- 1 day ago
לצפיה שמיעה והורדת השיעור באתר:
https://mikdashmelech.co.il/drive/i/1ZmbHBolvFkAJ6HZ-eSZAttA968yGzuoo/
לכל השיעורים בנושא אליו ולא למידותיו | הרב מאיר מועלם
https://mikdashmelech.co.il/drive/f/1Y6_17KGDTuV3VHgJeZkqmL5hvTzAxFIK/
לצפיה ביוטיוב הכנסו:
https://www.youtube.com/watch?v=-83mDH8LhvU
https://mikdashmelech.co.il/drive/i/1ZmbHBolvFkAJ6HZ-eSZAttA968yGzuoo/
לכל השיעורים בנושא אליו ולא למידותיו | הרב מאיר מועלם
https://mikdashmelech.co.il/drive/f/1Y6_17KGDTuV3VHgJeZkqmL5hvTzAxFIK/
לצפיה ביוטיוב הכנסו:
https://www.youtube.com/watch?v=-83mDH8LhvU
Category
📚
LearningTranscript
00:00:04שלום לכולם
00:00:07אנחנו ממשיכים אליי ולא למידותיו
00:00:10את ביננות ב-10 ספירות
00:00:13אני רוצה להגיד איזושהי
00:00:15לפי שנמשיך את המהלך שנכנסנו אליו
00:00:19שזה התביננות בקשר של ה-10 ספירות אלינו
00:00:23עד כמה שנוכל להבין דבר כזה בינינו לבין המעציל
00:00:26הרי בסופו של דבר הספירות מהוות לנו את האמצע
00:00:34בין החלקים שחילקנו את המציאות
00:00:37אז למעשה הם כל האמצע
00:00:39ולם אנחנו קוראים שם הוויה
00:00:44אז באמת איזשהו עברך
00:00:48מפולפל וחריף שאל אותי שאלה
00:00:50הוא עכשיו מתחיל מאוד קבלה
00:00:54והוא רוצה להבין מה העניין הזה שהספירות נמצאות באמצע
00:00:58ומה צריך אותם
00:01:03והוא שומע חלק מהשיעורים והוא רוצה
00:01:05ונראה לי את זה שאלה שנשאלת
00:01:07צריך לברר יותר אצלנו בהבנה
00:01:12את השאלה הזאת ונראה לפי דתי יש בהרבה עומק
00:01:18למה אנחנו צריכים את הספירות באמצע
00:01:22זאת אומרת למה לא לפנות ישר לשם
00:01:25ואין אם אחרות
00:01:28האם בכלל אפשר לפנות ישר לשם
00:01:32התשובה שאלה לכל יהודי
00:01:34ברור שכן
00:01:35ויוחי אני תלוי באמצע הזה
00:01:38הרי אחד הבעיות
00:01:40למה אני צריך את האמצע בכלל
00:01:41למה אני צריך את השליחים האלה באמצע
00:01:45הרי אחד הבעיות היו
00:01:46של דור אנוש
00:01:48זה שמבינו שאם יש מלך
00:01:51אז יש לו שרים
00:01:54ואם יש לו שרים
00:01:56אז אנחנו צריכים גם לעבוד אותם
00:01:59למה אתה לא יכול ללכת למלך ישר
00:02:01אם יש לך בדרך שרים
00:02:05אחד הבעיות עם השרים
00:02:07זה שתחילו לעבוד את השרים בסופו של דבר
00:02:09מדור לדור
00:02:11בנו מקדשים לשרים
00:02:13הם התחילו לעבוד את השרים
00:02:16ואז השרים הפכו להיות כל העניין
00:02:20ושכחו את המלך
00:02:21לא בדיוק שכחו
00:02:22יש כאלה שכחו
00:02:23יש כאלה שלא שכחו
00:02:24אבל פשוט תמרו זה רחוק
00:02:26אין לי אפשרו לפנות ישר למלך
00:02:28הוא מאוד רחוק
00:02:28דרך אגב בעבודה זרשת את זה גם היום
00:02:32שלא שאלה לימת עצם
00:02:34אני תוצא אל לוקי
00:02:36כמו שהראינו בתחילת הרמק
00:02:38זה שיש להם אמונה
00:02:39רק הם לא עושים את זה בדרך הנכונה
00:02:41אין להם את הדרך הנכונה
00:02:45אז
00:02:47למה צריך את האמצע?
00:02:48מה זה משנה אם תגיד לי
00:02:49שהשרים האלה זה מלאכים
00:02:52או ישויות רוחניות גבוהות
00:02:54או פרצופים
00:02:55מה זה משנה אם מנסים באמצע
00:02:58עדיין יש לי משהו באמצע
00:03:00האם אני יכול לפנות
00:03:02לקדוש ברוך הוא
00:03:03לא אין סוף ברוך הוא
00:03:05או לא פולו יותר מהאין סוף
00:03:06לעצמותו התברך
00:03:07ישירות
00:03:10כן או לא
00:03:13ואם אני עובד באמצע
00:03:14מה מוסיף לאמצע זה
00:03:17אז לפי מה שאנחנו דיברנו עד עכשיו
00:03:20אני אעשה לחדד את מה שאנחנו אמרנו
00:03:23כדי שנבין את השאלה הזאת יותר
00:03:26האם זה מה שאנחנו דיברנו על
00:03:29השאלה הזאת ושזה נושא אחר
00:03:30אנחנו אמרנו
00:03:33לא דיברנו על הפנייה על האין סוף
00:03:36תמיד אמרנו אליו ולא למידותיו
00:03:38אליו אנחנו פונים
00:03:40רק אמרנו
00:03:41שברור שאנחנו פונים אליו
00:03:43ורק אליו ואף אחד אחר בדרך לא מעניין אותי
00:03:46אמרנו שאני לא יכול לבקש ולתאר
00:03:50את כל ה...
00:03:52להשתמש
00:03:53בכל התארים
00:03:54והבקשות
00:03:57הכתובות בתפילה
00:03:59באופן ישיר אליו
00:04:01בגלל שאליו אני לא יכול להגיד לו
00:04:04אתה גיבור
00:04:06באופן שאני פונה אליו ממש
00:04:08אלא אני אומר אתה גיבור לגילוי שלו
00:04:11ולכן אני מתייחס אליו
00:04:13אבל איך הוא מתגלץ לי
00:04:14זאת אומרת אני תמיד לוקח בחשבון
00:04:18בתוך הפנייה
00:04:20ובתוך הצפילה
00:04:21ובתוך הבקשה שלי אליו
00:04:24ולוקח בחשבון גם את אופן
00:04:25היכולת שלי להכיר
00:04:27ולא רק שלי
00:04:28שכל בעל צורת אדם
00:04:32ובעל צורת אדם זה כל העולמות כולם
00:04:35הם בעלי צורת אדם
00:04:37בסופו של דבר כל העולמות כולם כאחד הם בעלי צורת אדם אחד
00:04:41שזה אדם כדמון שכולם מלבושים עליו
00:04:44אז לפי הדרך
00:04:46שנקרא לזה מוגבלות של הנברא
00:04:49זאת אומרת זה לא מוגבלות במובן של בעיה
00:04:53כי אם זה באמת
00:04:55היינו בעלי צורה אחרת
00:04:56לא היינו אנחנו, היינו משהו אחר
00:04:58זה לא מוגבלות במובן של בעיה
00:04:59זה מוגבלות במובן של צורה
00:05:01זה הצורה של העולם שהקדוש ברוך הוא ברע
00:05:05אם היה בורא צורה אחרת
00:05:07היינו מפסידים, לא היינו אנחנו
00:05:08היה משהו אחר
00:05:09אז טוב שהוא ברע את הצורה
00:05:11בשבילנו זה טוב שהוא ברע את העולם ככה
00:05:13אבל עדיין הצורה המסוימת
00:05:16שנקראת
00:05:18שכל אנושי
00:05:19או שכל של אדם
00:05:20לא בטוקנו מילה אנושי נכון
00:05:23וכל המבנה הגדול הזה
00:05:25שנקרא עשר ספירות
00:05:26שהוא למעשה צורת אדם בפנימיות
00:05:29למרות שהצורת אדם
00:05:31זה
00:05:32אנחנו מסתכלים על עצמי
00:05:34אנחנו רואים צורת אדם נראית ככה
00:05:35כמו שאני נראה, זה בבחינת התבנית
00:05:38התבנית החיצונית של
00:05:40מה שאנחנו קוראים בהם את המילה צורה
00:05:42היא לא מדויקת
00:05:43גם זה צריך לדעת, המילה צורה
00:05:45היא לא מתייחסת לתבנית
00:05:48כשאני אומר לך, מה הצורה
00:05:50של
00:05:51האדם הזה
00:05:52אם תצייר לי צורת אדם
00:05:54במה שתבנית אתה תתאב
00:05:56לגבי השאלה שלי כי צורה
00:05:59בלשון המדויקת שלה
00:06:00בעבר שהיא תכסו למילה צורה
00:06:01זה למעשה המהות של הדבר
00:06:05ומהות זה לא תבנית
00:06:06תאמינו אני מתכוון
00:06:08מהות זה לא תבנית כמו שאני אגיד לך
00:06:10מה הצורה של העין
00:06:12אז אם אתה תיקח עכשיו דף
00:06:14ותצייר לי כדור עם עיגול בפנים
00:06:16ועוד עיגול וחוטים
00:06:17לא יודע מה, אז אני אגיד לך
00:06:19זה לא הצורה של העין, זה התבנית של העין
00:06:22הצורה של העין זה עצם הראייה
00:06:25והראייה לא דומה בכלל
00:06:27לתבנית הזאת
00:06:28הראייה זה משהו אחר לגמרי
00:06:31אין לו שום קשר
00:06:32לכדור הזה שנקרא כדור עין
00:06:34שום קשר
00:06:37הראייה זה כמו אור כזה
00:06:39שיש בו צבעים, זהו
00:06:40אין בו שום שום שום קשר
00:06:43לתבנית הזאת
00:06:44במה יש לו קשר לתבנית
00:06:46שאם לא היה את התבנית הזאת בחומר
00:06:48לא היית יכולה להתקיים אצלי
00:06:50הדבר הזה שנקרא ראייה
00:06:51הצורה שנקראת ראייה
00:06:53לא אוכל להתקיים בחומר אם haltenIDE את התבנית הזאת
00:06:56אבל לא שיש באמת משהו עגול
00:06:59וכדורי
00:07:00בזה שאני שואו אותך
00:07:01זה רק מאפשר לראות אותך
00:07:04זה נכון, זה אימצעי לראות אותך
00:07:06זה נכון, אבל זה לא הצורה
00:07:08של הראייה, זה התבנית
00:07:10של הארowing
00:07:11לזה לא לגבי צורה ותבנית, ולכן
00:07:13כשאני אומר צורת האדם, אני לא מתכוון שבגלל שהקדוש בוח הוא ברור אותו
00:07:16כי אמרנו ככה ראש, גרון, ידיים ככה, רגליים,
00:07:19אז זה אנחנו כמו איזו מסננת,
00:07:21שהאורך שיכול לעבור דרכם,
00:07:22ומשיך הלאה, זה דווקא בעל התבנית הזאתי.
00:07:25ככה אתה מדמיין בראש,
00:07:27שהם בגלל שאנחנו בצורת אדם,
00:07:28אז מה שאנחנו יכולים לתפוס זה דווקא בצורת אדם.
00:07:30זו ב� eelמסננת גדולה,
00:07:31תunter גדענה, תilst iy גדענה בצורת אדם, לא ככה.
00:07:34זה בצורה גשמית.
00:07:36אלא הכוונה היא צורת אדם,
00:07:37היכולת הפנימית שלנו היא בעלה צורת אדם
00:07:39והיא מוגבלת
00:07:40היא מוגבלת, היא מוגבלת בכל דבר
00:07:42כמו שהיא מוגבלת ברמה הפשוטה ביותר
00:07:45של חמש חושים בעולם הגשמי
00:07:47אין לי יותר מזה
00:07:48אז אני חושב שזה כל מה שיש
00:07:50אבל ברור שלא יכל להיות גם חושים אחרים
00:07:53ככה גם מבחינת התפיסה הפנימית
00:07:55הנשמתית, השכלית
00:07:57המבנה של רצון
00:07:59חוכמה, בינה ודעת וכל המבנה הזה
00:08:01חסוג בוות יפארד, נצחות יסוד
00:08:03שזה למעשה כל המבנה של צורת אדם
00:08:05היא בסופו של מוגבלת לעשר ספירות האלה
00:08:08ולמבנה שלהם ולקישורים ביניהם
00:08:09וככה זה, זה מה שאני יכול לתפוס
00:08:13אז אני לוקח תמיד בחשבון את זה
00:08:16זאת אומרת, ברור שנוקח בחשבון
00:08:18את ה... שאני פונה
00:08:20אליו התברך ואני מנסה
00:08:21ואני מדבר איתו בתפילה
00:08:23בתארים
00:08:24אני מתאר אותו כל הזמן, אני כל הזמן מתאר אותו
00:08:27כל שכן בקבלה שאני גם מתאר
00:08:30את האותיות שבו
00:08:32בקבלה אני לא רק
00:08:34מתאר את אותו, אני גם מתאר את השם שלה
00:08:36מתאר מה זה ה-y
00:08:36ומה זה הקוץ
00:08:37ומה זה ה-hey
00:08:38וככה הלאה
00:08:39וזה הכל תיאורים של פעולות
00:08:40זה הכל
00:08:43מגוון עצום של תיארים
00:08:46האם
00:08:46בסופו של דבר
00:08:48יש לי אפשרות
00:08:49לפנות אליו ישירות
00:08:51או שאני תמיד צריך לקחת בחשבון
00:08:53את האמצע
00:08:55שהאמצע בסופו של דבר
00:08:57זה איך הוא מתגל אלי
00:08:59אז התשובה צריכה להיות
00:09:00אנחנו ברור שפונים אליו ישירות
00:09:02אנחנו פנים עליו ישירות
00:09:04אבלאבל
00:09:05מה האמצע עושה לי? מה נותן
00:09:06לי הגילוי שלו באמצע? הוא מגלה
00:09:09לי איך האור
00:09:11שלו
00:09:11איך האור
00:09:12שלו בסופו של
00:09:14דבר וזה אור
00:09:15שלו כי אנחנו אתה חכם
00:09:16ולא
00:09:16את אנחנו אומרים
00:09:20אתה חכם
00:09:22אתה מתגלה
00:09:23החכם מתגלה
00:09:24בחוכמה אבל
00:09:25לא בגלל החוכמה בגלל
00:09:26שהוא חכם
00:09:26זאת אומרת אמרנו שהאור שלו
00:09:28אתה מבין בגלל שאתה מתגלה בבינה
00:09:31אבל לא בגלל הבינה בגלל שאתה מבין
00:09:32נכון אמרנו את זה דיברנו את זה
00:09:35זאת אומרת הוא נותן
00:09:36האור שלו הוא בסופו של דבר דבר שמתגלה
00:09:39לי
00:09:40ולכל העולמות
00:09:42בזכות העלם שאנחנו עושים
00:09:45אבל בסופו של דבר
00:09:46האור הזה זה אור שלו
00:09:47זה דבר שלנו נפקוד זה מדגש
00:09:50יהוד וזה האור שלו
00:09:52אז בסופו של דבר העצמות
00:09:54שמתפשטת בעולם
00:09:56זה מגלה לי בסופו שלו בצורה חיובית
00:09:59בחינות שאני כאילו מייחס אליו
00:10:01אבל תמיד נזרנו להגיד
00:10:03שאצלו זה לא ככה
00:10:04אצלו זה הכל אחדותי
00:10:05בגלל זה אני לא יכול להתפוס בית את הבחינה הזאת
00:10:07אז אני תמיד אומר בערך
00:10:10למציאות של העולם
00:10:11ככה אנחנו תופסים אותו
00:10:14אבל מה שאנחנו תופסים אותו
00:10:15זה באמת תתייחס אליו
00:10:16אז הוא כאילו אז אותו עברך אמר לי
00:10:19רגע אז אני לא יכול להתייחס אליו ישירות
00:10:20אני למשל לא יודע קבלה
00:10:22הוא לא יודע קבלה
00:10:23ואני רוצה להתפחס אליו
00:10:25ישירות, אני לא יודע כלום, לא יודע ספירות
00:10:28לא יודע שום דבר, אני רוצה להתייחס אליו ישירות
00:10:29ואני יודע שהקדוש ברוך הוא יודע
00:10:32שאני לא יודע את הדברים באמצע
00:10:34אז מה, בגלל זה
00:10:36אני לא יכול להתפלל אליו, בגלל שאני לא יודע
00:10:38ברור שאני יכול להתפלל אליו
00:10:39הרי אני יכול להתפלל אליו ישירות
00:10:42ולגיד הקדוש ברוך, אני לא יודע
00:10:44את כל מה זה אומר
00:10:46האמצע הזה, אני לא יודע
00:10:47זה יותר מדי קשה לי, אבל אני יודע שאני מתפלל אליך
00:10:50ואתה תיקח
00:10:51את האידיה שלי, תשים אותה
00:10:54בתור הבנה של אידייה, ותיקח את האידייה שלי.
