü kullanıyorum dediniz pilavda.
03:09Evet evet evet.
03:09Onun dışında ölçü kullanmıyorum dediniz.
03:10Evet kullanmıyorum.
03:11Belki malzemeleri hatırlamak için bakabilirsiniz ama onun dışında yarışmacılarımız bakabilir kağıda.
03:17Biz bayan olarak unutmuyoruz da erkekleri daha çok unutuyorlar herhalde.
03:21Onun için bakma ihtiyacı hissediyoruz.
03:23Siz dün baktınız.
03:23Özellikle ben hiçbir şekilde bakmadım.
03:25Dün evet.
03:25Kafamda geldi gibi yaptım evet.
03:26Ama sizin çok yoğun zaten sürekli yaptınız.
03:29Yoğun.
03:29Bir de yoğun yaptım şey.
03:30Vallahi var ya bugün böyle her şey üst üste üst üste.
03:35Yaşamak nasıl oluyormuş?
03:36Aynen bu şekilde oluyor.
03:37Siz beni bir de şeyde görün Özlem Hanım.
03:40Videoda üzerim her şeyim un, saçım yani bayağı birinci dünya savaşına çıktık yani.
03:45Ben biraz tahmin ettim çünkü röportajımda da söylüyorum biraz panik atak bir kişilik dedim hani.
03:49Aceleden böyle eli ayağına dolaşıp her şey birbirine girmiş olabilir.
03:54Biraz bulaşıklarınız yetişmemiş herhalde toparlamaya zamanınız pek kalmadı sanırım.
03:59İşte yani hani yetiştirdim aslında da.
04:02Biraz hani yemeklerim yetişti ama makinede yer olmadı.
04:06Tufanda yemek yapıyorum.
04:09Mutfağı nasıldı Özlem Hanım?
04:11Mutfak beklediğim gibiydi.
04:14Ben daha önce de tahmin etmiştim biraz panik atak bir kişilik olduğu için el ayağına dolaşacak hani ne yaptığını şaşıracak.
04:20Kendisi de itiraf etti zaten bir ara kontrolü kaybettiğini.
04:25Mutfak orta halde diyeyim biraz bulaşıklarını yetiştirememiş.
04:30Lavabosu doluydu.
04:31Nasıl buldunuz yorumları?
04:33Yorumlar güzeldi ama Ali Bey gerçekten ne yapmış bilmiyorum yani hala taktı yani bakın.
04:40Onur Bey bile hani beğendim koku yok diyor hala adam diyor ki bunda kereviz yok diyor.
04:46Yani hani benim yapacak bir şeyim yok.
04:48Yarın ben ne yapacağım biliyor musunuz?
04:50Bir poşet kerevizle diyeceğim ona böyle.
04:51Zor kesildi biraz.
04:54Hay gayret.
04:56Şimdi bu ister istemez sizin yaptığınız muhlama gibi direk fırından çıkarıp gelmesi lazım.
05:03Evet sıcak olması gerekiyor.
05:06Ama hani ona istinaden ona bakıp da öyle bir yorum yapmayalım çünkü bekliyor börek de bekliyor.
05:14İçi börek de bekliyor.
05:17Ama sonuçta yarışmacımızın kendi tercihi bunu yapmakla bunu da herhalde kestiremediniz.
05:25Ben işte şimdi biz listemizi önceden verdiğimiz için değiştirme şansımız da yok zaten.
05:32Yani bu riske bir kere girdiğiniz zaman geri dönemiyoruz.
05:35Şöyle söyleyeyim Aynur Hanım'ın olayı gibi oldu aynı benimki de gibi diyebilirim yani.
05:42Ama yapacak bir şey yok.
05:43Ben ona zaten dedim salatam için ve böreğim için yorumları açıyorum.
05:52O zaman Ali Bey'den başlayalım.
05:54Ali Bey.
05:56Tuzsuz olmuş.
05:57Hamur siz mi açtınız?
05:59Evet.
05:59Neden tuzu az koyduğumu söyleyeyim.
06:01Sebep?
06:02Çünkü kaşar peynir ve peynir tuzlu olduğu için hamur şimdi mesela bana tuzsuz gelmiyor.
06:07Çünkü peynir geliyor ağzıma ve onunla birlikte tuzlu.
06:10Şimdi mesela peynirli poğaçanın içine siz tutup da 4 kaşık tuz koyamazsınız.
06:16Çünkü peynir zaten tuzludur.
06:18Yani bunu öyle düşüneceksiniz.
06:20Tuzlu olduğu için hamuruna çok az tuz koydum.
06:23Bana tuzsuz geldi.
06:25Görürsünüz.
06:26Ama tuz var içinde.
06:27Tuzsuz geldi bana açıkçası.
06:29Bir de bunu hani peynir değil de ıspanak ya da kıyma beklerdim diye düşündüm.
06:38Ya peyniri şöyle peyniri herkes seviyor.
06:41Ispanağı sevmeyen olabilir, kıymayı sevmeyen olabilir.
06:44Ben mesela nasıl çiğ iti sevmiyorsam yani bu içindekini riks almadım.
06:50Yani hani peynir ve kaşar var içinde bu arada.
06:52Tek peynir yok.
06:53Gurmeydiniz ya anlamadım.
06:54Ben sadece peynir dedim.
06:56Kaç tane peynir olduğunu söylemedim.
06:58Ne bileyim her şeyi...
06:59Denizle kolunuza sağlık.
07:01Tuzsuz olmuş.
07:02Peki.
07:03Aynur Hanım?
07:04Ben tuzunu normal buldum.
07:06Gayet iyi yenilebilir.
07:07Sadece hamurunu çok kalın açtınız.
07:10İnce açtığımda o kadar son dakikamda son ya 30 dakikam ya 20 dakikam kaldığını söyleyince
07:17Dış ses.
07:18Ben böyle böyle zaten göreceksiniz.
07:20Hatta Onur Bey dedi ki ne oldu?
07:22Savaş mı çıktı?
07:23Dedi.
07:24Yani o kadar kötüydüm.
07:25Son anda böyle yetiştirdim.
07:27Evet.
07:28Çiğ böreğin gerçekten de hamurun çok ince açılması gerekiyor.
07:32Yani ben de açabildiğim kadar açtım.
07:34Hiç de yapışmadı daha.
07:35Yani merdaneme de yapışmadı aslında.
07:38Ama ben kendim mesela hani şey olarak bilmiyorum ne tuz fazla aldım ne yağ da çekmemiş.
07:45Onun da bir şey yani normalde bol yağda kızarıyor.
07:48Onlar böyle kocaman kazanları atıyorlar.
07:50Ben şu kadarcık yağda yaptım.
07:52Normalde çekmesi lazımdı mesela.
07:54Çekmeymiş bile.
07:54Yağ tavlaya koyunca zaten o yağ emiyor.
07:57Yine bu şekilde alıyor ama dediğim gibi tuzu çok güzel.
08:01Afiyet olsun.
08:02Şeyi hamurun çok kalın açtınız.
08:05Yoksa gerisi güzel fena değil.
08:08Peki Mehmet Bey?
08:10Ben özellikle böreği kahvaltı bölümüne benzettim.
08:15Özellikle akşam arı sıcak olarak bu böreği yapması için peyniri tamam kıymalı olsaydı daha güzel olurdu.
08:22Soğanlı kıymalı tercih etsenin daha lezzetli olurdu.
08:25Peynirleri seçtiğiniz zaman buna maydanoz veya tereotu soğanla kızartıp peynirle birleştirip içine koyup fırına atsaydı daha da lezzetli olurdu.
08:34Tuzun da sıkıntım yok gayet uygun olmuş.
08:37Ondan sonra içi biraz daha bol olabilirdi.
08:40Beynlerini ben az gördüm.
08:42Kendi görüşme söylüyorum.
08:44Ondan sonra tuzu iyi.
08:46Pişmesi iyi.
08:47Hamuru biraz sert.
08:48Bittik sertlik var.
08:49O da herhalde mayalanmamış tam olarak.
08:53Bu mayalı hamur değil mi?
08:54Mayası hamur.
08:55Bunun özelliği yani yapılan birçok çeşitli var.
09:00Çiğ böreğin birçok tarifi var Özlem Hanım da belki bilir.
09:04Ben mesela bunun içine sirke koydum.
09:07Sirke kabarması için koyuluyor.
09:09Bir kaşık yoğurt koydum.
09:11Yumurta koydum.
09:12Tuz koydum.
09:13Yani kabartma tozu vesaire yani o tarz bir şeyler yok.
09:16Hani sirke var.
09:17O da iki kaşık bir sirke.
09:18Sirke tadı geliyor mu?
09:19Gelmiyor.
09:20Yani hani çok daha az tuz var.
09:23Arası sıcak olarak ne çiğ böreği seçtiniz?
09:25El emeği diye.
09:26El emeği mi?
