- 15 hours ago
לצפיה שמיעה והורדת השיעור באתר:
https://mikdashmelech.co.il/drive/i/1IBNwaN-TfCGECfGA6z3kBpY4X9SdtVSF/
לכל השיעורים בנושא מבוא ושער עיגולים ויושר | אוצרות חיים המבואר
https://mikdashmelech.co.il/drive/f/1pYSuhMNFyeAdxuOzmu4rpdQ8AsmtTKnf/
לצפיה ביוטיוב הכנסו:
https://www.youtube.com/watch?v=hwNTNXGrwXk
https://mikdashmelech.co.il/drive/i/1IBNwaN-TfCGECfGA6z3kBpY4X9SdtVSF/
לכל השיעורים בנושא מבוא ושער עיגולים ויושר | אוצרות חיים המבואר
https://mikdashmelech.co.il/drive/f/1pYSuhMNFyeAdxuOzmu4rpdQ8AsmtTKnf/
לצפיה ביוטיוב הכנסו:
https://www.youtube.com/watch?v=hwNTNXGrwXk
Category
📚
LearningTranscript
00:01זהו, R, E, S, C
00:03אז בשביל זה תשמעיה, סיימנו לגרוץ את הפרק וראינו כמה נקודות כדי להרחיב את הבנה בדברי החד
00:15מה שבדרך כלל רגילים לדבר בשיעורים בפרק הזה, זה הנושא של הצמצום
00:21האם הצמצום היה כפשוטו או לא היה כפשוטו ומביאים את גדולי רבותינו שנחלקו על הנושא הזה
00:29לפני לנגוע טיפה אולי, בלי נדר, על הנושא הזה, על הסוגי הקדושה הזאת, האם הצמצום היה כפשוטו או לא כפשוטו
00:36אני רוצה קודם כל בשעותכם להתמקד על נקודה אחרת
00:40והיינו, בשבילת הפרק, בהוצאה של המתוק מדבש, עמוד בצ
00:45שמתי שהרב התחיל לדבר איתנו על הנושא הקדוש הזה של הצמצום
00:49הוא הזכיר שהצמצום היה באמצע האור שלו בנקודת המרכז אמצעית שבו
00:56שהצמצום היה, בקיצור, באמצע האור האינסוף שלו
01:03רבותינו ועוני המקובלים של הדור הראשון, מקובלים קדמונים
01:08נקחה אותם, לא שהם ראשונים אבל שהם קדמונים
01:12מתי שהתגלתה החוכמה הזאת, קדמונים דרך רבנו הריזל
01:17שהם מגיעים, זאת אומרת, רק אחריו
01:19התקשו מאוד בביטוי הזה של הרב
01:21שהצמצום היה באמצע האור שלו, מה זאת אומרת, מה הראשון אומרת באמצע האור שלו
01:26וכי אפשר להגיד אמצע על דבר שהוא אינסופי
01:28הרי אמצע מחייב שיהיה ראש וסוף
01:32והזו נקודה שבין לראש לסוף נקרא אמצע
01:36אבל דבר שאין לו לא ראש ולא סוף, לא יכול להיות
01:40לקרוא אותו אמצע
01:43השאלה הזאת, הראשון ששואל אותה, זה רבנו הרמז
01:48מי זה הרמז? רבי משה זקות
01:50רבי משה זקות נגדר כלהיות אחד מהמקובלים הקדמונים, לא מהראשונים, אבל קדמון
01:58בבית המדרש של רבנו הריזל
02:01הוא מפלפל ונושא ונותן בכל כתבי רבנו הרי
02:05מי מביא אותו שתי ספרים
02:09שכדאי להזכיר אותם כדי לתת לנו ידיעות איך לומדים קבלה
02:14בקבלה יש לנו כמה ספרים שהם בגדי השיטה מקובצת
02:19הרבה ספרים שהם בגדי השיטה מקובצת כי הרבה הערות היו בכתבי יד
02:25רשומים בצדדים ובשוליים של הגיליונות של כל מיני עץ חיים למיניהם
02:31ואז כמה חכמים ראו חובה קדושה להעתיק כל אותם מהגאות שעדיין לא הובו לדפוס
02:37ולעשות מזה כמין קובץ שערות לעשות מזה כמין שיטה מקובצת
02:41נזכיר לדוגמה את הספר מקום בינה שהוא כמין שיטה מקובצת של כל מיני הערות של כל מיני חכמים
02:48שעדיין לא הודפסו
02:50ספר אחר שהוא גם כן כמין שיטה מקובצת הוא הספר כינוס חכמים
02:55כי שמו כך הוא כינוס של כמה דברי חכמים
02:58מי כתב את הכינוס חכמים?
03:01הראם
03:01מי זה הראם?
03:04הרבי הומני
03:05יפה
03:06שהיה רבו של מרנה בנשחאי
03:08למד כמה שנים לאחר שלם מבקדד בבטל
03:12ואחר כך עבר לחברון
03:14ובחברון ניסה את קהילה קדושה נקחת בית יעקב
03:17ושם מנהיג בקהילה קדושה בית יעקב שלו
03:20את כל מנהיגי בטל
03:22עד כדי כך שמתי שלא יודעים איך בבטל החסידים
03:25נהגו לגבי איזה נושא מסוים
03:27מסתכלים על הקובץ שכתב רבי ליאומני
03:30של מנהגים של הקהילה שלו
03:32ואז אומרים זה היה גם כן מנהג בטל
03:35אז רבי ליאומני מביא את השאלה הזאת היא
03:38בשם הרמז
03:40ואז הוא כותב כזה דבר
03:50בנקודת האמצעית אשר בו באמצע אורו
03:53תובכה שלי
03:54בבלתי בען תכלית
03:56איך יש נקודה אמצעית
03:58בכל מקום שיש אמצעי יש חושבי סוף כמבוא ארץ לנו בהרבה מקומות
04:03וצריך יהיו
04:05אז זו השאלה כמו שאמרנו של הרמז
04:08וחשוב מאוד לזכור שהרמז הוא רבי משה זקות
04:12כנראה כנראה שהספר שלום ירושלים וגם כן הספר
04:18אמת ליעקב של רבי יעקב ניניו לא ראו את דברי הרמז בפנים
04:25הם רק ראו את זה בשמו
04:30בכל מיני ספרים שמעתיקים את השאלה בשם הרמז
04:33והם דימו מלטה למלטה וחשבו שזה השאלה של רבנו הרשש
04:39כי מי מביא גם כן את השאלה הזאת?