00:10:57מה אני יודע?
00:10:58שאני אתפלל לך, אני לא פלא למישהו אחר.
00:10:59זאת אומרת, וכי הקדוש ברוך הוא לא יכול לשמוע אותי
00:11:02בלי יד האמצע הזה?
00:11:03ברוך שהוא יכול לשמוע.
00:11:04זאת אומרת, המציאות של התפילה, זה כמו סיפור,
00:11:07שהיה סיפור, דומה למה שאתה אמרת,
00:11:10אבל אני אביא את זה בצורה אחרת.
00:11:11זה כמו סיפור שפעם אחת,
00:11:13רבי נחמן נעה באמצע שיעור,
00:11:15ובא לו הבן שלה, אני חושב,
00:11:17ובקש מהם לאיזה משהו, איזה ממתק או משהו,
00:11:19אז הוא אמר לו, תלך לפינה,
00:11:22ותתבקש את זה מהקדוש ברוך הוא.
00:11:24ואז הוא הלך לפינה,
00:11:25והבקש, הקדוש ברוך הוא, תן לי את הממתק.
00:11:28ואז הוא אמר לו, התפילה שלו
00:11:29יותר גבוהה מהתפילה שלכם.
00:11:31למה אצלו זה פשוט ישר לקדוש ברוך הוא?
00:11:33יש בו תמימות, ותוהר,
00:11:36שהיא אמיתית, בצורה
00:11:37שאי� rationale לחקות אותה. זאת אומרת,
00:11:38מי יש לו תפילה יותר ישירה?
00:11:40זה שמתפלל ישירות,
00:11:42או זה שמתפלל דרך הפרצופים
00:11:44אז הוא אומר, הפשטה יותר גבוה
00:11:46למה הפשטה יותר גבוה? כי הפשטה מתפלל לשירות
00:11:49אז זה שמתפלל דרך הפרצופים
00:11:51כל הזמן צריך לחשוב שהוא מתפלל דרך הפרצוף
00:11:53ויש לו מניעה
00:11:54להתפלל עליו שירות
00:11:56ואז הוא כל הזמן מתפלל דרך
00:11:59הפרצופים, דרך העולמו
00:12:00דרך הספירות, אבל הוא לא מתפלל אליו שירות
00:12:03ואז אני אמרתי לו ככה
00:12:05נכון שיכול להיות בעיה בזה
00:12:08יכול להיות שבסופו של דבר
00:12:09אדם יתפלל למידותיו ולא אליו
00:12:11זאת אומרת, מרוב ההתעסקות
00:12:14הוא יכול לפספס את העיקר
00:12:16אבל בסופו של דבר
00:12:18הפשטן, המקובל לא מתפלד עליו שירות
00:12:20גם הוא מתפלד עליו שירות
00:12:21זאת אומרת, אין באמת הבדל
00:12:24בין שני המתפללים
00:12:26גם המקובל, וזה עד לפי דעתי
00:12:28התשובה, נכונה לפי הרמק
00:12:29גם המקובל וגם הפשטן
00:12:32שתיים מתפלדים עליו שירות
00:12:34הרי שאני מתפלל לקבל
00:12:36אני מתפלל אליו
00:12:37אני מתפלל לפרצופים
00:12:38אני מתפלל אליו ממש
00:12:41אני בכוונה הפנימית שלי, לא בסכל
00:12:43בסכל אני מבין שכל התיירים
00:12:45מה שאני אומר לא יכולים לחול עליו, אני יודע את זה
00:12:46אבל בכוונה, אצלי בלב
00:12:49אני מתפלל אליו
00:12:50אבל יש הבדל, בבחינה של
00:12:52אם בסופו של דבר המכוון
00:12:55צריך, זה לא שאלה
00:12:56מה יותר, אלא שאלה מה פחות
00:12:58האם למכבל יש פחות
00:13:02קשר לעצמותו
00:13:03התברך, מה של הפשטן
00:13:05לעצמותו
00:13:06זאת אומרת, הפשטן בא ממכלת הנחה כזאת
00:13:08אני לא מבין כלום, אבל אני יודע
00:13:10שהוא שומע אותי, יהוד ואני יודע
00:13:12שהוא שומע אותי, אז אני מתפלל אליו
00:13:15נטו, זאת אומרת
00:13:16אין לו שום דבר באמצע חוץ מאליו
00:13:18התפילה שלו במיומים נוחות משוחררת
00:13:20אבל התפילה שלה מכוון
00:13:22יהוד ויש בה כל כך הרבה כוונות
00:13:24שהן לא מדברות אליו
00:13:26זה אחד מהבעיות שיש
00:13:28פה סכנה
00:13:30יוצא שרוב הזמן הוא מתייחס למה?
00:13:32הוא מתייחס למידותיו
00:13:35ואז בכוונה
00:13:36הפשוטה, כמו הילד
00:13:38שמתפלל לאבא שלו, שיביא לאבא שבשם
00:13:40יתנו סוכריה? אין לו
00:13:42זאת אומרת, זה יכול להיפגע לו
00:13:44אז אני אמרתי שזה יכול להיפגע
00:13:47אם הוא עושה טעות
00:13:48אבל אם הוא מתפלל בצורה פשוטה
00:13:50כמו שהפשטן
00:13:51מתפלל בצורה פשוטה
00:13:53כמו שאדם עושה התבודדות
00:13:54הוא לא מכוון על השר פרצופים
00:13:56הוא מדבר עם השם
00:13:58אז הוא פונה באמת אליו בלב
00:14:00רק הוא יודע שבשכל שלו
00:14:03הוא יודע יותר
00:14:04שהוא באמת לא יכול לדבר עליו על התארים האלה
00:14:07כי התארים האלה
00:14:08הם לא מצוויות שקיימות בו
00:14:10במובן שאני מבין
00:14:11אלא הוא יודע שזה מתפשט בעולמות
00:14:13ואז אני אסביר את ההבדל
00:14:14מה זה נותן למכוון יותר
00:14:16אבל מבחינת הכוונה הפנימית
00:14:20בוא נקרא לזה
00:14:21הלא שכלית
00:14:22הפשוטה
00:14:23שיש לו בלב
00:14:24הוא מתפלל על הקדוש ברוך הוא עצמו
00:14:26לא לאף אחד אחר
00:14:27הרי הוא לא מתפלל לשום פרצוף
00:14:29וגם
00:14:31בפשיטות שלו
00:14:32הוא גם מכוון לקדוש ברוך הוא עצמו
00:14:34שהוא לא רק לאור שלו
00:14:35אפילו גם לא לאור שמתפשט בתוך הפרצופים
00:14:37האור שבתוך הפרצופים
00:14:39שמתפשט בעולם
00:14:40זה הדרך של לדבר עליו בצורה חיובית
00:14:42זה הדרך של לתקשר עליו בצורה של העולמות
00:14:45בגלל זה אני מתאר אותו
00:14:47בגדולה, בגבורה, בקיוצב הזה
00:14:49כי יש לו אור שמתפשט בתוך העולמות
00:14:51אבל באמת
00:14:52בלב, הלב, בפנים
00:14:53אני לא אומר
00:14:55אני מתפלל לאור שבתוך העולמות
00:14:57ולא לקדוש ברוך הוא עצמו
00:14:58לא אני מפלן על הקדוש ברוך הוא עצמו
00:15:00איך הקדוש ברוך הוא עושה את זה
00:15:02שזה יעבוד? הוא עושה את זה, לא אני
00:15:06התפילה
00:15:07אצל הרבה אנשים שלומדים כוונות
00:15:09הם אומרים לי שהם לא מרגישים
00:15:11את התפילה, הם לא מרגישים את הקדוש
00:15:13ברוך הוא, הם לא מרגישים את השם
00:15:14הם מרגישים כל הזמן רק שהם פועלים
00:15:17אבל אני רוצה לשים דגש פה יותר עמוק
00:15:19אני רוצה לשים דגש לא
00:15:20על הקושי שלהם
00:15:22אלא האם יש פה טעות במה שהם עושים
00:15:25או אין טעות במה שהם עושים
00:15:27כלומר, אם הקושי הזה נובע מתאות
00:15:30או שהקושי הזה נובע ממציאות שככה צריך לעזות
00:15:33זו שאלה עמוקה, אני אומרת, אתה תבין כמה היא עמוקה
00:15:36אבל קודם כל, אני לפי דעתי, וזה ככה, פשוטי שזה ככה
00:15:41שאנחנו מתפעלים אליו, וזה גם ללשון הרמק
00:15:43ארג מה ההבדל בינינו לבין הפשטן
00:15:46או מישהו הולך בדרך של חקירה, כמו שהלכו החוקרים פעם
00:15:51הם גם מבינים שאפשר, נגיד לדוגמה, החוקרים
00:15:54חוקרי השכל, הם הבינו שאפשר לדבר אליו בצורה של תיארים
00:15:58כמו הרמב״ם וכל זה שדיברנו עליהם
00:16:01אז הם אמרו, אתה לא יכול לדבר עליו בשום תואר
00:16:04אבל מה שנשאר ביני לבנו זה פער מאוד גדול
00:16:06שכל מה שאני יכול להתקרב אליו זה רק דרך שלילה
00:16:09אני לא יכול לדעת אותו ולא יכול לדעת את האחדות שלו
00:16:12הרבה דברים אני לא יכול לדעת
00:16:13אז מה שנשאר לי כלפי השם זה רק דרך השלילה
00:16:17הקבלה נתנה לנו פתח לדבר על התיארים שלו באופן חיובי
00:16:21על הפעולות שלו באופן חילובי
00:16:23על הגילויים שלו בעולם
00:16:24מה זה נתן לי? זה נתן לי שני דברים
00:16:27זה נתן לי מצד אחד
00:16:29לדעת את
00:16:31ההתפשטות שלו בעולם
00:16:33ואז להבין את התפקיד שלי
00:16:34בתור יהודי שאני צריך
00:16:37לעבוד את השם, מה זה נקרא לעבוד את השם
00:16:39לגלות יותר ויותר
00:16:41את הגילויים שלו
00:16:42האפשריים בעולם
00:16:44ככל שאני יותר ויותר יכין כיסאות ומלבושים
00:16:47למלך, אני אבין איך אני
00:16:49מגלה אותו יותר ויותר, אני אבין איך אני מגלה אותו
00:16:51בציצית, אני אבין איך אני מגלה אותו
00:16:53בתפילין, אני אבין איך אני מגלה אותו
00:16:55בברכה רגילה, במדבע ברכה
00:16:57אני אבין איך אני מגלה אותו בקריאת שמה
00:16:59זאת אומרת, ככל שאני אבין יותר ויותר איך אני מגלה אותו
00:17:01אני פשוט, זה יהיה העבודה שלי
00:17:03אני אבין איך כהן גדול מגלה אותו
00:17:05בת המקדש, ביום הכיפורים, זאת אומרת
00:17:07כל העבודה תהיה, כמלו איזה עבודה זאת
00:17:09אם הכל אותו דבר
00:17:11אם בסופו של דבר אין לי הבדלים בין
00:17:13המצוות, אז נם מקיים כזה הרבה מצוות
00:17:15זאת אומרת, המצוות בסופו של דבר
00:17:17פועלות בעולמות העליונים, מה ההבדל
00:17:19ביניהם? שכוהן גדול צריך לתקן ככה וככה
00:17:21וככה, ואדם פשוט מתקן ככה
00:17:23ואדם כזה מתקן ככה, ובתפילה
00:17:25ככה, ובתפילה אחרת ככה, ובתפילה אחרת
00:17:27ככה, זאת אומרת, המשמעות
00:17:29הגדולה מאוד
00:17:31שמונחת על הכתף של היהודי
00:17:34זה לעבוד את השם
00:17:35וברגע שהקבלה מגלה לי
00:17:37שבסופו של דבר עיקר העבודה
00:17:39זה גילויו בעולם, וגילויו בעולם
00:17:41זה חוזר על כל העולמות,
00:17:43אז אני חייב עכשיו, בתור יהודי
00:17:45שחייב לעבוד את השם,
00:17:48ולבין את התכלית שלי,
00:17:49שהתכלית שלי זה לגלות אותו בעולם.