09:27Emeğinize sağlık.
09:28Evet açtım.
09:28Yufka değil sizin elinize hazır yufka koysaydım bu hazır yufka.
09:31Canım benim.
09:32Diyecektim.
09:33Canım benim.
09:33Bunun el emeği on dakika.
09:35On dakika mı?
09:36Ben onu yoğurdum.
09:38Hayır.
09:39Elimle yoğurdum.
09:40Bir saniye.
09:41Elimle yoğurduktan sonra bekletiyorsun bunu.
09:43Çünkü bunun bir bekleme şeyi de var.
09:45Bir on beş yirmi dakika belki hatta otuz dakika beklesen daha güzel oluyor hamur.
09:49Açması var.
09:50Sen nasıl açtığımı şimdi görürsen o zaman dersin ki bayağı yemek harcamış.
09:54Ben hamur içi yapıyorum.
09:57Ben de yapıyorum kendi evimde.
09:59Mayasız bir hamur bu.
10:01Evet öyle.
10:01Bekleme o kadar otuz dakika kırk dakika beklenmez diye düşünüyorum.
10:07Özlem Hanım.
10:08İyi konuşsun Özlem Hanım.
10:09Buyurun Özlem Hanım.
10:10Ben öncelikle bir soru sormak istiyorum arkadaşlarıma.
10:13Daha önce çiğ börek yediniz mi acaba?
10:15Elim yapıyorum da.
10:17Ama yani yapılan yorumlar hiç yememişler.
10:19İlk kez yiyorlar.
10:20Hakkında hiçbir fikirleri yok gibi geldi.
10:23Hatta Yağmur Hanım sizin de yapımı ile ilgili bence yanlış bilgileriniz var.
10:27Bizi izleyen Eskişehirliler şu an çok kızıyordur.
10:30Eskişehir'in has böreğidir bu.
10:32Çiğ börek.
10:33Öncelikle çok talifsiz bir seçim.
10:35Bu yüzden üzüldüm şahsen.
10:37Emeğinize üzüldüm.
10:38Çok yorulup emek vermişsiniz.
10:39Bunun hamurunda bir kere yoğurt ve yumurta asla olmaz.
10:43Un, tuz, su.
10:44İsterseniz sirkeyi çıtır çıtır olsun diye koyarsınız.
10:48Hani kabarmasından ziyade çıtırlık versiniz.
10:50Çünkü onu taze iken çıtır çıtır yemektir özelliği.
10:54Ve mutlaka ama mutlaka kıymalı yapılır.
10:57Hatta o kıymayı biraz sulandırarak koyarsınız içine.
11:01Çok hızlı pişen bir börek olduğu için
11:03kıymada çiğ koyuyoruz ama o hızlı pişirme de tam pişmiş olsun.
11:07Yerken böyle suyu damlaya damlaya yersiniz o böreği.
11:10Bunun asla çiğ börekle alakası yok.
11:13Tamam Özlem Hanım ben zaten orijinalini yaptım demedim ki.
11:16Yani orijinal çiğ börek yaptım demedim.
11:18Yapmaya çalıştım.
11:19Ama tarifler o kadar çok...
11:22İlk defa yapıyorum dedim zaten.
11:24Bakın revani tatlısını ve bunu ilk defa yapıyorum dedim.
11:26Ama şöyle bir şey var.
11:28O kadar çok tarif var ki kafam karıştı.
11:30Ben de baktım içinde en çok bol malzemesi olan.
11:34Hatta yazmışlar yorumların altına da.
11:37İşte yumurta mı konur o mu konur?
11:38Çiğ böreği bu mu konur?
11:40Ben de en çok koyulan malzemeyi de onu seçtim.
11:44Hiçbir şekilde ne yumurta ne yoğurt asla hamuruna girmez.
11:47Hamuru da kalın açmışsınız.
11:48Evet.
11:49Şekil olarak da zaten olmamış.
11:51Bu hamurun en az 45 dakika dinlenmesi gerekiyor.
11:53Evet.
11:53İlla ki mayalı hamurların dinlenmesi gerekmez.
11:56Az 30 dakika.
11:57Rahat açabilmeniz için mutlaka yoğurduğunuz hamurun dinlenmesi gerekiyor.
12:01Dinlenmeyen hamur siz açtıkça geri küçülür.
12:03Açtıkça geri küçülür.
12:04Demek ki mayalı ve mayasız hamurların her zaman yarım saat dinlenmesi gerekiyormuş değil mi?
12:10Çok özür dilerim.
12:10E gurmesiniz anlamanız lazım.
12:12Tamam canım benim laf alacağım.
12:14Kıymalıdır demiştim.
12:15Kıymalı oluyor demiştim.
12:17Ama peynirli oluyor mu olmuyor mu bilmiyorum.
12:19Kıymalı yemiştim dedi.
12:21Ispanak dediniz.
12:22Kıymalı demiştim.
12:24Ispanak dedim ayrı mesele.
12:26Onu bilemiyorum.
12:27Dedim yani.
12:28Tamam da.
12:29Ama hani bir şey yapmamışsınız çiğ böreği tam doğrusunda.
12:34Sinik öğrendim.
12:34Çok özür dilerim.
12:35Sinik öğrendiğim için yumurta bu zıvır gibi şeyleri.
12:39Kendi kendinizi ele verdiniz burada.
12:41Hayır bir saniye.
12:42Siz dediniz ya mayalı beklemiyor bu.
12:44Hemen 5 dakikada yapılıyor dediniz ya.
12:46Hayatım ben 5 dakikada yapıyorum bunu evde yapıyorum yani zamanın olmayınca.
12:49Ama bir saniye hamur yarım saatte dinlenmesi gerekiyor dedi.
12:53Hani ben evde yaptığım zaman 5 dakikada da yapabiliyorum zamanım olmayınca.
12:58Ben çok özür dilerim araya giriyorum.
13:00Bir lafınız var bunu 10 dakikada yapmışsınız dediniz bir emek olarak orada bir emeği küçümseme var.
13:07Emek zamanla doğru orantılı bir şey değildir.
13:11Yani kimisi 10 dakikada da yapar yarım saatte de yapar bir saatte de yapar o problem değil.
13:19Sonuçta kendi açtı mı açtı hamurunu kendi yoğurdu pişirdi edildi.
13:26Şimdi bu konuda ben Yağmur Hanım yanındayım.
13:29Ama Yağmur Hanım şimdi bizde ekran başında bizleri izleyen seyircilerimiz için söylüyorum.
13:36Ne olursa olsun Ali Bey burada yorumunu yaptı yorumunu yapabilir.
13:40E doğru veya yanlış hiç problem değil.
13:43O onun kendi tecrübesiyle alakalı bir şeydir ama sonuçta siz burada ev sahibisiniz.
13:48Diğer yarışmacılarımız da sizin misafirleriniz.
13:52Hani bu tarz söylemlerde bulunmazsak hem bizler de mutlu oluruz.
13:57Biliyorum o da Ali Bey de kendi çapında size karşı birleştirdi bulundu.
14:03Ama bilmediği yani hamurun mesela Özlem Hanım hani biraz daha bizden bilgili biliyoruz.
14:08Yani mayalı ya da mayasız hamurun da bekletileceğini söylüyor.
14:13Hani ben de onun için söyledim.
14:15Yani bilmediği şeye yorum yapıyor.
14:17Tabii tabii şimdi şunu da söyleyeyim.
14:17Bizim yemekteyiz yarışmasına işte haftalardır aşçılarımız da katıldı.
14:22Çok iyi yemek yapanlar da katıldı.
14:24Çok bilgililer de katıldı ki sizin bloğunuz var hani ondan sonra.
14:30Fakat hiç kimse gurme değil.
14:32Şimdi burada bir konuda anlaşalım.
14:35Herkesin tecrübesi vardır.
14:37İşte sizin dün yaptığınız şeyler çok güzeldi.
14:39Siz de güzel şeyler yaptınız.
14:41Siz de keza aynı şekilde ve daha önceki yarışmacılarımız da aynı şekilde.
14:46Ama gurmelik çok farklı bir şey.
14:48Gurme yapını çok kullanmazsak sevinirim.
14:51Çünkü o çok farklı bir kabiliyettir.
14:54Yani her iyi yemek yapan, her iyi yemeği yiyen, ben de çok yemek yiyen bir adamım.
14:59Zaten belli oluyordur.
15:01Çok da severim.
15:02Tatlısı, tuzlusu bilmem.
15:03Gurme değilim.
15:04Anlamam da.
15:05Haddime de düşmez zaten ama.
15:07Şimdi burada da bir şey eleştirirken gurmelik çünkü çok ayrı bir şeydir.
15:10Çok bilgilidir o insanlar.
15:12Her türlü şeyin tadını ayırt ederler, bilirler.
15:15Ona göre onlara para ödenir.
15:18Biliyorsunuz dünyada da.
