Skip to playerSkip to main content
  • 4 months ago
Transcript
00:00بيبدأ الفيلم في بلدة صغيرة وهدية خالص
00:02وبنعرف ان قبل 35 سنة حصلت جريمة مرعبة لثلاث بنات
00:07ولقوهم مقتلين وارع بعض بالترتيب
00:09والمجرم اللي خلص عليهم طلع قاتل متسلسل
00:12وكل مرة لازم يطعن الضحية 16 مرة
00:15وكل واحدة من الثلاثة كانوا لسه عندهم 16 سنة
00:18بس بعد كده الشخص اللي مش معروف ده
00:21فص مالحه داب وما حدش عارف هو راح لفين
00:24وكل المعروف عنه هو القناع العبيد بتاعه ده
00:27واللي ناس كتير عبط بقوا بيلبسوه زيه في الهالوين
00:30وده هو كريس المهووس بقصة القاتل المقنع ده
00:33وعمل مدوانة بينشر فيها بقى كل حاجة تخصه
00:36وكمان بياخد المجموعة دي في جولة عند بيت
00:39اول ضحية للمجرم واللي تحول بعدها المطعم
00:42اما دي هي جيمي اللي بتيجو امها بام
00:44تتعارك معاها على صوت الاغاني العالية
00:46وواضح ان علاقتهم ببعض مش حلوة خالص
00:49علشان جيمي بتتصرف بطريقة مش كويسة
00:52وحتى ان الام بتطلب منها تفضل في البيت
00:54وما تطلعش ويحتفلوا سوا
00:56فبتتفاجئ من لبس ابوها
00:58وبتشوفوا عبيد لما يقول لها
00:59كنت زمان بعضلات ومش بتسدقوا
01:02وبيكون واضح حرص الام والاب
01:04على جيمي اللي عاوزة تروح لحفلة مع صاحبتها ايميليا
01:07وجيمي مش عاجبها خالص
01:08اللي بيحصل ده وحاسها بديئة
01:10فقالت لها بام الام خلاص روحي
01:12بس ابوك هيوصلك
01:13وهي طالعة من البيت مش بترد عليها حتى
01:16وخلاص بتروح لعند صاحبتها ايميليا
01:18اللي بتقول لها انها جابت معها مخدرات
01:20والدنيا بايزة خالص معاهم
01:22وفي نفس الوقت بام بتدي لاطفال حلويات
01:25وبتقفل
01:26بس بعدها بتحس بحد وراها
01:28وكمان الباب بيخبط
01:29وطلع حد لابس نفسي قناع القاتل
01:32للمتسالسل وفضل واقف ساكت
01:34بس بيطلع ان هو المجرم الحقيقي
01:36وبدأ يهجم عليها
01:37فقفلت الباب وجرت شغالة الانزارة
01:39علشان الشرطة تيجي
01:40لحد ما كسر الباب وقدروا ان هو يدخل لعندها
01:43وبتطلع بام متعلمة قتال
01:45وبتفضل تدفع عن نفسها
01:47وتديله علشان تطلع السلاح السري
01:49ويكمله قتال مع بعض
01:51وبنعرف ان بقالها 35 سنة
01:53بتجاهز نفسها وبتتدرب للحظة دي
01:55بس بيضربها القاتل
01:56وبيهجم عليها تاني بالسكينة
01:58فبتقوم تربها بالخشبة
02:00وجابت بخخ الفلفل وملت عينه
02:02وجرت بعدها على المطبخ
02:04وقالت له شرطة جاية حالا لهنا
02:06فسابها وطلع بسرعة من الشقة
02:07بس شفت ده
02:09طلع مقلب
02:09وجالها من الباب الخلفي
02:11وهجم عليها ونزل فيها ضرب
02:13بس بتقدر ان هي تطعنه
02:14ولكن بيقوم هو طاعن فيها
02:16وبينهي حياتها
02:17بعدها بتوصل الشرطة
02:19بس كان خلاص المجرم نفذ المهمة بتاعته هرب
02:21والدنيا ملمومة
02:23وده جاي يفتح لايف
02:24قدام البيت
02:25وبيقول صاحبتي باهم اتقتلت
02:27والمجرم راجع ظهر بعد غياب سنين
02:29وهنا جايمي قعدة جوة بتعايت على امها
02:32اللي كانت من شوية عملت زع فيها
02:34وتكلمها كمان بطريقة واسلوب وحش خالص
02:37مع ان الام خايف عليها
02:38وفي المدرسة المدير بيديهم نصايح
02:41علشان المجرم ظهر من تاني
02:42وبيخلي استاذ الرياضة يقولهم نصايح
02:45للدفاع عن النفس لو ظهر السفاح
02:47فبيقولهم يجر بسرعة
02:48بعدها المأمورة بتسألها شوية اسئلة في التحقيق
02:51وشك كده ان ابوها يكون هو القاتل
02:54علشان بام كانت بتتكلم مع كريس في التليفون بتاع المدونة اخر فترة