00:17:52ואז הגילוי
00:17:53שלו בעולם, הוא על ידי
00:17:55הכוונות האלה, הוא על ידי
00:17:57העבודה הזאת דווקא. אם אני
00:17:59עכשיו לא יודע את זה, אז אני כאילו
00:18:01עובד על רק. זאת אומרת,
00:18:03אם באמת יש מציאות, שעכשיו
00:18:05כהן גדול לדוגמה, הוא צריך לדעת
00:18:07לתקן את הפרצוף הזה, זה, זה וזה, נגיד
00:18:11בקורבן מסוים
00:18:11של יום הכיפורים, אם הוא לא
00:18:13ידיע את זה, אז הוא כאילו עובד על רק.
00:18:15הוא עובד למטה,
00:18:17וכנראה גם למעלה זה נעשה
00:18:19משהו, כי אין דבר כזה שלא נעשה, אבל
00:18:21הוא לא באמת יודע מה הוא עושה. אבל
00:18:23אם אתה, אם הוא יודע מה הוא עושה למטה, ומה
00:18:25נעשה למעלה, והוא מכוון את העבודה,
00:18:27אז יש לו הבנה גמורה במה הוא עושה,
00:18:29שהיא גילוי השם בעולם, דרך
00:18:31העבודה הזאת, שהוא עושה פה למטה.
00:18:33זאת אומרת, יש, יהיה הבדל גדול
00:18:35בין אחד שעושה איזושהי עבודה,
00:18:37ולא יודע שום דבר, שום מהות
00:18:39הוא נקרא הוא פועל פשוט
00:18:58אבל אם תיקח אחד שהוא יודע את כל הצורה
00:19:01של המחשיר שרוצים לעשות
00:19:02ויודע מה התפקיד של הבורג הזה פה
00:19:04אז העבודה שלו תהיה הרבה יותר משוכללת
00:19:07הרבה יותר טובה, למה? כי יש לו
00:19:09בסופו של דבר חיבור והבנה, מה הוא עושה?
00:19:12אם אתה אומר לי, תשמע, אני לא מאמין שיש למה לשום דבר
00:19:16אז נגיד, זה כבר בעיה אחרת, זה כבר נושא אחר
00:19:19איך אנחנו מתייחסים למציאות של הספירות
00:19:21אבל אם אתה אומר לי, לא, אני מקבל
00:19:22אם החכמים אמרו, יש ספירות, איזה אני מקבל אותן
00:19:25אז אתה לא יכול כבר להתעלם
00:19:28מהתיקון שלהם
00:19:29כי עוד ובסופו של דבר
00:19:31המציאות של העבודה שלנו
00:19:32היא מחייבת לעשות תיקון בעולם
00:19:34והם חלק נכבד מאוד בעולם
00:19:37בקשר להתפשטות של אורח של הקב' ברוך הוא
00:19:40אז אני חייב לדעת
00:19:41את הידע הזה כדי לעבוד את העבודה שלי
00:19:44בצורה יותר שלמה
00:19:45זאת אומרת, יהיה דרגה בעבודה
00:19:48בין זה שיודע את מה שעושה
00:19:50לבין זה שלא יודע את מה שעושה
00:19:52זאת אומרת, מבחינת העבודה
00:19:53לא מבחינת אי היכול לתפנות אליו בשירות
00:19:56אני פונה אליו בשירות
00:19:57אבל אני יודע שאני צריך
00:20:00בתיקון שלי לתקן את העולם
00:20:02לדעת גם את כל ההשתלשלות
00:20:04למה אני צריך לדעת אותה? כדי לדעת איפה יכוון ולפעול
00:20:08בשביל לתקן את זה, כאילו, איך אני יודע מה יכוון ולפעול? איך אני יודע מה לתקן?
00:20:12זאת אומרת, אחד הדברים, ההבדלים שיהיה בין המכוון ללא מכוון
00:20:17זה שהמכוון יש לו יותר עבודה פשוט
00:20:20הלא מכוון, הוא מתפונה אל השם מתברח, הוא אומר, בכל א�shaw conten avatar אני לא מבין כלום
00:20:25אבל אני מבין שאני מתפלל לך וזה מספיק לי
00:20:28ואז אני פונה אליך, מדבר אליך ואתה תבין מה לעשות, איך לתקן
00:20:32המכוון הוא לוקח יותר מזה
00:20:34הוא אומר אני מבין
00:20:35שהקדוש ברוך הוא תולה בי
00:20:37את כל ההכנה של העולמות
00:20:39הוא תולה בי את זה, זה התפקיד שלי בעולם
00:20:42גם הפשטן יכול להגיד לך
00:20:44אני מסכים לזה כי חכמים אומרו
00:20:46רק אני לא מבין איך עושים את זה
00:20:48ואני מבין שאני מתפלא אליו
00:20:49אבל המכוון אגיד לך לא, בגלל שהוא תולה בי
00:20:52אז אני מחויב עכשיו לדעת את זה
00:20:54זאת אומרת יש פי מציאות
00:20:56שהיא משלימה את הצד של הקדוש ברוך
00:20:58בבריאה של העולם
00:21:00אם יש משהו שאני צריך להשלים אותו
00:21:03אז אני לא יכול עכשיו להגיד אני לא אעשה אותו
00:21:05אם אני לא אעשה אותו
00:21:06מה שאני עושה את העבודה שלי היא לא שלמה
00:21:08זאת אומרת יש אפשרות לעבוד את העבודה
00:21:11בצורה של פועל פשוט
00:21:13כלפי העבודה, לא כלפי התפילה
00:21:14לאבא שבשמיים
00:21:15כלפי התפילה של אבא שבשמיים גם הפשטן וגם המקובן
00:21:19זה כבר תוליב בפנייה שלו, בתמימות שלו
00:21:22באמונה שלו
00:21:23כמה שיש לו יותר אמונה
00:21:24יש לו יותר אמונה פשוטה
00:21:26הוא מתקרב אליו יותר
00:21:27אבל כלפי העבודה
00:21:29זה הופך את עבודה אחרת
00:21:31כי בעבודה אתה צריך לדעת מה התפקיד שלך
00:21:33ולקבל את התפקיד הזה
00:21:35ולהבין שהתפקיד הזה פועל
00:21:37גם בדיבור גם במחשבה לא רק במעשה
00:21:39ואז בגלל שיש לך
00:21:41מחשבה דיבור ומעשה מחוברים
00:21:43אז גם מעשה שיכול יותר משובח
00:21:45אם אתה מנענה עכשיו את ארבעת המינים
00:21:47ואתה לא יודע שום דבר שפועל
00:21:49בעולמות העליונים אז אין לך באמת
00:21:51אפילו חיבור למעשה ממש
00:21:53אבל אם אתה יודע מה אתה עושה
00:21:55אז החיבור שלך של דיבור
00:21:57מחשבה ומעשה
00:21:58מה שאת אומר בעלי, איך שאתה מנהנה את הבעת המינים
00:22:01מה אתה צריך לכוון
00:22:04והעוצמה והיקף
00:22:05אתה מגלה גם שהתיקון הזה
00:22:08אחד אתה לא חושב שהתיקון הזה
00:22:09מאוד קטן, אתה לוקח סך כלל ארבע ענפים
00:22:12ששבע ענפים, מנהנה
00:22:13לפה, לפה, לפה, וגם אתה רואה איך זה
00:22:15נראה מישהו לא יודע כוונות, הוא עושה ככה
00:22:17איך שהוא רואה מה שיצא יצא
00:22:19אבל אם אדם מבין את
00:22:21ההיקף העצום
00:22:23כמו שנגיד לפיל קצת מהתורת חכם
00:22:26מה קורה בכל כיוון
00:22:27לכל הולכה והובעה
00:22:29כמה מאות של אג ואביה אתה מתקן
00:22:31וכמה שפע יורד
00:22:33אז כבר אתה באופן
00:22:36פשוט הופך להיות
00:22:37עבודה שלך משתנה
00:22:38למה? כי העבודה שלך הופכת להיות בעלה היא עובר יותר רצינית
00:22:42וגם מחוברת להמון המון מקומות
00:22:44מעבר למה שחשבת
00:22:45זאת אומרת אנחנו מולכת תשמע
00:22:47אתה כבר לא מלך
00:22:49על הילדים בגן, אתה מלך אמיתי
00:22:52זה כמו שהוקחים עכשיו איזה נסיך
00:22:53וסיים אותו, אמרנו עד עכשיו אתה היית
00:22:55המלך על החברים שלך בגן
00:22:57עכשיו אתה תפקיד את שחלוות מלך אמיתי
00:22:59אז בתור מלך אמיתי, כל צורת המחשבה שלו
00:23:02כל צורת העבודה שלו
00:23:03משתנה, הוא הוא אופך להיות
00:23:05במדרגה אחרת לגמרי, למה?
00:23:08כי הוא מבין מה הקב' הוא דורש
00:23:09ממנו כדי לעבוד אותו
00:23:10כי הוא מבין שהעיקף של העבודה שלו
00:23:13הוא פי כמה וכמה
00:23:15שהוא דמיין בכלל למה שהוא חשב קודם
00:23:18זאת אומרת, ההיקף
00:23:19הוא הפך להיות עצום, הוא יכול להגיד
00:23:21תשמע, אני קורס, אני לא יכול לקבל את היקפת
00:23:23זה יותר מדי גדול לי, זה נקודה אחרת
00:23:26אבל קודם כל הוא יודע את זה
00:23:27עכשיו, זאת אומרת הוא יכול לחזור
00:23:29להיות פשטן אחרי שהוא הבין את זה, אבל הוא כבר לא
00:23:31פשטן ממש, הוא כבר יודע
00:23:33שיש עבודה גדולה שהוא
00:23:35עושה למעלה, והעבודה הזאת
00:23:37היא מונחת עליו, ולפי המציאות
00:23:39של העבודה שהוא עבד, לפי
00:23:41זה הוא יקבל את השכר, אז ברור
00:23:43שמשתנה אצלו
00:23:46משהו בפנים
00:23:47בגלל העבודה הגדולה
00:23:49עכשיו, העבודה הזאת היא מונחת עליו
00:23:51בגלל שמשהו מתחיל מלמטה
00:23:53כמו שאמרנו, הוא יגרום להוציא
00:23:55מהכוח אל הפועל את כל הפרצופים כולם
00:23:57בעלת אמן, ואחר כך בעירילת אמד
00:23:59זאת אומרת, ברור
00:24:01שתהליך של התיקון
00:24:03הזה, שמתחיל בהתעוררות
00:24:05שלו פה למטה, הוא יגרום
00:24:07לתהליך של שרשרת
00:24:09כמו שאני מנסה לומר, שיהיה לנו פה
00:24:11הבדל, בין המציאות
00:24:13שאני פונה לשם התברך
00:24:15לבין המציאות
00:24:17שאני עובד בעולם, למה?
00:24:19כי אם אני עכשיו
00:24:21העבודה מבוססת על
00:24:23על הסדר של הדברים
00:24:26למשל, אם עכשיו בסדר
00:24:27של הדברים אני צריך
00:24:29לקנות מלט וביג'י בונט
00:24:32ולא יודע, ומים וסיד
00:24:33כדי לעשות קיר
00:24:35אז אני חייב לקנות אותם
00:24:37זאת אומרת, אני לא יכול להגיד עכשיו
00:24:38לעשות קיצור דרך בעבודה
00:24:40יהיות בסדר של העבודה, המציאות של
00:24:43הפרצופים והעולמות והשבירה
00:24:45של הפרצופים, יש להם מבנה
00:24:47אז אני גם חייב לעבוד לפי המבנה הזה
00:24:49זאת אומרת, אם אני צריך לעלות הביורים
00:24:51לפרצוף ז'ה וז'ה אחר כך
00:24:53אלה בא ואימא ואימא ואימא וככה עד אינקץ
00:24:55זה חייב להתחיל
00:24:56אז אני לא יכול להיות להגיד
00:24:58לקחת הדברים ולא אותה לעצמותו התברך
00:25:00אני לא יכול
00:25:00כי יש בתוך הדבר הזה מבנה
00:25:02זאת אומרת, בסדר של העבודהizado יש כבר מבנה שאני צריך להכיר אותו
00:25:07ואז אני בתוך המבנה חייב עכשיו לפי המבנה
00:25:10ולכן אני חייב לפנות
00:25:12כי אילו בסופו של דבר בתפילה שלי דרך פרצוף זה
00:25:15מהכוונות
00:25:16אבל לא לזה אני מתפלל
00:25:18זאת אומרת, בסופו של דבר אני חייב לפנות דרך
00:25:21הפרצופים
00:25:22אני חייב этим לפנות לפי הסדר
00:25:25אבל לא אליו אני מתפלל
00:25:26אז הדבר הראשון שיש לה מכוון שאין אותו לאדם שהוא פשטן
00:25:31זה שהוא מכיר את ההיקף ואת אופן העבודה הרבה יותר טוב ממנו
00:25:37אני מדבר על אחד שכן לא יודע את כל הדקדוקים של ההלכות
00:25:41לא אחד שרק יודע כוונות כמובן
00:25:43אני יודע אחד שעושה את העבודה שלו שווה בכל המובנים
00:25:46אז כמובן שהעבודה שלו היא בעלת היקף יותר גדול ויותר מזה
00:25:52יש אפילו מחויבות לאותו פשטן הכי מאוד קבלה בגלל זה
00:25:56למה? כי הוא גם צריך להכיר את ההיקף של העבודה שהוא עובד
00:25:59גם הוא מחויב בהיקף הזה בסופו של דבר
00:26:01כל יהודי מחויב בהיקף הזה
00:26:03זה לא רק על זה שמכובל מחויב בזה
00:26:05יכול להגיע חשמה קשה לי, זה סיפור אחר
00:26:07הוא לא יכול לעמוד בזה, זה סיפור אחר, זה יותר מדי מורכב
00:26:10זה עוד עניין
00:26:11אבל להכיר לפחות את ההיקף של העבודה שלך
00:26:14מה אתה באמת באת לעשות
00:26:16מה התכלית שלך בתור יהודי בתיקון של העולמות
00:26:19זה דבר שאתה צריך לדעת אותו
00:26:20זה בחינה אחת
00:26:23הבחינה נוספת שנותנת לך הקבלה
00:26:25שאין אותה לפשטן
00:26:27מעבר לזה שאתה מדבר
00:26:29בפשיטות לאבא שלך שבשמיים
00:26:31זה להכיר
00:26:32אומר הרמק את האלוקות
00:26:35זאת אומרת
00:26:36ברמה הפשוטה של אדם שלא יודע כלום
00:26:39הפער בינו
00:26:41לבין הקדוש ברוך הוא הוא אין סופי
00:26:43זאת אומרת אין לו שום
00:26:45דרך וגישה
00:26:46וצורה להכיר
00:26:49לוקות. הוא אפילו לא חושב
00:26:51שיש דבר כזה
00:26:52הוא יודע שיש צדיקים שעושים את זה
00:26:55מרגישים את זה, אבל הוא לא עדם מעבר לזה
00:26:57כלום. זאת אומרת הוא נשאר במציאות
00:26:59שלא פה למטה בתור בן אדם
00:27:01המרחק בין הקדוש ברוך הוא
00:27:03בבחינת ההכרה
00:27:05הוא אין סופי
00:27:07לבחינת התשבילה הוא קרוב
00:27:08הוא אומר. תשמע אני מתפלל אליו, הוא שומע אותי
00:27:10כן הוא שומע אותך. זה ברור שהוא שומע אותך
00:27:13אבל מצידך אליו
00:27:14לא מצידו אליך, הוא מכיר אותך
00:27:18מושלם, השאלה כמה אתה מכיר אותו
00:27:20זאת אומרת, מבחינת ההכרה שלך
00:27:22כלפי האלוקות, אין לך שום הכרה
00:27:24זאת אומרת
00:27:27וגם כך לגבי החוקר
00:27:28כי החוקר גם לא מכיר את הקדוש ברוך הוא
00:27:30החוקר מכיר כל הדרך השלילה
00:27:32אין לו שום מבנה
00:27:34איך הקדוש ברוך הוא מתגלה בעולם
00:27:36גם החוקר הפילוסוף
00:27:38שהוא, אם אומר חשמה, אני יודע
00:27:41שהקדוש ברוך הוא אפשר להתקריר
00:27:43עליו דרך השלילה, אני שולל
00:27:44את כל הדברים שיש בעולם
00:27:46כל התיירים לא חלים עליו
00:27:48למה הוא אעשהו את הד cardiac
00:27:49וחדות פשוטה ואחדות אמיתית
00:27:51ושום תואר לא חל עליו, הוא עצמות פשוטה
00:27:53אז זה באמת שום תואר
00:27:54אז מה נשאר החוקר?
