00:00SÃ¥ er det en melding fra Sverige, den svenske kommentatoren Simon Bank mener
00:05at
00:06ja, Håland skårer mange mål, men han kommer aldri til å bli stør
00:09re enn Slatan Ibrahimović
00:12også i en sånn samfunnsmessig betydning. Har du noen reaks
00:15jon på det?
00:22Med det mener han antageligvis at Slatan har vært en fantastisk forb
00:30ilde for mange innvandrerbarn i Sverige
00:33og i forhold til at det Sverige har gjennomgått, de har jo tatt
00:38inn ekstremt mange innvandrer over veldig mange år
00:42og da har jo han helt sikkert vært et forbilde som kommer da fra et litt
00:46belastet område sør i Sverige
00:50men Erling kan jo ikke noe for at han har vokst opp på Bryne
00:54og han setter jo stor pris på der han har vokst opp og sånn
00:59så det er jo en, altså for en nordmann så vil jo antageligvis Er
01:06ling da karrieren var over
01:10betydde mye mer enn det Slatan har og motsatt
01:14men jeg skjønner jo hva Bank snakker om hvis du drar hele
01:17samfunns
01:20altså oppveksten der
01:22men dette er jo eier som ser
01:25og det skulle jo bare mangle at en svensk skribent ikke skulle ta den siden
01:30hvis det er en viktig debatt
01:31og for det skal man være på en stor mal torsdag
01:31også ordet
01:31og det skal man gjøre da den siden hvis du drarWh
Comments