15:19Bu gurmelik mevzusuna kapatırsak burada sevinirim.
15:22Çiğ börekle ilgili başka yorum yapmak isteyen buyurun.
15:25Ben evet son olarak yapayım.
15:27Şimdi çiğ börek hiç yiyememişim.
15:29Biz mesela evde yani yemedim.
15:30Gerçekten haklısınız.
15:31Çiğ börek hakkında benim bir bilgim yok.
15:33Sadece yani böreği severim ama nasıl kıymalı olsaydı ben onu özellikle söyledim.
15:38Sebzeli olması için böyle akşam böreği yapıyorsan,
15:41farklı börek yani benim dediğim gibi başka bir börek seçseydiniz,
15:44içine maydanoz ve soğan evet bol malzemeli yapsaydınız bence daha güzel olurdu.
15:51Emeğinize sağlık, elinize sağlık, emek vermişsiniz.
15:54Çok teşekkür ediyoruz.
15:55Kızarması gayet güzel, rengini çok beğendim.
15:57Ama tad olarak beğenmedim.
16:00Peki ben de o zaman yorum yapayım.
16:02Şimdi Özlem Hanım dedi işte Eskişehir'e özgüdür.
16:08Evet yani biz o kadar çok şey yiyoruz ki Türkiye'de.
16:12Sadece Eskişehir'ler tabii ki yapmıyor.
16:15Oradan çıkmış olabilir.
16:16Gerçek orijinal tarifi o da olabilir ama evlerimizde birçok evde çiğ börek yapılır.
16:22Yani mantıda açılır işte herkes Kayseri mantısı yapacak hali yok.
16:28O yüzden bu özgün olarak bunu yapmakta birebir şart değil.
16:34İsmi çiğ börek, çiğ börek bitti.
16:36Peynirli yapmışsınız.
16:39Tabii ki tadıyla ilgili bir takım şeyler var.
16:42Yani hamur kalın olmuş işte Özlem Hanım'ın söylemiş olduğu şeyler var.
16:47Elinize sağlık, benim hoşuma gitti.
16:50Afiyet olsun.
16:51Tabii ki biraz daha böyle hemen fırından çıkar çıkmaz gelseydi çok daha keyifli ve güzel yenirdi.
16:57Kesinlikle ama işte soğuyor, bekliyor çekim yaptığımız için.
17:02Eliniz yemeğinize sağlık.
17:03Dilerseniz ana yemeğe geçelim.
17:05Ben iki tabak alayım böyle.
17:06Çok fazla ürün bunları da.
17:08Buyur diliyorum.
17:09Buyur diliyorum.
17:09Bir şey söyleyebilirim.
17:10Buyur.
17:11Gurme lafını bugün hiç masada ağzıma almadım.
17:14Oturur oturmaz çorbayı içerken Ali Bey siz gurmeydiniz.
17:19Ey sahibi oğullar.
17:20Yok yok ben de zaten size istinaden söylemiş olduğum bir şey değil bu ama iki gündür bir laflar dönüyor.
17:29Hani ben de bir gurme kelimesini atalım masadan.
17:33Çünkü hafifletir o tabir.
17:37O yüzden çünkü haksızlık olur.
17:39Bütün bizi izleyen gurmelerimiz için aynı şey geçerli.
17:43Hani daha kendimize yorumlar yaparsak bilmediğimiz o kadar çok şey yemekler var ki.
17:49Yapmadığımız aynı şekilde tatmadığımız aynı zamanda.
17:52O yüzden o çok bambaşka bir şey.
17:54Onur Bey masayı fark ettiniz mi?
17:56Mesela normalde Yağmur Hanım, Özlem Hanım'ı, Mehmet Bey, Aynur Hanım'ı inanılmaz eleştirdi ama maşallah bugün hepsi çok sakin.
18:03Tebrik ediyorum ben yarışmacılarımızı.
18:05Sanırım beğendiniz herhalde yemeklerini o yüzden eleştirmiyorlar.
18:10Hayır beğenmedim.
18:10Pek beğenmedim.
18:11Ya o çiğ börek diye önümüze koydu...
18:13Ama anlamadığım için hani herhalde...
18:15Çiğ börek diye önümüze koyduğu böreği ben hamur kızartması diye sabah kahvaltıda çocuklarıma yapıp kızartıyorum yani.
18:22Onur Bey çok komik.
18:23Diyor ki ilk kez yaptım.
18:24Hani hem ara sıcak olarak seçmesi hata.
18:27İlk kez yapacağı bir yemeği böyle bir yarışmada seçmesi hata.
18:31Yani hani becerebileceği bir şey o zaman ilk kez seçseydi.
18:34Ben zaten ara sıcak olarak börek kabul etmiyorum şahsen benim düşüncem de.
18:39Akşam yemeğinde ara sıcak börek bence olmamalı.
18:42Yani özellikle böyle bir davet sofrasında biraz daha hani damağımızı şenlendirecek.
18:47Daha böyle lezzeti ana yemeğe hazırlayacak.
18:50Bir ara sıcakla bizi ağırlasaydı şu an ben çok daha mutlu olurdum şahsen.
18:57Yani hani yemek olarak sınıflandıramıyorum şu an börek grubunu anlatabiliyor muyum?
19:02En çok kimin eleştirisinden etkilendiniz?
19:04Ali bugün gerçekten iyice saçmalıyor.
19:07Onun için şu anda gerçekten susmayı tercih ediyorum.
19:10Bir an kendimi kaybettim.
19:12Ama yani çok bilmiyorum da şu anda çok şeyim sinirliyim.
19:19Sadece Ali Bey mi sinirlendiniz?
19:21Evet yani tam doğru Özlem Hanım doğru kadın biliyor.
19:25Ama ben de hani çiğ böreği ben kendim yediğimde de ne yiyorum biliyor musunuz?
19:29Peynirli yiyorum ben kıymalı sevmiyorum.
19:31Bu da benim tercihim.
19:33Şimdi bir şey diyemem.
19:36Hani o da haklı kadındı evet orijinali çiğ böreğim öyledir.
19:45Aradaki çiğ böreğini hiç beğenmedim.
19:48Misafirperverliği çok gergindi.
19:52Tam bir hayal kırıklığı.
19:53Tamamen fiyaskoydu hiç beğenmedim çiğ böreği.
19:57Haşhaşlı revani ise olmamıştı.
19:59Yağmur Hanım'a verdiği emek için puanım.
20:02Güler yüzlü bir bayana hiç yakıştırmadım o tavırlarından dolayı.
20:05Bence başarısız olduğu için o tavırı gösterdi.
20:08Yemekte sadece çorbayı beğendiğim için ben Yağmur Hanım'a...
20:25Ali bugün gerçekten iyice saçmalıyor.
20:29Onun için şu anda gerçekten susmayı tercih ediyorum.
20:32Bir an kendimi kaybettim.
20:33Ama yani çok bilmiyorum da şu anda çok şeyim, sinirliyim.
20:40Sadece Ali Bey mi sinirlendiniz?
20:42Evet.
20:43Yani tam doğru Özlem Hanım, doğru kadın biliyor.
20:47Ama ben de hani çiğ böreği ben kendim yediğimde de ne yiyorum biliyor musunuz?
20:50Peynirli yiyorum.
20:51Ben kıymalı sevmiyorum.
20:53Bu da benim tercihim.
20:55Şimdi bir şey diyemem.
20:57Hani o da haklı kadındı.
21:00Evet orijinali çiğ böreğim öyledir.
21:04Gerçekten güzel bir laz böreği yapan Aynur Hanım...
21:06Çiğ böreğin hamurunu ucundan kıyısından böyle sakin, mecburen eleştirdi.
21:11Başka diyeceğiniz bir şey yok mu?
21:13Ben çok yaparım.
21:14Evde çok yapıyorum.
21:15Oğluma peynirlisi de ıspanaklı, kıymalı şart değil.
21:18Hangisi varsa, elimin altında ne varsa yaparım ama hamurunda sorun var.
21:22Şekil olarak, kalınlık olarak hamurunda sorun oldu.
21:25Ben içine takılmadım. Ne koymuş, ne koymamış peynir.
21:28Ben evde ne varsa atarım içine.
21:29Peki doğru bir hamurmuş sizce?
21:32Hamuru olmamış işte.
21:33Koydukları içindeki malzemeler olmamış.
21:36Biraz fazla koymuş, eksik koymuş.
21:38Sirke koymam mesela ben.
21:40Sirke koymam, bilmiyorum siz konuluyor diyorsunuz.
21:42Çıtırlı ve kabarmasına yardımcı olması için koyulur.
21:46Bence o çıtırlık nasıl, biliyor musunuz?
21:48Pişinceme sofraya getirip yiyorsanız çıtırdır.
21:50Ama mutfakta bekliyorsa o yumuşar.
21:52Biraz kalın da açtığı için.
