Skip to playerSkip to main content

المزيد من التفاصيل والفيديوهات اشترك في قناتنا علي اليوتيوب وتابعونا على الصفحات الرسميه مواقع التواصل الاجتماعي ↓↓↓↓
الصفحة الرسمية لمصراوي - أول وأكبر بوابة مصرية


تابعوا مصراوي على:
Official website : https://www.masrawy.com
Official Facebook Page : https://www.facebook.com/Masrawy
Official Twitter: https://twitter.com/masrawy

#مصراوي



#shorts
#trending
#saudiarabia
#Kuwait

Copyright © All Rights Reserved -Masrawy

Category

🗞
News
Transcript
00:03مشاهدين موقع مصراوي اهلا وسهلا بكم معكم علي جنيدي مراسل الموقع معان نهاردة كابتن ديابا جت مدير الكرة بنادي الكوم
00:15الاحمر
00:15اهلا بيك عاوزين بقى نعرف تفاصيل ازمة حمزة عبد الكريم مع نادي الاهلي
00:20اولا انا بيك علي ومنور مكانك ومنور منطقتنا رود الفرق وشبرة مصر وشرفينا وجود الموقع الكبير ومنورنا تقوى عن كل
00:33ديابا
00:34بالنسبة الموضوع حمزة عبد الكريم انت عزمة ده من قاية التجاه
00:38بداية الازمة الاول جديد يعني ايه اللي فكركم بالازمة دلوقتي
00:43بداية الازمة مفيش ازمة اولا
00:45ولا موضوع وليد الصدفة ولا احنا لين نصحينا ولا نعمل موضوع مثلا ترينت ولا شو ولا بربوكانت ولا الكلام كله
00:54اللي الناس بتتاعت وتتكلم فيك شو
00:58الموضوع اللي احنا من اول ما تم انتقال او مفاوضات اصلا بشرانة مع الاحلي
01:03واحنا كنا على علم حمزة عبد الكريم متواجد
01:07وبالفعل بندهار اينا بقى احنا عليه على الاستمارة
01:11الاستمارة اللي انا بنزله على صفحتي
01:13الاستمارة اللي بتثبت انه اللاعب كان متواجد بالفعل معنا
01:17تمام؟
01:18طبعا هنا كل المدة دي التعارف كان فيه تغيير ممالس ادارات والكلام ده
01:23وكل الاوراق دي كلها بديها بس طبعا احنا هحطيه الاوراق بتاعتنا كلها فائعة
01:27من اول لاعب في تاريخ النادي دخل لحتى النهاردة كده وانا عمهات
01:32كل واحد مر على النادي ليه الورقة بتاعتنا طبعا احنا حمزة عبد الكريم
01:38من ضمن النادي الكمال الاحمر عندنا من الفين وسبعتاشر لحد عشرين وعشرين
01:43طبعا هو مميشي من الكمال الاحمر مباشر على اكاديمية النادي الاقل
01:48تمام؟
01:49يعني انتقر رسميا من عندنا مباشر للنادي الاقل ومفيش اي نادي في الوسط
02:05تمام؟
02:06كيف حد في الدنيا دي كلها ركت عيساد ده قولوا انتو بكارهم انتو بتاعمل
02:09الكلام اللي هو الايه بتاعة الناس البيئة ده
02:11طبعا احنا جبت الاستمارة
02:14الحكم اللي انا هو مدير الكورة بتاعة النادي
02:16همت اعلنتها
02:18تمام؟
02:19على فس بوك على صفحيتي الشخصية
02:21طبعا حطيت موت الماركة على رقم البطاقة بس بتاع حمزة
02:24على رقم البطاقة ساعتها بتاع والدو ان هو خنطف لساعتها
02:30وبالفعل
02:32الاستمارة دي كان تم انضمام حمزة يوم
02:36يوم في 2017 بالظبط
02:38هو حمزة مواريد 1-1-2008
02:40معي كل التفاصيل يعني هنا
02:42تمام وعنت على صفحتي يعني
