00:00Selamlar. Almanya'da Avrupa'nın en gelişmiş sağlık sistemlerinden birine sahip ülkelerden birinde.
00:06Hava şu an 40 derece ve ben yoğun bakımdayım.
00:10Ne bizim çalıştığımız odalarda klima var, ne hasta odalarında klima var.
00:14Yani şu anda sadece hastalıklarla değil, aynı zamanda sıcakla da savaşıyoruz.
00:18Hastalar ter içinde, ateşi yükselenler var.
00:21Zaten çok kritik olan hastalar bir de bu sıcakla baş etmek zorundalar şu an.
00:25Biz sağlık personeli olarak zaten önlükle, maskeyle, eldivenle çalışıyoruz.
00:30Zaten zor olan işimiz bu sıcakta katlanarak artıyor.
00:34Hastaların başında işlem yaparken terler akıtıyoruz, onu silmeye bile vaktimiz olmuyor.
00:39Şimdi soruyorum, bu gerçekten normal mi?
00:42Hastaneler bu kadar donanımlı iken, teknoloji bu kadar gelişmiş iken nasıl olur da en temel ihtiyaçlardan biri eksik olur?
00:50Evet Almanya'da yazlar kısa sürüyor, belki bu sıcaklar birkaç hafta sonra bitecek.
00:54Ama bu kısa süreli krizler içinde olsa bir çözüm üretilmesi gerekiyor.
00:58Çünkü sağlık sistemi en zor koşullarda bile çalışabiliyor olmalı.
01:02Biz sağlık personeli olarak burada elimizden geleni yapıyoruz.
01:05Ama sistemin de bir şekilde bunu desteklemesi gerekiyor.
Yorumlar