Skip to playerSkip to main content
  • 1 week ago
Transcript
00:00الحلقة بتبدأ مع ألس وبتحلم بموزيع كده بيقول للناس ان اي شخص علشان يبقى غني لازم يسأل نفسه مستعد يعمل ايه علشان الفلوس
00:11وبعدها بيوقف ست من الموجودين وبيسألها هي بتكسب كم في السنة
00:16فالست في الاول بترفض ترد فبيطلع لها امتين دولار وبيقول لها طب وكده وعلى طول بتقوله بقبط كذا
00:24وبتاخد الفلوس وهي مبسوطة بعدها بيسألها لو كانت ملابسها الدخلية نظيفة
00:30فالست تتحرك جدا لكن لما بيقول لها انه هيديها مد دولار كمان بتجاوب انها اكيد ندفة طبعا وبتاخد المد دولار
00:39وبعدها بيسدمها وبيقول لها طب دلوقتي انا عاوزك تثبيت لنا حالا ان ملابسك ندفة فعلا
00:46والمرة دي هديك دعف دخلك اللي بتخديه في السنة
00:49فالست بترفض طبعا وهنا كل الموجودين بيرفعوا قديهم وبيقولوا ان هم مستعدين يعملوا كده
00:57لكن المزيع بيتجاهلهم وبيعرض عليها نفس العرض تاني والمرض بيضعف المبلغ مرتين
01:04فالست بتقوله ويسيبها في حالها لكنه بيبقى مصمم وبيعرض عليها يضعف المبلغ لملايين الدولارات
01:12فالست برضو بترفض وبتنهي الكلام فالمزيع بيقوم سائل جزها لو موافق على نفس العرض
01:18والراجل بيقوله طبعا موافق لكن المزيع بيصحح له وبيقوله انا قصد موافق تعمل فيها هيا كده مقابل المبلغ ده
01:26وهنا الست بتعايت وبتحول تمشي لكن جزها بيبنعها وبيحاول يقلعها هدومها بالعافية
01:33ومش كده وبس ده كمان بيقول للموجودين انه هيدي 100 دولار للي هيساعده
01:38فكلهم بيتجمعوا عستده وبيوقعوا على الارض وبتفضل تصرخ
01:42وهنا قلس بتصحى من النوم والصبح بنشوف بناتها وهما بيتخانقوا مع بعض
01:48علشان الصغيرة اخدت هدوم مختاق كبيرة
01:51فجزء قلس بيحل المشكلة وقلس بتقوله ان ينفع فعلا يكون في هيئة المحلفين
01:56وبنعرف من كلامهم ان المدعي العام اللي هو مدير قلس
02:00طلب من جزءها ينضم الهيئة محلفين في قضية كده
02:04بس جزءها بيكون مش حابب يشارك
02:06بعدها بنشوف المدير وهو رايح للمحكمة
02:09وفيه محمية بتبقى معاه
02:11وبتقوله انها عايزة توصل معا الحل لموكلها
02:14وبتعرض عليه ان هم يخلوه يدفع غرامة كبيرة
02:17فمدير قلس بيقول لها ان موكلها قتل مراته
02:20فغرامة ايه اللي بتتكلم عنها دي
02:23فبتقوله انه ما قتلهاش وانهم كانوا على مركب سكرانين
02:26وهو داخل ينام وصاب مراته لوحدها فقامت داخل وقعت في البحر
02:32فالمدير بيقول لها انا مش ميصدق قصة موكلها دي اصلا
02:35وانها حتى لو حقيقة فده اسمه قتل غرامة
02:39لانه عرضها للخطر لما سابها لوحدها
02:42وهي مش وعيها في عرض البحر
02:44فالمحامية بتقوله انه هم لحد دلوقتي ملقوش جزتها
02:48وطالما ما فيش جزة يبقى القضية هتتقفل
02:52فبيسيبها وبيمشي
02:54بعدها بنشوف القاضي قصد هيئة المحلفين
02:56وبيجي الدور على جوز قلس علشان يعرف لو كان ينفع ينضم لهم ولا لا