00:27:56הוא נשאר שהקבлось ברוך הוא בעל הבנה גמורה
00:27:58בכל מה שקשור בעולם
00:28:00כי הוא מכיר את עצמו
00:28:01אבל הוא נשאר עם פער עצום
00:28:03בינו לבין המציאות של הקבлось ברוך הוא
00:28:07כי כל מה שהוא יודע
00:28:08הוא ידע יותר ואת הכמו לא יודע
00:28:10זה מישהו שהוא את חוקר
00:28:12אבל האדם שהוא פשטן גם את זהords
00:28:14כי כל מה שנשאר לו
00:28:16בסופו של דבר לאותו פשטן
00:28:17זה לדעת שהוא יכול להתפלל בלב שלנו
00:28:19הקדוש ברוך הוא, הקדוש ברוך הוא שומע
00:28:21אותי, אבל מה אני יודע עליו? כלום
00:28:24זאת אומרת לא כשאני לא יודע
00:28:26עליו כלום, אני גם לא יודע
00:28:28אני גם לא מבין
00:28:30מה זה אומר בכלל אלוקות
00:28:31אין שום קשר בין המושג הזה
00:28:34אלוקות לבין המציאות של החיים שלי
00:28:36חוץ מזה שאני מתפלל
00:28:37ועושה את רצונו, משה רבנו
00:28:39הביא לי תורה, אז הנה אני אומר אותה
00:28:41אני מקיים אותה, יש את הציווי הזה
00:28:43אני מאמין בו, אבל באמת
00:28:45מעבר לזה, אין לי שום הבנה
00:28:47כי אני בן אדם, ורואה הקדוש ברוך הוא
00:28:50וזהו זה נגמר בזה
00:28:51אז יוצא שיש פער מבחינת
00:28:54ההכרה, מבחינת דרך
00:28:56העבודה עצום
00:28:57בין אותו אדם
00:29:00לבין הקדוש ברוך הוא
00:29:01זאת אומרת אין לו שום הבנה באלוקות, כלום
00:29:05תשאר לו אותו, יש דבר כזה
00:29:06שנקרא גילוי אלוקות
00:29:07הוא יגיד לך, אני לא יודע
00:29:09כתוב שיש בספרים של הקבלה, אני לא יודע מה זה אומר
00:29:12אני לא יודע קבלה, זאת אומרת
00:29:13הוא נשאר בזה. הוא חושב
00:29:15שכשגילוי אלוקות זה שיחק
00:29:17למקובלים ולנביאים. אין לו
00:29:19שום הבנה איך זה יכול לבוא
00:29:21לידי ביטוי בחיים שלו, במציאות
00:29:23שלו. ואז לא רק
00:29:25אלוקות הוא לא רוצה להכיר. גם את
00:29:27הנשמה שלו הוא בקושי מכיר. זאת אומרת,
00:29:29אפילו את החלקים הרוחניים שבו
00:29:31הוא לא מחפש להכיר. לא יודע
00:29:33בכלל מה זה אומר להכיר את זה.
00:29:35הוא יודע ויש לו אמונה פשוטה חזקה
00:29:37מאוד. אבל מעבר לזה
00:29:39הוא נשאר רק בתוך הגוף שלו, בתוך
00:29:41התשוות השם. זה לא יותר מזה. זאת אומרת
00:29:43יש שני דברים שמעיד עליהם הרמק בפרק י' ז' ותמר א',
00:29:49וגם בהתחלה של תמר ב',
00:29:52סליחה, וגם בהתחלה של פרק י' ח',
00:29:54שהם מעידים על בעיה של ההבדה בין החוקר לבין המקובל.
00:29:59ההבדל הראשון, ואני אמא מוסיף את זה גם על הפשטן,
00:30:03זה בעמוד י' ז'
00:30:05ההבדל הראשון הוא ההבדל של היקף העבודה,
00:30:10וההבדל השני הוא בהכרה של דלקות.
00:30:12בוא נקרא את זה ביחד,
00:30:13אבל נקרא את החלקים הראויים,
00:30:15באמת הפרקים האלה, נמאסי מי שרוצה לדעת את זה,
00:30:18זה מתחיל בפרק ב' שתמר א',
00:30:20הוא חוזר לדיבור הזה בפרק ת' ז' י' ז' ו' ח'.
00:30:26מי שרוצה להשתים את כל הדיבור.
00:30:28אנחנו ניקח את החלקים שאנחנו רוצים,
00:30:30אז אנחנו בפרק י' ז' למטה ועל דרך זה עמדנו.
00:30:34על סוד המציאות הזה מצד הקבלה האמיתית,
00:30:39וגילתה לנו התורה והנבואה סוד השתלשלות
00:30:42העילות האמצעיות המסובבות זו מזו מהאינסוף.
00:30:48במילים אחרות, מה שאנחנו קראנו לו, אמצע.
00:30:52ולא הספיק לנו ידיעת אלאותו בחיוב אמיתת אימצעו,
00:30:57ושלילת הגוף והשניות וכיוצא,
00:31:01באמונה האמיתית בו כדי פירשנו.
00:31:03זאת אומרת, לא מספיק לי העיקרים של הרמב״ם,
00:31:05שאני אומר שהוא אחד ואין שני לו,
00:31:08והוא לא גוף וכיוצא בזה.
00:31:10למה? כי אז הכי אני יודע מה אסור לי להגיד עליו.
00:31:14אבל עליו אני לא יודע שום דבר,
00:31:16וגם על הגילויים שלו אני לא יודע שום דבר.
00:31:17להפך, ככל שאני אומר את זה יותר, אני מבין עד כמה אני לא יכול לדעת.
00:31:22על ידי זה שאני מבין עד כמה שאני לא יכול לדעת,
00:31:24אני כאילו יודע יותר ממך.
00:31:26זה כאילו ההבדל שם.
00:31:27זה כאילו ההבדל במעלות בין הפילוסוף הזה לחוקר הזה לחוקר הזה.
00:31:33כי ברגע שאני יודע יותר מה אני לא יכול לדעת,
00:31:36אז כאילו יש לי פחות טעויות מאשר אתה,
00:31:39שאתה חושב שאתה יודע על הדברים מסוימים,
00:31:42או יכול לחשור דברים מסוימים.
00:31:44זאת אומרת, תהליך השלילה, כאילו,
00:31:45ככל שאני יותר שולל
00:31:47את הידיעה שלי ואת ההבנה שלי
00:31:50בדיבור שלי אליו
00:31:51אז אני כאילו יותר מתקרב לאמת
00:31:54במה אני מתקרב לאמת?
00:31:56שאני לא טועה
00:31:57אבל בסופו של דבר, בגילוי של אלוקות
00:31:59אין הב�ET בינינו?
00:32:00כי גילוי של אלוקות הוא דבר סתום
00:32:03גילוי של אלוקות זה שאני באמת יכול להגיד אליו
00:32:06שהקדוש ברוך הוא בחוכמי
00:32:07באתה הארץ
00:32:08זאת אומרת שבאמת מתגלה בעולם שלו אור של חוכמה
00:32:12שיש דבר כזה שנקרא
00:32:14שכינה
00:32:15שאפשר לראות את האור הזה
00:32:17למה? כי בצמצום
00:32:18בערך שלי, הקדוש ברוך הוא גילה את זה
00:32:20זאת אומרת שהגילוי של
00:32:22הקדוש ברוך הוא, יש
00:32:24גילויים לאלוקות בעולם
00:32:27וגילויים של האלוקות
00:32:28הם בערכי
00:32:30ואז אני כן יכול לקבל הערה
00:32:32מאורי ensוף, אני יכול להבין
00:32:34מה זה, אני יכול להתקרב
00:32:36למציאות שהדבר הזה מתפשט בעולם
00:32:38אני יכול לגרון לו להתפשט
00:32:39כי יש גם מציאות חיובית
00:32:43של התפשטות
00:32:44של אורן סוף בתוך העולם
00:32:46לא רק מציאות שאני שולל
00:32:47במציאות של השלילה זה כאילו אני אעשה פער
00:32:50שהולך וגדל כל הזמן
00:32:52בין הבריאה לבינו
00:32:54ובאמת הפער הזה הוא אמיתי
00:32:56כי כלפי עצמותו התברך זה נכון
00:32:58כלפי העצמות
00:33:00באמת הפער הזה הוא אמיתי
00:33:01כי ככל שאני יותר ויותר מבין מה זה עצמותו התברך
00:33:04אני מבין שאני לא מבין את זה
00:33:05זאת אומרת אני מבין עד כמה אני לא מבין את זה
00:33:08השלילה זה לא גילה סיבה בתוצאה
00:33:10השלילה והסביבות, והגילוי זו תוצאה, זה אצל החוקרים.
00:33:13אצל המקובלים, לא.
00:33:14השלילה זה כלפי עצמותו, והגילוי זה כלפי ההנהגה שלו בתוך העולם.
00:33:20זאת אומרת, מה שנתנה הקבלה, זה לא שעל ידי השלילה אני מגלה אותו.
00:33:26על ידי השלילה אני מגלה אותו, זה מה שרוצים להגיד לחוקרים.
00:33:29ככל שאתה יותר ויותר שולל...
00:33:31לא, התוצאה, לא.
00:33:33נכון, למה זה תוצאה? אבל זה לא בתוצאה.
00:33:35כי אתה לא מגלה אותו.
00:33:38אתה רק מתקרב יותר לאמת.
00:33:41הגילוי עדיין נשאר סתום
00:33:42כי אי אפשר לגלות אותו
00:33:44אי אפשר לגלות אותו
00:33:45ואי אפשר לגלות חלק ממנו
00:33:47אז אי אפשר לגלות אותו, אי אפשר לגלות חלק ממנו
00:33:49אי אפשר לגלות כלום
00:33:49זאת אומרת השלילה היא סיבה
00:33:54להתקרבות שלי לאמת יותר ויותר
00:33:56זה מה שצא לפי החוקרים
00:33:58ככל שאני יותר שולי
00:33:59יותר ותמיד קרב
00:34:00אבל גילוי עדן אין לי
00:34:02ואם יש גילוי
00:34:03אז הגילוי הוא רק בבחינת האמת
00:34:06אני יותר ויותר יודע את האמת
00:34:08אז זה סוג מסוים של גילוי
00:34:11אבל זה לא גילוי ממש בתוך העולם
00:34:13אצל הקבלה זה לא ככה
00:34:15אצל הקבלה השלילה מגלה לי
00:34:17לא מגלה לי, מלמדת אותי יותר ויותר
00:34:19מה זה אומר? ככל שאני יודע יותר ויותר
00:34:21את עומק השלילה ואת ההיקף הרחם שלה
00:34:24אז אם מלמדת אותי יותר
00:34:26עד כמה אני לא יכול להכיר את עצמותו
00:34:28התברך
00:34:30והגילוי הוא מגלה לי יותר ויותר
00:34:32כמה אני יכול להכיר אותו בתור נברא
00:34:35כמה אני יכול להכיר אותו בתור נברא
00:34:37את עצמותו לא, אבל את המציאות שלו בתור נברא, את הגילוי שלו בתור נברא אני יכול להכיר מאוד
00:34:43להפך, המציאות של הגילוי בקבלה, הוא רוצה לקחת לו למקום שבסופו שלנו אנחנו נכיר את הקדוש ברוך הוא בצורה מוחלטת
00:34:53בערכנו
00:34:55אז בגלל שאני גם לומד במקביל עד כמה אני לא יכול להכיר אותו באמת בתור עצמותו, אז אני באמת לא
00:35:02פוגם
00:35:02כי אני מבין שזה הכל בערכי, ואז יש לי דבקות במציאות של הגילוי שלו ולא דבקות בו במובן הפשוט של
00:35:10המילה
00:35:11אבל הדבקות במציאות של הגילוי שלו בסופו של דבר זה דבקות בו, למה? כי בסופו של דבר הגילוי שלו זה
00:35:17גילוי שלו, לא גילוי של מישהו אחר
00:35:19אז זה כאילו הדרך שלי לדבוק בו, ובדרך שלי לדבוק בו אני מבין שלמרות שאני נדבק בו בצורה מוחלטת בתור
00:35:27נברא, נניח החלתי להגיע למדרגה כזאת
00:35:29כמו אק או משהו כזה, נניח
00:35:31תיקח את הבחינה הכי עליונה, היא באמת
00:35:33דבוקה בו בצורה
00:35:35אופן מוחלט
00:35:37אבל במקביל יודעת
00:35:39שהדבקות זה בערכה
00:35:41באופן מוחלט ולא בערכו באופן מוחלט
00:35:44הבנת?
