Oynatıcıya atlaAna içeriğe atla
  • 11 saat önce

Kategori

🗞
Haberler
Döküm
00:03Müzik
00:07Skorer Youtube kanalına hepiniz hoşgeldiniz.
00:09Bugün konuğum Türk atçılığının doğayanji hokellerinden Özcan Yıldırım.
00:12Kendisiyle hem kariyeri hakkında hem de bu sene 100. kez koşulacak olan gazi koşusu hakkında konuşacağız.
00:17Özcan abi hoşgeldin. Nasılsın?
00:18Hoşbulduk. Teşekkür ederim. Siz nasılsınız?
00:20Ben deyim abi teşekkür ederim.
00:22Az önce dediğim gibi 100. gazi koşusu.
00:23Neler düşünüyorsun abi 100. koşu hakkında?
00:25Tabii 100. yıl deyince aslında böyle bir yarışa katılmak gerçekten öncelikle vuruverici.
00:31Çünkü uzun bir hikaye. Uzun bir serüven.
00:34Belki 100 yıl değil de bizde 30 yıllık bir deneyim diyebilirim.
00:38Yani gerçekten tahmin edinemeyecek kadar vuruverici.
00:42Bakalım öncelikle Safkan'ımız bir numara sanırım Ayrıs Liberatos'a katılacağım.
00:48Bakalım inşallah. Rakiplerimiz de bayağı bir güçlüler.
00:51Ama sen de güçsün abi.
00:52Biz de güçlüyüz atımızla birlikte.
00:54İnşallah şans bizden yana olur.
00:56Ulu Önder'in bize bıraktığı en önemli armağanlardan biri gazi koşusu.
01:01Gazi koşusunun bir ferdi olmak nasıl bir duygu?
01:04Gazi koşusu dediğim gibi uzun bir serüvenden geldiğimiz için.
01:08Yani ben 1996'da yanlış değilsem 97 yılında ilk İstanbul'a geldiğimde yedekçi olarak geldim.
01:15Adana'dan atlarla birlikte Sayın Allah rahmet eylesin, mekanı cennet olsun, Sayın Orhan Bekmezce'ye kürüsünde daha küçüktüm, çocuktum diyebilirim.
01:25O zaman hem atlara binek yapıyordum hem akşam gezintilerinde öyle bir serüvenle başlamıştım.
01:31Tabi bu Adana'da hipodromda bülten satarak hipodromla tanışma bir dönemim oldu.
01:36Sonra ahırlarda bültenleri satarak bu uzun bir zamana yayılınca artık ahırları öğrenip, atları öğrenip bir şekilde atların içine girmeye başladım.
01:4497'de hiç unutmam, yanlış değilsem Cumhurbaşkanlığı koşusuydu ve ortak kazanmıştı sevgili Sayetim Poyraz, sevgili büyük abim Sayetim Poyraz da kazanmıştı.
01:55Bende o zaman 1900'ün orada bir kapı vardı böyle hemen yarışın bitiminde ağaçlar falan vardı pistin dışında.
02:01Ağacın üstünde böyle hep hayal ediyordum bir gün ben de inşallah bu yarışlara katılacağım falan diye.
02:06Tabi o uzun süreden sonra, uzun bir dönemden sonra Aprante Okulu hayatı, Aprante Okulu'nun hayatı ve Ekrem Kurt Aprante
02:13Eğitim Okulu'nda yaklaşık 2 yıl eğitimden sonra
02:17yurt dışında İrlanda'da bir 6 aylık eğitim tamamlayarak jokerlik mesleğimde başlamış oldum Aprante'lik mesleğimde.
02:24Bugün 100. yıl koşusu Mustafa Kemal Atatürk'ün adına düzenlenen ve gazimizin 100. yılında böyle bir gururlu bir şekilde bu
02:33yarışa katılmak
02:34gerçekten benim için tahmin edilemeyecek tarifi yok.
02:39Gurur verici.
02:41Tabi ki bunu katılmak bir gurur vericiyken bunu kazanmak elbette hepimizin rüyası.
02:46Bu mesleğin rüyası aslında.
02:48Siz bir meslek yaptığınızda hayalinizin sınırı nedir dediğinizde bu koşuyu kazanmaktır önceliğimiz.
02:55Tabi bu da uzun bir süre sonra birincilik elde ettik dişi bir safkanla.
03:01İnanın son 200'de artık hani yıllarca beklediğim, yıllarca özlem duyduğum bir yarışlardan artık
03:07bazen tercih edemediğimiz atlardan, bazen yanlış tercihlerimizden kaybettiğimiz yarışlardan.