04:42הדבש, הדברי שלום
04:43שהוא נחדו של הרשש
04:46וכשהנחד של הרשש, הדברי שלום כתב את השאלה
04:48הוא כתב
04:49יקשר הרמז
04:50והם חשבו השלום ירושלים והאמת ליעקב שזה רשתיבות יקשר
04:54הרב מור זקני
04:56ואז הם נכסו את השאלה הזאת למרן הרשש
04:59אבל אין שום מגע כזאת בעץ חיים של הרשש ששואל כזו שאלה
05:03באופן שזו השאלה של רבי משה זקות
05:06ואחריו גם כן שאלו את השאלה הקדושה הזאת
05:09גם כן רבי מיר פפירש
05:12בספר שלו אור זרוע
05:14וגם כן רבי יעקב צמר
05:16בהגעות שלו במבושבים
05:18אז כל אותם קדושים שאלו את אותה שאלה
05:21איך זה יכול להיות בבלתי בען תכלית נקודת אמצע
05:26פה הרמז כמו שקראנו
05:29מאשר בצריכים
05:31הדבש, הנכת של הרשש
05:33שמעת לי שהוא מביא את השאלה
05:35הוא מציע תשובה
05:36הוא מציע תשובה
05:38הוא אומר
05:39האמצע הוא ביחס לאור שהתרוקן מחלל הצמצום
05:45הרי יש שיעור מוגבל של אור שהיה בתוך החלל של הצמצום
05:51אותו אור שיש לו שיעור מוגבל
05:54הצמצום התחיל מנקודת המרכז שלו
05:57מאותה נקודת המרכז התחיל האור להתפשט לצדדים
06:02להצטמצם בהשוואה אחת מכל הצדדים
06:04עד שכל חלל הצמצום נהיה ריק
06:06באופן שמתי שהרב אומר שהצמצום היה בנקודת המרכז
06:10הוא לא מתכוון לומר בנקודת המרכז
06:12המרכז של כללות אור האינסוף כולו
06:15אלא כלפי חלל הצמצום
06:17הרי אותו חלל לאחר שהתרוקן מהאור
06:21אני יכול להגיד שהאור שהיה נמצא בו מתחילה
06:24היה לו שיעור מוגבל
06:25שהוא מצומצם
06:26כי הרי הוא היה דווקא בתוך החלל של הצמצום
06:29לפני לצמצם
06:30אז הצמצום התחיל מנקודת המרכז של אותו האור שיש בתוך החלל
06:35שהיה בתוך חלל החלל
06:37כנגד האור שהיה מעיקר בתוך החלל
06:39הרב קורא ואומר שהצמצום היה בנקודת המרכז של האור שלו
06:44וגם נכון
06:45מה היה בתוך החלל לפני הצמצום
06:47אור איזה אור אינסוף
06:48אז הצמצום התחיל מנקודת המרכז
06:53לא מכללות כל האור אינסוף
06:56אלא מנקודת המרכז מהאור שהיה בחלל
07:00שעתיד להתרוקן ולצאת מהחלל
07:03כך לומד הרמז
07:07יכול להיות, יכול להיות שגם המתוק מדבש מסביר ככה, אני לא תמיד מסכל מה אומר המתוק, אז את הרבה תגידו
07:13לי, ככה הוא לומד, ככה הוא אומר
07:14הוא אומר שביחס למה שהקדוש ברוך הוא רצה עם קצה מוצאים, אז ביחס לדעות אמריקז שמשהו רצה עם קצה מוצאים
07:20או, אני לא יודע בדיוק מה הוא אומר, אבל זה גם כאן, אז זה טוב מאוד, כי הרבה פעמים יש
07:29נורנסים מאוד דקים בתור בדברי המפרשים
07:31וזה הרבה פעמים מייצר נפקה מידות גדולות, והמתוק מדבש כיוון שהוא רוצה להיות מפרש פשטני למתחילים, אז לא נכנס בכל
07:42הדברים האלו
07:43ולפעמים הוא ממשר את הדברים בצורה קצת כללית, קצת מאורפלת כזאת, כי הוא יודע שאם הוא יתחיל להגיד בדיוק כמו
07:49שכתוב במפרשים
07:50אז זה פתחון פה להגשות הרבה שאלות, והוא רוצה שלמתחילים יהיה קל
07:55אז בואו רק נזכור שלפי הדבש, הדברי שלום נכדו של הרשש, הפירוש של נקודת המרכז
08:01ואומר לאור שהיה בתחילה בתוך החלה של הצמצום ושיצא ממנו
08:06הצמצום התחיל מנקודת המרכז של אותו שיעור אור שהיה מנכתחילה בתוך החלה של הצמצום
08:12ושהצמצם ויצא דרך כל הצדדים של אותה נקודת המרכז
08:18בסדר?
08:19תראו עכשיו אני רוצה להכחיל לכם את הלשון של המערית סמך
08:25המערית סמך גם כן מאוד נרגש מתוך ההגעה שלו במבוא שערים שהתקשה בתוך דבריו על השאלה הזאת
08:33ואני קורא לכם משהו מיישב
08:37תגידו לי מה אתם אומרים, מה כוונות הוא לומר
08:42כותב כזה דבר מערית סמך
08:54נראה לי שרצונו לומר באמצעית שבחלל
09:01ואי אמצעי בערך כל העולמות שנאצלו אחר כך
09:07שהרי באינסוף עצמו לא שייך אמצע בקצוות חס ושלום
09:12ושמו מוכיח עליו
09:14ואין אמצעי בלי ראש וסוף
09:16אז ברור שיש לו את השאלה הזאת
09:19והרי בחלל העגול העולמות
09:22אם לא היה נמשך אותו הקו של האינסוף
09:24לא היה ניכר מעלה ומתה ואמצעי
09:26אז אני חוזר על מה שהוא אמר בתחילה
09:29רצונו לומר באמצעית שבחלל
09:31והיא אמצעית בערך כל העולמות שנאצלו אחר כך
09:38האם דברי מערית סמך זה אותו פירוש כמו הדבש?
09:44אני שוב מזכיר מה שאמר הדבש
09:46המערית סמך בינתיים לא הסברצי אותו
09:48הדבש אומר
09:49היה שיעור של אור בתוך החלל של הצמצום שעתי להצלצם ולצאת
09:53כנגד אותו שיעור של אור אני אומר נקודת המרכז
09:57האם הם דברי מער insignacha
09:59מה זה שיעור של אור Isso
10:08אני יכול להגיד, בתוך הוא חלל יש שיעור של אור מסוים
10:11שיפה יצ Medalênix
10:12שיעור בכמות, שיעור במיקום זה אמור להיות
10:14אמצע במקום
10:16אז מצוין, גם האור הזה היה להγοר שיעור גם כן במקום
10:21הצמצום התחיל מאמצע המיקום של האור הזה.
10:24כן, הם אותו דבר.
10:25הם אותו דבר?
10:26לא, לפי הדבש זה יחסית לא אין-סוף, לא אין-סוף.
10:30לפי שיטת ה...
10:32מארי צמאר.
10:33זה יחסית לעולמות שנברירו אחר כך.
10:36בסדר, בסדר, בסדר.
10:37איפה יריד לא מתוך?
10:41אז זה זה בירידה, מה זאת אומרת?
10:43יש לך לדעת פה האמצע שזה לא ירד.
10:46נראה.
10:47רק לעתיד לבות זה אוכל לדעת מהאמצע בדיוק.
10:51נראה שלפי הדבש זה יחסית לאור שהיה בתוכו.
10:57כן.
10:59ולפי...
11:00המארי צמאר.
11:01המארי צמאר זה לרשימו, לכילום שלו.
11:04לרשימו, זאת אומרת, לא יחסית לאור.
11:07לא יחסית לאור, בכילים.
11:10כן.
11:15יוצא שהמארי צמאר עוד יותר רצה להרחיק את הצמצום מהאור.
11:20זאת אומרת שזה בכלל הגיע בתוך החלל.
11:23כאילו הרשימו, החלל לאחר שיצמצם האור.
11:26אבל לא ביחס לאור.
11:28ככה אתה מבין את המרי צמאר.
11:29אתה רואה שכולם כאילו מנסים להרחיק את זה כמה שיותר מהאור.
11:34יפה, הצד השבע שבה אין, זה ודאי, שאין אף אחד מהם שאומר שנקודת המרכה זה ביחס לכללות של האור אינסוף.
11:41אלא זה בוודאי ביחס לצמצום.
11:44האם זה ביחס לאור, כמו שאומר הדבש, או ביחס אולי למשהו אחר, אולי כמו שמרמז אמרי צמח.
11:51אבל אני רוצה לשמוע ממכם.
11:53מה זה משהו אחר?
11:54אני לא יודע, אם אני אומר, אני מבין את הכל.
11:57אפשר לשמוע את זה.
11:57אם אני אומר ביחס לאור שהיה וביחס לחלל שבאיה הזאת, זה אותו דבר.
12:04ביחס לאור שהיה והסתרק, ביחס לחלל שניהל אחר מהעשה הזאת.
12:10אני קורא לכם מתור דברי השמן ססון.
12:16שמן ססון, מי הוא היה?
12:19הוא היה בתקופתו של רבנו השדה.
12:22רבנו האשר.
12:23רבנו שאול דואק הקורא.
12:24לפני 100 פלוס שנים בירושלים, הוא היה אחד מראשי ישיבות של בטל.
12:31הוא היה יותר מבוגר מאשר השדה.
12:35היה יותר מבוגר, אבל הוא אחד מהראשי ישיבות האחרונים של בטל.
12:40הוא כתב פירוש שמן ססון על כל העץ חיים, על כל שאר הכוונות, על כל שאר מאמרי רשבי.
12:46והבתי לגני כותב עליו שקבלה בידינו על רבנו השמן ססון שישוני פירקו 101 פעמים.
12:53כל סוגיה וסוגיה שלמד בדבר הרב, הוא היה משנן אותה 101 פעמים.
13:00אז השמן ססון כותב כזה דבר.
13:12הוא אומר
13:25אז קודם כל מביא את הדברי שלום. כן?
13:27נחדוש של הרשע שהביא בשם הרמז שטוב היא הקשיה. טוב הקשיה.