00:35:45כי הדבקות מה זה? הדבקות זה בסופו של דבר
00:35:47השגה שהור השם
00:35:50מתפשט בתוך המציאות
00:35:51שמתגלה בתוך המציאות שלך
00:35:53ואז יש לך
00:35:54אתה משכן להור השם
00:35:57אבל אתה מבין שאתה משכן לא הרשם עדיין בערכך
00:36:00ואתה לא משכן לא הרשם בערכו
00:36:02כי אי אפשר
00:36:04כי משכן לא הרשם בערכו
00:36:06זה נקרא השגה גמורה שלו
00:36:08והשגה גמורה שלו זה הוא עצמו
00:36:10כי היא לא ידיעתי והאיטי
00:36:12והמציאות שלו והידיעת שלו הם שווים
00:36:14אז השגה גמורה שלו
00:36:16זה להיות טוב אז אתה לא יכול
00:36:18אין אפשרות כזאת
00:36:19אז אתה יכול להגיד גם אין אפשרות חלקית
00:36:21אז פה נכנס את הקבלה
00:36:23במובן מסוים אין אפשרות חלקית כי אין לו חלקים
00:36:26במובן אחר יש אפשרות חלקית
00:36:28למה? כי אתה משיג על ידי
00:36:30הלמו גיליוק, כמו שדיברנו בשיעורים הקודמים
00:36:33אז זה מה שהקבלה באה
00:36:34לפתור לנו, היא באה לפתור לנו
00:36:36את הפער
00:36:38שנקרא בני לבינו
00:36:39כי הפער בני לבינו הוא עצום
00:36:42ככל שאני אחפש אותו יותר
00:36:44אני אבין עד כמה הוא יותר ויותר גדול
00:36:46למה שחשבתי, עד שאני לא יכול להכיר אותו בכלל
00:36:49באופן מוחלט
00:36:50כאילו זה יהיה לי כוח ברור
00:36:52שאני אשאר רק עם אמונה
00:36:54אבל אמונה ממש ממש ממש פשוטה
00:36:56כי לא יהיה לה שום ביסוס כבר
00:36:58יהיה לה רק מציאות של אמונה פשוטה
00:37:00שאני מאמין בו
00:37:02אבל זה כלפי עצמותו
00:37:04אבל הקבל אומרת למה את אני מגיע למקום
00:37:06זה נכון מה שאתה אומר
00:37:07אבל יש גם את הגילוי שלו בתוך העולם
00:37:10ואז הגילוי שלו בתוך העולם הוא גילוי חיובי
00:37:13לא שלילי, לא על דרך השלילי
00:37:14על דרך החיוב
00:37:15וזה דבר עצום שהיא נתנה לעולם
00:37:19המציאות הפשוטה היא
00:37:20זה הכוונות
00:37:22המציאות שהקבלה מוא� geçת לנו
00:37:24זה את הדרך באמת
00:37:25יש חסידות, יש קבלה
00:37:27יש הרבה דרכים להגיע למקום הזה
00:37:29יש כל מיני דרכים בקבלה
00:37:31אבל המציאות שבסופו של
00:37:33מחוות אותנו הקבלה
00:37:34זה לשים דגש על הגילויים שלו בעולם
00:37:38ולא על השלילה
00:37:39של התארים, אבל אדם צריך גם את זה דרך אגב
00:37:42זאת אומרת אדם צריך ללמוד את שתי הבחינות
00:37:43מה שלמדו החוקרים
00:37:46והביאו החוקרים
00:37:47זה דבר חשוב מאוד
00:37:48זה נותן לי לא לטעות
00:37:50זה נותן לי להבין מה זה ערך
00:37:53של נקרא גילוי
00:37:54כי מי שאין לו את ההבנה של שילת התארים
00:37:57הוא לא מבין כמה זה קשה
00:37:58כמה זה קשה לדבר על משהו
00:38:00שהוא בלתי ניתן להבנה ולהשגה
00:38:02באופן מוחלט
00:38:03אבל ברגע שאתה מבין את הפער הזה
00:38:07ואז אתה מבין מה נתנה הקבלה
00:38:09היא נתנה דווקא את הטעם הגדול
00:38:10היא נתנה את הגילוי
00:38:11את האפשרות לדבר בתארים
00:38:13ואז יש משמעות לתפילה שלי
00:38:16זאת אומרת אני לא אומר אתה גיבור
00:38:18ואני יודע שאתה לא גיבור
00:38:20אלא אני אמר לו אתה גיבור ואני יודע שאתה גיבור
00:38:23למה? כי בעולם שלי אתה מתגלה כגיבור
00:38:26זאת אומרת ההנהגה של הקדוש ברוך הוא בעולם
00:38:30הגילוי שלו בעולם הוא אמיתי
00:38:32יהוד ואו אמיתי אז לתפילה יש משמעות
00:38:34אתה גיבור, אתה קדוש, אתה חכם
00:38:36אתה חונה לאדם דעת
00:38:38איך אפשר להגיד משפט כזה עם הבנה?
00:38:40הרי אם אני לא מבין
00:38:41אם אני יודע שיש ביני לבנו פאר כזה עצום
00:38:44איך אני יכול להגיד את המשפט הזה?
00:38:45אני לא יכול להגיד את המשפט הזה
00:38:47אם אדם מבין מה זה בכלל אומר
00:38:49לא לדעת עליו כלום
00:38:50גם אני לא יכול להגיד עליו דעת
00:38:51אתה לא יכול להגיד עליו כלום, אז איך אני אגיד לבחון אין אדם דעת?
00:38:54מתוך איזו הבנה, מתוך אני לא יודע, אז תמיד יישאר בה אני לא יודע,
00:38:58תמיד יישאר, אני פה בתוך הגוף למטה לא יודע כלום,
00:39:00ולמעלה יש משהו שאני גם לא יודע אותו, וזה זה נגמר.
00:39:03אז נשארתי רק אמונה פשוטה, ללא שום התקרבות וללא שום אמצע.
00:39:07אז איך אני יכול לתקן משהו באמצע, אני לא יודע אותו?
00:39:10אבל ברגע שאני מבין שיש גילוי, והגילוי הוא לא סתם גילוי,
00:39:14הגילוי הוא ממש בערך לצורת אדם
00:39:17רק יש הבדל
00:39:19באיכות של הגילויים האלה
00:39:20כמובן הגילוי הראשון של צורת אדם
00:39:22הוא יהיה גדול לאין סוף אפילו
00:39:24מהגילוי שלי בצורת אדם
00:39:26אבל זה עדיין צורת אדם
00:39:27אז הגילוי הזה
00:39:29וזה אותו צורה
00:39:30אז הגילוי הזה הוא הפך להיות חיובי
00:39:32ואז אני יכול לעבוד
00:39:35באופן הגילוי
00:39:36אני יכול לגרום לגילוי להיות יותר
00:39:37אני יכול להבין איפה אני
00:39:39בתוך התמונה הזאת של הגילויים האלה
00:39:42אני יכול להוסיף, לא יכול להוסיף
00:39:43אם אני יכול להוסיף למה דווקא אני, מה מיוחד בי בתור אחד שמוסיף
00:39:47ואז כל הקבלה מקבלת את הצורה שלה, אז אתה מתחיל להבין מה הקבלה רוצה ממך
00:39:51אם אתה מתחיל להבין למה בביתך כזה קטן, אתה פועל יותר מכולם
00:39:55כי אתה מתחיל להבין איך האופן של הגילוי נעשה
00:39:59למעשה זה כאילו הדבר הכי טוב שיש בעולם, אם אתה מבין את העומק העניין למאמין
00:40:03זה מה שהקבלה נותנת, כי היא נותנת לך את האפשרות להבין שיש דבר כזה שנקרא גילוי
00:40:09ואיך אני גורם לגילוי לגדול
00:40:12ואחר כך אני מחייב
00:40:13אני מתחיל להבין גם שאני מחויב לזה
00:40:15כי עוד ויש דבר כדי שנקרא גילוי
00:40:17ואני גם גורם לגילוי הזה
00:40:19להתפתח ולגדול יותר
00:40:20אז אני גם חייב להבין שאני מחויב לזה עכשיו
00:40:23כי אם לא אז מה עשיתי
00:40:25אני נורס את העולם
00:40:26כי יש לי תפקיד עכשיו לגורם לגילוי של הקדוש
00:40:28בכל להיות בעולם יותר ויותר
00:40:29אז זה מה שרוצה להגיד פה הרמק
00:40:32מעבר לזה שהבנתי את העניין הזה
00:40:35ששילות התארים וחיוב אמיתה תמצאו
00:40:37יש את האמונה אמיתית בו
00:40:40שכדי פירשנו
00:40:41מפני שרוב גופי העבודה, אומר הרמק, תלוי בהדיעת הסיבות המסובבות האלו,
00:40:49שזה הכוונה האמצע, שזה הפרצופים ועולמות והספירות,
00:40:53שהרי אחר שכללנו בפרק ב', אנחנו למדנו את הפרק ב' בתחילת השיעורים,
00:40:59עניין העבודה שהוא לתת מקום למסובבים האמצעיים,
00:41:07שהתקשרו אלו באלו, ויוכנו לקבל הטוב הנשפע ממנו,
00:41:11זאת אומרת, אני, על ידי העבודה שלי, שנתנו לי החכמים, גילו לי בתורה,
00:41:17את האופן שאני יכול לקשור אותם ולהכין אותם, כדי לקבל את הטוב הנשפע ממנו,
00:41:25יהוד ואני יכול לעשות את זה וזה תלוי בי,
00:41:27אז אני עכשיו מחוים לעשות את זה בתור אחד שצריך לעבוד את השם,
00:41:31כי אם לא מי יתקן אותם, אם אדם לא יודע לתקן את זה, איך הוא יתקן?
00:41:35זה כמו שתיתן לבן אדם להיות מלטה שילומים, אבל הוא לא עיוור בלי אצבעות,
00:41:39אז הוא ינסה מה שהוא יכול, עם השיניים, גם עיוור גם בלי אצבעות,
00:41:44אבל אם תיתן לו, אם הוא יבן את הכחות שהוא יותר ויותר מדויק,
00:41:47ובאה להבנה וריחדה, ועדינות ודקות, הוא יתקן את זה יותר טוב,
00:41:52אז זה מה שהוא אומר פה, יהוד ואתה צריך עכשיו לקשור אותם ולהכין אותם,
00:41:56שהטוב יישפע ממנו, אם כן, הוצרכנו לדעת אותם,
00:42:00וסוד כישרם, ואחדותם, על ידי המצוות והתורה,
00:42:06אם כן, עמוד גדול לעבודה, הוא ידיע את האמצעים,
00:42:11אשר בינינו לבין האלוהה, להמשיך ההשפעה דרך בם,
00:42:17ולזה עיקר התורה והמצוות הוא לברא לנו דרך זה,
00:42:22זאת אומרת, אתה לא יכול עכשיו להתעלם מזה, כי זה אהפך להיות העיקר,
00:42:25כי העיקר הוא לא להניח את התפילין בסתם,
00:42:30העיקר הוא להניח את התפילין, ולעשות את התיקון שנעשה מזה,
00:42:34והתיקון שנעשה מזה מוזרים ни חfolgής, הוא פה, פה, פה ופא,
00:42:38אם אתה אומר, אני לא מאמין בתיקון הזה, אז אני מחפסה את זה,
00:42:41זה כבר שאלה אחרת, זה כבר ויetas אחר לגמרי,
00:42:43אבל אם אתה מאמין שיש תיקון כזה,
00:42:45אז אתה לא יודע אותו, אז אתה עושה את העבודה שלך באופן חלקי,
00:42:49לסתי צורות מחשבה,
00:42:50אחד די גשמה, אני לא מאמין לכל זה, עזוב אותי.
00:42:53עזוב אותי מכל הסיפורים האלה.
00:42:54אז יש לך בעיה,
00:42:55אלא אותו חבר אדם יש בעיה.
00:42:57למה יש לו בעיה?
00:42:58כי תורה שבעל פה כבר קיבלה את הקבלה.
00:42:59התורה קיבלה את הקבלה.
00:43:01во רגע שאתה מוציא את הקבלה מתוך התמונה,
00:43:03שאתה לא מאמין בה,
00:43:05ואתה אומר שהיא לא נכונה,
00:43:06ובגלל זה אתה לא רוצה ללמוד אותה,
00:43:08אתה בבעיה רצינית.
00:43:11ברגע שהקבלה נכנסה להיות חלק מהתורה שבעל פה,
00:43:14אם אתה עכשיו לא מקבל את הקבלה
00:43:16כי חלק מהתורה שבעל פה
00:43:17החכמים קיבלו אותה
00:43:18יודו וחיים קיבלו אותה בכל המגזרים
00:43:21אדם שלא מקבל אותה היום
00:43:23הוא אומר אני לא מקבל את הקבלה
00:43:24היא לא נראית לי נכונה
00:43:25הוא כופר
00:43:27הוא מכניס את עצמו לבעיה של כפירה
00:43:31כי אפילו אם אדם כופר בעות מהתורה שבעל פה
00:43:33זה בעיה
00:43:34כמו שאמרנו בפרק הראשון
00:43:36זאת אומרת אתה לא יכול לקפור בזה
00:43:39אתה יכול
00:43:40כי חמים קיבלו אותה
00:43:42הקבלה היא חלק מתוך התורה
00:43:43שבעל פה
00:43:44ויות וי חלק מתוך התורה שבעל פה
00:43:47לכל הדעות היום
00:43:48אתה לא יכול לקפור בה
00:43:50אם בן אדם היום כופר בה
00:43:52אז סוכר לשלוט את ה riding שלו
00:43:55אם אני אוכל משמע
00:43:57אני כופר בתורה הזאת, אני לא מקבל אותה
00:43:58אני מקבל הכל
00:44:00אבל מה זה הדבר הזה? זה המצאה
00:44:02תגיד לו, המצאה המצאה
00:44:05איתך לא ממשיך, אתה לא יכול להמשיך איתו
00:44:07זה בעיה
00:44:08יש לו בעיה עכשיו עם כל החכמים
00:44:12יש לו בעיה בשחיתה שלו
00:44:13יש בעיה ביין שלו
00:44:15יש בעיה בו
00:44:16יש בעיה רצינית בכל הדיבור שלו
00:44:18הוא יכול להגיד אני מקבל ולא לומד את זה
00:44:20זה סיפור אחר
00:44:21אני מקבל את זה, חכים קברו, זהו, אני מקבל את זה
00:44:24אבל אני לא לומד את זה
00:44:25אני לא מבין את זה, אני לא מתחבר לזה
00:44:27זה סיפור אחר, לא כל אחד יש לו את היכולת
00:44:30או את ההיקף או את הנשמה
00:44:32לעשות את הדברים
00:44:32אבל אדם שהוא אומר שאני לא מקבל
00:44:34זה כבר בעיה אחרת
00:44:36אבל פה הוא לא מדבר על אדם כזה
00:44:38פה הוא אומר חשמה, אתה מבין שיש דבר כזה
00:44:41אתה יודע שיש תיקון כזה
00:44:43עכשיו אתה צריך לדעת שזה מה שהקדוש ברוך הוא רוצה עם לך
00:44:46כי זה מה שנקרא עובד השם
00:44:47מה נקרא עובד השם?