03:13İkinci olduk, üçüncü olduk, dördüncü olduk, üzüldük, ağladık.
03:16Ama sonunda o gün hatta şöyle bir şey söyleyeyim.
03:19Ben gazi koşusuna katıldığım safkanla bir yarış önce kısrak koşusunda ayağımda hafif bir kırık vardı.
03:25İnanın o serüveni unutamam hayatım boyunca.
03:27Çünkü çok inanıyordum ata, atı kaybetmek istemiyordum.
03:31Ve bir şekilde tedavi ederek, hem kendimizi tedavi ederek hem o zamanı geçirip gazi koşusuna katıldık.
03:38Çok zor bir safkandı öncelikle.
03:40Çünkü hem startın içinde durmayan bir safkandı hem de dezavantajlı başlıyorsun yarışa.
03:44Ve her yarışta 22. starttan, 21. starttan çıkıyorsun.
03:47Kalabalık bir yarışa katılıyorsun.
03:49Kısrak, dişitay deneme sonraki gazi serüvenimiz.
03:52Ama son 200'de artık inanın sanki atla beraber ben uçuyordum hissiyatı vermişti bana.
03:59Artık o yılların birikimi, yılların tecrübesi.
04:02Yaklaşık tabii ki nerede baksanız 15 bin yarış binmişsinizdir.
04:063 bin yarış kazanmışsın ama halin istediğine ulaşamamışsın.
04:09İşte o gün ulaştığımız gün olmuştu.
04:11Bunu öncelikle tüm jockey arkadaşlarıma, bu gaziye katılıp bu atmosferde bu gurur yaşamayan herkese öncelikle umarım hayatları boyunca mutlaka bir
04:21kez yaşamalarını isterim.
04:23İnşallah.
04:23Peki abi kalabalık bir ailenin Ferdi'sin.
04:25Atlarla ilk temasın nasıl oldu?
04:27Atlarla ilk temasın aslında dediğim gibi.
04:30Atlarla temasın ben Adana'ya gelip okumaya geldim de.
04:34Eniştem Adana'da hem kondisyonel A takımında çalışan bireydi.
04:38Hem de hipodromda bülten satıyorduk.
04:40Yani satıyordu.
04:41Ben de onunla birlikte bülten satarak, hipodromun içerisinde bağırarak yani dikkat dikkat işte kalem satıyorum.
04:48O zaman altlı kağıtları işte oynanan kağıtlar, bahisli kağıtlar falan vardı.
04:53O zaman onları veriyorduk yarışseverlere.
04:55Tabii o kalabanın içinde sürekli bağıran bir çocuk vardı.
04:58Hatta o zaman hiç unutmam.
04:59Bağırırdım hep böyle dikkat dikkat, gerçek, brand, ohtar, rehber, imparator, bütün o yarış gazetelerin isimlerini söyleyerek bağırırdım.
05:07Daha çok müşteri gelsin diye.
05:08O kalabanın içinde hep bağıran bir ses vardı.
05:10Ve bugün o kalabanın içine yine giren benim, bu sefer bağıran benim, bu sefer ben bağırıyordum o zaman kalabanın içine.
05:18Bu sefer o kalabanın sesi bana hep gelmeye başladı.
05:21Tabii bu da kolay olmuyor.
05:23Yaklaşık tabii bu 20 yıllık, 25 yıllık, 22 yıllık bir süreçte çok kazalar da atlatabiliyorsunuz.
05:29Çok riskli bir meslek yapıyorsunuz.
05:31Bugün 100. yıla dediğim gibi gelebilmek gerçekten gurur verici.
05:35Katılıyorum.
05:362022'de gaziyi kazandınız.
05:38Jockey olmak zaten özel bir şeyken bir de gaziyi kazanan bir jockey olmak nasıl hissettiriyor?
05:43Dediğim gibi yani bir mesleği yaptığınızda mesleğin artık çünkü neredeyse yani hemen hemen bütün yarışları kazanmış bir jockey olarak istediğiniz
05:53zafere ulaşmak istiyorsunuz.
05:55Gazi'nin adına düzenlenen karşısına o gururu yaşamak istiyorsunuz.
05:59O gururu tabii ki yaşatması mesleki hayatınızda.
06:02İnanın hayatımı oynayınca unutamayacağım bir an.
06:05Yarışın sonrası ve yarıştan sonraki olan atmosfer.
