00:02Elektronik tebligat zorunluluğunun kapsamı genişletildiği karar resmi gazetede yayınlandı.
00:10Yayınlanan tebliğe göre kurumlar vergisi mükelleflerin yanı sıra ticari, zirai ve mesleki kazançları nedeniyle gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükellefleri
00:20de elektronik tebligat sistemini kullanmak zorunda.
00:23Düzenleme kapsamında kolektif şirketler, adi komendit şirketler ve belirli araçların ilk iktisabında adına tescil yapılan kişi ve kuruluşlarda yer alıyor.
00:33Böylece esnaf, çiftçi, hayvan yetiştiricisi ve serbest meslek mensupları da dahil geniş bir mükellef grubu için elektronik bildirim süreci önem
00:41kazanıyor.
00:42Kayıt için son tarih Ekim ayının sonu.
00:48Başvurular vergi daireleri aracılığıyla yapılabileceği gibi dijital vergi dairesi üzerinden elektronik ortamda da gerçekleştirilebilecek.
00:55Peki elektronik tebligatlara nasıl erişilecek?
00:59Mükellefler elektronik tebligatlarına dijital vergi dairesi veya e-devlet kapısı üzerinden erişebilecek.
01:05Dijital vergi dairesi şifresi bulunanlar kimlik veya vergi numarası ya da kullanıcı koduyla sisteme giriş yapabilecek.
01:12Dijital vergi dairesi şifresi bulunmayan gerçek kişiler ise e-devlet üzerinden kimlik doğrulaması yaparak elektronik tebligatlarına ulaşabilecek.
01:24Kimler e-tebligat sisteminden çıkabilecek?
01:2765 yaşını dolduranlar talep etmeleri halinde e-tebligat sisteminden çıkabilecek.
01:32%90 ve üzeri engellilik oranı bulunanlar da zorunluluk kapsamı dışında tutuldu.
01:38İşini kapatanlar başka bir zorunlulukları yoksa kapanışı izleyen 5. takvim yılının sonundan itibaren başvuru yaparak sistemden çıkabilecekler.
Yorumlar