00:44:49אם אנחנו מעמידים את הכל על עובד השם
00:44:51אז זה העיקר של עובד השם
00:44:53זאת אומרת אם יש מלך
00:44:55אם הקדוש ברוך הוא בבחינת מלך
00:44:57ואני מבחינת נתין במלכות שלו
00:45:00אז העבודה שלי, את המלך היא כזאת
00:45:03היא כזאת שאני צריך לגרום לאור שלו להתפשט בעולמות
00:45:06זאת היא העבודה יוצאת
00:45:08אני כבר לא יכול לשלוט את העבודה הזאת
00:45:12אבל אם אדם אומר
00:45:14אני לא מדבר עכשיו בתור מלך
00:45:15אני רוצה לדבר עם השם ידבר בתור אבא שלי שבשמיים
00:45:17זה עוד עניין
00:45:19זאת אומרת אני לא שולל את העניין הזה
00:45:21אבל אם אני מדבר עליו עכשיו בתור מלך
00:45:23ועובר למלך
00:45:24אז עובד השם צריך לעבוד ככה
00:45:27לכן תהיום הוא אומר
00:45:29ולזה עיקר התורה והמצבות
00:45:31לברה לנו דרך זה
00:45:31כי אם לא איך אני אדח לעבוד אותו
00:45:34וחוייבנו
00:45:34מה שזה כבר הופך להיות חובה
00:45:36למה הוא חויבנו? כי איך תעבוד אותו נכון
00:45:39אם אתה לא יודע את החוקים
00:45:42וחויבנו לשקוד
00:45:43על דלתות ידיעתם, זה כמו שאתה
00:45:45ועכשיו תהיה הנהג של המלך
00:45:47אתה, יש לך תפקיד חשוב, יש מלך
00:45:49עצום הכי גדול בעולם
00:45:51ונתנו לך להיות
00:45:53הנהג הפרטי שלו, האישי שלו
00:45:55אבל מה? אתה
00:45:57אוהב לנסוע עם עיניים עצומות
00:45:59ואתה לא מכיר שום דבר
00:46:01מחוקי התנועה, וגם את הרכב
00:46:03אתה לא מכיר לאותך מפעילים אותו
00:46:04אז איזה נהג תהיה?
00:46:07בזה שאתה רוצה להיות נהג למלך, טוב ויפה
00:46:09תלמד לנהוג, תוריד את המסכה
00:46:11מהעיניים, זאת אומרת
00:46:13אתה חייב, בשביל לעשות את
00:46:14התפקיד שלך, אתה חייב להכיר
00:46:17את הרכב שלך, וחייב
00:46:19להכיר את היכולות שלך, ולפעול בהתאם
00:46:21כדי לעשות את מה שהמלך
00:46:23מצווה אותך
00:46:25אז אם אתה אומר בהתחלה, לא קיבלתי שמלך
00:46:27ציווה אותי לזה, אז בסדר, אז ציווה אותך
00:46:29ככל יכול לשתות, הכל נגמר, אבל אם אתה
00:46:31עכשיו הופך להיות הנהג שלו
00:46:32וזה הכוון עליה להיות מרכבה, אתה הנהג
00:46:35שלו בעולם, אתה חייב לדעת
00:46:37את החוקים של הגביש, ולדעת
00:46:39את הכוחות שלך בתור נהג, ואיך נוהגים
00:46:41בכלל, ואיך מסתכלים מכון על הגביש
00:46:43אתה חייב, כי אתה הנהג שלו
00:46:44אז הוא אומר לך, חוייבנו
00:46:47וחוייבנו לשקוד על
00:46:49דתות הידיעתם ופרטיות
00:46:51עניינם, שממנו נדע
00:46:53לעבוד את השם
00:46:55ושום אדם
00:46:56לא ידע לעבוד את השם
00:46:59העבודה השלמה
00:47:00עד בואו
00:47:02אל תכונת הידיעה הזאת
00:47:04למה?
00:47:06כי זה באמת התכלית יוצאת
00:47:08לא עצם המצווה
00:47:10לא עצם הנחת התפילין
00:47:12לא עצם התפילה
00:47:14לא עצם הלימוד
00:47:16עצם הגילוי שלו בעולם
00:47:18זאת אומרת
00:47:20אנחנו מתייחסים לתכלית
00:47:22מי שלא מבין את זה לא מתייחס לתכלית
00:47:24הוא מתייחס רק לאמצעים
00:47:26והוא חושב שהם התכלית
00:47:27אבל אם באמת כל האמצעים
00:47:29אם אתה מבין מה התכלית שלהם, זה רק תכלית אחת
00:47:32זה רק גילויו בעולם
00:47:34להיות וזה רק גילויו בעולם
00:47:36אתה חייב עכשיו להכיר את התכלית שלך
00:47:38ולדעת איך כל הגילוי
00:47:40איך כל העבודות שלך שאתה עובד
00:47:41מוכוונות אותו תכלית ואז אתה תעבוד אותו נכון
00:47:45אז אתה כבר מחויב לזה
00:47:47כי זה העבודה שלך
00:47:50עוד, זה דבר אחד
00:47:52שיש הבדל בין מי שיודע
00:47:53את הקבלה
00:47:57ומכוון
00:47:57לבין זה שלא יודע
00:47:59זאת אומרת יש דבר אחד, יתרון קודם כל, בבחינת התפקיד שלך, שאתה מתקיים אותו נכון לבית זה שלא יודע.
00:48:08הדבר השני, עוד זאת, כי כמו שחייבו עצמם החוקרים לדעת את האלוה מצד פעולותיו,
00:48:17וחקרו הפעולות הגשמיות לדעת פלאה מעשיו לרוממו,
00:48:21כך אנחנו, עדת השם, נדע את אלוקינו מצד פעולותיו בסיבות המסרבות מאיתו.
00:48:33זאת אומרת, החוקרים, כל הדיבור שלהם זה מצד פעולותיו שלו.
00:48:39כל מה שעשו החוקרים זה ניסיון לדעת את הפעולות שלו עצמו,
00:48:46ומתוך זה שניסו להבין את הפעולות שלו עצמו, הבינו שלא יכולה את הפעולות שלו.
00:48:51עד כדי כך שהבינו יותר ויותר באופן הכי דק, עד כמה אני לא יכול לדע את הפעולות שלו,
00:48:56ומתוך זה אולי אני מתקרב יותר ויותר לעמיתת ההבנה,
00:49:02הצורת המחשבה הנכונה שלי כלפיו, מזה שאני שולל את הפעולות שלו.
00:49:07זאת אומרת, הם הבינו, לא הכוונה שהם הכירו אותו מצד פעולותיו יותר ויותר, לא.
00:49:12הם הכירו אותו מצד פעולותיו יותר ויותר בזה שהם לא מכירים את פעולותיו.
00:49:17אז כאילו יש לי יותר אמת לגבי המציאות הזאת.
00:49:19כי קודם חשבתי שזה ככה, אני assuming שזה לא ככה, זה לא נכון להגיד ככה
00:49:22אז הוא אומר כמו שהם הכירו יותר ויותר את פעולותיו מצד עצמו
00:49:27בזה שלא אי אפשר להכיר את פעולותיו
00:49:30אנחנו הפוך, אנחנו הדת השם נדע את אלוקינו מצד פעולותיו בסיבות המסועבות מאיתו
00:49:38מה הכוונה באמצע? אנחנו יותר ויותר נ�יר את הפעולות שלו המסועבות מאיתו אלינו
00:49:44שזה למעשה מה זה הגילוי הזה? איך אני קורא לזה בשם אחד?
00:49:48לכל הפעולות בסיבות המסביבות מאיתו
00:49:51שם הוויה ברוך הוא
00:49:52כי שם הוויה ברוך הוא זה מה שאומר הרמק
00:49:55זה הגילוי השלם
00:49:57שאני מה שאומר ברוך הוא אני יכול להגיד
00:49:59זה קיים רק כלפי זה
00:50:00אבל זה לא נכון
00:50:01זה קיים כלפי זה
00:50:03מתי שאני אומר שאני לא מבין
00:50:05פרצפים שמעל כי הם לא נתנים להשגה אצלי
00:50:08אז אני אומר האותיות מתגלות בזון
00:50:10אבל באמת לפי הרמק
00:50:13יוד כ ואף כ
00:50:14זה כל העלמות כולם
00:50:15זה לא שאני קורא לזה יוד לזה
00:50:18לכוונה היא שאני מתבונן בי. כ. ו. כ. כל העולמות כולם בסוד הזה
00:50:22כי כל הגילויים כולם
00:50:24בסופו של דבר זה בסוד ק. ו. כ.
00:50:26רק ההבנה שלי
00:50:28באותיות היא מוגבלת אבל באמת
00:50:29זה חד לכל העולמות כולם
00:50:31ובעורך
00:50:33אז אנחנו מכירים
00:50:35וזה מה שרוצה להגיד הרמה
00:50:36כשזה גילוי פעולותיו
00:50:38זה בסוד י. כ. ו. כ. אנחנו נדע
00:50:40את אלוקנו מצד פעולותיו
00:50:42בסיבות המסובבות מאיתו
00:50:45ונתחכם מתוך תורתו
00:50:48להשכיל בספירות הנאצלות
00:50:50מאיתו פרטי מציאותם
00:50:53ונשכיל עניינם
00:50:54ואין ניקתם זו מזו
00:50:55וכללות דחינתם. לא שאני עכשיו אומר
00:50:58אני יודע. אה עכשיו בתוך
00:51:00עק. אז זה נקרא
00:51:02האב שלו נקרא הוויה
00:51:04והסק שלו נקרא יקיה
00:51:06אפילו אם אני יורד את זה בכוונות. לא זה. הרי אני לא יכול לראות שם כלום
00:51:08אבל אני מבין
00:51:10לפי החוקיות
00:51:11של מה שלא נדע אותי הקבלה בשם המפורש
00:51:14אני מבין לפי החוקיות הזאת
00:51:16שהחוקיות הזאת עובדת שם בצורה הזאת
00:51:19למרות שאני לא תופס אותה
00:51:20אין אפשר Discord להשיג אותה
00:51:20היא ממהלכות השכלית שלי
00:51:22אבל אני מבין
00:51:23שיש לי קשר חיובי אליה
00:51:25זאת אומרת אני מתחיל להבין את הקשר החיובי
00:51:29שיש לי
00:51:30כלפי המקומות האלה
00:51:31למרות שאת האור שיש שם אני לא יכול להשיג
00:51:33ולכן wet ואני מבין את זה
00:51:35ואני מבין את החוקיות
00:51:36שMark חייבים לעבוד לפיה
00:51:37כי החוקיות היא חוקיות של צורת אדם
00:51:39אז אני יכול להגיד לך גם פרטי
00:51:41פרטים שקיימים שם
00:51:42למרות שאני אף ей לא הייתי שם
00:51:44ואני יכול לבנות, לקטוב ספר שלם
00:51:46אז
00:51:46אני אצללי אצללם בתוך חוקים
00:52:01לא בתור מהות
00:52:03בתור מהות אני אוכל להשיג את זה
00:52:04כי זה אור שאני אוכל לתפוס אותו
00:52:05אבל עדיין אני יכול להבין מה קורה
00:52:07JOHN בתוך חוקים
00:52:07אז אני יכול להפעיל את החוקים האלה
00:52:09כי אני מבין את החוקים
00:52:11אז אם אני הולך על פי החוקים אני כאילו מפעיל את כל השרשרת
00:52:14ואז אחד כזה קטן יכול להפעיל דבר מאוד גדול
00:52:17וזה לא קשה
00:52:18למה? כי אני מבין איך הדברים עובדים
00:52:21זה כמו שבאדם קטן יכול להפעיל מנוף
00:52:24שהוא יותר גדול מנו פי אלף בגודל
00:52:27אבל הוא מפעיל אותו
00:52:28כי הוא מבין שהכפתור הזה עושה את זה
00:52:30הוא מבין את זה
00:52:31הוא מבין את החוקים
00:52:32אז המנוף עובד לפי החוקים שהוא מבין
00:52:35וזה עובד
00:52:35אז ככה גם לגבי כל הפרצופים כולם
00:52:38אני מבין את החוקים
00:52:39אז אני יכול לדעת אפילו דברים
00:52:41שלא גילו לי החכמים ולהגיד לך
00:52:43זה חייב להיות ככה
00:52:44או מישהו יגיד לי תשמע פה ופה ופה זה ככה
00:52:47בעולם הזה אני אגיד לך לא זה לא נכון
00:52:49זה לא יכול להיות ככה זה חייב להיות ככה
00:52:51למה? כי אני מתווכח איתו לפי החוקים
00:52:53שכבר קיימים אצלי
00:52:54כי יש לי כבר השגה חיובית
00:52:57לגבי הגילוי שלו
00:53:00אז אפילו שהגילוי שלו שם
00:53:01הוא גילוי שאני לא יכול לתפוס אותו
00:53:03בשלב הזה לעולם כי אין לי את היכולת אם בתוך גוף
00:53:05אני עדיין מבין את החוקים של הגילוי הזה
00:53:07אז בגלל זה הוא אומר
00:53:10ונשכיל עניינם והניקתם זו מזו
00:53:12וכללות בחינתם
00:53:14וברבות השכלתנו בהם
00:53:17היא הרבה לנו
00:53:18ההכרה בלאוטו
00:53:19ולזה כל עיקר עבודותינו
00:53:22היא התורה
00:53:24והעסק בה
00:53:26והפנים האלו בתורה
00:53:28הם הנוראים
00:53:29הבלתי נראים רק לחכמים המתחכמים
00:53:32בלאוטו
00:53:33אז מה רואים מזה שיש לנו עוד דבר
00:53:36שיש לנו שאין אותו לחוקרים
00:53:37אין אותו לאוטו פשטן
00:53:40ומהו? שאני מכיר
00:53:42את האופן של הגילוי
00:53:44של אלאוטו בעולם
00:53:46ואז ככל שאני מכיר יותר ויותר
00:53:48את אופן הגילוי של אלאוטו בעולם
00:53:50אני גם יכול להתחיל להבין
00:53:52מה זה קשור אליי
00:53:53בגלל שאני מבין שכל גילוי אלאוטו בעולם
00:53:57הוא בעל צורת אדם
00:53:59ואני מבין יותר ויותר
00:54:00מה זה אומר צורת אדם
00:54:01אני מתחיל להבין גם עליי
00:54:03למה אני נראה ככה
00:54:04למה, איך יש קשר
00:54:06בין הצורה שלי, מה זה נקרא
00:54:08בסטריך איזה אלוהה, מה האלוהה בזה
00:54:10למה הצורה המוזרה הזאת
00:54:12היא דווקא ייחוד של
00:54:14בורא ונברא, מה מיוחד בזה
00:54:16מה כל כך מיוחד בצורה הזאת
00:54:18נכון להגיד, סתיים יצאנו ככה
00:54:20אחד יצא לטע, אחד יצא
00:54:21לשורל, אחד יצא אדם, אבל למה
00:54:24יצאנו ככה, מה מיוחד בזה
00:54:26למה זה נקרא חיבור בין
00:54:28ניצוץ של בורא וניצוץ של נברא, למה דווקא זה
00:54:30מה מיוחד בדבר הזה? ואז אתה מתחיל להבין
00:54:32אתה מתחיל להבין שהצורה שלך היא באה לצורה של הנהגה אלוקית
00:54:36אתה מתחיל להבין את זה, אתה לא סתם אומר את זה מילים
00:54:39ואז אתה מתחיל להכיר אלוקות
00:54:41מה זה מתחיל להכיר אלוקות? לפחות בער שלך
00:54:43אתה מבין איך הנהגה, לפחות איך הנהגה אלוקית פועלת
00:54:47עזוב אורות, אבל הנהגה אלוקית אני מבין
00:54:50אני מבין את הדרכים, אני מבין את ההשגחה, אני מבין איך הדברים עובדים יותר
00:54:53אני גם מבין שיש בחינות שלא חשבתי עליהם
00:54:56שיש לי לבוש כזה רוחני ולבוש כזה רוחני, אה באמת יש לי אותו, בוא ננסה להבין אותו, יש לי דבר
00:55:02שנקרא צלם כזה וצלם כזה ועניין כזה ואור כזה ונשמה כזאת וכזה, אה רגע יש את זה, בוא ננסה להתבונן
00:55:08בזה, זאת אומרת אני מתחיל להבין שהעולם עמוס בגילויים אלוקיים שלא חשבתי עליהם מעולם, יש לי לפחות פתח להתחיל להכיר
00:55:18אותם, אז אחד יכיר אותם יותר, אחד יהיה בבסלי ואחד יהיה סתו אדם פשוט, אבל לפחות כל אחד יהיה לו
00:55:23פתח עכשיו
00:55:25אז גילוי אלוקות יהיה יותר ויותר רחב
00:55:27אז יש לנו שתי דברים
00:55:29מעבר למציאות הרגילה של אדם שובע את הקדוש ברוך הוא
00:55:32הדבר הראשון
00:55:33זה שהוא יותר יודע את העבודה שלו
00:55:36ושהוא מבין את זה
00:55:37הוא מבין שהוא מחויב כבר לעבודה הזאת
00:55:39זה כבר הופך להיות חובה
00:55:41כי אם אתה יודע שזה העבודה שלך
00:55:42אתה מתרשל אם אתה לא עושה אותה
00:55:45איזה מהנדס אתה?