06:10O seyircinin sanki herkes bir senfoni şeklinde benim söyleyeceğim her kelime, alkış, gürültü hepsiyle birlikte yaşamam.
06:19Hani sanki bir sahnedeydim.
06:20Yarış bittikten sonra tabii ki.
06:22O sahneden sonra hani ben istediğim her şeyi seyirciden alıyordum ve seyircinin söylediğim her kelime seyirci su ve seyirci bağırış
06:30seslerini duyuyordum.
06:31Tabii insan hep kazanmak ister bu yarışı.
06:34Kesinlikle.
06:34Yüzüncü yılın özelliği de işte unutulmamak.
06:38Ne kadar kazansanız da tekrar kazanmak istiyorsunuz.
06:42Umarım sağlıklı bir şekilde inşallah bu zafere ulaşırız.
06:45İnşallah.
06:46Kazandığınızda da Ahmet Çelik'in 7 yıllık serisini bitirmişsiniz.
06:49Sonrasında kendisiyle konuştunuz mu?
06:50Aslında 6 yıllık serisini bitirmeyi düşünüyordum.
06:55Hatta hep sevgili Ahmet kardeşim de biz gerçekten Ahmet'le bütün arkadaşlarımın dostluk ve kardeşlik içerisinde geçiyor.
07:03Zaman zaman tabii ki istemeyerek olsa bir rekabet içerisinde bazen anlık birbirinize kızabiliyorsunuz.
07:09Sonuçta her gün yarışıyorsunuz.
07:11Her gün bir ailenizden çok birbirinizi görüyorsunuz.
07:13Birbirinizle savaşıyorsunuz ve birbirinizle mücadele ediyorsunuz.
07:17Hatta Ahmet'le bir anımız vardı ya hep derlerdi biliyorsunuz şey işte 7'de 7 yapacağız, 9'da 9 yapacağız.
07:25Hep diyordum ben o serüveni yok edeceğim.
07:27Ama yanlış değilsem ya 5. ya 6. serüvende ben o gün dedim ona ben bugün beni geçemezsin diye ben Kuzey
07:33Kafkas diye binmiştim.
07:34O da The Last Romance'a binmişti.
07:37Yarıştan önce dedim beni geçersem ben gerçekten selam vereceğim senin karşında duracağım, asker selam vereceğim, dimdik duracağım dedim senin karşında.
07:45Ve inanır mısınız son 400'e geldiğinde dışarıdan rakipler beklerken Kuzey Kafkas'da artık o mücadeleye...
07:53Çünkü benim hatım çok zor bir hatı yarışın içerisinde sürekli senden isteyen, güç isteyen, efor isteyen bir safkandı.
07:59İnanın içeriye baktığımda böyle yeşil bir forma sanki gökten böyle yere düşer bir kedi misali olur ya damdan düşer bir
08:06kedi olur.
08:06O kedi böyle hızlanır gider böyle kaçar.
08:09İnanın Ahmet, Ahmet'i içeride gördüğünde yani sadece artık selam vermek istiyordu.
08:15Yani o kadar hızlı hızlı bir şekilde gidiyordu.
08:17O gün yine beni geçmişti ben o gün teslim olmuştum dedim herhalde bu iş olmayacak.
08:22Bir sene sonra tabii ki o serüveni bitirmem.
08:25Tabii ki bu Ahmet Çelik gerçekten yaptığı şey kolay değil.
08:29Yani bence kendi ülke, yani ben şahsi olarak düşünüyorum biz kendi ülkemizin değerlerini aslında sonradan fark edebilen bir milletsiz.
08:38Yaşarken fark etmiyoruz.
08:40Bugün Ahmet Çelik'in yaptığını herhangi bir Frank Dettori ya da dünyanın herhangi bir jockey düşünebiliyor musunuz?
08:47Yedi tane Ascot yarışını üstte kazanmış diyelim.
08:50Yedi tane Belmont yarışını üstte kazanmış.
08:53Ya da yedide yedi Kentucky Derby'i kazanmış bir jockey olsa bugün inan yani sınırı yok.
09:01Zaten Ahmet bence tarihe geçti.
09:03Yaşadığım sürece kimse onu kıramaz.
09:05Ama dediğim gibi ben yani çok saygı duyuyorum ve bu performansıyla önünde eğiliyorum yani bir meslek taşıma olarak.
09:11Yani gerçekten rekor, yani rekor üzerine rekor kılmış bir arkadaşımız yani.
09:16Ona saygı duymak lazım yani.
