00:00تبصي للأعلى والأعلى والأعلى
00:02يعني انت خلي لنفسك
00:03ليك كارزمة وليك وضع تاني مختلف عن أي حد
00:06ما تكرمش نفسك لا بحد
00:08ولا تحطي حد في مستويك
00:10تقولي انا هوصل لده لا
00:10خليك أعلى وأعلى وأعلى
00:12عملك نفسك كارزمة وعملك نفسك وضع تاني مختلف عن أي حد
00:15عملك نفسك كياني
00:17والحمد لله ربنا جبر بخطرنا
00:19كيف أن وجود الأسرة ودعم الأم
00:22بيفرق مع طالب
00:23هو داخل اللعنة
00:24كتير كتير قوي
00:26يعني انا بدد انا في امتحان العربي دوت انا
00:28كان جاي اللي انهي رأى قبل الامتحان
00:30بس طبعا ماما كانت معي ربنا يخليها لي
00:32هي وثيته وجده وخاله
00:34وخالي كلهم وخالتي كمان يعني
00:36بجد ربنا يخليهم لي
00:40ماما في امتحان العربي قالتلي احنا راضيين بقى
00:42نتيجة انت عملتي لعليك وذاكرتي وان شاء الله
00:44ربنا هيكريمك خير
00:47شايفا
00:48من النتيجة اللي وصلنا لها المهاردة
00:50ما بتكونش ناس التعب
00:52بالطالب من الاسرة ومشاركة معي صح
00:54طعب الام والاسرة كلها
00:56يعني ماما تابعت اكتر مني
00:58يمكن
01:00الحمد لله
01:01النهاردة يمكن انت فخورة برؤية اكتر من السنوات الابر كده
01:06احكينا عن خطوات
01:08نجاح وتفوق رؤية
01:10من الابتدائي الحد دلوقتي يعني اكيد
01:12التفوق
01:14دلوقتي مش وليد اللحظة لكن
01:16هي تراكم سنويات كانت متفوقة فيها
01:19الحمد لله
01:20خلينا نتكلم ازاي كنت بتاهيلي رؤية للشهادة الاعدادية
01:24ومن الاعدادية بتاهيليها للسنوية العامة
01:27الحمد لله انا كنت من البداية بأأسسها
01:29يعني كان هدف من البداية انا أأسسها صح
01:31عشان ما نتعبش بعد كده
01:34الحمد لله يعني في كل مرحلة
01:35هي رؤية من يومه هي متفوقة
01:37كان اي ضعف في او اي حاجة كانوا مدرسين بيبشر معي على طول
01:41وكننا بمشارك بعض في كل حاجة يعني
01:43والحمد لله اهم حاجة عندي ان انا كنت اأسسها من البداية
01:46علشان ربنا يكرمي فوق
01:47انت ما اتعبش معاها لما نوصل للإعدادية
01:50ازاي قدير نتأسسيها والقواميها
01:52بحيث انها تبقى بالنسبة لها
01:55الدراسة اهم حاجة
01:56حدف
01:57حط الدمعة حدف
01:59وانها طبعا اول في الاول في الاخر
02:01ربنا لازم نحفظ القرآن لازم نصلي
02:03اللي حفظ القرآن
02:05شباية الحمد لله
02:06متحفظي القرآن
02:09كلميني بقى عن الرياضة اللي والتي لعليها
02:11الرياضة هي رياضة كتالية طبعا
02:13بس يعني الهدف منها يعني استقاف النفس
02:15الدفاع عن النفس
02:17فلا الحمد لله كان معانا لكون غفو
02:19كان طبعا بطولات وكده
02:21بس طبعا مع بداية فكر التالت
02:23عدادي يعني اتغير الموضوع الشباية
02:24ما بقناش بنروح التمرين كده
02:26عشان ما كانش عندنا الوقت
02:28وان شاء الله نويين رجعتين نكمل
02:30هتكمل ان شاء الله
02:32بنشكر مستر حسن
02:33مستر إبراهيم وكبتن حسن وكبتن فاطمة
02:36يعني وكبتن فامر برضو شكرا اليوم كله
02:39يعني نقدر نقول ان احنا مش بناخد واحدة
02:40متفوكة دراسيا ولكن هناخد
02:42بطلة رياضية
02:44خلال
02:46الثلاثين الجاية ان شاء الله
02:48ثوين
02:48بعد كده نفس الطريق في كميه الزيت
02:52انا الصراحة يعني هو ان شاء الله
02:54اللي يجيبه ربنا خير يعني
02:55ان شاء الله نوي عليك وليه الطب
03:04يعني حضرتك قولنا بقى ليه
03:06اخترت الطب
03:08مساعدة الناس