03:01واول حاجة القاضي بيقولها له ان ممنوع يشارك اصرار القضية
03:05اللي يحكم فيها مع اي حد خاصة مراته
03:08لانها شغالة في مكتب الادعاء
03:10وبعدها القاضي بيسأل للمدير لو كانت قلس شغالة معاهم في القضية دي
03:15او مثلا قبلت المتهم او اي حد من الشهود
03:18فالمدير بيقوله ان هم ملهمش علاقة
03:21وبيبقى القاضي بيقول كده علشان ما تقصرش على حكم جزها بعد كده
03:25بعدها القاضي بيسأل للمحامية اللي شفناها قبل شوية
03:28لو كانت عايزة تسأله عن حاجة
03:31فبتروح تسأل جزها لس شوية اسئلة
03:33زي لو كان بيكسب كويس في شغله
03:35ولو كان اشتغل مع عمل اغنية
03:37وايه احساسه وهم حققوا الصروة دي بسبب شغله
03:41ولما بتخلص بتروح هيه والمدير للقاضي
03:44وبيعرفوه ان هم موفقين على جزء ألس
03:46فالقاضي بيناد عليه
03:48وبيقوله ان هم قبلوا في هيئة المحلفين
03:50بعدها بيرجع البيت مع اوراق القضية
03:53علشان يدرسها
03:55وهنا ألس بتشوف في الاخبار
03:57صورة الراجل اللي مراته وقعت في البحر
03:59وبتكتشف انه نفس المزيع اللي شافته في حلمان بارح
04:03فجزها بيطلع يجري وبيقول لها انه ما ينفعش يسمع اي حاجة
04:06بتتكلم عن القضية علشان ما يتقصرش
04:09فامراته بتقوله انها شافت المتهم في حلمها
04:11لكن جزها بيقطعها علشان ما تكملش كلام
04:14وبالليل ألس بتحلم بغزال بيجري في الغيبة
04:17بس فجأة في شخص بيصطاده
04:20وبيطلع الشخص ده هو برضو الزوج اللي قتل مراته
04:23وبنشوفه وهو بيفتح بطن الغزال
04:26وبيخرج منها ايد ست مقطوع وفيها خاتم
04:29وكالعادة ألس بتصحى مفزوعة
04:31والصبح بنشوفها في المكتب ومعها ورق قضية الرجل اللي قتل مراته
04:36فمديرها بيجي يقول لها ما انفعش تطلع عليه
04:39لأن جزها فائد المحلفين
04:41فبتفهموا انها شافت حلمه
04:43وهنا المدير بيسألها شافت ايه
04:45لكن قبل ما ترد بيرجع في كلامه
04:48وبيقول لها انه خلاص مش عايز يعرف حاجة
04:50وده لأن القاضي لو عارف اللي بتعمله ده
04:53هيروحوا كلهم في دهية
04:54والقاتل ممكن يطلع براءة
04:56فقالس بتستغرب لما بيقول قاتل
04:59وبتقوله بس المكتوب هنا ان الحادث ده كان اهمال مش اكتر
05:03فمديرها بيعرفها ان مرات المتهم عندها وديعة باسمها بملايينة دولارات
05:08وهو شاكك ان جزها قتلها قاصد علشان يورسها
05:12وبيبقى المدير كل امل ويخليه السجن 4 سنين بس حتى بتهمة الاهمال
05:17بدل ما يطلع براءة ويضيع حق الست المسكينة
05:21فبتخرج ألس وهي مكتنعة بكلامه
05:24وبنشوف المتهم في المحكمة وهو بيحكى اللي حصل يومها
05:27وبيقول لمدير ألس انه قبل ما يسيبها ويدخل ينام
05:31شده مع بعض في الكلام شوية
05:33وقالت له ان نتجوزها عشان فلوسها
05:35فسابها ونزل ينام علشان زهل من اللي قالته مش اكتر
05:38بعدها بنشوف جوز ألس وهو خارج مع واحد من هيئة المحلفين
05:42وبتبقى ألس والولاد وقفين بره مستنيينه
05:46وهم ماشيين
05:47فجأة ألس بتشوف نفس الغزيلة اللي جات لها في الحلم وهي ماشي جنب ست كده