09:17Evet, kesinlikle katılıyorum.
09:18O yarışta Secret Power ile kazanmıştınız ve birinciliği son 200 metrede aldınız.
09:22Evet.
09:23O son 200 metreyi hatırlıyor musunuz?
09:25Neler yaşandı acaba son 200 metrede?
09:27Aslında yarış içerisinde yine o dediğim o huysuzluğu, o kalabalığın, haykırışların ve atın stresi stat verildiğinde bir anda yaklaşık şu
09:363 boy şaha kalkarak stat verildikten sonra 2-3 boy starta kaldım.
09:41Ve tabii ki onun başlangıcı daha mesafe uzuyor.
09:43Çünkü bir anda yarış hızlanınca o 2-3 boy bir anda 6-7 boya da gidebiliyor.
09:47Sadece benim tek istediğim bir şey vardı.
09:49Benim atıma en geride geleceği için kendime bir tabiri caizse tavşan bulabilmek.
09:54Yani önümde güçlü bir at bulabilmek ve o güçlü atın benim biliyordum ki o kalabalığın içinde mutlaka beni bir yerlere
10:01getirecek.
10:02Çünkü benim safkanım hem uzun aksiyonlu bir safkan, güçlü bir safkan ama sürekli önü açık ve sürekli sizin bir yol
10:09takip etmeniz gerekirdi düzlüğe kadar.
10:11Şimdi Gazi'de dur kalk yaptığın zaman tekrar kaldırmak ya da duran atı atlamak ya da işte yer değiştirmek birazcık riskleri
10:18taşıyor bu tip atlarda.
10:19Çünkü kompak bir at olmadığı için gerçekten Skrit Power şampiyon bir kısrak.
10:23Bunun ötesi yok yani.
10:24Yarış hayata devam etmeseydik bunu herkes görürdü yani.
10:27Uzun ömürlü olabilseydik keşke.
10:29Şimdi anne dinle inşallah.
10:30Yani hedefim oydu ve o startın kalışıyla o telaşıyla tabii ki onu o telaş yaşamadan tamam dedim.
10:36Hani ben bekleyeyim ama birini arıyorum.
10:38Bir baktım sigoş.
10:39Tam 1900'de önümde Allah dedim.
10:40Allah'ım dedim bana getirdin bu atışım.
10:42Gerçekten o gün o sigoş foorya atlardan biri.
10:45Hem erkek safkan hem yarışın foorya atlarından biri.
10:48Allah dedim tamam dedim ben seni yakaladım dedim ve yarışın hiçbir yerine kuyruğunu bırakmadım.
10:53Düzlüğe kadar artık son 600'e kadar hiçbir şekilde o ne yapıyorsa ben de onu yapmaya çalışıyordum.
10:58Çünkü güçlü at olduğu için mutlaka kulvar bulacak.
11:00Yani risklere girse bile affedersin dar alanı bile açacak.
11:04Ya da işte bir şekilde düzlüğe getirecek beni.
11:07600'e kadar geldiğinde hep onun çünkü kaderim ona bağlıydı biraz.
11:11Ama 600'e geldikten sonra tamam artık kaderi ele almam lazım.
11:14Bundan sonra onun işi bitti.
11:16Sıra bende diyişiyle haykırışıyla bir sesle içindeki bir sesle.
11:19Ondan ayrılıp onun dışını alıp tamamıyla konsantre olup yarışı birinciliğe doğru adım adım devam ettik.
11:27Son 300'de bir ara dışında bir safkan geldi.
11:31O da starta kalmıştı.
11:32O da çok iyi bir safkandı.
11:34Yaklaşık benden 5 hatta 5 boyu 10 boyu daha farklı bir şekilde o da dişi bir safkan ve starta kalmıştı
11:40o da.
11:40Ve dışından geldi ama güçsüz geldi.
11:42Benim atın gücü vardı.
11:43Benim at hızlanmayan bir at.
11:45Çabuk hızlanmayan bir at.
11:45Mesafeyi uzadıkça daha rahat edeceğimi düşünerek.
11:48Yeter ki ani biri gelmesin.
11:50Ani biri gelip de o baskıyı kurmasın.
11:52Ama ne kadar geliyorlarsa benim kısırarak o gün o kadar da giderdi.
11:55Ve son 200'de artık o 25-23 yıllık o ayağa kalkmayı bekliyordum.
12:02Ayağa kalktığında resmen sanki uçuyordum yani.
12:05Bayağı sevindirmiştir yani.
12:06Yani o...