13:32בבלתי בעל תכלית איך יש נקודת אמצעי.
13:34לכל מקום שיש אמצעי יש חושב בסוף וצריך עיון.
13:37איין מה שתראה שדבץ'
13:39מה שהקרנו שזה ביחס לאור של האינסוף.
13:44ואז אומר
13:45השמן ססון
13:51ולא זכר הרב דברי שלום להביא דברי הצמח
13:56במבוש הערים
13:58ובית נביא מתנדבו בסגנון אחד
14:01אז לכאורה הוא עשה את יישובו של הדבש
14:05והיישוב של המערית צמח
14:07כלהיות יישוב אחד
14:08אותו יישוב
14:10גם עולה הרבה ערבותיו רבי יעקב ניני הוא באמת ליעקב
14:14הוא אומר
14:14רבנו הדבש לא זכר שכבר קדם אותו
14:17המערית צמח במבושע ערים
14:19הוא כבר ענה
14:20שזה לא ביחס לאור האינסוף
14:23בכלליות שלו
14:24אלא ביחס לאור שהיה בתור חלל הצמצום
14:28ושעתיד לצאת
14:30כנגד אותו שיעור של אור
14:32אני אומר נקודת המרכז
14:33אז השמן ססון והאמת ליעקב
14:36למדו בוודאי
14:37שדברי מערית צמח
14:39ודברי
14:41הדבש
14:43הינוח
14:43זה אותו דבר
14:45אבל
14:47המזכיר שלום
14:48שזה גם כן רבל יאומני
14:50אז הוא כתב כמה חיבורים בקבלה
14:52כמו שהזכרנו
14:53כינוס חכמים
14:54מזכיר שלום שתי חלקים
14:57הוא אומר שזה לא נכון
14:58זה שתי תשובות שונות
15:01ולא ראיזה כראיזה
15:03והרעיה הגדולה שיש לו
15:05שלא זכרו רבותינו
15:07השמן ססון
15:08וגם כן
15:10רבנו האמת ליעקב
15:12שבמקום אחר
15:14הדברי שלום בעצמו
15:16שוב חוזר על השאלה הזאת של נקודת המרכז
15:19איך זה יכול להיות
15:20בעין סוף
15:20ואז
15:22הוא מזכיר את הצמח
15:23מה שהוא כתב
15:24במבוא שערים
15:25והוא דוחה אותו
15:28אז מפורש שהוא לא למתכים אותו
15:30אני קורא לכם
15:33בתוך הדברי שלום
15:35זה דברי שלום במקום אחר
15:37זה במבוא שערים
15:40בנקודת האמצע
15:42כי גם כן במבוא שערים
15:43יש לנו סוביות מקבילות
15:44כמו שאנחנו לומדים כאן בעוצחות
15:46אז יש גם כן
15:46בשער ההקדמות
15:47במבוא שערים
15:48כל הסברים שמתעסקים בהשתקצלות
15:50חוזרים
15:50על אותם סוביות
15:51עם לשונות אחרים
15:52עם פירוט אחר
15:53אז גם במבוא שערים
15:55איפה שאגב
15:56דיבר אמרי צמח
15:57מוזכר את הסוגי הזאת
15:58של נקודת האמצע
15:59ביחס לצמצום
16:01ואז שם הדבש
16:02הדבש הראשון שקראנו
16:03זה היה בעץ חיים
16:05בעץ חיים
16:06מה הוא אומר לגבי נקודת האמצע
16:08שזה ביחס לאור
16:09שהיה בתחילה בתוך החלט
16:11והיא צמצם
16:11עכשיו מה אומר הדבש
16:13לגבי מה שכתוב
16:14נקודת האמצע
16:15במבוא שערים
16:16קטב המארץ
16:18קטב רבי יעקב צמח
16:21באמצעית שבחלל
16:22והיא אמצע
16:24בערך העולמות
16:25שהרי באינסוף
16:27לא שייך אמצע
16:28בקצבות חס ושלום
16:29עד כאן לשונו
16:31אז הנה
16:31הוא מצטט את התשובה
16:33של מארץ צמח
16:34וקשה
16:35לא מסכים
16:36זה תיבת שבו
16:38דחוק
16:39הוא האמין
16:41שמארץ צמח
16:42אומר שנקודת המרכז
16:43זה ביחס לחלל
16:45לאחר שהתפנה מהאור
16:47אז הוא אומר
16:48זה לא מתאים
16:48מה שהרב קורא את זה
16:49באמצע האור שלו
16:51כי אתה אומר
16:52שזה נקודת האמצע
16:53של החלל
16:53לאחר שהתרוקן מהאור
16:55אז איך אתה קורא
16:56דברי הרב
16:57באמצע האור שלו
16:58איפה האור
16:58הרי לתעמך
17:00זה אמצע החלל
17:01לא אמצע האור
17:02וקשה
17:03זה תיבת שבו
17:04שהנושא
17:05הוא האור
17:06באמצע האור שבו
17:07דחוק
17:08ונרעד
17:10הוא חוזר לפירוש שלו
17:11שהוא כתב עוד פעם
17:11בעצחיים
17:12זה נקודת האמצע
17:13שכתב
17:14באור
17:15שעתי להסתלק
17:17מן הצדדים
17:18ורצו נאמר
17:20זה לא נימד איזה האור
17:21שנצטלק
17:22נצמצם מצד אחד לבד
17:23אלא נצמצם
17:25מכל הצדדים
17:26איך הוא יכול להצטמצם
17:29בהשוואה אחת
17:30מכל הצדדים
17:31אם הצמצום מתחיל
17:32מנקודת האמצע
17:34ונדחק לצדדים
17:36אז כל האור
17:37לא יוצא
17:38מכיוון אחד לבד
17:39אלא מנקודת האמצע
17:41האור נדחק
17:42נדחק
17:42נדחק
17:43לצדדים בהשוואה אחת
17:44עד שכל אותו שיעור
17:46של האור
17:46שהמעצין רצה להוציא
17:47מהחלל
17:48יוצא לחוץ
17:49אז רואים
17:50המפורש
17:51שהדבש כן הזכיר
17:52את המערית צמח
17:53אבל הוא חלק עליו
17:54הוא אמר על השון
17:56באמצע האור
17:57שבו
17:58לא מתאים לפירוש
17:59של מהרית צמח
18:00כי מהרית צמח
18:00רצה
18:01לפרש
18:02שאמצע זה ביחס
18:04לחלן של הצמצום
18:05לאחר שהאור התחוקן
18:07אומר הדבש לא
18:08זה ביחס לאור
18:10שהיה בתחילה
18:11בתוך החלל
18:12של הצמצום
18:13כשעתיד לצאת
18:15הצמצום התחיל
18:16מנקודת המרכז
18:18של אותו האור
18:18אבל נמנת כמינה
18:21כאילו
18:21או שהיה שם אור
18:23והדבש אומר
18:25שהצמצום
18:25היה במקום של האור הזה
18:27באמצע
18:28או שלא היה שם אור
18:29וזה היה
18:30המרכז הזה
18:31זה אותו מרכז
18:32ברור שבתחילה
18:33או בסוף לא היור
18:34השאלה היא
18:35שלפי הדבש
18:36מרוויחים דבר נפלא
18:37שאם אתה לא לומד
18:39כמו הדבש
18:40איך הייתה צורת הצמצום
18:41הרי
18:42לפי מערית צמח
18:43אולי שהכל יצא
18:44מדרך אחד לבד
18:46שהאור לא יצטמצם
18:47בהשוואה
18:47אחת מכל המקומות
18:49אם אתה אומר
18:50שהצמצום
18:51היה כמו הדבש
18:52באמצע
18:53האור שלו
18:54והצמצם לצדדים
18:55אנחנו כותב
18:56אל הצדדים
18:57והסביבות
18:57כן
18:58אבל בזה צד
18:59אולי משתי צדדים
19:00זה יצא
19:02שתי צדדים
19:03בלבד
19:04למה לא?
19:05צדדים וסביבות
19:06גם שתי צדדים
19:07זה יחזביבות
19:10לפי הדבש לומדים
19:11שהאמצע זה ביחס לאור
19:13שהיה בתחילה
19:14בתוך חלל הצמצום
19:16ושהצמצום התחיל
19:17מאותה נקודת המרכז
19:19והצטמצם
19:20ויצא לצדדים
19:21בסדר רבותיי?