02:58فزعايت لها جيمي وثابتهم ومشت
03:01وبعدها بتروح لحديقة الالعاب القديمة
03:03والمكان متسبق الوثنين وكل حاجة فيها قديمة
03:06ومدرستها عاملين فيه معرض علوم
03:08المهم انها بتروح لعند صاحبتها اللي حولت كشك تصوير
03:12لأهلة صفر عبر الزمن
03:14واستخدمت مذكرات امها لورين العبقرية
03:17اللي كاتبة فيها كل حاجة تخص الالة دي
03:19وجات ايميليا طبقتها بنفسها هنا
03:21ولكن مش رادية تشتغل وبتعرفها انها حاولت تشغلها علشان يسفروا للماضي
03:27ويلقوا القاتل المتسلسل قبل ما يعمل اول جريمة
03:30بس المشكلة ان هي لسه مش عارفة لقالة اللي امها كتباها دي
03:33مش رادية تشتغل ليه فين المشكلة
03:36وبتقول يمكن تكون المشكلة في الواي فاي
03:38علشان هي لازم تكون متوصلة بالنت
03:40وبنشوف بقى جيمي طول ما هي ماشية
03:43خايفة وحاسة ان في حد وراها
03:45وفعلا بنشوف على اول الشارع
03:47بيكون المجر مواقف هناك
03:49وبتفضل بالليل تشوف البودكاست بتاع كريس المهووس بقصة المجرم
03:53وفجأة حست بحاجة ورا الباب وكأنه هو مستخبي وراه
03:56فقامت وراحت ناحية الباب
03:58ودخل القب فجأة وخضها علشان العشاء
04:01بس بيقول لها بلاش تتفرجع الراجل ده
04:03فقالت له السؤال اللي في دماغها
04:05بتسأله اذا كانت امها على علاقة مع كريس المهووس
04:08علشان لقوا رسائل بينهم على التليفون
04:10فقال لها اكيد لا
04:11هي كانت بتحاول تلاقي مين اللي قتل صحبتها التلاتة زمان
04:15علشان الشرطة زهقت من التحقيق وقفل القضية
04:18اما كريس كان هو الوحيد اللي لسه بيحاق في الموضوع ومهووس به
04:22وبيأكد لها انه امها ما كانتش بتحبه ابدا
04:24وبيحكي لها كمان ازاي قابل امها وتجوزها
04:27بس برضو مش بتسمع كلام ابوها
04:29وبترجع تاني يوم تقابل كريس في المطعم
04:32وبتسأله اذا كان بينه وبين امها اي علاقة
04:34فقال لها اكيد لا
04:35وبنعرف ان ابوها كان بيكره كريس جدا في ايام المدرسة
04:39ودلوقت بيديها ورقة المفروض ان هي ابن القاتل
04:43كان سابها لامها في الخزانة بتاعتها
04:45والمفروض ان بعدها امها لقيتها وكانت خايفة
04:48بعد اخر جريمة قتل حصلت
04:49والورقة دي مكتوب فيها
04:51انتي اللي عليك الدور يوما ما
04:53اصده على بام
04:54وكريس بيقول لها ان امها معرفتش اي حد بالرسالة دي غيره هو
04:59وكانت خايفة علشان القاتل ممكن يظهر في اي وقت
05:02فسابته وقامت على طول وراحت للمكان القديم بتاع الالعاب
05:05وسمعت صوت وراها
05:07ومرة واحدة شافت التمثال ده ورعابها ومالته بالفلفل
05:10وجات ايميليا تكمل عليها الخضة
05:12بس وجيمي لسه بتقول لها عوزة مساعدة
05:15ظهر وراها صاحبنا المقنع وهجم عليها
05:17وبيقرر ان هو يطردها وهي بتهرب لوسط الالعاب
05:21فبيفضل يدور عليها وهي بتطلع مستخبية جوا كشك التصوير
05:25اللي هو قالت الصفر
05:26وبالغلط بسيت على الزرار واشتغلت القلة وطلعت صوت
05:30والمعلم جاء وراها على طول وهجم بالسكينة
05:32وفضل يحاول معاها لحد ما السكينة دي ان غارزت في قلب الجهاز
05:36وبتزوق جيمي لبرة على طول
05:38وهنا بقى بتحصل المفاجأة ان الجهاز فعلا بيشتغل
05:42فالدنيا بتبدأ تدور بيها
05:43وبتنتقل عن طريق عالم الكم بتاع مارفل وانت مان وكده يعني
05:48المهم بتشيل السطارة وبتلاقي نفسها في حقبة زمنية مختلفة خالص
05:53الناس لابسين حاجات ملوينة قوي وفيها روح وحياة
05:56وده كده الموضوع فعلا قبل زمن
05:58وهنا بتلاقي اتنين جايين يتصوروا في الكشك
06:01فبتقول لهم لا ده عطلان