12:07Büyük kalktı üstünüzden yani.
12:08Yani o yük inanılmaz büyüktü.
12:10Evet.
12:10Çünkü yaklaşık son 8 yıldır hep ben Renge Sonanda binmemiştim.
12:15Döndüğünüzde Greystrom'un taylığı bendeydi.
12:18Sonra bir yarış kaybettik binemedik.
12:21Devamını Ahmet kardeşim bindi kazandı.
12:23Sonra Piyano Sonata'nın hemen hemen 4-5 yarışı ben kazandım.
12:27Elizabeth'i kazandım.
12:28Erkek taylenemede bir şanssızlık yaşadım.
12:30Pist ıslaktı ve son 600'e döndü de sağ ayağı kaydı.
12:34Pisten kaygan zeminden dolayı kaydı.
12:36Dizin üstüne çöktü ve ikimiz tekrar kalktık.
12:39O şekilde ikinci olduk ve yanlış değilsem Halis abi kazanmıştı.
12:42Böyle 5 puan önde falan kazandı ama iyi bir atı.
12:44O da Gazi'nin fuori atlarından biriydi.
12:46Erkek taylenemeyi kazanmıştı.
12:48Ve ayağım kayıp tökezlendiğim halde orada ikinci oldum.
12:52İlgileri bizi indirdiler.
12:54Yani bir sonraki yarışı yanlış değilse Mehmet Akiversoy'du.
12:57Bindirmediler.
12:58Bindirmedikleri için de.
12:59Sonra ben Fines'e bindim.
13:02Yanlış değilse Mehmet Akiversoy'u kaybetti.
13:04Burunla başta galiba yanlış değilsem kaybetti.
13:06Sonra tekrar belki bilmiyorum.
13:08Menajer bana söylediğine göre tekrar ne bilmemi istiyorlardı.
13:11Bu sebeple ben Fines'ten ayrılmadım.
13:13Bu sebeple Piyanason hatta kazanmış oldu.
13:15Böyle bazen tercihlerden dolayı o da bir strestti.
13:19Çünkü Gazi bu.
13:20Katılıyorum evet.
13:20Yani bana göre son zamanda mesela geçen sene değil ebelki sene Madras.
13:26Ben hem Sentetik'te hem Erkek Taydenemeyi'nde Said Aksu'na bindiğimde
13:29yani bence en kolay yarışlarından biri olacağını düşünerek
13:32o gün için o hat hiç yoktu.
13:35Gazi işte öyle bir şey yani.
13:36Çünkü Gazi'den önce bütün yarışları kazanıyorsunuz ve Gazi'den sonra da devam ediyor hat.
13:40Beyoğlu'nun koşusunu başta kaybediyor.
13:43Ben bilmemiştim.
13:44Sonraki üç yukarıları Borego'larla koşup
13:46onunla da yanlış desem ikinci üçüncü oluyor.
13:48Ve sonraki yarışı hayatındaki yarışlar hep iyi.
13:51Bakın yarışlarına sadece Gazi günü yok.
13:53O yüzden Gazi şansı gerçekten çok önemli.
13:56Bugün Gazi kazanan safkanımız geçen sene Ahmet Çelik'le kazanan
14:00bugün bakıldığı zaman tabelesi yok.
14:03Sorunlarından dolayı.
14:04Ama o gün o hatı uçtu diyelim.
14:07Bir sonraki yarışta da Madras hiçbir zaman Madras'ı geçemediler.
14:10Ama Madras o gün o yarışta anlık bir şey yaşadı.
14:12Mesela ben bu zamana kadar bence benim bindiğim
14:14Gazi böyle kolay kazanabileceğim atlardan biriydi.
14:17Ama 15. oldum.
14:19O yüzden Gazi'nin gerçekten ne kadar güçlü ve şanslı atları varsa bile
14:22o güne ait bir şey.
14:24Yani o stresi kaldırabilecek hem jockey hem at
14:27hem at sahibi özellikle antrenör, seyiz.
14:30Çünkü seyiz, antrenör bunlar hepsi
14:32atlar iç içevi, atlara bağlı.
14:34Atlar onu hisseder.
14:35Onlar ne kadar stres yaşayıp ne kadar hata yaparsa
14:38o kadar o at da o atmosferin içerisinde etkilenir diye düşünüyorum.
14:42O yüzden bence Gazi'nde
14:44evet biz her zaman diyoruz işte ilk 5 at, ilk 8 at, ilk 10 at ama
14:48bence Gazi'nin en şanssız atıyla en şanslı atın derecesi bir diyebilirim yani.
