Oynatıcıya atlaAna içeriğe atla
  • 2 dakika önce
Engelli araç tebliğinin yürürlüğe girmesiyle birlikte özel tüketim vergisi indirimli araçlarda önemli değişikliğe gidildi. Buna göre, satın alınan araç 10 yıl içinde satılamayacak. 27 Aralık 2024 tarihi önce alınan araçlar ise 5 yıl içinde satılsa bile, aracın alındığı tarihten itibaren 10 yıl süreyle ÖTV indiriminden yararlanma imkanı olmayacak.

Kategori

🗞
Haberler
Döküm
00:02Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından yayımlanan tebliğe göre, özel tüketim vergisi uygulama genel tebliğinde düzenleme yapıldı.
00:10Resmi gazetede yayımlanan yeni uygulamaya göre, malul ve engelliler için kayıt ve teşkil etabi yerli katkı oranı en az %20'den
00:20%40'a çıkarıldı.
00:21İstisna kapsamında alınacak taşıtlarda yerli katkı oranı en az %40 olarak belirlendi.
00:27Bu oransa Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı'nın yayınladığı güncel beyanlara göre tespit edilecek.
00:32Tebliğe göre, engelli aracı ÖTV indiriminden yararlananlar 27 Aralık 2024 tarihinden sonra bu araçları 10 yıl süreyle satamayacak.
00:42Bu tarih öncesi alınan araçlar içinse, haktan yararlandığı tarihten itibaren 5 yıl süreyle satılmasında engel bulunmuyor.
00:50Ancak söz konusu tarihten önce alınmış araçlar 5 yıl içinde satılsa bile, ilk edinim tarihinden itibaren 10 yıl süreyle ÖTV
00:58indiriminden yararlanamayacak.
01:00Yani 2023 yılında alınan ÖTV indirimli araç 2028 yılında satılabilecek.
01:06Ancak yeni bir araç alımı için 2033 yılı yani 10 yıllık süre beklenecek.
01:11Tebliğ 15 Ocak tarihi itibariyle yürürlüğe girdi.
01:14Değişiklik hükümleri Hazine ve Maliye Bakanı tarafından uygulanacak.
01:23İzlediğiniz için teşekkür ederim.
Yorumlar

Önerilen