21:54Zaten o bir şişe sirke de dökse onunki çıtırdamazdı da.
21:58İnce açsaydı hiç sirke koymadan da o hamuru çıtır çıtır yersiniz.
22:02Çok kalın açılmış.
22:03Ayrıca şekiller korkunç.
22:06Kocaman böyle estetik bir şekil yok.
22:09Geniş bir şekil de.
22:09Dururken de inceledim.
22:11Çiğ börek şekli nasıldır yani orijinal şekli?
22:15Yarım ay.
22:15Şekil yarım ay.
22:17Ama muntazamdır yani kenarlarının kesimi.
22:20O böyle...
22:20Tırtıklı mıdır kenarları?
22:22İsterse tırtıklı da yapabilir, düz ruletle de kesilebilir.
22:25Ama daha küçük olmalı.
22:27Çok büyük yapmış bir kere.
22:28Bir tabağa böyle kocaman bir çiğ börek koyulmaz.
22:31Daha küçük, daha kibar bir sunum olabilirdi.
22:33Şık da dururdu ayrıca.
22:35Artı o dediğim gibi talihsiz bir seçim.
22:39Beklediği için de yapışmış börek.
22:41Hani böyle karnı şişman olur o böreğin.
22:43Görüntü de çok güzeldir gerçekten.
22:46Fakat maalesef yanlış seçim.
22:50Yanlış seçim demeyelim.
22:51Paçanga böreği yapsaydı yiyecektiniz ama.
22:54Paçanga böreği veya hamurda...
22:55Aklı kalmış.
22:56Kimse de yapmadı.
22:58Paçanga böreği olsaydı yedilirdim.
23:00Ara sıcak olarak yapılabilir.
23:06Yağmur Hanım, Mehmet Bey'e bir şey getirecektiniz, unuttunuz.
23:09Aaa Mehmet Bey yani var ya...
23:12Valla bilmiyorum.
23:13Siz de olmasanız...
23:15Unuttum gerçekten de.
23:17Bu arada Özlem Hanım bir şey söyledi de...
23:19Şekli şemal dedi de...
23:20Valla midem de o şekilde durmuyor.
23:22Onu da söylemeden geçelim.
23:23Ama önce göze hitap etmesi lazım Yağmur Hanım.
23:25Doğru da.
23:25Siz bir yarışmadasınız.
23:26Siz herkesin masasını eleştir, eleştir, eleştir.
23:30Ondan sonra mide.
23:32Özlem Hanım'ın sofrasında...
23:34Dedi ki...
23:36Mehmet Bey...
23:38Ben dedi böyle kuru...
23:40Ben dalından taze...
23:42Buyurun toprağında dalından...
23:43Kopara kopara yiyin.
23:45Çok teşekkür ederim.
23:46Afiyet olsun.
23:46Yalnız bu biberler şeydir yani...
23:48Kuru fasulye için şey için...
23:50Olsun.
23:51O da...
23:51Gene teşekkür ederim.
23:53Buyurun yiyin bunu.
23:53Nazik davetiniz için.
23:54Çok teşekkür ederim.
23:55Çok teşekkür ederim.
23:56Tamam.
23:57Mehmet Bey her yere damganızı vuruyorsunuz maşallah.
23:59Ya bu güzel sunumunuz için teşekkür ederiz.
24:02Ama bu biber benlik biber değil.
24:05Çünkü bu yemeğe gidecek bir biberdir.
24:07Biliyorsun kurutulduğu zaman...
24:08Kuru fasulye...
24:09Ve şey giden bir biberdir.
24:10Jest yapmış.
24:11Evet ama gene teşekkür ederim.
24:13Kendinize.
24:13Güzel bir jest yapmış.
24:14Valla jest mi yapmış bilerek mi yapmış orası tartışılır.
24:18Bence bilerek yapmış.
24:19Bence bilerek yapmış.
24:20Bana kastı olsun diye.
24:21Bence misilleme yapmış.
24:23Misilleme yapmış aynı şekilde.
24:24Burada aslında beni ateşledi.
24:26Bu da iyi oldu aslında.
24:28Beni daha da şey etti.
24:29Köfteyi ilk defa mı yaptınız merak ettim.
24:34Ben...
24:35Evet.
24:35İçindeki malzemeleri sayabilir misiniz ona lütfen?
24:39Nasıl yaptın?
24:39Siz tadını alamıyor musunuz?
24:40Alamadım.
24:41O yüzden sordum.
24:42Çok baharat kokusu geldi.
24:44Yoğun baharat var.
24:46Karabiber.
24:46Yok.
24:47Tadına bakmadınız yok diyorsunuz.
24:48Neden?
24:49Hayır çok koymadım diyorum.
24:50Tadına bakıp bakmama önemli değil.
24:52Koyarken siz yanımda mıydınız benim?
24:54Hayır yok dediniz ya tadına bakmadan.
24:56Tamam yok diyorum çünkü koymadım.
24:58Hepsinden bir buçuk kaşık koydum.
25:00Hatta acı koymadım bile.
25:01Ben çünkü acı sevmiyorum.
25:03Karabiberdir belki.
25:04Karabiber var.
25:05Karabiber kokusu geldi.
25:06Karabiber aldım yani.
25:09O zaman yorum aldım sizden de.
25:11İçindekileri merak ettim sadece.
25:13Tamam tamam.
25:13Karabiberi fazla.
25:15Bir de nasıl yaptınız onu...
25:18Fırında yaptınız galiba değil mi?
25:20Çünkü birazcık altını yakmışsınız hafiften.
25:24Bakın.
25:25Çok hafiften bakarsanız çok sevinirim.
25:27Hani eleştiri olsun diye bana denk geldin o zaman.
25:31Suikast yaptın bana.
25:33Hayır oğlum benimki yanık değil.
25:34Bakın yanık ama hafiften yanmış.
25:37Tamam yani hayır.
25:39Yanık değil mi hafiften bu?
25:40Hepimizin evinde olacağı şeyler.
25:42Suikast yaptın.
25:43Nesi yaptın ne oldu?
25:45Ben bilerek tabakları koymadım.
25:47O zaman yorumunu da alalım.
25:49Beğendiniz mi beğenmediniz mi?
25:52Baharatlı olmuş.
25:53Beğenmedim.
25:55Bulgur pilavı da diri oldu.
25:57Biri olmuş.
25:58Peki beğenmediniz mi?
26:01Biri olmuş.
26:02Yani baharatlı.
26:04Eline emine sağlık arkadaşım.
26:07Ben yorum yapmak istiyorum.
26:09Sonra baş başa bırakmak istiyorum sizi.
26:11Bulgur pilavı çok güzel olmuş.
26:13Elinize sağlık kıvamı yerinde.
26:18Köfte bana biraz tuzlu geldi.
26:21Evet bana da.
26:21Yani tuz fazla bilmiyorum kaş mı veya diğer şeylerle mi?
26:26Baharatı değildi ama gerçekten tuzu bana.
26:29Yani patates püresi bile o tuzunu alamamış.
26:32Evet o püre de.
26:34Ama güzel bir şey düşünmüşsünüz diyeyim ana yemek olarak.
26:39Hasanpaşa köftesi değil mi bu?
26:41Yani şekli şemali bence gayet güzel.
26:44Sunum da gayet güzel.
26:45Elinize yemeğinize sağlık.
26:47Ben baş başı bırakayım.
26:48Yorum kim yapmak ister?
26:49Buyurun Mehmet Bey.
26:52Öncelikle köfteniz tuzludur.
26:54Hasanpaşa köftesi.
26:55Doğru.
26:56Hasanpaşa seçeceğinize İzmir köftesi seçseniz daha güzel olurdu.
26:59Hasanpaşa seçmemin sebebi...
27:01Onur Bey'in dediği gibi de görseli bana göre biraz daha güzel.
27:05Yani masamızda görsele bakan arkadaşlarımız da var.
27:08Ben görsel olarak belki göze hitap eder.
27:12Görselinde sıkıntı yok ama köfteyi biraz tuzlu yapmışsın.
27:15Evet farkındayım.
27:16Yağsız yapmışsın.
27:17Köfte dedim hafifte biraz daha yağlı olması lazım.
27:19Şöyle diyeyim ben yarısını dana kaburga yağlı olsun diye.
27:24Kuzu vurdun mu içine?
27:25Hayır.
27:25Kuzu kuzu kokar dersiniz diye riske girmek istemiyorum.
27:29Köfte, kıyma, kebap, kıymayla yapılan her şeye mutlaka kuzu boşluğu vurmanız lazım.
27:34Çok yanlış yaptınız burada.
27:35Evet.
27:36Özellikle keşke yapmasaydınız.
27:39Yandaki harcı da özellikle sarçası yüksektir, yoğundur.
27:43Bulgurunuzun pişmesi gayet değil.
27:45Biraz diri kalmış.
27:48Özellikle malzemeye biraz patlıcan koyarsanız daha iyi olurdu.