14:54Kesinlikle.
14:55Peki Skrüt Power karakter olarak nasıl bir attı?
14:58Skrüt Power karakter olarak inanılmaz ters bir attı.
15:02Yani siz ne isteseniz o tersini yapardı ama her şey yarışlı.
15:06Yani yüreğini ortaya koyuyordu.
15:08Yani kolay değil bakın kısrak koşsun, 22 safkanın içerisinde kazanmak ve her yarışında
15:14dezavantaj 21-22 starttan çıkıp 1600 olsun, 2100 metre olsun starta kalıyorsunuz.
15:21O trafikleri hepsini geçiyorsunuz.
15:23Bir oraya giriyorsun, bir oraya giriyorsun.
15:24Orada aralıyor, burada aralıyor.
15:25Yani bunu her at kaldıramaz.
15:27Bunu ancak şampiyon at kaldırdı.
15:28Ve gerçekten de o 3 yarışı da şampiyon gibi koşu.
15:32Bence son zamanlarda Gazi'yi hak eden tek safkanlardan biri diyebilirim.
15:36Gerçek anlamda.
15:37Çünkü gerçekten savaşan ve yarışın her yerinde yarış koşan, dezavantajla başlayan bir safkandı.
15:43Bence Gazi'yi gerçekten hak etti o.
15:45Evet katılıyorum.
15:46Atlardan da çok konuştuk.
15:47Skrüt Power dedik.
15:48Mesela Türkiye tarihinde Boltpali tarihe geçti.
15:50Dünya tarihinde de Secretariat, Kinchem, Menevar gibi atlar var.
15:53Acaba sizin kariyerinizde keşke bu atla koşabilsem dediğiniz bir at oldu mu?
15:59Benim şöyle ben İrlana'da biz cumartesi günleri bazen yarışlara giderdi.
16:05Ve bir gün der bir yarışı vardı.
16:07Hocalar bizi Dublin'de bir yarış vardı yanlış değilsem.
16:11Galileo ile Fantastic Light koşuyordu.
16:13Ve 7 safkan koşuyordu.
16:14Hiç unutmam.
16:16Galileo'ya Michael Kinan binmişti.
16:18Fantastic Light'da Frank binmişti.
16:21Frank'i de Tori.
16:213 ekürü 3 ekürü koştukları için yarışseverler onu açıp izlesin o yarışı.
16:26Gerçekten öyle bir ekürü öyle bir taktik yarışı yaptılar ki.
16:30Yanlış değilsem bir at dışarıda 3 ekürü 3 ekürü koşuyor.
16:332 ekürü birini birini kovalıyor.
16:34Galileo yanlış değilsem Barriadim'de Michael Kinan 3 gidiyor.
16:38Onun dışına Fantastic Light gidiyor.
16:40Tam 500-600 arasında Galileo'nun ekürüsü içeri bakıp içeri açtı.
16:44Galileo oradan içeri girdi.
16:46Fantastic Light geldi.
16:47400 metre boyunca lüt yaptılar.
16:48Affedersin burun baş burun baş Galileo'yu geçemedi.
16:52Çok özür dilerim pardon.
16:53Fantastic Light kazandı yanlış değilsem.
16:55De Tori ile Fantastic Light kazandı.
16:57Galileo'yu o gün geçmişti.
16:58O taktik savaşından o gün Fantastic Light Galleo'yu geçti.
17:01Yoksa Galileo her zaman bence Fantastic Light'in üstündeydi.
17:04Ama o taktik savaşı o ekürün ona sağladığı avantajla o gün şampiyon bir at Fantastic Light'a geçirdi.
17:12Unutamayacağımı mesela hep hayal ettim.
17:14Keşke bir gün bu Galileo'ya binebilseydik.
17:16Ya da Galileo gibi bir safkana sahip olabilseydik.
17:19Hiç o yarışı unutmam yani.
17:20O küçüktüm.
17:22Evet daha yine Aprante Okulu'ndayız.
17:24Mezun olmak istiyoruz.
17:26Ve dünyadaki bütün jockeylerin örnek alıyoruz.
17:29İşte en iyi antrenörlere, Dermet Verle, Michael Grasing, Michael Huffer, John Ox bunlarla çalışıyoruz.
17:34Bir şekilde.
17:35Ama bir şekilde de bunu ülkemizde temsil etmek istiyorduk.
