Skip to playerSkip to main content
عماد رشاد زمان كانت الدراما تعلمنا وكنا نأخذ منها القيم والأخلاقيات

المزيد من التفاصيل والفيديوهات اشترك في قناتنا علي اليوتيوب وتابعونا على الصفحات الرسميه مواقع التواصل الاجتماعي ↓↓↓↓
الصفحة الرسمية لمصراوي - أول وأكبر بوابة مصرية


تابعوا مصراوي على:
Official website : https://www.masrawy.com
Official Facebook Page : https://www.facebook.com/Masrawy
Official Twitter: https://twitter.com/masrawy

#مصراوي



#shorts
#trending
#saudiarabia
#Kuwait

Copyright © All Rights Reserved -Masrawy

Category

🗞
News
Transcript
00:00طيب فين بقى الفنان عماد رشاد من الدراما المصرية في السنوات الاخيرة؟
00:05اعتقد موجود كويس جداً أنا بالنسبة لي مكتافة جداً كل سنة بعمل مسلسلين أو ثلاثة
00:11اعتقد أكتر من كده حيبقى كثير يمكن مسلسلين ثلاثة في السنة ده معدل بالنسبة دلوقتي
00:19التصوير بياخد وقت انت يعرف الاقاعة الجديدة في التصوير ببنصورش المشهد اتنين قاعدين وخلاص
00:27وكلوز وكلوز وميديم لا بنصوره من كل الاتجاهاته بنصوره بنعيده بيبقى فيه إبداع أكتر يعني
00:34فأعتقد نفس السنة انت في السنة بياخد وقت كله تقريباً يعني
00:39تقريباً طيب انت اي رأيك في الدراما المصرية في الفترة الأخيرة؟
00:42خاصة ان فيه ناس كتير بتنتقد يعني انه الدراما ما بقتش زي الزمان
00:48فيه ناس بتتكلم انه لا الدراما زمان كانت فيها مبادئ فيها مصل
00:55دلوقتي الدراما بقت أغلبها ألفاظ مخدرات ضرب بلطاجة ده اللي بيتقالي اليومين
01:03انا معاك فيك الدراما ده تماماً وافقك عليه الدراما دلوقتي اعتقد انها هتاخد فترة الحكاية ديات
01:10يعني بدأت تقل شوية السنة دي سنة سنة مش كتير وعلى السنين الجاية هتبتلي تاخد الشكل الطبيعي بتاعها
01:18هو كان زمان الدراما بتعلمنا وبناخد منها المصل والأخلاقيات
01:23مش معنا كده ما نعرضش حاجات سيئة في المجتمع نعرضها برضو
01:29بس ما ننتصرش ليها ما نشاورش عليها نقول هو ده الصح
01:33ما نخليش واحد بلطاجة أو فتوة هو اللي بنتصر على خير على طول
01:39وفي الآخر الشباب بيشوفوه يقول يريد عايزين يبقى زيه ده خطأ كبير جداً في بناء الدراما نفسه
01:46آآ وبعدين كمان تلاتين حلقة ده ما نزلت فترة كده بقى أنا سنتين بنعمل خمستاشر حلقة
01:53أعتقد ده برضو شئ جيد جداً بيبقى في يعني أنا حيانا مسلسل تلاتين حلقة لو تسبتي حلقتين تلاتة
02:01ودخلت شفتي بتفهمي برضو ما ضعش منك حاجة بتالك متابعة الحلقات كلها
02:07هاتك شايف إنه خمستاشر حلقة أفضل بكتير من تلاتين
02:10أفضل طبعاً في الكتابة اللي الكتابة بالذات درامياً مش هيضطر يمط أو يعيد أحداث أو يعيد حوار التقال تاني
02:18يعني هو طبعاً في فيديو مطلوب إن المعلومات تتعاد أكتر من المرة
02:23لأن الفيديو مش أنت مش قاعدة في سينما ألفين عليك
02:26أنت في البيت بيجيلك تليفون ما تتحركي
02:28ممكن معلومة التقال ما توصل لكيش كمتفرج ما تفهميش الحكاية
02:33فممكن تتعاد في حلقة تانية يعني نبذ عنها كده
02:37تقول لنا المعلومة دي كانت فيتاك يعني
02:39مسموح بده لكن مش مسموح عيد عشر دقايق حاجات نعرفها
02:44وحاجات فأنا بقولك مساعد بشوف حلقات وغيب عنها ترقات ياماً
02:49أبقى أفهمها برضو ما فاتنيش حاجة يعني
02:51ترجمة نانسي قنقر
Comments

Recommended