19:23אז רואים ש
19:24יש מחלוקת יסודית
19:26בין הדבש
19:27למערית צמח
19:29איך לפרנס את דברי הרב
19:30באמצע האור שבו
19:32עכשיו בוא נראה
19:33איך
19:33הייתה במתוק מדבש
19:34מה זה היה לשון של המתוק מדבש
19:35אני אקורך את הלשון
19:37ורצה לומר
19:38נקודה האמצעית של המקום
19:40אשר עלה במחשבתו
19:41הדבש ששם יצמצם את האור
19:43מה אתם אומרים?
19:44יותר מתאים למה?
19:47נדבש
19:48נדבש
19:49נדבש
19:52נדבש
19:53זה היה יותר מתאים
19:54למה ריצמה
19:55כי הוא מדבר על מקום
19:56הוא מדבר על החלל
19:58איך הוא כותב את זה
20:00ואז
20:01אחר שעלה ברצונו
20:03להציל את הנה הצלים
20:03צמצמה אין סוב
20:05כבר רוחו את עצמו
20:05באמצע האור שלו
20:06שהוא אור האין סוף
20:08המתפשט מעצמותו
20:09כדי שיוכלו להיות
20:10עולמות
20:11ונבראים בעלי גבול
20:12וההתחלת הצמצום
20:13היה בנקודת
20:16המרכז אמצעית שבור
20:25הוא מדבר עכשיו
20:26אבל הוא לא אומר מילה לאור
20:28כשעוד היה אור
20:31בנקודת המרכז אמצעית שבו
20:32רצונו אומר מה זה
20:33נקודת המרכז אמצעית שבו
20:35מנקודת האמצע של המקום
20:37אשר עלה במה חשבתו
20:38התברר ששם יצמצם את אורו
20:40יצמצם
20:44אז זה מה שאני אומר לכם
20:46הרבה פעמים
20:46הוא יודע את הדקויות שיש
20:49בין המפרשים
20:50ולא תמיד נכנס באופן ברור
20:52לפרש
20:53מה זה בדיוק
20:54הנושא
20:55בואו לכאורה
20:56זה סובל כסדת שתי הפירושים
20:58הנפקמינה ביניהם
20:59האם האור יצטמצם בשווה
21:02יפה
21:03או רגע
21:03ולפי המערית צבח זה מוכר
21:05זה לא מוכרח שהאור יצא
21:06באמת
21:07אז שאלת מה היא נפקמינה
21:08הנה לך נפקמינה
21:08אבל זה לא מוכר ואמר
21:10שהאור יצא ממקום אחד
21:12אמת
21:13אבל גם לא מוכר
21:14שיצמצם בשווה
21:14מכל המקומות
21:15מה שאלת כנפי הדבש
21:19מובן?
21:21הזה דבר אחד
21:26הרבה הרבה מפרשים
21:28כדמונים יותר למתוק מדבש
21:30בדרך כלל
21:31בדרך כלל לומדים כמו הדבש
21:33בדרך כלל לומדים כמו הדבש
21:35תסתכלו בפירוש של היפה שלמה
21:36הוא מביא דברי הדבש
21:38על המקום
21:39הוא אומר שלכורה
21:40זה קשה
21:40נקודת האמצע
21:41והוא מציין להסתכל
21:42בדבש
21:44אבל
21:44עוד רגע ואדבר
21:46כי יש דבר
21:46מאוד מאוד מעניין
21:48באשל
21:48לגבי הציון
21:49שהוא עשה
21:50על הדברי שלום
21:51לאש לאש
21:52קודם כל
21:55בוא נראה
21:56האם
21:56מבחינתנו
21:57הדברים של הדבש
21:58מובנים
21:59הדבש כותב
22:00ואומר
22:01שהנקודת האמצע
22:02זה ביחס
22:03לאור
22:03שיש בתוך חלל הצמצום
22:05שעתי
22:05להצמצם
22:06ולתת לחוץ
22:07הצמצום התחיל
22:08מנקודת המרכז
22:09של אותו האור
22:11לכאורה
22:12אם הם הם
22:15פני הדברים
22:16הש crises
22:17היה יותר מתאים
22:18שהרב יגיד
22:19שהצמצום
22:20היה
22:20מנקודת
22:21המרכז
22:22כי
22:27בנקודת המרכז
22:28היא אומר
22:28בנקודת האמצע
22:29ולת aspects
22:33בנקודת האמצע
22:34היה ממנקודת האמצע
22:38סבא
22:38לא ממנקודת האמצע
22:40אני מדבר כרגע על שת הצמצום עצמו, שת הצמצום היה בא, איפה שיהיה אחר ככה
22:48יכול להיות, אבל תראה ש... בשנייה שהתחיל
22:52בשנייה שהתחיל, אני שומע, אני שומע, למה אני שומע? כי הבטלכם יהודה עלך
22:57מכילה כל כך חזק עם השאלה הזאתי שהוא כותב על אחר למעשה שצריך להגיע בספרים
23:05וצריך לשנות את הלשון, ובמקום לכתוב בנקודת המרכז צריך לשנות את הלשון
23:12ולכתוב מנקודת ה� Jama כש
23:18אם אנחנו אומרים שהצמצום יצחיל מנקודת המרכז grupי הדבש שצמצון זה ביחס לאור
23:26אז ההרבבה היה צריך לכתוב שהצמצום היה מנקודת המרכז של אותו האור, לצדדים
23:32לא בנקודת המרכז
23:33בנקודת המרכז אומר a above这 وس
23:37נקודת המרכז
23:38לא שיוצא מי נקודת המרכז
23:42שכביכול כל האור
23:43שהיה בתוך חלל הצמצום
23:45הכל יתרכז ונכנס תוך
23:46נקודה מסוימת הנמצאת באמצע
23:49היה צמצום
23:51בנקודת
23:51כל האור שבחלל נכנס בנקודה של המרכז
23:55אולי חילופין ביחס החלל הקריני
23:57יכול להיות
23:58יכול להיות אני קורא לכם
24:00בתור דברי
24:01הבית לחם
24:02הבית לחם כותב
24:34כן
24:35אז הוא כותב ונלעד
24:38שצריך להגיע
24:41מנקודה
24:42ולא בנקודה
24:44כי האינסוף משך
24:46את אורו מנקודה האמצעית
24:49והיעלהו למעלה
24:50ממקום הצמצום
24:51פירוש
24:52הוציא את כל האור שהיה בתוך החלל
24:55אבל לשון בנקודה
24:57מורה להפך
24:58שפירושו צמצם אורו בתוך
25:01נקודת האמצע
25:02כעניין שאמרו חזל צמצם שכינתו
25:05בין בדי הארון
25:07איפה נמצאת השכינה? בין הבדים
25:09זה היה לשון המורה
25:10כשאתם משתמש במילה הבד
25:13בנקודה, בין הבדים
25:15אז הוא אומר צריך להגיע
25:16וצריך להכתוב מנקודה
25:18והיה איש שבכל הדפוסים שבדקתי
25:21אין כזה לשון
25:22אבל זה לא מה קשה אלו
25:23אם זה התחיל מהנקודת המקרה
25:26אז Hahahapaced
25:31המסור שהצמסור
25:32היה בין נקודת המרכז הקשạn כן המסור
25:35והיהבדת
25:36było אפילו בנקודת המקרה
25:41אבל לא מי? זה נקודת
25:44התחלה מי
25:45נקודת המרכז
25:46לגדים לא בין נקודת
25:47המרכז וה MAYOR אה בתוך אותה נקודה
25:54כאילו הצילוק הראשון היה בנקודה הזאת
25:56כן, לכן זה ימשיך
25:58כן, אבל לפי מה שכותב הדבש
26:00כאילו שהנושא הזה של נקודת המרכז
26:02זה ציון כדי להגיד לנו שהצמצוא
26:04מתחיל מכאן לצדדים
26:06היה יותר אור לוקטוב
26:08מנקודת המרכז
26:09כי כשאתה אומר שהצמצוא
26:12אם היה בנקודת המרכז
26:14הוא רוצה לטעון שיש פתחון פה
26:16לומר שהאור נכנס בתוך אותה נקודה של המרכז
26:20לאו שהצמתם לצדדים
26:21להם מסתכלים על כל החלל
26:24איפה
26:25שורה נכון אחרי שיש פתחון תנצום
26:27איפה התנצום הכי גדול
26:29ונוכל זה מרחז
26:30למה הכי גדול? כמי שם התחיל?