06:02وقفلته علشان محدش يدخل جوه للجهاز
06:05وبيطلع لها بعدها صور مع القاتل المتسلسل من جوه الكشك
06:09لما كان بيجم عليها
06:10فبتاخد لفة كده في المكان
06:11وبتلاقي ان هو لسه شغال زمان في التمانينات
06:14وبتسأل واحدة عن الزمن ده
06:16فقالت لها 1987 وانصدمت
06:19فلما سألتها عن بام قالت لها اكيد هتكون في المدرسة
06:22وبتعرض عليها انها توصلها في طريقها
06:25وبتطلع جيمي من عربيتها
06:27اللي غالبت اجدعها اهوى بلدي
06:29بعدها بتدخل للمدرسة
06:30ولسه عاوزة بقى تعمل حوار على المنظفة دي
06:33علشان تقدر تخش جوه
06:34وبتمثل ان هي طالبة كندية ومتحولة لهنا
06:37لكن بتلاقي ان هي بتديها الجدول على طول بتاع الحصص
06:41من غير ما تسألها عن هويتها الشخصية ولا اي حاجة
06:44الموضوع كان سهل جدا في التمانينات كده
06:46المهم بتلاقي نفسها في حصة رياضية غصبة عنها
06:49وفجأة شافت التلت بنات اللي اعتلهم السفاح قبل 35 سنة تقريبا
06:54وبعدها بتشوف امها
06:55وطلعت من الشيلة المتنمرة بتاعت المدرسة
06:58فبتروح تكلمها وبتقف مصدومة وبتفتكر امها
07:01فقالت لها تغديل صورة
07:03وكمان بتحرجها لما بتجي تسلم عليها
07:05وتفاني بتتكلم مع بام عن حفلة الليلة عندها
07:08فبتفتكر جيمي على طول ان تيفاني هي اول واحدة هتموت
07:12وهتموت في الحفلة بتاعتها الليلة
07:13ودلوقتي لازم تتصرف وتكنسل الحفلة
07:16ولكن محدش بيديها اي اهتمام ووش
07:19خصوصا انها مش بتقدر تقولهم الحقيقة
07:21وبتمثل عليهم انها كمان كندية
07:24فبتقرر انها تروح تقول الشرطة ان في جريمة قتلها تحصل الليلة في الحفلة
07:28وبتقولهم انها بتعيش قصة فيلم باكتو فيوتشر
07:31بتاع السفر عبر الزمن والعودة للمستقبل
07:34علشان كده هي عارفة انها تحصل جريمة الليلة
07:37فضحكوا عليها علشان ما فيش اي جريمة قتلة حصلت قبل كده في البلدة دي
07:41فلما ما لقيتش فايدة وردهم صور السفاح
07:44وقالت لهم دي فرصة علشان تمنعوه الليلة
07:46بس الدول ما عندهمش اي دماغ ليها
07:48وبيقولولها رجع المدرسة احسن لك احسن منقبض عليكي
07:51فرجعت فعلا بس علشان تعرف فصل ام ايميليا صاحبتها
07:55ومن تاني استغربت من سهولة الحصول على اي معلومة
07:58المهم انها لقت لورين وطلبت منها تكلمها
08:01واول سؤال هو اذا كانت شافت فيلم العودة للمستقبل
08:05وبتبدأ تحكي لها اللي حصل
08:07وهو ان بعد 35 سنة من دلوقت
08:10بنتها اللي هتكون اسمها ايميليا
08:11هتخترع آلة للسفر عبر الزمن
08:14واعتمدت فيها على المخططات اللي موجودة في الضفتر بتاعها
08:17واستخدمت الآلة دي علشان تهرب من القاتل المتسلسل
08:21اللي هيقتل الثلاث بنات وهيختمهم بأمها وتكون الرابعة
08:24وهيبدأ هجوم الليلة وهي عاوزة مساعدتها علشان توقف القاتل ده
08:29وكمان تصلح آلة الصفر عبر الزمن
08:31وتلاقي واي فاي اللي لسه ما تصنعش حاليا
08:33فصدقتها لورين علشان محدش يعرف الدفتر بتاعها ابدا غيرها
08:38وكمان شافت التليفون اللي لسه ما تصنعش في وقتها
08:41وقامت واخداها علشان توريها آلة الصفر عبر الزمن
08:44بس وهم ماشيين بنشوف الشاب ده بيبصلهم بطريقة كلها خبس
08:48المهم انها بتوري لورين الآلة
08:50وبتفهم بقى ليه الآلة اشتغلت لما نغرزت فيها السكينة
08:54وقالت اكيد علشان كانت محتاجة موصل معدني زيادة
08:57وبتطلع العدة اللي بتاخدها معاها في كل حتة
09:00وجيمي بتلاقي معاها مسدس مسامير كمان وخليكوا فاكرينه
09:03ولما بنرجع للمستقبل بيكون القاب لسه واصل