05:53فألس بتقرب من الست دي علشان تتكلم معاها
05:56لكنها بتلاقيها بتبص للمتهم
05:58وهنا ألس بتشوفهم في دماغها وهما في وضع مش كويس
06:03وبتعرف بموهبتها ان الاتنين في بينهم علاقة فبتسيبها وتمشي
06:07وبعدها بنشوف ألس مع جوزها في العربية
06:10وبيفضل يشتم على مديرها والتعليمات الصرمة اللي مدهالها علشان ما تتكلمش في القضية دي
06:16وبيبقى باين ان جوزها بقى عنده فدول يعرف هي شافت ايه
06:21بعدها ألس بتكرر تستعين بليو
06:23وبتقوله انها مش هتقدر تتدخل في القضية دي لكن هو عادي
06:27وبتحكي له عن المشهد اللي شافته بين الست والمتهم
06:31فبيقول لها انه هيستنها بعد ما تخرج من الجلسة
06:34فمدير هو بيسأل والد الست اللي اتقتلت عن الوضيع الكبيرة اللي بقسمها
06:38وإذا كان شكك ان جوزها قتلها عشان هو الوريس الوحيد ليها
06:42فالراجل بيقوله ان المتهم ده زي ابنه
06:45وانه زمان جله وهو بلبس شبه الشحتين
06:48وطلب يشغله عنده
06:50فصعب عليه وشغله
06:51وساعتها الأب يشتغل اي حاجة وكل حاجة
06:54ومش بينام تقريبا
06:56لغاية ما بقى درعه اليمين واكتر حد يسج فيه
06:59وفي يوم لاحظ انه مفيش اي ست في حياته
07:02وكانت بنته هي كمان رفضة حد يدخل حياتها
07:05فعرفهم على بعض
07:06وساعتها المتهم طلب يتجوزها
07:08لكن بنته كانت حزينة لانها قعدت فترة طويلة ما خلفوش
07:12وبعد الجلسة
07:14قلس شورت لليو على الست اللي شافتها
07:16فرح يتكلم معيها
07:18وسألها عن علاقتها بالمتهم
07:20وليه بتحضر دايما كل جلساته
07:22فعرفته انها كانت صاحبته من وهم صغيرين
07:25وانها عملت علاقة معه مرة واحدة قبل ما يتجوز
07:28وبتقول له كمان هي اللي عرفته على مراته
07:31فليه بيقاطحها بيقول لها
07:33بس ابوها قال انه هو اللي عرفهم على بعض
07:35فشرحت له اللي حصل بالضبط
07:37وقالت له انها كانت خارجة مع المتهم في يوم
07:40وكانت عارفة انه في الفترة دي يعرف بنات كتير
07:43وبالصدفة شافت ضحية في نفس المكان وسألها عنها
07:46فقالت له انه علشان يوصل لها
07:49لازم يدخل لها عن طريق ابوها
07:51فروح اشتغل عنده وحصل كل اللي حكى لقاب قبل شوية
07:55وقبل ما بيخلصوا كلام بتقول ليه انها بتحترق جلسات
07:59لانها حاسة بالزنب
08:00لان هي اللي عرفته على الضحية
08:02فقالت بتروح على طول تحت كل الكلام ده لمديرها
08:05لكنه مش بيهتم
08:07وبيقول له خلاص كل ده ملوش لازمة
08:09احنا كده كده مش لقينك جثة
08:11وخراس قريبها يطلع حكم هيئة المحلفين
08:14فبترجع قلس تلبيته وبتلاقيه بيتكلم في التليفون
08:17وبيقول لحد على معاد اجتماع الهيئة
08:20فقالس بتبقى متضايقة لان خلاص الاجتماع ده هيكون بكرة
08:23وما بقاش في وقت يثبته اي حاجة
08:25بعدها قلس بتحلم بالضحية المرودي
08:28وهي بتجري في نفس الغابة
08:29وبيحصل معاها نفس المشهد اللي حصل مع الغزالة
08:32فقالس بتقوم تصرخ وبتفضل تعيط