26:33כי זה הכי רחוק
26:35הכי רחוק, מה אור אינסוף שמקיף?
26:37אחרי זה כל זה ענף, זה לרון
26:39לאחר שכל מסתלף
26:40לאחר שכל מסתלף
26:42עדיין, עדיין, משהו יותר קרוב
26:45הנקודה הכי רחוקה מהאינסף ומקיף
26:47זה עבר הרכז
26:48זו שאלה אחת ששואלים
26:50המפרשים על הפירוש של הדבש
26:52שאם זה כדברי הדבש
26:54היה יותר מתאים לכתוב
26:55מנקודת המרכז
26:56מאשר בנקודת המרכז
26:58אבל
26:59זה לא
27:00מצטיים פה
27:04אני רוצה לקחו לכם
27:08מהלשון של המבוא שערים
27:10ושער הקדמות
27:12במבוא שערים
27:14יש כזה לשון
27:32ונרעד
27:33אומר המאחר
27:35כהנקודה האמצעית
27:38של האינסוף
27:41שם היה בחינת שורש הדין
27:44שנתגלה אחר כך למטה
27:48מה הוא כותב?
27:54אצלנו בהוצחות חיים
27:56הדברים סתומים
27:57שהצמצום היה בנקודת המרכז
27:59שבו
28:01אז השבו אתה יכול לפרנסו
28:04שזה על האור שנמצא בתוך חלל הצמצום
28:07לא על כל האור של האינסוף
28:09אלא רק על אותו שיעור אור שנמצא בתוך החלל של הצמצום
28:12והוא קבע את נקודת המרכז שבו
28:14מה זה שבו?
28:16שבתוך חלל הצמצום
28:17לא כל כדי כצלקד אתך
28:19שזה
28:19כלפי כל האור של האינסוף
28:21ואז אתה עושה מייזו שאלה
28:23איך בה אינסוף יש בחינת אמצע?
28:25אומר המבוא שירי
28:25את הדברים סתומים
28:26אהר najרפ 거는 המעדורה אוסל של האותольшHelp
28:29בנקודת המרכז שבו
28:31מה זה שבו?
28:32אומר המבוא שאני רוצה להגיד לך
28:34ששבו זה כלפי האור שנמצא בתוך חלל הצמצום
28:36ואתה כבר אין לך שאלה
28:38כי הרי האור שהיה בתחילה בתוך חלל הצמצום יש לו שיעור, הוא לא אינסופי
28:42לאחר שאני רואה את חלל הצמצום שהצטייר לאחר מעשה
28:45אני יכול להגיד שהאור שהיה נכנס מלכתחילה בתוכו
28:48היה מצומצם, היה לא שיעור מסוים
28:50כנגד אותו שיעור מסוים של אור שהיה בתחילה בתוך החלל
28:54עליו אמר הרב שהצמצום התחיל מנקודת המרכז שבו
28:57אבל תסתכלו ותשמעו את הלשן של המבוש הערים
29:00המבוש הערים מדבר יותר ברור
29:03הוא אומר שהצמצום היה באמצע האור אינסוף
29:06הוא לא אומר באמצע האור שבחלל
29:11כותב המבושערים
29:13כנקודה האמצעית של האמצוף
29:17אתם מבינים מה זה של האמצוף?
29:20ביחסים לכל האור
29:21מה שכל הזמן אנחנו רוצים לברוח מזה
29:23כי זה שאלה את המפרשים
29:25איך יכול להיות באמצע
29:28בואו נראה את הלשון
29:30בשער הקדמות
29:31זה נראה את הלשון
29:32לאור האמצע שהיה
29:37כמו הדבש
29:39היה שלא אור אין סוף
29:41כי צריך להכניס
29:43שהאור המדובר
29:45הוא האור של החלל
29:47אם אתה אומר סתם האור אין סוף
29:49אתה מתכוון לומר האור של
29:50אבל בתוך החלל מה היה?
29:52אמת, גם אור אין סוף
29:54אבל כל כהה יבלי לממהר
29:55כי אם אתה סותם ואומר שהצמצום היה
29:58באמצע האור אין סוף
29:59זה מאוד קשה
30:02אמת שאפשר
30:03קצת לדחוק
30:04ולומר
30:04האמצע שהיה לאור
30:06אין סוף
30:06שהיה בתוך החלל
30:07אמת
30:08אמת שאפשר
30:09אבל
30:10הדברים מתחילים להיות
30:12קצת יותר קשים
30:13תראו את הלשון של
30:14שער הקדמות
30:21בואו נראה
30:23בואו נראה
30:24ליד ליד
30:24ליד ליד
30:25קצת
30:35וכן
30:38ואחר להיות
30:39עניין הצמצום הזה
30:40אז לשים לב מאוד
30:42כאן אצלנו
30:43בעוצות חיים
30:44הרב מדבר בזמן הצמצום
30:46הצמצום היה
30:47באמצע האור שבו
30:48עכשיו אני מדבר איתך
30:49שקורה צמצום
30:50ואז הדבר
30:51שיש לו כך רחב
30:52כדי להגיד
30:52הוא מדבר
30:53על האור שיש בתוך החלל
30:55שעליו הוא אומר
30:57שמנקודת המרכז של אותו האור
31:00התחיל הצמצום
31:01תשימו לב שכאן אנחנו לאחר הצמצום
31:03והנה, אחר להיות עניין
31:05הצמצום הזה, אשר
31:07נשאר אותו החלל
31:09והאוויר פנוי ורקני
31:12באמצע אור
31:13האינסוף ממש
31:15הוא אומר שהחלל
31:17הוא באמצע האור של האינסוף
31:20הוא כבר לא מדבר
31:21על הפעולה של הצמצום
31:22שזה התחיל מנקודת האמצעית שבו
31:25לצדדים, אבל אתה יכול להגיד
31:27שנקודת האמצע זה כביחס לאור אינסוף
31:29שנמצא בתוך החלל
31:31הוא מדבר לאחר הפעולה של הצמצום
31:33הנה, קיבלתי חלל
31:35רקני ופנוי מכל אור, איפה הוא נמצא
31:37מה המיקום שלו, באמצע האור
31:39של האינסוף, איך הוא יכול להיות באמצע אור של האינסוף
31:43האינסוף הוא אינסופי
31:44אין לו ראש ולא סוף
31:45איך אתה מצביעה לאמצע, עוד פעם
31:47והנה אחר להיות עניין הצמצום הזה
31:49אשר נשאר, זהו
31:51גמרנו, אשר נשאר אותו
31:53החלל והאוויר פנוי ורקני
31:55באמצע אור האינסוף
31:58ממש
32:02שמה?
32:04נקרש
32:05עכשיו, יש פה חלל
32:07האור שהצמצם
32:08הוא נקרא אינסוף, נקרא ללעומת האור של החלל
32:11הוא לא נתקמל לא אינסוף
32:13עוד פעם, לא יבנצי, הוא אומר
32:15שהחלל, לאחר שהאור התפנה
32:17כל החלל הזה, איפה הוא נמצא
32:19באמצע האור של האינסוף
32:20איזה אור אינסוף?
32:22אני לא מכיר אור אינסוף אחר
32:23שייב החלל
32:25ולמה שהיא באמצע האור אינסוף שייב בתוך החלל?
32:27איך הוא יכול לעשות דבר כזה?
32:30באמצע האור אינסוף שייב החלל
32:31שייב חלל שהיא יצמצא לצדים
32:32ואיזה אמצע?
32:34איך זה באמצע?
32:36כי איפה הוא מלך האור הזה?
32:37הוא יתגל מסביב לחלל של הצמצום?
32:39אז למה הוא באמצע דווקא?