09:06علشان عرف ان القاتل هاجم بنته
09:08ولقى المهووس كريس اللي جاي يسجل كل الكلام
09:12وفجأة جات له ايميليا علشان تقوله
09:14ان بنته سافرت عبر الزمن للماضي بالآلة اللي هي صنعتها
09:17ولكن المأمورة فكرتها مجنونة ومشت
09:20والقاب ام رايح وراها كمان
09:21اما كريس بيبدأ يسأل ايميليا على طول
09:24ونرجع تاني للماضي
09:26بتروح جيمي ولورين للحفلة في بيت تيفاني
09:28علشان هتحصل اول جريمة للسفاح
09:30وبتكون في عربية فان وقفة كده بره
09:33وخليكوا فاكرينها كمان
09:34وبنشوف الشاب ده اللي اسمه دوغ
09:36رايح علشان يدخل للحفلة
09:38بس بيمنعه واحد وبيتنمل عليه
09:40وبتيجي جيمي علشان تدفع عنه بسرعة
09:42واول ما شافت الثلاثة واقفين جنب بعض
09:45عرفوتهم ده المدير والمدرب
09:47والمأمورة المهم انهم مش بيرضوا
09:49يسيبوها تدخل للحفلة وبيسيبوها
09:51هي ودوغ بره واللي بيحاول
09:52يدخل منفوق الصور بس واضح ان
09:54الياخته بشع فبتخلي الجيمي يرفعها
09:57هي وبتقفز لجوة ولورين
09:58مش مستوعبة واول ما نجحوا في
10:00الدخول للحفلة جيمي لقت شاب
10:02واسيم طالع بمشهد سلو موشن
10:04كده من حمام السباحة فقالت لها
10:06لورين اصدق على بليك وانصدمت
10:08ان ده هو ابوها لكن المهم دلوقت
10:11انها هتروح تمنعهم علشان
10:13القاتل المفروض يستفرد كده
10:14بتيفاني ويخلص عليها كمان شوية
10:17بس اللي بيحصل ان امها بتشمئز
10:19منها وبليك بيتعصب
10:20على كريس علشان بيصورهم وبيقول
10:23لو صورت تاني هكسرها لك
10:24وتيفاني نفسها بتخلي راندي
10:26يجي اخدها ويطلعها لبرة يرميها
10:29ودوج واقف بيتفرج عليها
10:30والولد ده انا مش مرتاح له خالص يعني
10:33المهمة بتروح لعند المأمور
10:35وبتسمعها الشريط باقس
10:36عن حياتها المستقبلية
10:38لدرجة ان البنت دي اللي هي المأمورة بتفضل
10:40واقفة كده كأن جالها اكتئاب
10:42ودخلت جيمي لعند تيفاني
10:44ولقتها زعلانة علشان انفاصلت عن بليك
10:46وعرفت ان هي خانته مع مغني
10:49مبتدق اسمه ايدي
10:50فجيمي بتتفاجئ لان ده هيكون مغني مشهور جدا في المستقبل
10:54فاستغربت تيفاني لما قالت ان هو مشهور
10:56وجرت تاني عليه علشان تكمل علاقتها مع ايدي
10:59فاما تريحة جيمي تدور عليها من تاني بعد ما جرت
11:02وسألت عليها صحابها التلاتة علشان هتحصل لها مشكلة
11:06ولازم يفضلوا طول الليل معاها
11:08بس بيندهوا لراندي يطلعها
11:09ولكن طفح الكيل
11:11اول ما مساكها قامت من ديها حتى كده
11:13تدفع عن النفس قدام بام اللي انفاجئت
11:15وجرت تكمل بحث عن تيفاني
11:17ولكن دي كانت مع ايدي وراحت للحمام
11:20وجيمي بتفتكر المكان اللي ماتت فيه تيفاني واللي هو الجراش
11:24بس دي بتطلع من الحمام ومش بتلاقي ايدي
11:27ففكرت ان هو مستخبي في الخزانة وبتسمع صوت
11:29فجيمي ملاقاتش تيفاني برضه في الجراش
11:32وعرفت انها كده غيرت المستقبل
11:34وهنا بنشوف اللي طالع من الخزانة هو القاتل المقنع
11:38وتيفاني مفكراها ايدي
11:40لحد ما بدأ القاتل يهجم عليها وبينهي حياتها
11:43اما جيمي لسه بتجري قدام بام وهي بتدور على تيفاني
11:47واول ما وصلت وكسرت الباب بتاع القوضة
11:49جات وراها بام كمان
11:51واللي اتنين بيتفاجئوا بجسد تيفاني
11:53خلاص منتهية
11:54وبرى الشرطة بتوصل وبيروح على طول ناحية
11:57اللي كانت عملة بتقول في جريمة هتحصل الليلة
12:00طبعا شاكين في جيمي
12:01بس بام بتقول لهم لا مش هي
12:03دي كانت بتحاول تحميها
12:04فقال لهم الشرطة ده مصرح جريمة ومحدش يتحرك