03:09تمام يعني في مهن كتيرة او
03:11كل يد كتير فيها برضو
03:13مساعدة للمناس ليه اخترت الطب بالذات
03:16طيب اول حاجة انا عندي طبعا التلفون
03:18بقلب فيه كتير وكده
03:19فلاقيت برضو فيه ناس يعني تعبنين
03:22ومحتاجين مساعدة فعشان كده
03:24انا حبيت ان انا ادخل كل يد طب بهدف ان انا ساعدهم
03:26ولو حتى بالمجان
03:28يعني انت هدفك ان انت توهيب حياتك
03:31لمساعدة المرقى
03:34حلو جدا يعني هدف جميل
03:37يعني حضرتك اكيد بتساعديها
03:39في خطوات حياتها
03:40في انها تحقق الهدف ده
03:42والله انا عمتا بقول لها يعني
03:44في الاوف الاخر ارادة ربنا
03:45المجال اللي ربنا او كله اللي ربنا يكتبلك فيها
03:48هنحقق فيها حلمنا فيه
03:49اي مكان بع
03:50ربنا عرب لنا احنا نخش طب هنحقق فيه
03:53ما اعراضش لنا ودخلنا اي كلية تانية
03:56هنحقق هدفنا فيها ان شاء الله
03:57تقول لي الولدتك اي مارضة وهي
03:59اشارك الناحن في خلق
04:01خليت معاك الناحنين
04:02والله شكرا لها شكرا على الطعب اللي هي تعبته معايا
04:05هي مش شابت معايا السنة دي بس لكن هي تعبت معايا
04:08لعمره كلهم
04:08اللي بنا يخليها ليا
04:10وبجد يعني
04:11مش عارف اقولك الصراحة
04:14انت يروح قلبي
04:15انا فاخورة بيكي
04:16انا فقدت حققتي امنيتي حققتي احلامي
04:19انا كانت امنيت حياتي ان انا
04:21يعني اللي احنا فيه ده انا عمله لأمي وابوي
04:23وكده بس انا مقدرتش حققها
04:24هي بقى حققاته لي والمامتي والبابايا
04:27والخالها ومدخالها والدنيا كلها
04:29الحمدلله انا فاخورة بيها
04:31الحمدلله
04:33اه انا كنت باحلم
04:35كنت باحلم وانا في ابتداعي وعدادي والسنوي
04:37ان انا المحافظ يبتصل كده ويقول لها ماما
04:39بنتك من الاوائل وكده
04:41ما اردتش بس هي بقى حققاتها لي وربنا
04:43يطول في عمر امي وابوي واخوتي
04:45وهي حققاتها الحمدلله
04:53شكرا لديها وهي تابت معي جدا
04:55هي وبالاضافة برضو لتيتا وجده
04:57وخاله وخالي كلهم
04:58وخالتي بجد يعني ماما
05:00تابت معي فترة الامتحانات جامد
05:02لدرجة ان هي مكنتش بتنام
05:04يعني اعتبر وانا نايم هي على طول كانت قمت
05:06يعني تطمن عليا انتي كويسة كده
05:08قعدة مثلا بذكر كل شيء قمت تطمن عليا
05:10تعملي اكل هيا اللي كانت معتنية
05:12يا بيا بالفترة ديت كتير جدا يعني
05:14وصبع الماما
05:17اللي بيه بالله تخبر انه عرفتك
05:19هي اول حاجة قدرت المجرسة طبعا
05:22اطلت المجرسة طبعا
05:24اطلت المجرسة
05:24لا هي اطلت المجرسة طبعا
05:27بعدين المحافز بقى
05:28محافز كلمت؟
05:29قال لي الف مبروك
05:32تمنياتنا بالخير والتوفيق طبعا
05:34في جماعة سنوات الدراسية الجاية وان شاء الله
05:36هشرفكم كلكم في سنوية عام
05:38احساسك ايه بقى والمحافز بيكلم ماما
05:41يعني بحق ايه
05:42الصراحة انا كنت انا
05:44في الاول كنت متوترة طبعا احساس مفاجئة شوية
05:46بس انا كنت مفسوتها جدا
05:48كنت بغيت ساعتي الصراحة
05:49يعني انتخيلين المحافز بيكلمكو
05:51ويقولكو الف مبروك
05:52كانت بجد حاجة كويسة جدا
05:55طبعا يباركو حضرتك
05:57يا رب يتكلم تعبكو
05:59دايما بالخير
06:00والحقق ايه
06:01هذا في كتفره
06:03يا ربي
06:04دي هاي
06:11دي هاي
06:29مراد خالها تعبت مع هنا
06:33مراد خالها برضو تعبت مع هنا
06:34يتعتبر أخت ليا مش مراد أخويا والله
06:36الحمد لله
Comments