32:40הוא באמצע, הוא רחוק
32:41הוא רחוק כשהוא יקול נקודה שלו
32:44אבל איך שלא, זה לא עוצרות
32:45כי עוצרו לדבר על צמצום החלל
32:47אמת
32:48אנחנו רק צריכים לדעת
32:49שדברי תורה עניים במקום אחד
32:51ואשרים במקום אחר
32:52הרבה פעמים, מתי שהדברים סתומים
32:55אז אנחנו מנסים ללמוד
32:56קצתו מן המפורש
32:57בסוגיות מקבילות
32:58ששם אמרח הוא קצת ירחיב יותר את הדיבור
33:01ואז מאותם מקומות נלמד
33:02מה הייתה הכוונתו האמיתית
33:03כאן באותו מקום שהוא דיבר על זה
33:06אז לכן אנחנו מנסים כל מיני מקומות
33:09שער הקדמות, מבוא שערים
33:10כדי לראות האם באמת שמה
33:11הפירוש של הדבר שגם כן מתאים או לא מתאים
33:13ואם כן, האם מתאים גם כן לפי המעדורה
33:17שהייתנו כאן באותחות חיים
33:18אם לא, אז צריכים לשנות את הפשט
33:20לראות הפשט אחר
33:21אז מה אתם אומרים?
33:23זה די תקף מה שאומר הדבש
33:25לפי המעדורות האלו
33:26שפשר הקדמות, הם מבוא שערים
33:28הרב הזכיר בשביל הקודם
33:29שהיה באמת איזה מקום
33:31באינסוף שהיה תוכנית לעשות שם משהו
33:34כמו שתכוון לאינצע שם
33:42האינסוף זה בריאה
33:43אני קורא לכם
33:45תות דברי הדבש
33:47עוד פעם
33:48במבוא שערים
33:50איפה שקראתי לכם את הלשון הקצת יותר בייצי
33:54עכשיו קראנו שער הקדמות
33:56לפני זה קראנו
33:56נעלת חיים את המבוא שערים
33:59אני קורא לכם
34:00והנה
34:01מה שכתב
34:02כי נקודה האמצעית ממנה נעשה מקום
34:06משמע דסביר הלא
34:08דנקודת האמצעית
34:11היא כל מקום החלל
34:12כל מקום החלל
34:15היא באמצע האור אינסוף
34:16לא כמו שפירשתי בעץ חיים
34:19שנקודת המרכז זה ביחס
34:21לאור שהיה בתחילה
34:22בחלל של הצמצום
34:23והצמצם לצדדים
34:24אומר
34:25נראה מפורש מתוך הלשון של המבוא שערים
34:28וכל שכנפי לשון שקראנו עכשיו בשער הקדמות
34:30שכל חלל הצמצום
34:32הוא זה שנמצא לאחר מעשה צמצום
34:34באמצע האור שלו
34:35ואז זה מאוד קשה
34:37הוא כותב
34:38ואם כן
34:39אם זה באמת כבנתו לומר
34:40שכל חלל הצמצום
34:41לאחר פגלויית הצמצום
34:43נמצאת באמצע האור האינסופי שלו
34:46מעתה
34:47נתחזקה הקושיה של הרמז
34:51של הרב משה זקות
34:53איך זה יכול להיות אמצע
34:54אני רציתי לפרש בעץ חיים
34:55שאמצע איפה זה
34:57ביחס לאור של האינסוף
34:58שנמצא בתוך החלל
34:59שאתה לצאת
35:00אותו אור יש לו שהוא מוגבל
35:02מתי שאני רואה את הציור
35:03של החלל של הצמצום
35:04כנגד אותו שיעור מוגבל
35:06אני אומר שהצמצום
35:07התחיל בנקודת המרכז
35:08אבל מתי שאני
35:09נתקע ורואה את הלשונות
35:11של מבוא שערים
35:11ושער הקדמות
35:13שם נראה לומר
35:14שלכללות חלל הצמצום
35:17הוא קורא שהוא ממוקם
35:18באמצע האור אינסופי
35:20מעתה
35:20נתחזקה שאלת הרמז
35:22הרב משה זקות
35:23ואמר לי צמח
35:24שיקשו
35:25בבלתי בען תכלית
35:27איך יישייך נקודה אמצעית
35:29יויין שם
35:32ותראו
35:33שהוא ישנה לנו את המנגינה
35:35הוא כבר לא יפרש
35:36כמו שהוא פירש בעץ חיים
35:38הוא חייב עכשיו
35:39לומר משהו אחר
35:40כי הוא רואה
35:40שזה לא מתאים
35:41לפי מה שכתוב במבוא שערים
35:42עכשיו תשמעו טוב
35:43מה שהוא הולך להגיד
35:44קירוש חדש
35:45מה זה נקודת האמצע
35:46ומה שנלעץ
35:48הוא
35:49לכל מה שמדבר
35:51הרב זל
35:52במקום גבוה
35:54אנחנו בצמצום
35:55לפני הקו
35:56הוא דרך משל
35:59לשקח את האוזן
36:03אתה מחפש אמצע
36:05אין אחרי אין אמצע
36:05ואל תעשים איזה שאלה
36:07איך באינסוף יש אמצע
36:09הרי הוא אינסופי
36:10אין אחרי נמיד
36:10זה משל בעלמה
36:14ולהשוות העניינים יחץ
36:16אומר הרב אני אספר לך קצת
36:17את המשך הסיפור
36:19שיש בהשתלשלות
36:21ואז תבין את כוונתי
36:24בהמשך הסיפורים
36:25של ההשתלשלות
36:26נפגוש עוד צמצומים אחרים
36:29לדוגמה
36:30יש צמצום אחד
36:32לצורך עולם הנקודים
36:34נזכר אותו בכללות
36:35כדי שנוכל להבין
36:36את דברי הדבש
36:37בתוך אק יש אורות
36:39אב, סג, מה, בן
36:41נדבר בפחות חות עליהם
36:43אבל בכללות כדי שנוכל להבין
36:45מה שהוא רוצה לתארץ
36:46בזמן שהמעצל העליון
36:48רצה לברוא עולם מסוים
36:49אני קרא עולם הנקודים
36:50הוא עשה עוד פעם צמצום
36:51צמצום הפעם מעניין
36:54לא בתוך החלל
36:55כי הנה זהו כבר החלל
36:56יצחוקן בפעם הראשונה של הסיפור
36:58אלא
36:59כמו שהזכרנו
37:00איך בתוך אק אורות פנימיים
37:02שמבריחים מן הקצה לקצה
37:04מראש הקרקבת שלו
37:06עד סוף רגליו
37:07המעצל העליון
37:09כדי להציל את עולם הנקודים
37:10הולך להעלות
37:12את כל האורות
37:13שבפנימיות אק
37:14מטיבורו ולמטה
37:16להעלות אותם
37:17בחצי הגוף העליון
37:18והנה צמצום מעניין
37:21אחר
37:21שאיפה הוא קורה
37:23באמצע אק
37:25כל האורות שהיו מן הטיבור
37:27ולמטה
37:28אתם יודעים שהטיבור נקרא טיבור
37:30בגלל שהוא ממוקם
37:31באמצע קומת הגוף
37:32כמו שטבריה נקרא טבריה
37:34על שם שהיא טיבורה של ארץ ישראל
37:35טיבור תמיד
37:36מצביע על דבר
37:38נקודת האמצע
37:39אז המעצל העליון
37:41הולך להעלות את כל האורות
37:42שהיא מטיבור דאק
37:43ולמטה למעלה
37:45הנה
37:46שם בסוגי הקדושה הזאת
37:47הנקרא צמצום לצורך
37:49האצלת עולם הנקודיים
37:50נפגוש צמצום שהוא
37:52הנה חנמי באמצע
37:53מרד ועש
37:54הרב רוצה להשאות את כל הצמצומים
37:56מה זה באמצע?
37:56זה היה צמצום רק בגלל כתחתון
37:58נצטמצא משם
37:59לכיבון האמצע
38:00אמת אמת
38:01אבל הוא התחיל מנקודה macro
38:02אותו צמצום היה Yin
38:03בנקודת המעלה
38:03כל האור שהיה
38:04מיה הנקודה האמצעית
38:06מה ציבור
38:06ולמ�מתא
38:07את זה ואחלect fluct contrôle
38:08אז שייך להגיד
38:09מה זה לשון של אמצע
38:10לא מב acum
38:11איך זה היה
38:11זה אפוך
38:12מיה למטה ולמעלה
38:13אמת
38:14אבל התחיל מה נקודת האמצעית
38:15שלו
38:15אני א崩 מיהמתא
38:16לא
38:17לא התחיל מה
38:17אלה
38:17bunun האחל
38:18כל האורות שהיו
38:20באמצע גופו
38:21מי אמצע גופו
38:22ולמתא
38:23כולם עלו למעלה
38:24אז אומרת וש
38:26ומה שנרדו
38:27לכל מה שמדבר הרב זאת במקום גבוה
38:29הוא דרך משל לשקח את האוזן
38:31ולהשוות העניינים יחד
38:33איזה להשוות את העניינים?