12:08لكن اول ما دخلوا جوه كلهم خلعوا من المكان ده
12:11وجرت جيمي بسرعة ورا بام
12:12علشان ما تمشيش لوحدها لحد البيت
12:15فبتسألها بام ازاي عرفت ان تيفاني كانت في خطر
12:18فقالت لها انها عرافة
12:20وبتشوف رؤية عن المستقبل تعرفه
12:22فلما عرفت كانت عاوزة تنقذها
12:23ولكن ما قدرتش
12:24فبتقول لها تساعدها علشان تنقذ الباقي
12:27فاستغربت بام من الباقي
12:29فقالت لها جيمي انها ماريسة وهيزر
12:31وكمان بام ذات نفسها
12:33وبتقوم وريها حجر كريستال موجود معاها
12:36اللي كانت مديهولها امها اصلا في المستقبل
12:38وبتقول لها ده اللي بشوف به الرؤية
12:40وفعلا بتصدقها بام
12:42وبتقوم واخدهم معها للبيت
12:44وبتتفرج على فيلم خيال علمي
12:46وبتسأل جيمي ازا كانت الروبوتات هتقتل البشر في المستقبل
12:49فقالت لها جيمي لا بس هتبعد الناس عن بعض
12:52بسبب السوشيال ميديا والكلام ده
12:54وطبعا بام فكرها دلوقتي تعرف كل حاجة عن المستقبل
12:58لحد سنة 2023
12:59وهنا بتقول لها انها تتوقع مارسة هتبقى الضحاية الجاية
13:04بعد بكرة في الكوخ اللي في الغابة
13:06بس بتسألها بعدها ازا كانت الشلة بتاعتها
13:08دايقوا اي حد واتنمروا عليه
13:10علشان ممكن يكون القاتل واحد بيكرههم جدا بسبب انهم عملوا معاه موقف وحش
13:16فقالت لها لا ما فيش حد
13:17بس بدأت تفتكر واحد ورا الثاني والثالث
13:20يعني دول طلعوا مستليمين شوية عيال غلبانين في المدرسة
13:23ومسكونهم تنمر
13:24ده حتى لما جات ام بام تعصبت عليها بام وفضلت تزعق لها وتكلمها باسلوب وحش
13:29وبتحرجها قدام الضيوف
13:31فعرفت جيمي ليه جدتها بطلت تزورهم في المستقبل
13:34وبدأت بقى تنصح فيها انها بقلاش تعامل امها كده علشان هي يهمها امرها
13:39فبام بتقول لها محدش مهتم بكلامك
13:41فلورين اخيرا بتنتق وبتسألها عن راندي لا يكون المجرم
13:44فبتقول لها ان فعلا ممكن بسبب ان هو طلب من الشيلة كلها ان يخرج معهم واحدة وردتانية وكلهم رفضوا
13:51وممكن يكون متضايق منهم
13:52فقامت اي لابام ان لو كده لو هو المجرم تروح تبقى صاحبته علشان ما يقتلهاش
13:57فردت عليها جيمي وقالت لها لا انت هتتجوزي بلايك
14:00وهنا انصدمت علشان هي فعلا معجبة بيه
14:03وبكده جيمي ممكن تبوز المستقبل اكتر
14:06وبنشوف في المستقبل وهي بتعمل جهاز سفر عبر الزمن تاني
14:10وفجأة جالها تضيف كريس اللي كان سمع كلامها عن السفر عبر الزمن
14:14وبيقول لها انا عارف كل حاجة عن القضية
14:16وفاكر ان تيفاني ماتت في الجراش
14:18طب ازاي دلوقت الاخبار بتتغير وبتقول ان هي ماتت على السرير في القوضة
14:22وده معناها ان الاحداث بتتغير
14:24وكمان لو رسالة جنبها مكتوب عليها تعني الالة وما فهمتش الاشارة دي خالص
14:29وكمان بتشوف الصورة اللي صورها كريس زمان في الحفلة لما كان شاب وبان منعه
14:33والمفاجأة بقى ان جيسي ظهر في الصورة وتأكده ان هي كده راجعت للماضي
14:38والرسالة كده معناها ان الاهلة محتاجة موصل معداني زيادة
14:42وعرف كريس دلوقت ان هي راجعت علشان تحاول تمنع الجريمة قبل ما تحصل
14:46ونرجع بقى تاني للماضي
14:48وبرضو المجموعة بيتنمروا على جيمي
14:50وبتسألهم عن تريشة تخينة اللي جابوا سيرتها دي
14:53فقالوا لها ان هي ماتت السنة اللي فاتت في حدثة عربية علشان كانت سيئة وهي سكرانة
14:58وفي الفصل بتقولهم يروحوا كلهم في رحلة للمدينة ويفضلوا سوا
15:02فقالت لها ماريسا انهم هيروحوا لشقة اهلها
15:04والاستاذ لما جاب يخلي جيمي تقعد جنب ولد