17:39Ve biz gerçekten altı arkadaş biz mezun olduktan sonra yaklaşık ben bir yıl zor geçti benim için.
17:45Çünkü binemiyordum.
17:46Herhalde işte Aprante'nin hani bu işini derler ya.
17:49Tam böyle kabuğundan çıkan bir jockey olarak.
17:52Hep böyle son lakabımız hep derler doktoruz, doktoruz.
17:55Gerçekten kolay bir zaman değil.
17:57Siz neredeyse işte 97'den bu yana hep atın içindesiniz.
18:01Yedekçilik, seyisçilik, Aprante Okulu, yurt dışı ve Tay eğitmeni sonra atın üstünde ve yaklaşık 25 yıldır atın üstünde oluyorsanız mutlaka
18:12onun dili olmak zorundasınız.
18:14Ve ben de onların dili olduğum için çok mutluyum gerçekten.
18:18Yani dilsiz bir varlığın üzerinde tamamen her şeyini bize bağlayan.
18:23Çünkü siz onu bir gücünüzle onu kontrol edemezsiniz.
18:27Ama o kadar hissiyatlı bir safkan ki gerçekten ben bazen böyle çok kırılma anlarım olur.
18:32Bilmiyorum belki sorunuz da var mıdır bilmiyorum ama.
18:35Kırılma anlarım olduğu dönemlerde mesela gerçekten böyle artık böyle her şeyden sıkıldığımız zaman oluyor.
18:40Çünkü sürekli bir tempo, haftanın 7 günü, farklı şehirlerde uçaktır, seyahattır.
18:45Çünkü her gün bir yere gidiyorsunuz.
18:47Yani kesinlikle her gün bu mesleğe devam etmek zorundasınız.
18:50Zor bir meslek.
18:51Ben şahsi söylüyorum.
18:52Benim kendi bir evladım olsa ben jockey olmasını istemem.
18:57Şaşırdım şu an.
18:57Ben istemem.
18:59Sebebi bu yüksek tempo bu sebebi.
19:01Ya yüksek temponun dışında şimdi şöyle bir şey var.
19:04Belki bilmiyorum dışarıda böyle kolay görünüyor.
19:06İnsanlar parmağının ucunda binip.
19:08Yani gerçekten iki canlı yaptığı sporun yani dünyada kabul ettiği ve çok saygın duyuyorlar bir kere her şeyden önce.
19:16Evet.
19:16Bakın ben Güney Kore'ye gittim, İrlanda'ya gittim, Fransa'ya gittim, Dubai'ye gittim, Rostov'a gittim.
19:22İşte gitmedim hemen İtalya'ya gittim, Milano'ya gittim.
19:26Çok gezdim yani.
19:26Ama insanların oradaki o canlılara ve atlar ve jockeylere o kadar saygı gösteriyorlar ki.
19:33Kraliçenin, kraliyet ailesi bir jockey, bir atı gördüğü zaman eğiliyorlar yani.
19:37Gerçekten eğiliyorlar.
19:38O kadar saygını gösteriyorlar.
19:39Ve o kadar saygın gösteren bir meslek o kadar gerçek anlamda tehlikeli bir meslek.
19:43Ve bu açıdan da yani ben mesela bazen annem izlemez.
19:47Ben hani ilk düştüğümüzde mesela ben hatırlamıyorum kaç defa düştüğümü, kaç yerim kırıldığını, kaç defa yoğun bakımda kaldığımızı,
19:54kaç defa kaburgam kırıldığını, köpücükler kırılmış, burun kırılmış her tarafımız kırıktır.
19:59Yani bunu jockeyler %90'da bunu yaşar.
20:01Ben de hiçbir zaman şunu düşünebiliyor musunuz?
20:03Siz attan düştüğünüzde o can havle bir yeriniz kırılıyor ve o can havlenizde diyorsunuz ki ben ambulansta bana bir telefon
20:09ulaştırın ki ben annem benim sesimi duysun iyi olduğumu ona söyleyebileyim benim sesimi duysun ki onlar daha kötü olmasın diye.
20:18Kesinlikle katılıyorum.
20:18Gerçekten bu açıdan da bakmak lazım.
20:21İnsanlar meslek açıdan da herkes birbirine saygılı davranmaları bizi gerçekten daha çok mutlu eder.
20:28Çünkü kolay bir meslek değil gerçekten.
20:30Peki Özcan abi spesifik olarak kırılma anı mı dediğin bir yer var mı?
20:33Çok kırılmadık da çok özel yani.