38:35איפה עוד מצאת הצמצום
38:36שהוא היה באמצע כדי שתגיד שגם כאן
38:39למרות שזה לא שייך
38:40הרב כתב אמצע כדי להשוות את העניינים
38:42אומר הרב ולהשוות העניינים יחד
38:44שכן מצינו בשער מבט
38:47דרושי הצילות בגג יצירה
38:49והעשייה פרק הלב
38:50וזה לשונו בקיצור
38:52כי הקטר הוא בחינת ממוצע
38:54ממעציל בנאצל
38:57והטעם הוא כי בחינת היותר תחתונה
38:59ושפלה מכל בחינת האינסוף
39:01כאילו נאמר דרך משל
39:02שהוא מלכות שבמלכות
39:04הוא אומר קודם כל אני מראה לך
39:06שלפעמים הרב אומר דברים שהם לא שייכים
39:09אלא רק דרך משל בעלמה
39:10לדוגמה קצת קשה להבין
39:12את המקום הראשון הזה שהוא מביא
39:14אבל הוא אומר שהיה בחינת ממוצע
39:18בין המעציל לנאצל הראשון
39:21אי אפשר לעבור מיד ממעציל לנאצל
39:23היה בחינת ממוצע בין המעציל לנאצל
39:25אז הוא אומר הרב בעצמו רבנו הערי
39:28אני אסביר לך
39:29משל יש את הבורא התברך
39:32יש את הנאצל
39:34אני צריך בחינת ממוצע בין שניהם
39:37אז אני אגיד לך משהו
39:38זה לא באמת ככה ודאי כן אבל רק לשקח את האוזן
39:41משל בעלמה
39:43כאילו אני עושה לבורא התברך
39:46עשר ספירות
39:48מהספירה הכי תחתונה שלו מלכות שבמלכות של הבורא התברך
39:53שם אני יכול להגיד זה בחינת הממצעת בין הבורא לנברא
39:56כי הרי זה הדאגה הכי תחתונה של הבורא
39:59אז אני יכול להגיד שהבורא יתשתמש באותה נקודה הכי תחתונה
40:02כדי לברוא את הנברא הראשון
40:03אבל זה ודאי לא ככה חז ושלום
40:05להגיד בבורא ספירות
40:07הספירה האחרונה של בבורא
40:09אין דבר כזה
40:10אבל לשקח את האוזן בעלמה
40:12אז אומרת והשיני
40:14לפעמים הרב אומרת דברים שהם לא שייכים
40:16אבל לשקח את האוזן גם כאן
40:18אל תחפש אמצע
40:20אין אמצע, אתם כולם צותקים
40:21ניסינו וניסינו, הוא לא הלך לנו
40:24כן הוא תקועים
40:25עם הלשנות של המבושערים ושער הקדמות
40:27אל תחפשו אמצע
40:28אה רב אמר אמצע
40:29אמת
40:29אבל לפעמים הוא אומר דברים שלא שייכים
40:31מה הרעיה שלי?
40:33מה שעכשיו כך אצל לכם
40:34בקיצור
40:36כי הקטר הוא בחינת ממוצע
40:38ממעציל ונאצל
40:40והטעם הוא כי בחינה
40:42תשמעו טוב
40:43היותר תחתונה ושפלה
40:46מכל בחינת האינסוף
40:48נורא לשמוע
40:50הבחינה הכי תחתונה ושפלה
40:52ממי?
40:53מהאינסוף ברוך הוא
40:55עם עמצads אני מדבר על האינסוף
40:57הבחינה השפלה ותחנה של מי?
40:59של האינסוף?
41:00ככה אתה מדבר?
41:02זה הגשמה נוראית
41:06וכהילו נאמר
41:08זה עד כל תיברע בנו הריזל
41:09וכאילו נאמר דרך משל
41:11אני יודע שתקפוץ עליי
41:12תגידיי אני כופר
41:14וכאילו נאמר דרך משל שהוא
41:16מלכות שבמלכות של האינסוף
41:19אבל באינסוף אין מלכות שבמלכות
41:22אין ספירות באינסוף
41:23ועל פי שאינו כך אני יודע שזה לא כך
41:26אומר רבינו הארי
41:27כי אין שם דמות חז ושלום באינסוף
41:30וספירה חז ושלום כלל
41:31רק לשקח את האוזן
41:33נדבר כך בינינו
41:34אנחנו מבינים אחד את השני
41:37אני רוצה לומר בלחינת ממוצע
41:39בין המעציל הנהצל
41:40איך אני אקחלו? אני אגיד שבאינסוף יש עשר ספירות
41:43הבחינה הכי תחתונה ונימוכה
41:46ושפילה של האינסוף
41:47אני אקחה למלכות שבמלכות של האינסוף
41:49וחז ושלום להגיד כזה דבר
41:51כי זה לא שייך
41:52באינסוף לא ספירות ולא בחינת תחתונה ולא שפילה
41:55אבל לשקח את האוזן כדי שנוכלו להבין את הדברים
41:58להשתמש בינינו בלשון כזה
42:00אז אומר הדבר שאתה רואה
42:02לפעמים הוא משתמש בלשונות
42:04ובמיוחד כלפי האינסוף שהם לא שייכים
42:06אז אל תתמגם את הפופסוגיה הזאת
42:08שהוא אמר אמצע של האור האינסוף שלו
42:10אין אמצע
42:11כמו שאין מלכות שבמלכות
42:12כמו שאין נקודת, בחינת, שפילה, תחתונה
42:15כל הדברים הוא באז מוחדם עליהם שהם לא שייכים
42:18והוא אמר שהם רק לשקח את האוזן
42:21והנה
42:21הראיתי לך בעליל
42:24שלפעמים הרב אומר דברים שהם לא שייכים
42:27טוב, תטען עליי
42:28שם יש סיבה למה הוא כתב את זה
42:31הוא היה צריך למצוא
42:33מכינה ממצעת בין המעטיל הנאצל
42:35הוא לא יכול לדבר איתנו
42:37כי אנחנו לא נבין
42:38אז הוא לקח משל
42:39הוא אמר כאילו ניקח את הבכינה הכי תחתונה של האינסוף
42:42ונגיד שאותה תחתונה היא
42:43ממוצע בין המעטיל לנאצל
42:46לכן כביכול בדלת ברירה
42:48הוא היה חייב להשתמש בכזה משל
42:50כדי שנוכל להבין את הדברים שהוא רוצה להגיד לנו
42:53אבל כאן למה היא נפקמינה להגיד שהצמצום היה באמצע האמצוף
42:57אם זה לא האמת
42:58אם הצמצום לא היה באמצע אמצוף
43:00למה אתה אומר לי את זה?
43:02איך זה עוזר לי להבין יותר טוב?