02:44هو معانا من 2017
02:46لحد 2020
02:48اتقل النادي الاهلي
02:49اكتبوت النادي الاهلي
02:50بشكل عادي ودي
02:51طبعا كان فيه ازمة هنا
02:52من النادي
02:53اي نادي بيبقى
02:54اي لعب بيمشي
02:55بيعايز منه
02:56حتى حق الرعاة بتاعته
02:59تمام
02:59او ما يحنا
03:00اذي احنا وقفنا
03:01على رجلة
03:02تعملنا الكلام ده كله
03:03فالنادي بيبقى لي دائما IN variable
03:06على اى لعب في الدنيا
03:08اللاعب اللى الي انكى
03:09الخير اى نادي عليه
03:10هتلاقى بقسر بق pequallar
03:12دي فالنادي
03:14اه
03:15عندنا
03:16افتكى بابابو الحامزة plant
03:19قبل ما يكوا حامزةio plant
03:20متحدد لي مفتوح حين لعب في مصر
03:23تماملا احنا ولا نادي استثماري
03:26تماما ودينا واحدة مهمة
03:27ماشية المدين
03:29ولا في اي حاجة好好
03:31لقيت كويس تعالى همدي يا حبيبي
03:33لكن مش زي الالدير اللي تقولك عادي عشرين الف و عد عشرة كأنها بداخل جمعية
03:39عشان تنزل تلعب تروح تلعب فرق بالهوية يعني
03:44فاحنا قوضنا مش نحنا ولا ناجس إسمان ولا بناخد جنيه من حد
03:49ولا اي حال صعدنا ترقي موليكين
03:51بالناخذ دايما يتكون اللي أحمر لنا إسمان الحمد لله
03:56وصعدنا ترقي في وجودي بردو
03:59معانا بابي صدارة محترم معانا لعيبة نتجلة جدا
04:02فعشان مخرجش بردو من موضوع
04:04كمان ما خلقنا في موضوع حمزة
04:05حمزة نضمن من 2017
04:08بسوء منطقة المباشر نادي الأهلي كان فيه أزمة ساعدتها
04:10من نادي زوجت لك مفوض لحق
04:12طبعا هنا ايه
04:15يعني بالبلد كده نمع موضوع
04:17موضوع عادة لما لنا موضوع طبعا
04:19ماشاء الله يعني موضوع من حمزة رحب رشلول و كده
04:22عالنا هنا بقى و بقى شغلنا الشابل ايه
04:25يضور على الورق
04:26حد ما جبنا الورق دي الحمزة و اعمل ناع
04:28و ما فيش حد يعني
04:31يغرق انه يجيب ورقة
04:33تمام
04:34وقولك دي ورقة رسمية وحط بصنة
04:36لا لا وفيه حد يقدر يزوط في ورقة رسمية
04:39لك طبعا
04:40فاي حد يقول دي ورقة مضروبة
04:42هو اللي دماغه مضروبة
04:45تمام؟
04:46طبعا احنا قدمنا شكوة للتعاد القرى
04:48في انتجرب
04:50اه اتحاد القرى علينا
04:52اتحاد القرى عنده رئيس
04:53اتحاد قرى محترم
04:54ابتنهار يا وردة
04:57الصراحة بشوفه كلمته واحدة
04:59مش بيميز لحد ولا بيتحمل على حد
05:02ولا بيتجافل على حد
05:03ضد الاخر
05:05فهمش والله حق انه يجي
05:07اه لو الموضوع اسخد هن تساعد الموضوع للفيفا
05:10هن تساعد الموضوع للرئيس الجمهورية
05:11هن تساعد الموضوع جدا
05:14لين حق هناخده
05:15بكامل طرق قانونية
05:18ولا هدفنا نأذي حمزة
05:19ولا هدفنا ننخم على الاهلي ولا نأذي الاهلي
05:22الموضوع بشكل ودي
05:24انت دلوقتي اي حد
05:25مثلا اعمل مشكلة مع راحة
05:27هنروا يعملون مازل محضر اسبك حالة
05:29وكده يحل معاه
05:30احنا ده اللي عملنا قدمنا شكوة رسمية
05:32وصوروا بعد كده انحل
05:34الموضوع يتحل ودي وغيخلص بشكل ودي جدا