15:07منطوي كده مع نفسه لقيته عمال بيشغبط في الورق
15:11بنفس الطريقة اللي مكتوبة بها الرسالة لامها
15:13ولما راحوا كلهم في عربية سألتهم عن الولد اللي كان قاعد جنبها ده
15:18اللي اسمه طلع ديمون
15:19فبيطلع بقى ان ده هو اخو تريشا التخينة
15:22فاستغربت ازاي ما قالوا لهاش حاجة زي دي
15:24علشان بطريقة ما ممكن يكون عاوز يخلص عليهم وينطقم له اخته تريشا
15:30ولما صحت جيمي من النوم انصدمت ان هما راحوا للكوخ اللي في الغابة
15:34وده نفس الكوخ اللي هتموت فيه في ماريسا
15:36وقالت لهم في وجههم ان في قاتل المفروض هيجي لهم هنا
15:40وبتقول لهم انهم لازم يمشوا حالا
15:42ولكن بتتفاجأ بعربية جات في وجههم
15:44وطلعوا بقية الشلة السكرانين واصلين وشاربين خل خالص
15:48وطبعا ما حدش بيدي اي اهتمام بكلام جيمي
15:51حتى لما بتقول لهم ان ده مكان الجريمة
15:54ومع انها بتقول لهم ما حدش يطلع للغابة خالص خصوصا ماريسا
15:58بس برضو طلعوا كلهم ده برة وما حدش سمع لها
16:01لحد ما قالت لهم في بيتزا جوا
16:03ودخلوا كلهم للكوخ جريان
16:05ونفس الولد المستفز صابها برة وقفل البفو الشهة
16:08وفضلت تلف حوالين الكوخ علشان تلاقي اي مكان تدخل منه الجوة
16:13ولكن هي قفلت كل الابواب والشبابيك بنفسها
16:16ولكن بتلاقي ان في شباك مفتوح وهي كانت قفلاة
16:20فجرت لعند كارا وفضلت تقول لها ان في حد دخل للكوخ
16:23ولكن هي كانت مستورة خالص
16:25وبام بتعور نفسها وهي بتطبخ لبليك
16:28اما مارسة قعدة بتعمل خلط تخلي مع تفاح
16:31وبام افتكرت ان القاتل هيجي الليلة للكوخ
16:34وفقت دلوقتي لما تعورت
16:36فلما قالت لبليك الموضوع ده
16:37سمع وصوت برة في الكوخ
16:39وفي الاوضة اللي فيها هزر
16:41بنشوف حد مستخبي ورا الباب بتاع الحمام
16:43وراندي بيقفل الشباك
16:45وبيطلع من الاوضة
16:46وجيمي فضلت ورا الشباك وشافت المجرم جوة
16:49وفضلت تندح على هزر
16:51فشغل المجرم اغاني علشان يغطي على صوتها
16:54فعمت ريحة بسرعة لعند بام
16:55وقالت لهم ان المجرم جوة وهيقت الهزر
16:58واللي بتصحى من النوم على وش المجرم
17:00وقامت زقها وطلعت تجري البرة
17:02ولكن دجرة وراها وقدر ان هو يزقها من فوق السلم لتحت
17:06واول ما جيمي فتحت الباب لات القاتل في وشها
17:09وقفل التاني بسرعة
17:10والغريب انهم قفلوا على نفسهم
17:12وفضلوا يندهوا على هزر
17:14وهي يعيني عمالة تصحف وبتنده على اي حد يلحقها
17:17ولكن خلاص
17:18مساكها صاحبنا وانهى حياتها
17:20لحد ما اخيرا بليك استرجل شوية
17:23وراح يقوم بدوره الزكوري في الدفاع عن النساء ومواجهة الخطر
17:26بس القاتل بيديه روسيا
17:28وكمان طاعنه علشان ما يفكرش يسترجل تاني
17:31وبتيجي جيمي تكمل هجوم بالخشبة
17:33ومنخيله نزل الدم هنا
17:35فبيمسكها وكان على وشك انه يقتلها
17:37لو لضربته بام بالفوز على راسه
17:39فادلها رجله قبل ما يخلص عليها
17:42قام بليك الزكوري من تاني
17:43وفاضل يقول له امشي من هنا امشي
17:45وفعلا ماشى
17:46ولكن بعد ما قتل هزر
17:48وهنا بقى في قسم الشرطة
17:49بيلاقي جيمي مجاهزة دم
17:51اللي نزل من مناخير القاتل علشان الدي اي اي
17:54بس جماعة الشرطة بيفكروها مجنونة
17:56علشان فوقتها لسه ما فيش اي حاجة اسمها الحمض النووي والدي اي اي
18:00والكلام ده كله
18:01وفاضلوا يضحكوا عليها ورموا الدم
18:03وهنا بيظهر شاك بليك في بنت المأمور كارا
18:06علشان كانت معاهم في الكوخ
18:07واختفت وقت الجريمة