27:51Bulgurun.
27:51Ben aslında.
27:52Sebzeli bulgur demişsiniz.
27:54Sebzeli dedim mi bol sebze görmek istiyorum.
27:55Bir şey söyleyeceğim ben.
27:56Soğanı yok.
27:57Soğan koydunuz mu içine?
27:58Bir saniye.
27:59Sebze derken ben mesela tek domates de koyabilirim.
28:02Her şey sebze.
28:03Biber de sebze.
28:04Hayır.
28:05Sebzeli o zaman domatesli bulgur diyeceksiniz.
28:08Biber var.
28:09Domates var içinde.
28:10Yeşil biber, kırmızı biber.
28:12Hayır.
28:12Sebzeli dediğin zaman içine domates, patlıcan, biber.
28:16Soğan.
28:17Hepsini bırakmanız lazım.
28:19Mahır.
28:19Ben çok beğendim tadının diri de değil bana göre.
28:22Yani ufak bir daha, bir tık daha pişseydi daha iyiydi.
28:25Bir su alsaydı daha iyiydi.
28:26Artı sebzesi eksiktir.
28:28Bu sebzeli bulguru değil.
28:30Ben bulgurunuzu da beğenmedim.
28:31Köfteniz çok tuzlu.
28:32Yağsız.
28:34Hiç tadını da beğenmedim.
28:37Şimdi eleştiri yapacağım.
28:39Özlem Hanım korkuyorum sizden.
28:41Neden korkuyorum?
28:42Özlem Hanım mı?
28:42Yağmur Hanım korkuyorum.
28:44Çok özür dilerim.
28:44Yağmur Hanım sizden korkuyorum şimdi gözleriniz dolacak falan diye.
28:48Bir tık daha pişirseydin bunu dibi tutmuş zaten galiba bakın.
28:54Dibi mi tutmuş?
28:56Galiba öyle bak.
28:57Evet yanmış galiba.
28:58Yanmış.
28:58Öyle bir tarihsiz değil mi yaşadınız?
29:01Hayır.
29:02Biberler.
29:03Ben önce anlatayım nasıl yaptığımı.
29:05Bulguru yanmış.
29:05Çok özür dilerim.
29:06Biber mi bu?
29:07Bir bakar mısınız?
29:08Bilmiyorum bana mı öyle geliyor?
29:09Şuraya bir bakar mısınız?
29:10Soğan niye?
29:12Soğan koymadım.
29:12Buyurun bulgur yanmış.
29:14Bulgur yanmış.
29:14Bulgur yanmış.
29:15Bir tık daha şey yapsaydınız.
29:19Yok bugün bence yanıklar size geliyor.
29:22Bende de var.
29:23Bende de var.
29:24Ali Bey az önce bulgur pişmemiş dedim.
29:26Şimdi de dibi tutmuş dedim.
29:28Nasıl yani?
29:29Bir tık daha şey yapsaydı iyicene kötü yapacaktı.
29:32Ali Bey haklı bence.
29:33Suyunu az tutmuş.
29:34Suyunu az tutmuş bulguru.
29:35Suyunu az tutmuş.
29:36Tamam suyunu koyup biraz daha pişirseydim zaten komple dibine tutacakmış demek ki yani.
29:40Hayır hayır.
29:41Bulguru dökün gibi suyu dökmüşsün.
29:44Köfteniz gerçekten tuzlu ve yağsız.
29:46Tuzlu olmuş.
29:47Üstteki püresi fena değil.
29:49Ama bulgurunuz çığ kalmış.
29:51Şimdi kıymaya ben ekstra yağ koyamıyorum.
29:53Hani o kasaptan aldığım kıyma.
29:55Biraz yağlı bir kıyma alacaktınız.
29:56Öyle dedim ama.
29:57Lütfen yağlı olsun köfte için dedim.
29:59Şimdi ben hani bana kuru kuru kıyma verin demedim yani.
30:03Şimdi bunda benim %100 benim hatam yok o zaman.
30:05Bunun çok gerginsiniz ama.
30:06Çok kuru olmuş.
30:07Bugün gergin edin.
30:08Yoruldum.
30:08We are misafir.
30:10Yes, we are the right to do.
30:11I am saying you have to do this.
30:16Yes, I am the right to do it.
30:19I am a friend.
30:20We are also making a comment with your comments.
30:22I want to write the comment.
30:25No, no.
30:27But I don't dare it to do it.
30:30I think they are good.
30:32But I have to say it.
30:32But I am not doing anything.
30:33I'm not gonna make this one.
30:34If you choose this one, you will not have to make it or not.
30:39If you want to make it you will not have to make it.
30:40When you have a meal of the market, you can try to make it.
30:45If you don't have to make it.
30:47Can you ask me that you can make it?
30:50Because I'll wait for you.
30:51If you don't have to make it like this, then you can take it back.
30:55But I don't understand what I'm saying.
30:57I'm not going to say that you can't say that you don't have to make it.
30:59If you eat it, you are good.
31:01If you eat it, you don't have that.
31:03I do take a look at it.
31:04I am going to talk to you today, I am going to finish.
31:07It feels like you are cooking a lot.
31:12I do not know your cooking style.
31:13We are like doing the right thing.
31:13But, if you have the best skin to eat it, it looks like you need to eat it.
31:19We are more delicious, we are more delicious as well.
31:21But Hasan Paşa's place is a shape of your skin.
31:24You should be given a shape of your skin.
31:26And if you put a year by mixing,
31:29the chicken will come to this place in the oven.
31:31The whole body will go.
31:33So, you will have a shape of your skin.
31:37You will have a shape of your skin.
31:38I'll be happy with that.
31:39Because if you put a year by mixing,
31:43the shape of your skin would come to this place.
31:46So, you will have a shape of your skin.
31:47You will have a shape of your skin.
31:48The weight you know, the body, the body you know,
31:50it is very good, yeah, it is strong.
31:52You will keep cutting from this.
31:54Because if you have a really good調味
31:56that will be the other part,
31:57it will be better.
31:58Now that is a little calcium for your eggs.
32:01We need to eat some of you in the video.
32:03You should have been doing this whole.
32:09Just like my or my skin.
32:11If you have my skin to the pan,
32:11I'm sure the..?
32:14...because of my body at the pan.
32:17The pan is very small.
32:19You can get a little bit of two, too.
32:22You have to carry it up.
32:25I don't think the pan is just as easy as I can.
32:29You can have the water in their hand and you can get a lot of oil on it...
32:30you can get a fresh pixie.
32:36But the water is very微 hot.
32:38Really?
32:42Yes, it is a punishment.
32:44and then I put chile in.
32:45I'm using that with a
32:47little taste.
32:49I don't have a sauce.
32:51But ½ çay
32:55sister with a
32:56a bit of light
32:58I do
32:59I make something like that.
33:00I use weak
33:00that thing of
33:00production and
33:01compared to
33:01the raw
33:01progress.
33:02To
33:02feed
33:02on the
33:03side,
33:06it
33:12is
33:12when
33:14we
33:14I'm just talking about that this one.
33:16I'm just a sugar, so I put it on my own, I'm just a sugar.
33:18Yeah, I'm like 100% of that.
33:22But it's a good example, it's a good example.
33:25You can't see it on the other side.
33:26I'm sure you've got that very good.
33:29I'm going to buy the pot on the pot.
33:31I don't want to buy the pot on the pot.
33:35But it's not cut off.
33:37It's a good point.
33:37But it's not cut off.
33:38Now you see, I'm looking for this.
33:40This is the only person who has been working with this, who is the only person who has been working
33:44with this.
33:45Aynur Hanım, what do you mean?
33:47What do you mean?
33:50One minute, I'm talking about it.
33:52Of course, I'm talking about it.
33:53You have a lot of people who have been working with this.
33:56First of all, I'm asking you.
33:57Of course, I'm not a blogger.
34:02I'm not a blogger.
34:04I'm learning, I'm learning, I'm learning, I'm learning.
34:05I'm learning, I'm learning.
34:06Siz ne kadar öyle deseniz, aşçı, sonuçta bunun okulunu okudunuz.
34:11Çok bilgilisiniz.
34:13Ben aşçılık okuluna gitmedim.
34:15Yemek okuluna gittim.
34:16Aşçılık mezunu değilim ben.
34:17Siz yanlış anlamışsınız.
34:18Yemek okulunda birçok eğitim var.
34:21Aşçılık eğitimi çok daha farklı ve ciddi bir eğitimdir.
34:24Benim aşçılık sertifikam yok.
34:25Yemek okulunda eğitim aldım dedim.
34:27Yemek okulunda da eğitim aldım, benim gözümde aşçılık eğitimidir.
34:31Bunu değiştiremesin.
34:31Aşçı olmak o kadar kolay değil, yapmayın.
34:34Bunu değiştiremesin.
34:34Benim yaşımda benim gibi birine bunu anlatamazsınız.