05:37طب ايه اللي خلاكم تستنوا لحد دلوقتي
05:39يعني ايه اللي فكركم بالموضوع دلوقتي
05:41ما انت كده صحيحتي مني
05:42ما انت قلت في الايراند ان مثلا
05:45فيه تغيير في مجلس الادارة
05:46لا لا فكرت لك
05:48قد الورق دي مفتوضة
05:49طب بلئتوها ازاي طيب
05:51مهنا بقى وانت لك كل الاوراق
05:53كتب متوقدة
05:54تمام في خزنة
05:56تمام بس كل الاوراق طبعا
05:58عندما بحصل فترات تنحولية
05:59وكلام ده فيه اوراق بديها
06:01فالوراق ده عنا اندور عليه في كمية
06:03اوراق كتير جدا
06:04انا خلمت في تاريخ
06:05ده من قبل ما انا تولد
06:07من قبل انت تتولد النادي ده
06:09فاهم؟
06:10يعني النادي ده من قبل ما احنا تكون متولد
06:11من قبل النازل هي تاريخ من التمانينات النازل ده
06:17تمام؟ فطبعا عمل ده رفعه كتير جد
06:19اللي حتى والحمد الله ربنا قرمنا ولئنا الوراء اللي
06:23وقدمناها والله اتعاد الكرة على الملاشحة
06:26ساعد الموضوع للفيف
06:27اتعاد الالفيفة قاليك وناشحة
06:28شكرا شكرا الله صعير
06:29ليه حق؟ هناخد حقنا
06:31طب المشتحقة الالمالية دي قد ايه؟
06:34بص هو دي المشترك قانوني اللي اعرفها قوي يعني بزبط
06:37بس يعني ممكن يعني 5 مليون 7 مليون
06:41بس احنا الموضوع مش كده
06:43دي عام لو 100 الف جنيه
06:45لو 50 جنيه
06:46ايا يكون بقى
06:48لو النادي كوم اللحظة ليه حق جنيه
06:52احنا قدمنا ورق ما يزبط
06:53لو النادي ليه جنيه
06:55فهو من حق البلد واهل البلد ولعبت البلد
06:58لعبت البلد اللي قنا بنروح نبعم مطشات في اخر الدنيا
07:02وبياخدهم طفقة المطشة 50 جنيه واجبط
07:04تمام؟
07:06يعني لو كانوا راحين من داخلها
07:08فهو من شفر القرم ده
07:09فهو نصري فاحنا لعبتنا رجالة
07:13لدينا محترم ما بيجيش حقش من حد ولا بديناكم من حد ولا بنينا
07:17احنا مطمدين على لعبتنا رجالتنا
07:20اهل البلد بيدعمونا في اي حالة دايما
07:22فلازم لما يبقى حتى في شكل احنا لدينا حق
07:26ليه ما نجنوش على حقنا
07:27ما هو حق النادي هو حق البلد واهل البلد
07:31طب ماشي انا دي كان متوقع ان الحمزة يوصل للدرجة دي من الاحترافية؟
07:37محدش كان اتوقع
07:38اهل البلد ان اتوقع ان اللعيب يتطور بالشكل السريع ده بس بسم الله
07:44ما شاء الله يعني ربنا يكرمو ويحفظو
07:47ويبقى عندين لعيبة كتير جدا حمزة بالكريم
07:52ويعني اتمنى برضو من خلالك ان خطاعات الناشئين في مصر
07:56اه اتفقع من الجزء الاستثماري
08:00تمام؟
08:00وزي ما قلت يا مش جماعيا
08:02اللعيب يجي يا ابوه وهم وطلع عينيهم
08:04عشان يجي واحد مالوش تنتين لازمة جايبتها
08:08من التوحيد والنور ويقعد عملي رجل عليك
08:10تمام احترامي
08:11وياخد من اللعيب عشر وخمساشر الف
08:13وعشرين الف وخمسين الف
08:16عشان اعيدك في التحاد الكورة
08:17وكاديل التحاد الكورة اصلا طبعا نكيده 300-400 جنيه
08:21فالتا بتقول لعيبة عشان اعديك طعمه اعيدك
08:23طب الطعم كله عامل كامل
08:25مثلا 200 جنيه
08:26القيود عامل كامل 300 جنيه