00:55:46הרי אתה צריך לבנות את העולם
00:55:47אתה צריך לבנות את העולם
00:55:49אתם רואים כמה זה קשה
00:55:49איזה מהנדס אתה
00:55:51אם אתה לא יודע לעשות פס
00:55:53בלוח של הסרטוט
00:55:54איזה מהנדס אתה?
00:55:57התפקיד שלך זה לא להיות זה שמרבב את המלט
00:55:59זה לא
00:56:01התפקיד שלך זה לבנות את העולם
00:56:02את כל העולמות, איך אני אבנה את העולמות?
00:56:05אם אני לא יודע מה זה עולמות
00:56:06אז אתה חייב להיות מהנדס
00:56:08אתה חייב להכיר את העבודה יותר בקיטו
00:56:11זה מחויבו, זה משהו מחויבנו
00:56:12למה חויבנו? כי זה התפקיד שלך כבר
00:56:14אתה מתחיל להבין שזה התפקיד שלך
00:56:15אז אתה לא עושה את העבודה שלך כמו שצריך
00:56:17שאתה לא מרשימים אותך, לא ידעת
00:56:19אבל עכשיו שאתה יודע
00:56:20ואתה מקבל שהקבלה היא אמיתית, אתה חייב בזה כבר
00:56:23אז יוצא שאני אומר
00:56:25ברוך, אתה השם
00:56:26מעבר לזה שזה בחינת הגילויים שלו
00:56:29באלוקות כמו הבחינה השנייה
00:56:31שאני שמח בזה, שיש לי גילויים
00:56:33וזה נותן לי את הטעם של העבודה
00:56:35יש לי גם את המחויבות לבנות
00:56:37את העולם מצד הדין
00:56:39אז יש לי שתי בחינות פה, גם מצד הדין
00:56:41שאני חייב לעשות את זה כבר, כי זה חלק מהתפקיד שלי
00:56:43אבל גם מצד הטעם המתוק
00:56:45שאני מתחיל להבין שיש גילוי אלוקות
00:56:47ואני יכול להתקרב ולהיות מרכבה לגילוי הזה
00:56:50ואז יש לך מתיקות
00:56:52בתוך העבודה הזאת כי אתה יותר ויותר מתקרב אליו
00:56:54שתי הבחינות האלה
00:56:56הן בחינות שנותנות
00:56:57את החשיבות להכיר את האמצע
00:56:59אבל אני דעתי
00:57:01למרות כל זה ברור לי
00:57:04שאתה יכול לפנות אליו ישירות
00:57:05זאת אומרת אדם יכול לפנות לקדוש ברוך הוא ישירות
00:57:08זה לא נכון להגיד
00:57:10שאני לא יכול לפנות אליו ישירות
00:57:11למה? כי אם אני אומר
00:57:13שאני לא יכול לפנות אליו ישירות, זה לא בעיה
00:57:16בי, זה כאילו בעיה בו
00:57:17אם אתה אומר לי, אתה חייב לפנות
00:57:20אליו דרך הפרצוף זה
00:57:21וזה, הוא יפנה לפרצוף הבא
00:57:23אבל ישירות אין לך יכולת
00:57:25במי הבעיה תלויה?
00:57:27זאת אומרת, אם אני אמר לך, אני
00:57:30אתה אומר לי, לא, אתה חייב לפנות לזה
00:57:31זה פונה להבלעי יש הסות
00:57:34יש הסות, פונים לה בבה ואימה
00:57:35הבבה ואימה, פונים לה, זאת אומרת, כדי שהבקשה שלך
00:57:39תתקבל ביש הסות
00:57:40היא חייבת קודם כל להתקבל בזה
00:57:42ואז זה צריך להעביר את הבקשה הלאה
00:57:45אז שזה יגיע לאינסוף
00:57:46למה זה צריך להגיע
00:57:48בוא נגיד אם הייתי לוקח את זה בבחינת זמן
00:57:50זה היה לוקח את זה שנייה
00:57:52שנה, רגע, אפסית הרי
00:57:54אבל עדיין יש פה משהו
00:57:56שהוא חייב כאילו לקבל ולהמשיך הלאה
00:57:58למה התפילה שלי חייבת לעבור דרכו
00:58:01בשביל לתקן את העולמות
00:58:02ברור לי שחייבת לעבור דרכו
00:58:04כי זה חלק מתהליך של עלת הבירורים
00:58:06אז זה חלק מתהליך של התיקון
00:58:08אבל בשביל להתפלל
00:58:10באופן פשוט כדי שהקדוש ברוך הוא ישמע אותי
00:58:12כדי להתקרב אליו
00:58:15להביע את הרחשים שלי
00:58:16את הגעגועים שלי אליו
00:58:18למה אני צריך לעבור, אני חייב לעבור דרכו
00:58:20וכי הקדוש ברוך הוא לא מכיר אותי
00:58:22הוא חייב לקבל את הבקשה שלי דרך פרצוף עק
00:58:26מה ההבדל
00:58:27בקשר שלו לעק
00:58:29לקשר שלי לעק בסופו של דבר
00:58:30סליחה, בקשר שלי אליו
00:58:32מה ההבדל בין עק אליי כלפי הקדוש ברוך הוא אין הבדל
00:58:35אדם קדמון הוא גדולי י Alleיפי מיליארד
00:58:38פי לא יודע מה, אפילו לא תגיד אין סוף, לא עכפת לי.
00:58:40במה? בהשגה הורחנית שלי שגילויו בעולם.
00:58:44אבל לא מבחינת הקשר שלו אליו,
00:58:47בקשר שלנו לעצמותו התברך אין הבדל.
00:58:49הרי זה הכל לעצמותו התברך, אין באמת סטנדר.
00:58:51זה הכל לעצמותו התברך.
00:58:53רק ההסתר של המציאות שלו קיים פה,
00:58:55אז אני לא תופס אותו.
00:58:57אבל כלפיו אין שום שינוי,
00:58:59אז ברור לי שיש לי...
00:59:00הקשר שלי אליו והקשר של הבחינה הכי עליונה אליו,
00:59:02זה אותו קשר.
00:59:04ובמה זה לא אותו קשר?
00:59:05בתרגת העלת הבירורים, בתיקונים
00:59:08אבל לא במציאות
00:59:09הפשוטה של ההכרה שלו אותי
00:59:11למה? כי כל עליון מכיר את התחתון
00:59:13ממנו יותר טוב מהתחתון
00:59:15אז העליון מכיר את התחתון
00:59:17ואת זה שמתחתיו גם כן
00:59:18הקדוש ברוך הוא לא צריך
00:59:20את הפרצופים כדי לדעת התפילה שלי
00:59:24הפרצופים זה
00:59:25כדי שאני אוכל לעבוד את השם
00:59:27בצורה הזאת, להכיר את האלוקות שלי יותר
00:59:29שיהיה גילוי, הכל טוב ויפה
00:59:30אבל לא, הוא לא צריך אותי
00:59:32הוא לא צריך אותם כדי להכיר את מה שאני מבקש
00:59:35ממנו.
00:59:37למה? כי אם אתה גיד שהוא צריך אותם,
00:59:39אז הוא אומר שהקדוש ברוך הוא לא באה
00:59:41ביכולת שלי להתפלל אליו.
00:59:42הבעיה שלו, כאילו חס ושלום,
00:59:45הוא יש לו בעיה להכיר את מה שאני מביא, מה שאני מבקש
00:59:47ממנו. כאילו, להגיד
00:59:49משפט כזה, שאין לי יכולת
00:59:51להתפלל אליו,
00:59:52זה לא בעיה בי. במה אין לי יכולת
00:59:55להתפלל אליו? לא את הביאורים שירות.
00:59:57זאת אומרת, בסדר העבודה, כמו שיש לך
00:59:59מעלי, אתה לא יכול להגיע לקומה עשרית, אם אתה לא עובר בדרך
01:00:01חומר ראשון או שנייה, שלישית עד העשירית.
01:00:04אבל להגיד
01:00:05שהקדוש ברוך, שאני לא יכול להתפלל אליו
01:00:06בלי האמצעים, למה לא?
01:00:09אני רוצה לדבר של הקדוש ברוך,
01:00:11זה שזה עבר דרך אמצעים זה לא חפת לי.
01:00:13אני מדבר אליו, אני יודע
01:00:15שהוא נמצא פה.
01:00:18הבנת מה אני רוצה לומר?
01:00:19אני יודע שהוא נמצא פה, אני יודע שאני מדבר
01:00:21אליו.
01:00:22ולא למיד אותיו. עד כדי כך שאני יודע
01:00:25שהוא נמצא פה והוא שומע אותי. כי הקדוש ברוך
01:00:27הוא חושב את הכל. אין משהו שמפריד
01:00:29בנו לבני, הוא לא צריך לקבל דיווח
01:00:31עליי ממישהו
01:00:33הוא לא צריך לקבל דיווח עליי
01:00:35עם איזשהו פרצוף כדי להשגיח עליי
01:00:37והוא לא צריך לקבל דיווח ממישהו כדי לשמוע אותי
01:00:39הוא לא צריך לקבל דיווח ממישהו כדי לדעת
01:00:41מה אני מבקש בתפילה, הוא לא צריך
01:00:43הוא לא צריך, הוא יודע
01:00:46אבל אני צריך את הקשר הזה
01:00:47של הבני לבנו בתוך הסיבות האלה
01:00:49כדי לעבוד אותו נכון, כדי לתקן את הלומות נכון
01:00:52כדי שהגילויים יעבדו נכון
01:00:53זה נכון, זה כלפי המציאות
01:00:55של הגילוי שלו בעולם
01:00:57אבל לא כלפי מציאות שלו של הפנייה שלו אליו
01:01:00הוא לא מוגבל
01:01:01אם אני אגיד דבר כזה אני הופך אותו למוגבל חס ושלום
01:01:04שאין לו יכולת לדעת מה אני אומר
01:01:07אלא אם זה עלה כל המדרגות
01:01:10ומה שונה כל כך אדם קדמון ממני
01:01:12הרי כולנו ביחס אליו זה אפילו לא בקושי, זה לא גגיר אבק
01:01:16מה זה שונה כלפיו? זה לא שונה בכל מקרה
01:01:19בקשר שלנו אליו אף אחד לא תופס אותו בשום צורה
01:01:23אין בפנייה של אדם קדמון משהו יותר מיוחד מהפנייה שלי
01:01:26אין, יש את זה ברמת התיקון והגילוי של העולמות יש
01:01:31אבל לא כלפיו, לא כלפי המציאות שלו
01:01:33לא כלפי משהו שמקביל
01:01:35הקדוש ברוך הוא לא עשה איזו הגבלה בינו לביני
01:01:38שזה עבר דרך המציאות הזאת
01:01:40הקדוש ברוך הוא נמצא פה בצורה גמורה
01:01:43עצמותו כמו שנמצא בכל מקום
01:01:46ואם אני לא אגיד ככה
01:01:48אז אני אומר שהוא לא משגיח
01:01:49הוא לא זה שמשגיח
01:01:51הוא משגיח הכל הראשון אבל לא לשבים אחריו
01:01:53הוא לא משגיח על כולם
01:01:55הוא לא פועל בכולם
01:01:56רק דרך, למה שאיפל דרך?