18:09ومشت كارا من القسم وهي متعصابة
18:11وحاليا بيعرفوا الباقي ان جيمي عارفة
18:14ان القاتل كان هيجلهم الكوخ
18:16وده معا انها فاضلت تصيح من بدري فوشهم وتقولهم كده
18:19ومحدش كان عبرها
18:21المهم بقى ان في المدرسة بتعرف ان لورين عملت نموذج مبدئي من قلت الصفر عبر الزمن
18:26وفجأة لقوا التلفون لقت واي فاي كده وعرفوا
18:29ان هي جاية من اشارة عربية الصحفيين
18:31اللي عاملة بس مباشر جنبهم
18:33والخبر الوحش ان جيمي قدامها سبع ساعات وتفضل محبوسة في الزمن ده
18:38والمشكلة التانية ان ده الوقت اللي هتموت فيه الضحية التالتة
18:41واللي المفروض تبقى هيزر
18:43بس بما ان هيزر هي اللي ماتت يبقى الضر على مارسة في الاحتفال بتاع الهالوين
18:47والخبر الحلو ان هناك هيلاء واي فاي بتاع البس المباشر
18:51اما هنا بتاخد بالها جيمي من نفس الولد غريب الاطوار
18:54وبتستخبى وقت الحصص
18:56وبتطلع لوحدها وبتروح لعند العربية الفان بتاعته
18:59وكمان بتلاقي الباب الخلف مفتوح
19:01فدخلت تفتش جوه عن اي دليل
19:03وشافت قدامها حاجة شبه الجسة
19:05لكن طلعت عجلة
19:07ووصل الولد ورعبها وهي ضربته
19:09فبيقول لها ديمون اسرائيل انت عايزة بس يسيبيل الالعاب بتاعتي
19:12وطلع مجرد ولد منطوي بس مش اكتر
19:15وعند رهاب اجتماعي
19:16مش قاتل ولا اي حاجة
19:18وكمان جالهم دوج
19:19وبيقولهم انت معايا هنا فأمان ما تخافوش
19:21انا متعلم الكاراتيه لتمن سنين كاملين
19:24مع ان مش باين عليه بس دي معلومة مهمة جدا
19:27المهم ان في مكان الالعاب والهالوين ده
19:29لورين صلحت جهاز الصفر من تاني
19:31بس الهايكل بتاع كشك التصوير
19:33ما بقاش مناسب
19:34وشافوا ان الطبق الطائر ده هو انسب حاجة
19:36فأموا رايحين لللي بيشغل اللعبة
19:39ولسه هيعملوا عليه حوار
19:40لقوا بيقولهم طيب طيب ده وقت الغدى
19:42سلام
19:43وسبهم ومشا
19:44المهم بقى ان لورين هتفضل تركب الجهاز في الطبق الطائر
19:47وجيمي هتروح تدور على القاتل مع الشباب
19:49وبيخططوا لكل حاجة
19:51علشان يمسكوه في لعبة الهالوين قبل ما يقتل ماريسة
19:54واللي هيخلوها تكون طعم ويستدرجوا بيها القاتل لجوة اللعبة
19:58وهم هيجوا من وراه ويجموا عليه
20:00ولما بتمشي ماريسة بنشوف القاتل ماشي وراه
20:03وكمان وبيخبط في الكريس الصغير
20:05وهنا الكريس الكبير بيفتكر الموقف ده
20:08وبيقول لأميليا استاني انا فاكر
20:09انا شفت المجرم ده قبل كده
20:11وبتنجح اميليا ان هي تشغل الاهلة
20:13وقالت له هات الموصل المعدني
20:15وراح فعلا علشان يجيبه
20:17وفي الماضي بتدخل ماريسة لبيت الرعب
20:19وبتفضل تمشي وسط المكان المرعب ده
20:22والدمة وبنشوف ان صحابها
20:23مستخبيين في كذا حتة
20:25مستنيين القاتل يجي وراها
20:27وفعلا بيوصل للقاتل وبيدخل وراها
20:29وقطع الدمية اللي خضته دي
20:31ومن الخوف جيمي وقعت المفتاح
20:33فعرف مكانها وهجم عليها
20:35لحد ما جاب ليك خد شوية ضرب كمان
20:38وطلع بعدها يجري ورا جيمي
20:40ووصل عند صحابها وفضل يضربهم واحد ورا الثاني
20:43وحتى الولد راندي ده
20:44اداله ضربتين بالشاكوش
20:46فمن ثاني بتقوم جيمي طعناه
20:48في ظهره طعن انتغادر
20:49ولكن قبل ما يخلص عليها
20:51وصلت كارا بنت المأمور
20:52وخلصت على المجرم بالمنجل
20:54والمفاجه ان القاتل بيطلع هو دوغ
20:57وكمان بيعرفوا ان هو ده
20:59كان حبيب تريشة تخينة
21:00وبيفتكر اليوم اللي ماتت فيه السنة اللي فاتت
21:03لما تيفاني وهيزر وماريسا