08:28يعني اللاعب يوقف على النادي في كتاع الناشئين
08:30قلب ألف جنيه ده انا كده انا عامل معهم واجد
08:33تمام؟
08:34بتاخدوا من اللعيبة عشرين وخمسين الف
08:36قطاعات ناشئين
08:38فيها فجر بجد قروي
08:42وفيها سرقة ونهب بحرام
08:44هرام
08:45هرام
08:46هرام واحد يبقى عايز احاق
08:48ومنية ابنه
08:49يعالد
08:49ويروح يبيع مثلا عربية
08:51ولا يبيع تقطق
08:52ولا يبيع محلة
08:53ولا يبيع اللو حد تقارد
08:54عشان يؤديل
08:55قد الله يفكر شيء عن الكورة
08:57كريليهم ده اوارة
08:58بياخد منه هلافات معلفة
09:00عشان يقول له كريت اتحاد الكورة
09:01كريت اتحاد الكورة
09:02كريت اتحاد الكورة
09:02انا مش يعدمي التأمين يعني
09:04كريت اتحاد الكورة
09:09اتمنى من الدولة ومن هان يا بوريدة
09:11ومن وزير الرياضة
09:13ومن فقامة الرئيس
09:15انهو يترجع بعناية تمة للموضوع ده
09:18وابحث به يبقاه
09:20مين يستحق
09:21يبقى في الكورة المصرية ويطور منها
09:24ومين ما يستحقش
09:26هو يبقى اصلا يخش معها
09:27طب هو في مستجدية تحصل بعد مقدامة الورا ده
09:30احنا من ترجل الرد
09:32فيه تواصل
09:32هل في رد حصل منهم او لا
09:34اتحاد الكورة؟
09:35لأ لسه
09:36لسه يترضى علينا
09:38تماما
09:38بالنسبة للنادي الاهلي
09:40حد يتعاصل ممنوع دكري يا سامي حد صح
09:42بس في حد يتعاصل من الاهلي
09:44اه بالفعل
09:45بس مشان فقط نشكر الاهلي
09:47تب حد من المسؤولين او من اللعيبة؟
09:49لا اللعيبة وعادة الاهلي ملونش علاقة
09:51انا عارف ملونش علاقة
09:52اه بقى
09:53واللعيبة كلهم اخواتي في النادي الاهلي
09:55كلهم اخواتي جد محبه يجي
09:56بس طبعا محدش بيه علاقة من القيبة
09:59اكنا تقصوا بمعا المسؤولين
10:01وممنوع دكري يا سامي احنا بنحترم رد زقائي للنادي الاهلي
10:04يعني
10:06وفاهمين طبعا رد زقائي كلها
10:08وبنحب نحترم رد زقائي كلها
10:10وبنحب نحترم رد زقائي كلها
10:12وبنحب نحترم رد زقائي كلها
10:26اخواتي الناشئين عشان يبقى عندنا المية وقت الحمزة عبر الكريم
10:30مش كل مية سنة يطلع لنا ايه
10:32مش كل مية سنة يطلع لنا واحد
10:34وبعد مية سنة يطلع لنا الحمزة
10:37بعد مية سنة يطلع لنا الحمزة
10:38لا لو يتم الاتمام
10:39نعلي جمانا قلت لك
10:41بموضوع الاستثماري والفجر اللي بيحصل في طعات الناشئين والسرقة
10:45تمام؟
10:46الموضوع يختلف تماما
10:47لما المدربين اللي يقولوا اللعيبة افتعالوا
10:52ويمطلون وياخدوا فلوس وكده
10:53وهم مودي
10:55واللعيبة اتروح ماتش
10:56اكسن بغير بتاعتي ما شو بتعسر
10:58واللعيبة اتروح ماتش واخروط فاكرين نفسهم مقيادية
11:01وفي الاخر اللي اقول ان اخد القطاع
11:03مش ديابلهم الكلمات ومش تبعلهم الكلمات
11:06فموضوع على بط اللي اهتملوا منه
11:08ويبطى النورني علي
11:10ويبطى النورني علي
11:10ويبطى ايه سوال طبعا
11:12دي كانت اخر المسجدات معنا في قزمة حمزة عبد الكريم مع النادن الاهلي
Comments

Recommended