08:35والصبح بتسحط لقى جزها قاعد ما ارفص على السرير
08:38وبيقول لها انه لازم يعرف الحلم اللي شفته
08:41لكنها بترفض برضو
08:43علشان الوعد اللي وعدته للمدير
08:45وفي اجتماع حيات المحلفين القاضي المسؤول عنهم بيجمع الاسوات
08:50وبيقول لهم ان اللي موافق على ان المتهم بريق يرفع ايده
08:53فكلهم بيرفع عقديهم معادة جزء ألس
08:56اللي بيقوله انه هما محتاجين يبصوا بصة اخيرة على ورق التحقيقات
09:00وفي نفس الوقت ده بنشوف ألس وهي رايحة المكتب
09:03وبتشوف نفس الغزالة عند المدير
09:05وهي بتشولها على صندوق
09:07فبتروح ألس جاري تسأل عن الصندوق ده
09:10فبيقول لها ان ورق القضية
09:12ولو عايزة تطلع عليه عادي
09:14كده كده الحكم هيطلع بعد دقيق خلاص
09:17فبتاخد الصندوق وبتقرى الورق اللي فيه
09:19وفجأة بتلاقي نقطة دم بتنزل من السقفة على مكان في خريطة كده
09:24فبتعرف ان هو ده المكان اللي حصلت في الجريمة
09:27وان الغزالة دي هي روح الستة اللي تقتلت
09:30وبتروح تقول يا مديرها ان ستة تقتلت جوه غابة اسمها كذا
09:34قبل ما جوزها ياخد المركب ويروح البحر أصلا
09:37لكن مديرها بيقول لها خلاص فات الأوان
09:40وحكم الهيئة طلع
09:42وفي آخر الجلسة بيقول قادي هيئة المحلفين
09:45ان الأصوات كلها أجمعت
09:47على انه بريء
09:48فقادي المحكمة بيحكم للمتهم بالبراءة
09:51وفي الوقت ده بنشوف آلس وجوزها بيقول لها انه عجبته حكاية حقيقة المحلفين دي
09:56مع انه ما كانش مرتح لها من الأول
09:58وهنا التليفون فجأة بيرين
10:00وبيطلع مديرها اللي بيقول لها انه دور واكتشف حاجة مهمة
10:05وهي ان الغابة اللي قالت له عليها دي
10:07قيلت الضحية عندها فيها منزل ست مقفول من خمسين سنة
10:11وهو هياخد إذن ويروح يفتش
10:13ولو لقوا حاجة لقضية هتتفتح من تاني
10:16بعدها آلس بتحلم بالمتهم المراضي وهو بيجري في الغابة
10:20وفجأة حد بيدربه بالنار
10:22والتاني يوم مديرها وليه والشرطة بيروحوا يدوروا في المكان
10:26وساعتها أبو الضحية بيجيب
10:28وبيقول لهم يبطلوا يتهموا نسيبوا
10:30لانه واسك انه بريء
10:32لكن فجأة واحد من الشرطة بيقول لهم انه هما لقوا حاجة
10:35فبيروحوا كلهم يشوفوا هي ايه
10:37وبيكتشفوا كيس اسفت جواه وبيطلعوا منه كاف معطوة
10:42فالرجل لما بيشوف بيقول ان ده نفس ختم جواز بنته
10:45وبيفهم ان جوز بنته المحترم قتلها وقطعها كمان
10:49وبالليل آلس بيجي لها اتصال
10:51فجوزها بيروح يشوف مين
10:53فبتقوله انه مديرها وكلمها علشان يعرفها انه أبو الضحية قرر ينتقم بنفسه
10:58فاخد جوز بنته للغابة وخلى نتي تردوه وضربوا عليه 22 طلقة
11:04وبعدها سلم نفسه
11:05واللس بتفهم كده ان حلمها الاخير اتحققها هو كمان
11:09والحد هنا بتخلص حلقاتنا
11:12لو عجبكم الفيديو ما تنسوش الاشتراك بالقناة
11:14وتفعيل الجرس علشان يوصل لكم كل جديد بينزل عندنا
11:18السلام
Be the first to comment
Add your comment

Recommended