21:05جابوها عندهم البيت وشربوها
21:07علشان يتنمر عليها
21:08فطلعت من عندهم زعلانة سكرانة ومش فوعيها
21:11وسائط العربية
21:12وعملت حادثة وماتت
21:14ومن وقتها ودوغ حقد عليهم
21:16وقرر ان هو يقتلهم
21:17ولكن الغريب ان بام
21:19ما لهاش في اللي حصل ده كله
21:20فليه يقتلها في المستقبل
21:22المهم لورن بيتيجي تقول جيمي
21:23تروح بسرعة علشان تلحق الوقت وتسافر
21:26ولكن المفاجئة بيظهر القاتل من تاني
21:28ويخلص على ماريسا وهرب
21:30وكارا بتضرب عليه النار وتجر وراها
21:32ومش عارفين ازاي ده وصل لهنا
21:34برغم ان هو مقتولة هو قدامهم
21:36وفي المستقبل بقى لورن الكبيرة
21:38بترجع لبيتها وبتلاقي بنتها مضروبة ومغمة عليها
21:41وبعد ما خلصت كارا الرصاص
21:43رجع المقنع يجروا وراها من تاني
21:45وبيجروا الاتنين وبيقولوا للمزيع
21:47ابو كريس كمل بس
21:48فبيجي القاتل وبيخلص عليه كمان
21:51ووصلوا لجوه الجهاز بتاع طبق الطاير
21:53وبنعرف ان الجهاز لما بيشتغل
21:55هيدور بسرعة قاتلة
21:56والمكان الامن هو المركز بتاعه
21:59اللي وقف فيه ده غير كده لو طلعت هتموت
22:01المشكلة ان القاتل وصل وهجم عليهم
22:04وشغلوا الجهاز وقافزت لورن لبرة
22:06بس قبل ما يهجم على جيمي
22:08وصلت بام وهجمت علي ومساكته
22:10وفضل القاتل يضرب فيهم
22:12والجهاز سرعته بتزيد كل شوية
22:14ومع ان السرعة دي زادت اكتر
22:16والحركة بقت صعبة
22:17الا انهم قاموا علشان يهجموا عليه سوا
22:19ومن السرعة طار كل واحد في حتة
22:22وما بقوش عارفين يتحركوا
22:23ما عاد القاتل اللي بدأ يقاوم الجاذبية
22:26وبيمشي على جنبه كده لعندهم
22:28وبتروح جيمي لعند المركز
22:30وبتشوفه بيطعن امها بام
22:31وبتفتح الباب علشان تطير للزمن بتاعها وترجع
22:35ولما قفلت قفل على دراع المقنع
22:37اللي بيطلع هو كريس
22:39اللي بيقول لها انه قتل امها كده مرتين
22:41وفرحان جدا
22:42فقالته انت قتلت كمان ابوك المزيع
22:44وبتعرف كده ان القاتل الحقيقي دوج
22:47ما كانش بيطارد امها وما كتبش رسالة ان هو هيقتلها
22:50كل اللي حصل في المستقبل ده
22:52كان كريس هو اللي بيعمله علشان يكمل الهوس والليلة
22:55بتاعة المجرم القاتل المتسلسل
22:57ويفضل مشغل المدونة بتاعته
23:00المهم انه بيطلع ايده من تحت الباب
23:02ويروح يهجم عليها المهوس ده
23:03فقامت جيمي غرزة السكينة في دراعه
23:06فبيقوم واخد السكينة ويقول لها كده معي السكينتين وفرحان
23:09وبيقول لها ما كانش لازم تسافري
23:11فقالت له انت ما كنتش لازم تلعب مع عائلتي
23:13وعلى طول بتغربله بمسدس المصامير بتاع لورين
23:17وبعدها بتزقه فبينفجر من السرعة
23:19وهنا بتنجح عملية السفر عبر الزمن من تاني
23:22وبترجع جيمي للزمن الحقيقي بتاعها
23:25في مجمع الالعاب المهجور
23:26وبترجع كمان لبيتها وبتلاقي امها عيشة وكله تمام
23:30وفي تجمع عائلات
23:31وكمان بتطلع تكلمها لورين برا
23:33ودي بتكون فاكرة كل حاجة
23:35وبتديها دفتر ملاحظاتها اللي سجلت فيه كل الاحداث اللي تغيرت
23:39وبتلاقي شاب غريب جيل عندهم كده
23:41فبتسألها مين ده
23:42المفاجأ ان هو طلع اخوها
23:44علشان هي غيرت المستقبل وعرفت امها على ابوها بدري
23:47فبسبب ده بقى لها اخ اكبر منها
23:50لقوا كمان امها بتقول لها جديث الجاية
23:52وبنعرف انهم كويسين سوا
23:54وده كمان اتغير
23:55وكلها جمعت زي الفل
23:56انت فل قللي في الكومنتات
23:58وبس كده
Be the first to comment
Add your comment

Recommended