01:01:59אני אומר, הוא פועל דרך בשביל לתקן את העולמות
01:02:02נכון?
01:02:03כשתקן את העולמות, זה צריך להיות דרך בסדר הנכון, על עד בירורים
01:02:06אבל לא כלפי התפילה הפשוטה
01:02:09לא כלפי המציאות שהוא מכיר אותי
01:02:11לכן באמת, פה נמצא מקום שהפשטון נוטר חופשי
01:02:15לואו אומר שמה, אני לא מכיר את כל האמצעים
01:02:18ואני יודע שהוא שומע אותי
01:02:19אני יודע שfle cilantro אותי, זה עיקר בשבילי unserer אמונה שהוא שומע אותי
01:02:22הוא לא צריך מישהו שידווח לא מה אני אמרתי
01:02:25הוא לא צריך איזה ששליח או איזה שר
01:02:28או איזה עניין שאני פונה אליו כדי
01:02:30שזה יעביר הלאה, לא
01:02:31הוא לא צריך את זה, אני צריך
01:02:34את זה, כאילו, אבל הוא לא צריך
01:02:36את זה ולכן להיות והוא לא צריך את זה
01:02:38אני מאמין במונה פשוטה גמורה
01:02:40שהוא שומע אותי עכשיו, הוא עצמו שומע אותי
01:02:43הוא שומע אותי
01:02:44עכשיו, הוא לא צריך שמישהו יגיד לו
01:02:46מה אני אמרתי, אז אתה גיד לי שאין לי
01:02:48יכולת לפנות אליו
01:02:50יש לי יכולת לפנות אליו, אבל זה לא
01:02:52הסדר של העבודה
01:02:53אז נפריד בין המציאות של העבודה
01:02:56לבין המציאות של היכולת שלו לשמוע אותי
01:02:58זה יכול
01:02:59זה לא פגם בי זה פגם בו אם אתה אומר דבר כזה
01:03:02אם אתה אומר שלי אין
01:03:04יכולת לפנות אליו
01:03:06ישירות
01:03:07כי זה חייב לעבור דרך זה
01:03:09האוזניים של זה צריכים להעביר לפצוף הבא
01:03:11זה לא בעיה בי בכלל זה בעיה בו
01:03:14כי הוא אין אותה יכולת הזאת
01:03:15לא לי
01:03:16אבל אני ברור לי שאין לי יכולת מה אני יכול
01:03:19מעבר לחדר הזה לא ישמע אותי
01:03:21כמה שאני אצעק חזק
01:03:23אבל באמונה שאני יודע שיש לו יכולת פשוטה
01:03:25לשמוע אותי
01:03:27ברור שיש לו
01:03:28אין שום דבר שמעווה
01:03:30לא את ההשגחה, לא את הפעילות, כלום
01:03:33ויותר מזה אני אגיד לך
01:03:35זה שהוא נקרא שהוא פועל
01:03:37בתוך הכלים
01:03:38זה מקיף לכלים באמת, זה לא בתוך
01:03:41כמו שמעת רואה את חכם
01:03:43הפנימי זה המקיף, המקיף זה הפנימי
01:03:45זה ההשגה שמכילה את הכל
01:03:48זה לא שאנחנו אומרים
01:03:49הוא בתוך אז הוא כאילו בפנים
01:03:50או מקיף אז הוא בחוץ, לא
01:03:52זה ההשגה של הקדוש ברוך הוא, זה הכל
01:03:54רק בגלל שאני לא יכול להשיג את הכל הזה
01:03:57אני לא יכול להשיג את הכל הזה
01:03:58אז אני אומר לא זה מקיף, כלפי הוא נקרא מקיף
01:04:03כלפי הוא נקרא פנימי
01:04:04בתוך הפרצופים
01:04:06זה כלפי, כלפי הבחינה שלי
01:04:08להשגה של המציאות שלו
01:04:11אבל לא כלפיו
01:04:12כלפיו אין חציצה
01:04:14אין כלום, הכל נשאר אותו דבר
01:04:16אין חציצה
01:04:18הוא מכיר אותי כמו שהוא מכיר את עצמו
01:04:20אין חציצה אצלו
01:04:21אז אתה גיל לי שאין לי יכולת
01:04:24זה לא נובד, זה לא קשור אליי בחלה אי יכולת
01:04:26אם אתה אומר אין לי יכולת, אתה אומר עליו שאין יכולת
01:04:29לא, רק דרך הפרצופים, מה פת prompts דרך הפרצופים?
01:04:32הוא צריך פרצופים?
01:04:34הוא יעשה את זה דרך הפרצופים בשביל שהתיקון יהיה שלם
01:04:37כי ככה התיקון שלם ואני מקבל את זה
01:04:39אבל אליו אני פונה לא לפח עד אחר, רק אליו
01:04:43לא ישתנה כלום במציאות שלי כלפיו
01:04:45כי אם אני לא אגיד ככה, באמת הדיף להיות פשטן
01:04:49אם אתה אומר לי שהפשטן יכול לדבר עליו
01:04:51בשירות ואני לא, רק דרך פרצופים
01:04:53לא רוצה, לא רוצה
01:04:55את הדבר הכי חשוב
01:04:57אתה לוקח לי ואתה אומר לי שזה דבר טוב
01:04:59את הכי חשוב לקחת לי
01:05:01לדבר אליו זה הכי חשוב שיש
01:05:03הוא הכי חשוב שיש, אף אחד לא חשוב
01:05:06אבל הוא רוצה שאני אתעקן
01:05:07אז אני מתעקן, הסדר הזה, הסדר הזה
01:05:09מה שאתה גיליון אני אעשה, למה?
01:05:11כי זה הדרך שאני להתקרב אליך אבל לא לאף אחד אחר
01:05:13אבל אני יודע שמצדך זה לא בעיה
01:05:15מצידי זה הבעיה
01:05:16להיש את הבעיות
01:05:19אז אני צריך בכוח האמונה
01:05:20לחלק פניםי, מקיף
01:05:22זה בעיה ב, זה לא בעיה ב
01:05:25מצלו אין לו פניםי, לא מקיף
01:05:26לא מדרגות, לא עילוד
01:05:28אין כלום בכלפיו
01:05:29זה לא קיים
01:05:31זה לא שמתש עילה ועלול
01:05:33אז הוא מוגבל
01:05:35כאילו שלא יכול לקבל את זה
01:05:37ממני עילה וישירות
01:05:38לא אין לו את הדבר הזה בכלל
01:05:40אין עילה ועילול כלפיו
01:05:42אין זה המצאה, אין דבר כזו סיבה בתוצאה
01:05:44אין
01:05:46מצידו אין סיבה בתוצאה
01:05:47אין אילה ועלול, אין כלום
01:05:49זה רק הוא
01:05:50בשבילי הוא עשה את זה, רק בשבילי
01:05:53זה כלפי נראה ככה
01:05:55שאין לי, כאילו יכולת לעבוד אותו
01:05:57בדרך אחרת, אבל זה לא כלפיו
01:05:59זה 100% לא כלפיו
01:06:01זה עיקר גדול באמונה, זה לא שתגיד לי
01:06:03עכשיו ראית את זה, אתה יכול להוכיח
01:06:04אני לא צריך לראות, זה האמונה שלי
01:06:07שהוא יודע הכל, הוא משגיח על הכל
01:06:09אין חוץ ממנו
01:06:11וכל הישלשלות זה כלפי, לא כלפיו
01:06:13לא קיים כמישהו לא לשאול, זה לא דבר שקיים
01:06:15צריכים להבין, היא לא
01:06:17קיימת בכלל הישלשלות, אין דבר
01:06:19כזה באמת, כל הישלשלות
01:06:21כל האמצע, זה לא באמת קיים
01:06:23זה קיים בשבילי, הוא עשה את זה
01:06:25בשבילי, אבל זה שעשה את זה בשבילי
01:06:28זה לא קיים באמת כנפיו, ברגע הוא יכול להפוך
01:06:30הכל, כי זה לא קיים באמת
01:06:31זה קיים בשבילי
01:06:33אז אם זה קיים בשבילי, אז ברור
01:06:35שיש לי יכולת לפנות אליו
01:06:38ישירות, כי הפנייה הזאת
01:06:39היא יכולת שלו, לא יכולת שלי
01:06:41הוא מקבל אותי ישירות
01:06:43הוא נמצא פה, הוא נמצא פה
01:06:44כמו שהוא נמצא במקום הכי עליון
01:06:46הוא הוא, לא סתם אור שבתוך הכלים
01:06:49האור שבתוך הכלים זה הגילוי שלו
01:06:51ההתפשטות שלו, הדרך של לנפושת לו
01:06:53בצורה wallpaper יובית, דבר עליו, לכוון בו
01:06:55נכון, זה דבר חשוב
01:06:56אבל הוא הוא הוא, אליו אני פונה
01:06:59לא לסתם אור שבתוך הכלים
01:07:01לא לזה אני פונה
01:07:03כמו שאני פונה אלך, אנחנו נדבר אליך
01:07:05ויש לך נשאם בתוך הגוף
01:07:07אבל זה רק דרך פנייה
01:07:09אבל באמת בלב למי אני פונה בלב
01:07:11אליו זה שברא עולם
01:07:13זה שהיה לפני שהיה כלים
01:07:15ואני יודע שאני לא יכול לעשות את זה
01:07:17אז אני יודע שהוא מבין את זה
01:07:19שאני לא יכול לעשות את זה
01:07:20הוא מבין שאני לא יכול לפנות למציאות כזאת
01:07:22אבל הוא יודע את זה
01:07:24ובזה הפשטן
01:07:25כמו רם, לא הפשטן, החוקר
01:07:28שהוא אומר שהשמע
01:07:29אתה לא משיג אותו אבל אתה פונה אליו
01:07:31לפחות יש לו יותר ממני
01:07:33אם אני אגיד שזה יכול דרך פרצופים
01:07:35יש לו יותר ממני, הוא פונה ישירות אליו
01:07:37גם אתה תפנה ישירות אליו
01:07:39אבל הישירות אליו
01:07:41אתה צריך לדעת אם חוכמה גדולה
01:07:43מה זה נקרא לדבר איתו בתפילה
01:07:45דבר איתו בתפילה זה דרך הפרצופים דווקא
01:07:47אבל זה לא מה שהלב שלך לא פונה אליו
01:07:49וזה לא מה שהוא שומע אותך באותו רגע
01:07:51ולכן כל הבקשות
01:07:53הם אליו לא באופן הזה
01:07:55שהם עולים דרך הפרצופים
01:07:56אלא כל הבקשות הם אליו ממש
01:08:00אני מבקש
01:08:01ממנו שמשיך את השפע
01:08:02שהוא יריטור אוסוף, שהוא יגרום לחוכמה להתגלות
01:08:05שהוא יעשה, הוא יעשה, הוא יעשה
01:08:07אלא ממש, לא באופן הזה
01:08:09שפרצוף גורם לפרצוף, מה אני צריך אותם באמצע
01:08:11אז אני מה עשיתי?
01:08:13אם יכול לקחת שערים למוחים, לקחתי שערים יותר גבוהים
01:08:15חס ושלום, לא
01:08:16הוא עשה הכל וגם הוא עשה את הכל
01:08:19ישירות והוא שומע ישירות
01:08:22הכל ישירות
01:08:23את תעשה לי חצי עבודה
01:08:25הוא עושה את הכל אבל הוא עדיין דרך הפרצופים
01:08:27אל תגיד את הוספת הזאת
01:08:29הוא עושה את הכל דרך הפרצופים
01:08:31כי זה דרך העבודה בעולם
01:08:33וזה טוב לי שזה ככה
01:08:34אבל זה לא שבאמת הוא צריך את זה
01:08:37לכן, יות והוא לא צריך את זה
01:08:39אז באמת כלפיו זה לא ככה
01:08:41זה רק כלפיי ככה
01:08:43כי הוא רוצה שיהיה לי טוב בעולם
01:08:45אז הוא עושה את זה ככה, אבל לא באמת ככה
01:08:47זה לא שהוא צריך שיהיה ככה
01:08:49כי הוא שומע אותי ישירות והוא יכול לפעול ישירות
01:08:51אבל הוא עושה את זה כדי שאני
01:08:53יהיה לי חוקים בעולם שאני יכול לעלות
01:08:55ולטפס ולתקן ולעלות ולהכין
01:08:57ולהכיר יותר ויותר בדרך הנכונה
01:08:59ואז הוא כאילו, כאילו
01:09:01עובד לפי החוקים שהוא נתן לי
01:09:03כי אילו מוגבל לחוקים שהוא נתן לי
01:09:06והוא לא מוגבל לשום חוקים
01:09:08הוא לא מוגבל לשום חוקים נקודה
01:09:11והוא שומע אותי
01:09:13והוא מכיר אותי והוא פה ממש
01:09:14לא הערה של הערה של הערה
01:09:17הוא ממש
01:09:19אבל לגבי המציאות של הגילוי שלו
01:09:21זה נקרא הערה של הערה של הערה
01:09:23טוב אז יופי אז בזה סגרנו
01:09:24איזושהי נקודה שהייתה מאוד חשובה לי
01:09:26כי אני רואה את הבעיה הזאת
01:09:28נמצאת בכל מקום
01:09:30והיא לא סתם נמצאת
01:09:32כי יש לנו עוד מה להוסיף ולברר אותה יותר
01:09:35ואולי הפעם הבאה נברר אותה עוד יותר
01:09:37נבין מאיפה הדבר הזה נובע
01:09:39שבוע טוב
Comments