34:38Anlatamazsınız.
34:38Burada yemekte sizin yaptığınız tek şey aşçılığınızı, bilginizi konuşturmak.
34:43Onun için katıldım zaten iddialıyım.
34:45Ama sizden bize sıra gelmiyor.
34:46Asıl bana hiç sıra gelmiyor.
34:48Uzun uzun anlatıyorsunuz ki.
34:49Aynur Hanım böyle oturup hepinizi dinliyorum.
34:52Sürekli.
34:52Ben dinliyorum.
34:53Özellikle sizde ben dinliyorum.
34:54Sizin sonra da yorumunu yapıyorum.
34:57Benim ağzımdan bir tane isabetsiz yorum, bir tane boş cümle çıkmıyor.
35:01Ama yorumlarda şuna dikkat etmiyorsunuz.
35:04Mesela çiğ börek ben de evde yapıyorum.
35:07Onun durma süresini sizde yemek yaptınız.
35:09Bekletme sürelerini biliyorsunuz.
35:11Seçmeyecek.
35:11Onları da göz önüne koyacaksınız.
35:13Siz buzlamayı seçtiniz.
35:15Hayal kırıklığına uğrattınız.
35:16Bakın.
35:17Yağmur Hanım da çiğ börek seçti.
35:19Hayal kırıklığına uğrattı.
35:20Bakın şimdi bir paçangra böreği de yapsa burada bekleme süresinde o da soğuyacaktı.
35:24Ben size ara sıcağı nasıl sundum?
35:26Sıcak sundum.
35:27Öyle değil mi?
35:28Soğuk sunmadım.
35:29Sıcaktı sıcaktı.
35:30Ara sıcağı uygun bir ara sıcak sundum size.
35:33İçindeki kaşar taş gibi olmuş.
35:35Nasıl soğuk değildi.
35:36Bu tavadan indirdiğiniz anda yemeniz gereken bir şey.
35:39Bu tercih edilmez yani isabetsiz.
35:41Yanlış bir seçeyim.
35:42Yanlış bir seçeyim.
35:43Yorumlarken.
35:43Evet.
35:45Şeyi unutmayın.
35:45Zamanı.
35:46Son anda bırakıp mutfakta gelme.
35:48Sonradan tepe de sıcak.
35:49Kendine güveniyorsa yazacak.
35:50Aynur Hanım yapmayın Allah aşkına.
35:52Şimdi burada dış ses mi ona menü verdi bunları yap yap dedi.
35:56Yok kendisi verdi.
35:56Özür dilerim.
35:57Özür dilerim.
35:58Seçmemin sebebi de el emeği.
36:00Özür dilerim.
36:01Özür dilerim.
36:02Konu başka yere dağıldı.
36:04Dış ses bir soru sordu.
36:05Aynur Hanım cevaplar mısınız?
36:08En iyi yemek yapan hani neydi özür dilerim.
36:12Özür dilerim.
36:13Rakibim yok dedim.
36:14Ağzı olan konuşuyor.
36:15Özür dilerim.
36:15Ne diyeyim ağzı olan konuşuyor.
36:17Boş konuşmayalım ama lafımın arkasındayım.
36:19Ben de özellikle söyleyeyim bence siz benim rakibim olamazsınız.
36:23Her konuda olamazsınız.
36:24Çünkü sizin yaptığınız yemeği biz yemedik.
36:26Ve benim yaptığımın hepsini yediniz.
36:28Ve tadını zevkle yediniz.
36:30Hepsini yemedik.
36:30Yani kabur garici bütün yemeklerimi beğendiniz.
36:34Orada durur.
36:34Hepsini yemedik.
36:34Siz Diyarbakır mutfağından doğu mutfağından kebaplardan başka bir şey biliyor musunuz?
36:39Yiyor musunuz Mehmet Bey?
36:40Tabii ki yiyorum.
36:41Ben pek bugüne kadar şahit olmadım ilk kez yiyorum ilk kez yiyorum.
36:44Sürekli yorumlarınızda ilk kez yiyorum var.
36:46Tamam ama sizin yaptığınız mama gibi yemek yaparsanız tabii ki yemeyiz yani.
36:49Senin yaptığın yemekleri ben kendi çocuklarıma yapsam yemeyiz.
36:53Mevsiminde yemekler yaptım size.
36:55Hayır kış mevsiminde hangi yemeği yaptınız?
36:56Sizin yaptığınız yemekleri de ben ilk kez yedim ama sizin gibi bu şekilde konuşmadım.
37:00Mesela ben kuzu hayatımda yemem, koyun yemem ya da...
37:03Ama et kuzu mu dana mı diye bilmiyordunuz.
37:05İşte yemem mi onu diyorum yani.
37:07Benim bir özelliğim var kuzuyu dana diye yediririm yani.
37:09Anlamak için değil ben şimdi ne eti diye...
37:11Ama ben etibari bak benim bir özelliğim var kuzuyu dana diye yediririm.
37:14Acı sevmeyene acı yedirim.
37:16Çünkü o kadar elime yediririm.
37:17Yok bana yediremediniz ama.
37:18Bana yediremediniz.
37:20Sizi tebrik ederim yani yemediniz.
37:21Sizi iyi bir ev hanımsınız.
37:23Çok affedersiniz.
37:24Tebrik ederim.
37:24Yani masada çekimlerde var mı bilmiyorum.
37:27Öğürdüm.
37:27Hatta dedim ki kalkayım.
37:29Eti sevmiyorsunuz.
37:30Kalkayım yani şöyle yaptım fırlayacaktım.
37:32Bana yediremediniz.
37:34Bir de Özlem Hanım'ın yaptığı yemekler...
37:36Yani inan ki sanki hasta bir kalp hastası veya şey olan bir insan yapmış.
37:41Kadın sağlıklı besleniyor belki yani.
37:44Ben hasta değilim ki.
37:45Kliniğe de gelmemişim.
37:46Ben burada akşam yemeğine gelmişim.
37:48Bitmek bilmeyen bir gurme mevzusuymuş o yani.
37:51O ben böyleyim demedim diyor.
37:54O öyleyim diyor.
37:56Anlamadım.
37:57Yemekleri beğendiniz mi?
37:58Yani yemekler fena değil.
38:01Fena değil yani.
38:02Bir köfte tuzlu geldi bana.
38:04Çiğ börek de güzeldi.
38:05Hani kötü değildi.
38:07Ama tabii ki orijinali ne onu bilemem.
38:12Eskişehir'de de yemedim çiğ börek.
38:15Sonuçta herkesin yöresine göre değişik şeyler çıkar.
38:19Ben farklı yaparım.
38:21İşte atıyorum Malatya'nın ünlü bir yemeği vardır.
38:24Malatya'lı değilim ama ben dedim ki Malatya usulü yaptım derim.
38:27Ama yapamam.
38:29Yani bu değişir yöreden yöre.
38:32Yemek çok evrensel bir şeydir.
38:34Gerçekten çok evrensel bir şeydir.
38:36Ama tabii ki yerinde yemek.
38:39Usulüyle yemek çok daha önemli bir şey.
38:41İstiyorsanız tatlıya geçelim.
38:43Çünkü bu konu uzadıkça uzar.
38:45Kaburgadan çıkar.
38:46Oradan oraya geçer.
38:47Köftede de iner.
38:48Tatlı yiyip tatlı konuşalım.
38:50Vevani çok merak ediyorum.
38:52İnşallah.
38:53Salatanızı beğenmedim onun özellikle söyleyelim.
38:55Evet ben de beğendim.
38:56Ben de beğenmedim.
38:57Ben daha değişik bir şey bekledim.
38:58Evet.
38:59Hazır almış sen yeri yuvarlak.
39:01Uuu ne yaptınız?
39:03Taşıyabildiniz mi?
39:04Valla almamıyorum ya ondan dolayı taşıyorum.
39:05Öyle mi?
39:06Tabak taşımaktan anlıyorsunuz Mehmet Bey.
39:09Şov yapıyor şu anda.
39:10Yöresinin dışında pek yemekten anlamayama yani.
39:13Ben her söylediğim lafın arkasındayım.
39:16Amma çok konuştular ya.
39:18Amma çok konuştular.
39:20Ay buyurun Mehmet Bey.
39:22Buyurun.
39:23Yani ben bir ev hanımına hiç bir mutfağa yakıştırmadım.
39:26Vallahi ben size bir şey söyleyeyim mi?
39:28Yani şu anda getirdim.
39:29Asana yerden maydanozlar olsun.
39:31Görüyorsun.
39:32Hiç yakıştırmadı.
39:33Ben tamam.
39:33Ben erkek olduğum halde bana o kadar fırça attınız ya.
39:36Ama benim bakın benim.
39:38Bayasınızı silmemişsiniz.
39:39Bir saniye.
39:39Onlar sonradan olan çorbalar koyduğunda.
