Oynatıcıya atlaAna içeriğe atla
  • 19 dakika önce
Norveç, ilkokul öğrencilerine yapay zeka kullanımını yasaklıyor. Oslo hükümeti, "Erken yaşta yapay zeka kullanımı öğrenme sürecine zarar veriyor." diyor.

Kategori

🗞
Haberler
Döküm
00:16İzlediğiniz için teşekkürler.
00:30Yeni düzenleme ile yapay zeka kullanımı 3 ayrı kategoriye ayrılacak.
00:376 ila 13 yaş grubu arasındaki öğrencilerin yapay zeka kullanımı kesinlikle yasak olacak.
00:4614-16 yaş grubu arasındaki öğrenciler ise yapay zekayı öğretmenlerin gözetiminde kullanabilecek.
00:5517-19 yaş grubunda bulunan öğrenciler için ise durum biraz daha farklı.
01:00Hem üniversite ve sonraki eğitim süreci hem de meslek hayatları için uygun şekilde yapay zekayı öğrenip kullanabilecekler.
01:10Uygulama en geç Ağustos ayında yürürlüğe girecek.
01:13Norveç'te uzun bir süredir okullarda geleneksel eğitime dönülmesi için yoğun çaba harcanıyor.
01:21Bilgisayar ve tablet kullanımının azaltılarak yeniden el yazısının öne çıkarılması, daha fazla kitap kullanımı gibi çalışmalar yapılıyor.
01:32Norveç geçtiğimizde insan ayında 16 yaşının altındakilere sanal medya kullanımını da yasaklamayı planlandığını açıklamıştı.
01:46İzlediğiniz için teşekkür ederim.
Yorumlar

Önerilen