43:05על זה חוזרים למה שאמר אדבש בהקדמה
43:08שהרב יש לו כוונה
43:09כדי שהדברים כביכול בראש שלנו יהיו כולם שווים
43:12להשוות את כל הצמצומים
43:14וכיוון שבאק כמו שהזכרתי לכם לגבי הצמצום של הנקודות
43:18אנחנו רואים שהצמצום היה באמצע גופו
43:20אז כיוון שהוא רוצה להשוות את כל הצמצומים
43:23גם לגבי הצמצום הראשון כתב שזה היה באמצע
43:32וכמו שגם כתב בדרוש שבשר ב' חלק א' פרק ב' וזה לשונו בקיצור
43:40דאק אדם קדמון מתישהו יצריך להציל את עולם הנקודים
43:45צמצם האור שלו מה שסיפרתי לכם בפנימיותו מאיפה הרב
43:49שמן הציבור הוא למטה ואלא הוא למעלה מן הציבור
43:53ושם במקום ההוא מסך שיפסיק חלל הגוף לשתיים
43:58ושם אומר הדבש והציבור הזה הוא באמצע
44:03ועליה רומד הזוה וכו' וכו'
44:07אז לבסוף ולכך אני אומר המסקנה שלו
44:10שלכך כתב בצמצום האמצוב שבסוגיין
44:13שהיה בנקודה אמצעי שבו
44:15והוא דרך משל כדי להשוות את הדברים עם כל הצמצומים
44:20שהוא תמיד בנקודה אמצעי שהוא בטיבור
44:24והפלגיו דקן לא שייך זה שמו מוכיח עליו
44:28עוד פעם אני צריך להגיד לך אין סוף אין לא אמצע
44:30והפלגיו דקן לא שייך זה שמו מוכיח עליו שאין לו ראש וסוף
44:35אלא כדי לשכח את האוזב כתב כאן
44:38זה המסקנה של הדבש
44:40אני רוצה כאילו להביא את מקום
44:42בעצם יכולנו להסתדר שבעשיית החלל
44:47היה שכח לומר ראשון האמצע
44:49אבל בכוח זה שבמקום אחר הוא אומר שהחלל
44:52הוא נמצא באמצע אור אין סוף
44:54אז ברך הדרך שהאמצע הוא ראשון משועל
44:58בדיוק
45:00ועד עכשיו תבין את הדבר מעניין
45:02שרבינו האשל עשה על הפרק שלנו שתי ציונים
45:06הוא ציין את הדבש הראשון שבעצ חיים
45:10שלפי הציון הזה הפירוש של אמצע מה זה
45:13האמצע של האור שהיה בתחילה בתוך החלל של הצמצום
45:17והוא עשה עוד ציון האשל
45:19הוא ציין עוד דבש
45:21איזה דבש? הדבש שעכשיו קראנו
45:26כותם רבי נתן חן
45:28וספרו עשירי תאיפה
45:29כל כהי
45:31אבל היא לחלק ביניהם
45:32כי הם שתי פירושים שונים
45:33זה עבר בלער הסקנה
45:35הוא אומר פלי על רבינו האשל
45:37שהוא לא עשה איזה מין חילוק בין שתי הציונים
45:40שזה נראה לומר ששתי הציונים אומרים אותו
45:42אותם דברים וזה לא
45:43אתם רואים שהאשל בעצמו
45:46מתי שבעוצ חוצחיים
45:48הוא היה צריך לפרש את הסוגיה הזאת של אמצע
45:50הוא ציין קודם כל את הדבש
45:53שבהו המינה
45:54אמר שהאמצע זה ביחס לאור
45:56אין סוף שיהיה בתחילה בתוך החלש של הצמצום
45:58וגם הזכיר את הדבש כביכול במסקנתו
46:01במבושערים
46:02שאמר שלפי הלשונות נגדל
46:04השאלה של הרמז
46:05ושל מהר יצמח
46:07ושאנחנו צריכים לומר שאמצע
46:09זה לשון מושאל בעל מהר
46:12בסדר?
46:13אז רואים את זה
46:14עוד נזכיר
46:16אז מה רבי נתן חן אומר
46:18אבל אני אתן חן אומר שהאפה שלמה
46:21רבינו השדה
46:22היה צריך להגיד
46:23שהוא כאן מסביע שתי פירושים שונים
46:25הוא ציין שתי מקומות בדבש
46:28שהם לא אומרים אותם דברים
46:29הציון הראשון
46:30זה ברור שזה שונה
46:32זה ברור שזה שונה
46:33כן
46:33אבל הוא אומר
46:34מתי שאתה לא פסיק
46:36בין שתי הציונים
46:37הוא כותב כזה דבר
46:38רבי נתן חן בעשירית ההאפה
46:39ולילה מימר
46:40ועיין
46:41על הציון השני
46:43להצביע שיבה
46:44הציון השני
46:46הוא פירוש אחר
46:47לא שיזה טבע
46:47אין פירוש
46:48אין דבש
46:49בעץ עובד
46:51כאילו שתי הדבשים אומרים אותם דברים
46:55אז תסתכלו באסירית ההאפה
46:57ופרי planned nhiều
46:59בעת ליבדם חסר לנו
47:00ספר אסירית ההאפה
47:02הרב אמר לי שהוא...
47:04הוא אומר שאם אתם מסתכלים
47:07בא...
47:08איפה שלמה...
47:09הוא הביא את שתי הציונים, אבל בלי לחלק
47:12ביניהם. כאילו שתי הציונים אומרים אותו
47:14פירוש.
47:16אבל הוא רצה ש...
47:17זה יהיה יותר מובלט.
47:19הוא אומר, זה לא נראה שהדבר שרוצה להגיד לנו
47:22שזה שתי פירושים, וזה לא טוב,
47:24כי זה באמת שתי פירושים.
47:25אז הוא יצריך לחלק בין הציונים.
47:27רב טוב, I am הדבר הראשון בית חיים
47:30שאמר, אימצא ביחס לאור שהיה בצחילה
47:32בתוך החלל, ואיין דבר
47:34שחרר במבוא שערים, ששם פירוש אחרת
47:36שמה שזה מה שאת בעלמה
47:37את הראשון הוא תפס לעיקר אבל
47:39הראשון לא יכול להיות שהוא תפס אותו לעיקר
47:42כי הרי זה קשה לפי מבוא שערים ושרה רגדמות
47:44אבל בעוצרות חיים זה הלשון שלנו
47:45אבל הסכבנו שבעוצרות חיים זה לא מקוול
47:48כל כך מה שקטן בעץ חיים
47:49אמת, אמת, רק שאנחנו...
47:51תפס את זה לעיקר כאן, ואיין דבר שבאמת שם
47:53יש עוד... איך היטיב זה לומר?
47:55זה יכול להיות
47:56אז עברה המצא לומר שקענו תפס
47:58כאיך את הפירוש הראשון של הדבשMBול''כי
48:00הוא הכי מתאים הרי עם הלשון של בעץ החיים גם יכול להיות מתאים
48:04עם הלשון של
48:05עושים עצמיים גם יכול להיות מתאים
48:06למרות שהזכרנו
48:07שיש קomethingclub达ה שכמו שמזכירegen
48:09י'הודה שלא בנקודת המרכז
48:12eller Trent במי נקודת המרכז
48:14זה משהו אחר
48:17אגב, אגב, אגב
48:18אם אנחנו לומדים עכשיו כמו הפירוש השני של הדבר
48:21שהמוסקר במבושרים, כבר נופלת
48:22השאלה של בלתכם יהודה
48:23כן? כי אפשר לומר בנקודת המרכז
48:26שזה באמת, באמצע
48:28כל האור הכללי של האינסוף
48:31היה יכול להיות
48:32משל באלמא
48:34אנחנו לא צריכים להגיע מנקודת המרכז
48:37כמו שרצה בלתכם לעשות
48:38בסדר? אז הגיע הזמן
48:41טוב, היה נשאל לנו
48:42איזה משהו שהוא אולי הפירוש
48:45הכי
48:47רחב כדי להבין מה זה נקודת המרכז
48:49אז נשאל את זה לפעם הבא
48:51רק נסכיר אולי
48:55ננסה לעשות את השיעורים
48:56אולי ראשון, שלישי
48:58וחמישי
48:59ככה אתם יודעים מתי שיש שיעור
49:01כל אחד אם הוא רוצה להתארגן
49:03הימים האחרים יהיו
49:05הכנות, חזרות, סיכומים
49:07מה שאתם רוצים
49:09ונשלים
49:10אני לא יודע בדיוק מתי
49:12את מה שחסר לנו פה
49:13כי לא נשאר לנו הרבה
49:14רק להביא עוד פירוש
49:16מרבנו הלשם
49:17ומקובלים עוד כדמונים
49:19לגבי הנושא הזה של נקודת המרכז
49:21שזה נראה סוף סוף
49:23למרות שזה
49:23מאוד עדין וקשה להבין את המושג הזה
49:26אבל אחר שנבין אותו
49:27בקיוץ זה
49:28אז הפירוש הזה של נקודת המרכז
49:31יהיה מתפרש כמין חומר
49:33ואגב רבילל בבניין אריאל
49:35לא לומד לא כמו הדבש הראשון
49:37לא כמו השני
49:38לא משל ולא כל מיני דברים כאלו
49:40אלא כמו המהלך הזה
49:41שאני רוצה להשמע לכם בפעם הבא
49:44ולדבר בכללות
49:45האם הצמצום היה כפשוט או לא כפשוט או
49:46מה זה אומר כפשוט או
49:47מה זה אומר שלא כפשוט או
49:48ואז יהיה עד כאן הפרק הזה
49:51ואז נעשה את המבחד המסכן
50:06לאחרש