39:41Beni ilgilendirmek.
39:42Ev hanımısınız yani.
39:43Şimdi bir ev hanımına yakışır mı yani bu?
39:45Vallahi biliyor.
39:45Mutfağınızı hiç temiz görmedim.
39:47Gerçekten.
39:47Ben yakışıramadım size.
39:48Neyse gelip bir gün.
39:49Yakışıramadım size.
39:50Tamam gelip bir gün temizlersiniz o zaman.
39:52Ben temizlemem yani sadece yorumumu yaparım.
39:54Hadi siz şunları alın belki çok konuştunuz.
39:56Hadi götür içeri onları sen.
39:59Aman Allah bir çene vermiş bari ya.
40:01İki tane et yaptı diye.
40:03Gerçekten için için gülüyorum.
40:05Yani yemeğime verecek bahane bulamadınız çorbada.
40:09Tuzsuz tuzsuz.
40:10Bakın tuz nasıl bir problem oluyor?
40:12Tuz da olmayınca çorba ağızdan düşüyor.
40:15O da kötü.
40:15İşte ama eklenebilir yani şimdi Aynur Hanım.
40:18O bulgur pilavı mesela tuzsuz olsa ekleyebilir misin?
40:21Ekleyemezsin.
40:22Ekleyemezsin.
40:24Teşekkür ederim.
40:25Teşekkür ederim.
40:27Hepsi ilkaç.
40:28Hepsi ilkaç.
40:29Evet çünkü çok farklı.
40:30Hepsi ilkaç.
40:32Ben çok yaptım ama.
40:34Böyle haşhaşlıyı ilk defa yiyeceğim.
40:37Siz nasıl yapıyorsunuz?
40:39Ben her ilmik koyuyorum.
40:40İrmik.
40:41İrmik.
40:43Tatlıya da geçtik.
40:45Evet.
40:46Bu haşhaşlı revani.
40:51Evet.
40:52İrmikli yapıyorduk ama haşhaşlıyı ilk defa yiyeceğiz.
40:56Yiyen var mı?
40:57Siz yediniz herhalde.
40:59Yapıyorum, yiyorum.
41:01Buyurun.
41:01Teşekkür ederim.
41:03Ben ilk defa yiyorum haşhaşlıyı.
41:05Haşhaş değil ben.
41:06Vevani çok yedim ama.
41:07Evet.
41:07Haşhaşlıyı ilk defa yiyeceğim.
41:11Mehmet Bey.
41:12Maşallah benim.
41:12Ağlı mı sizden yorum?
41:14Allah bir tadına iyice bakayım.
41:16Tamamı bir sarsın.
41:17Az yedim.
41:18Benimki iki kaşık yemeden tadını alamam yani.
41:21Öyle mi peki.
41:22Yağmur'u Mehmet Bey'i mutfaktan öyle mi çıkarttınız ki?
41:25Hiç yakıştı mı size?
41:26Ne oldu?
41:27Gerçekten ben hiç yakıştırmadım.
41:28Ne oldu?
41:28Gelin mutfağımı siz temizlersiniz.
41:31Yani mutfağı kirli.
41:32Biz doğrusunu...
41:33O dün söylerken sesimi yetmedim.
41:34Hayır dedim ki sen çok konuştun.
41:36Al şunları götür bakayım içeri dedim.
41:37O da aldı götürdüm.
41:40Ev sahibine hiç yakıştırmadım.
41:41Çok gergin.
41:42Çok gergin.
41:43O yüzden fazla yorum yapmıyorum.
41:46Çok gerginsiniz.
41:47Tatlı hakkında yorum yapmak istiyorum.
41:49Buyrun.
41:50Revani ilk defa yiyorum.
41:52Haşhaşlı.
41:53Haşhaşlı revani ilk defa yiyorum.
41:55Normalde revani de pek yemem yani.
41:57Onun tarzı bir tatlı değil.
41:58Ben beğenmedim tadını.
42:00Kısacası.
42:00Tamağıma bile yapıştı.
42:02Ama güzel şekli yapmış.
42:04Emeğinize, elinize sağlık.
42:05Şekli, duruşu, sunumu çok güzel.
42:08Ama tad olarak beğenmedim en iyi.
42:10Peki Aynur Hanım?
42:11Ağzına patlayan şeylerden rahatsız oldum.
42:14Haşhaş.
42:14Haşhaşlar patlıyor ya ağzında.
42:16Haşhaşlı yemediniz mi?
42:17Yok hiç yemedim.
42:18İrmik koyuyorum ben.
42:19Ağzına patlayınca rahatsız oldum.
42:21Şekeri tam kıvamında.
42:23İrmik de var.
42:23Görüntü de güzel.
42:24Bir bardak irmik var.
42:26Yani irmiksiz zaten...
42:28Bilmiyorum Özlem Hanım daha iyi bilir artık.
42:30Ben irmiksiz yapıyorum.
42:31İrmiki patlar çok güzel bu.
42:32İrmik o çıtır çıtır dokuyu veriyor normal derivande.
42:35Aşhaşlı da aynı doku olduğu için irmeye gerek kalmıyor.
42:38Zaten bu orijinal revane değil.
42:40Benzediği için revane diyoruz.
42:42Evet.
42:43İsmen.
42:45Yani beğenemedim.
42:46Peki.
42:47Özlem Hanım?
42:48Sunum için elinize sağlık.
42:51Hoşuma gitti sunumu.
42:53Özenmişsiniz.
42:54Ama tadını ben de çok beğenmedim.
42:56Şeker oranı bana çok yüksek geldi.
42:58Hani hem kekinde şeker oluyor hem şerbette şeker oluyor ya.
43:02Hani ikisinin çakışması biraz genzimi yaktı.
43:05Emeğinize sağlık.
43:06Bir bardak şeker var.
43:08Kekinde.
43:09Kocaman şeyde.
43:10Yani hani böyle üç bardak falan koymadan.
43:13Şerbette de var ya şeker.
43:14Tamam.
43:15Onu da bir buçuk bardak var.
43:16Şerbetliyoruz.
43:16İşte iki buçuk bardak o tepsiye demek ki fazla gelmiş.
43:19Bana kesti beni biraz yani.
43:21Doğrudur.
43:21Ölü Bey.
43:23Güzel.
43:24Şekeri fazla sadece.
43:27Şerbetli bir tatlı.
43:28Sağ olun.
43:29İlk defa mı yaptınız?
43:30Evet.
43:30O yüzden talihsizliğiniz.
43:33Elinize konması lazım.
43:33Ben talihsiz olduğumu düşünmüyorum açıkçası.
43:36Size göre.
43:37İlk defa yaptınız.
43:38Keşke daha önce yaptınız.
43:39Yapsaydınız yapmasanız.
43:40Hayır.
43:41Hayır.
43:42Ben yine yapacağım ki.
43:43Yarın bir gün yine yaparım misafirlerime.
43:45Ben kötü bulmadım açıkçası yani.
43:47Bu içinde patlayan şeyler var.
43:49Şimdi sizin yaptığınız şeyi mesela ben tatlıyı beğenmediğim zaman siz üç gün sonra
43:54misafirlerinizi yapmayacakmışsınız.
43:56Aaaa beğenmedi yarışmacılar diye.
43:58Yani.
43:58Ama bir iki yorum alsam.
44:00Yok ağzımda işte bunun gibi tatlı falan diye.
44:02Siz sevmeyebilirsiniz de benim işte o patlamalar belki.
44:04İşte damak sevki işte herkesin farklılığı oluyor.
44:07Farklıdır tabii.
44:07Ben bir kere irmiksiz yapmanızı tavsiye ederim ama.
44:10Bence daha çok hoşunuza gidebilir.
44:12İrimlikle hani haşhaş birleşmeden sadece un kullanarak tavsiye ederim.
44:16Peki ben de yorum yapayım.
44:18Sunum gerçekten çok güzel sunum olarak ama ben de beğenmedim.
44:22Üzgünüm.
44:24Afiyet olsun.
44:24Elinize emeğinize sağlık.
44:26Her şey için de teşekkür ederiz.
44:28Yarın haftanın finali var.
44:30Evet.
44:30Ben deyiz.
44:31Yarınki masa daha bir heyecanlı olacağını umut ediyorum.
44:37İsterseniz puanlamaya geçelim.
44:39Buyurun.
44:40Biber için de teşekkür ederim.
44:42Bir daha yanınıza söyleyeyim.
44:43Bu akşam kurşun döktüreceğim kendime.
44:47Buyurun.
44:48Korkuyorum.
44:50Aradaki çiğ böreğini hiç beğenmedim.
44:54Misafirperverli çok gergindi.
44:56Puanı var.
44:57Tam bir hayal kırıklığı.
44:59Tamamen fiyaskoydu hiç beğenmedim çiğ böreği.
45:02Haşhaşlı revani ise olmamıştı.
45:04Yağmur Hanım'a verdiği emek için puanım.
45:08Güler yüzlü bir bayana hiç yakıştırmadım o tavırlarından dolayı.
45:11Bence başarısız olduğu için o tavırı gösterdi.
45:13Yemekte sadece çorbayı beğendiğim için ben Yağmur Hanım'a...
45:17Anayemek çok tuzluydu, karabiberi bayağı vardı.
45:21Yağmur Hanım'ın misafirperverli hiç iyi değildi.
45:24Sadece o yüzden puanım.
45:28Az sonra...
45:33Yemekleri beklediğim gibiydi.
45:35Çorbası güzeldi, beğendim.
45:38Çorbasını beğendim.
45:39Aradaki çiğ böreğini hiç beğenmedim.
45:43Böreği eliyle açamaz diye düşünüyordum ama onu becerebilmiş yani biraz.
45:48Ama tadı yoktu.
45:49Hamurunun hiç tadı yoktu.
45:51Çok kalındı.
45:51Ana yemeği Hasan Paşa köfte yapmış.
45:55Yapmaya çalışmış desem daha doğru olur.
45:58Çok tuzlu, aşırı tuzluydu.
46:00Pilavı hiç pişmemiş, yanmış.
46:03Yanıkları da içine gözüküyordu zaten.
46:06Garnitürler de salçadan, garnitürler gözükmüyordu.
46:09Top peynirli yeşil salata deyince ben daha farklı bir şey bekliyordum.
46:12Peynirin içine böyle sebzeleri koyup top şeklinde.
46:15Değişik bir şey bekliyordum ya da sulandırılmış böyle.
46:18Ne bileyim çok farklı bir düşünce oluşturdum kafamda.
46:21Ama önünü yapmış yeşilli. Üstüne bir iki tane top peynir atmış.
46:25Top salata olmuş.
46:26Tatlısının sunumu çok güzeldi.
46:28Sunumu çok güzeldi ama o ağzıma aldığında haşhaşın patlayan o dişlerimin arasında kalıp patlayan şekerler gibi olması hoş olmadı.
46:37Keşke irmikli yapsaymış.
46:39Misafirperverli çok gergindi.
46:42Kasılmış, her an ağlayacak gibi.
46:45Çok doluydu.
46:46Kime çatsam diye böyle masada düşünüyordu.
46:48Masası çok güzeldi.
46:50Özlem Hanım'a hazırladı.
46:51İlginç olduğu kadar.
46:52Masası çok ilginç bir masaydı.
46:54Çorbasıyla masasını çok güzel hazırlamış.
46:58Masasını çok beğendim gerçekten.
47:00Onun için Özlem Hanım'a puanım 3.
47:04Tam bir hayal kırıklığı.
47:06Yani aslında hayal kırıklığı da demeyeyim.
47:07Çünkü Yağmur Hanım üzerine pek bir hayal de kurmuyordum.
47:10Büyük bir beklentim de yoktu açıkçası.
47:12Umduğumu buldum önümde.
47:14Hiç şaşırtmadı beni.
47:15Mercimek çorbası resmen kıvamı bebeğe yedirilecek kıvamdaydı.
47:19Çok yoğunlaşmıştı.
47:20Ama yoğunluğu çok fazlaydı.
47:23O yüzden çok hoşuma gitmedi.
47:25Ara sıcaktaki çiğ börek tamamen isabetsiz bir karardı.
47:29Böyle bir şey olmaz.
47:30Yani çiğ böreği nasıl tercih eder inanamıyorum.
47:32Bir de orijinali de değil.
47:33Ne hamuru orijinal ne içindeki malzeme orijinal.
47:36Yani bir de ilk kez yapıyorum diyor.
47:38Bu nasıl bir cesaret ben anlayamadım.
47:41O yüzden tamamen fiyaskoydu.
47:43Hiç beğenmedim çiğ böreği.
47:44Hasanpaşa köftesi ve bulgur pilavı yedik.
47:47Hasanpaşa köftesinde şekil itibariyle başarılıydı.
47:51Ama lezzet olarak yine sınıfta kaldı.
47:54Garnitürleri hazır kullanmış bir kere oradan kaybetti.
47:57Artı tuz oranı çok yoğundu.
48:00Üst üste eklediği malzemelerin ve sosun tuzunu öyle bir ayarlayacaktı ki tam kıvamında yiyecektik biz Hasanpaşa köftesini.
48:08Bulgur pilavı ise kum gibi dökülüyordu.
48:11Yani o biraz ıslak ıslak iyice pişmiş ve demlenmiş olması gerekiyordu.
48:15Salatası da beni hayal kırıklığına uğrattı gene.
48:18Neden?
48:18Çünkü ben o peynirleri kendisinin hazırlamasını bekliyordum.
48:21Bu çok kolay bir şey.
48:22Hemen beyaz peyniri ezip içini biraz çeşinlendirip top top yapıp o salatayı süsleyebilirdi.
48:28O zaman benden de sınıfı geçebilirdi.
48:31Haşhaşlı revani ise olmamıştı.
48:33Sofrada da belirttim.
48:35Tatlı zaten çok genzimi yaktı.
48:37O yüzden onu da beğenmedim.
48:38Yağmur Hanım'ın misafirperverliğini hiç beğenmedim.
48:41Çünkü çok asık suratlıydı böyle.
48:43Bize karşı yüzü düşüktü.
48:45Yorumlara karşı tahammülsüzdü.
48:47Yemeğini savunamıyordu.
48:48Çünkü diyorum size yemek kültürü yok.
48:50O yüzden o yemeğe sahip çıkamıyor.
48:53Yağmur Hanım'a verdiği emek için puanım 4.
48:57Masa umduğum gibi değil.
48:58Çünkü bir hafta boyunca Yağmur Hanım konuştu konuştu.
49:02Ve kendini bugün maalesef masaya sunamadı.
49:05Çok kötü bir menü ayırlamıştı.
49:07Bugün de aç kaldım.
49:08Ben eti yağlı severim.
49:10Bana yağsız Hasan Paşa.
49:12Herhalde Kadıköy'de Hasan Paşa'da çok aldığı için
49:14gittim bana Hasan Paşa köftesi yaptı.
49:16Çorbasını çok beğendim.
49:17Çok güzeldi.
49:18Tatlıyı hiç beğenmedim.
49:19Gene de görselliği çok güzeldi.
49:21Elini emeğine sağlık kendisinin.
49:24Ondan sonra böreğini de hiç beğenmedim.
49:26Çünkü bir hamuru açtığım zaman
49:27böyle akşam yemeğine
49:29yani tabii ki o börek kültürüne ben alışkın olmadığım için
49:33keşke kıymalı bir yemek yapsaydı.
49:35Yağmur Hanım zaten
49:37bana yorum yaptığı zaman
49:39benim evimde
49:40acemi olduğunu biliyordum.
49:42Ve bu yaptığı yemekleri de
49:44hepsini
49:44inan ki
49:46yani yapamadığım yemeklerdi.
49:47Keşke
49:48bildiği yemeği yapsaydı.
49:49Belki beğenirdim.
49:50Benim yemekte sadece
49:52çorbayı beğendiğim için
49:53ben Yağmur Hanım'a
49:552 puan veriyorum.
49:56Ama bana isot verdiği için
49:58ona 3 puan veriyorum.
50:03Musafirperverliğinden dolayı
50:05hiç iyi geçmedi.
50:06Yemekler ne kadar güzel olursa olsun
50:08yemekleri de beğenmedim.
50:10Avari mesele.
50:12Musafirperverliği hiç iyi değil.
50:13Yemeklerinde sen çorba idare eder.
50:16Salata salataya benzemiyor.
50:18Tatlının şekeri çoktu.
50:21Haşhaş
50:22Haşhaşları hala damağımda
50:24çok kötüydü.
50:25Ara sıcak
50:27hiç iyi değildi.
50:28Tuzlu geldi bana nedense.
50:30Emek emek diyor
50:3010 dakikalık süren şeyi
50:3240 dakikaya çıkarttı.
50:34Köfte çok tuzluydu.
50:35Karabiberini çok
50:36vardı.
50:38İthap etmedi.
50:39Bulgurları hiç
50:40ve hiç
50:41katır kutur
50:42ağzıma geldi.
50:44Ana yemek çok tuzluydu.
50:45Karabiberi baya vardı.
50:47Bulgur deseniz
50:48felaket
50:49sadece
50:50kıtır kıtır
50:51çok kıtır kıtır
50:52oda suyundan dolayı
50:53artı dibi tutmuştu.
50:54Salata salata demiyorum.
50:57Peynirini top peynirleri almış.
50:59Kıvırcıkları doğramış.
51:00Önümüze getirmiş.
51:02Yağmur Hanım'ın
51:02musafirperverliği
51:04hiç iyi değildi.
51:05Sadece
51:05o yüzden
51:06puanı
51:07o
Comments