20:35Her şeyin belki bitmeye yakınlaştığı bir anın kırılma anı oldu mu acaba var mıdır?
20:39Ben herhalde bir yirmi defa olmuştur diye düşünüyorum yani sayısı.
20:43Ama şunu söyleyeyim o kırılma anı bile mesela sabah böyle dörtte idmana geldiğinizde o atla idmana yaptığınızda aşağı atla beraber
20:52indiğinizde o atın üstüne çıktığında o atla konuştığında çünkü birebir sabahın üç buçuğunda bazen karanlık olur göremezsin bir yeri.
20:59Onunla konuştuğunuzda yok mu?
21:01Ya diyorsunuz ki evet kırılma anım oldu ama kırılma anım burası değil.
21:05Yani kırılma anım bu olmaması lazım.
21:07Çok böyle çoğu sefer böyle olmuştur yani bu benim mesleğim bu benim hayatım eğer ben bunun dilinden anlıyorsam ben bu
21:14kırılma noktasına gidersem bunu sahipsiz bırakırım anlamına da taşıyor.
21:18Ve o kadar mutlu oluyorsun ki o ata binince.
21:21Yani her şeyi bir anda unutuyorsun Allah'ım ben kaç defa demiştim Allah'ım eğer bir gün bir sonum yani
21:27bir şeyim olursa yani mesleğim üzerinde olsun gibilerden yani çok bunu bunu gerçekten ciddi söylüyorum.
21:33Hani bunu söylemişimdir o atla o diyaloğa girdim de.
21:35Çünkü dediğim gibi yani o safkana bindiğinizde bütün her şeyi unutuyorsunuz.
21:39Belki de bazı başarılar oradan geliyordur.
21:41Çünkü hayatın o zorlukları etraf ve her şey o koşturmacanın içerisinde bir ata bindiğinizde aslında her şeyi unutuyorsunuz.
21:50Zaten unutmazsanız o atla birebir diyaloğa girmezsen kafan başka yerde kalırsa o başarı elde edemezsin.
21:55O atı da anlayamazsın.
21:57Doğru o zaman doğru raporu da veremezsiniz siz at sahibine ya da antrenörü.
22:01Anlatabildim mi?
22:02Çünkü ne olursa olsun veterinerinin bir görevi var burada.
22:06Siz bir bebeği doktora götürdüğünüzde ağlayan bir bebeği götürdüğünüzde kolay bence ben hep bunu aynı şeye koyuyorum.
22:13Bir bebeğin bir bebek doktoruyla veterinerlik aynı yerde görüyorum hatta.
22:17Eğer biz onun dili olursak bunun burasında olsa o daha çok daha erken sorunlar bulurur.
22:23Daha erken onu iyileştirebilirsiniz.
22:26Sağlığına kavuşturabilirsiniz.
22:27Biz de onun diliysek eğer bunu birebir yaşamamız gerekiyor ki hem atçılığımız için hem de gelecek arkadaşlar için atın sağlığı
22:36için.
22:36Özellikle burada sevgili hem antrenör abilerimiz hem at sahiplerimiz gerçekten burada jockeylerin verdiği raporlar ben inanıyorum belki %90 değildir ama
22:46hissedilenler gerçekten o atın hissiyatını söylüyorlardı diye düşünüyorum yani.
22:51Evet peki kariyer bitince planınız nedir?
22:53Aslında şu an kariyer planı bitirmeye hiç düşünmedim.
22:57Dediğim gibi hep böyle atın üstünde devam edeceğiz.
23:01Tabi ki bu gerek Saadet'in abi gerek Halis abi olsun.
23:04Bugün yanlış değilsem bir daha düşündüğümüzde bizim de bir 7-8 yılımız var diye düşünüyorum herhalde yani.
23:10Tabi biraz kariyerin de sizin bazen kariyerler sizin elinizde olmuyor.
23:15Belki bırakmak istiyorsunuzdur işte Saadet'in abi 2 yıldır at binmiyor yaklaşık 1 yıldır at binmiyor.
23:21Bugün yanlış değilsem 53 yaşında ama sürekli konuşuyoruz.
23:25Biz çok sevdiğimiz bir abimiz çok da saygı duyduğumuz dışarıda ne yapayım diyor artık ben diyor atın üstüne çıkmam mutluluğum
23:31buymuş diyor yani.
23:32Ben her şeyi yapıyorum diyor mutlu olamıyorum diyor.
23:34Şimdi buna ne diyebilirsiniz aslında binme diyorsun abi binme ne olur hani bir şey olur bir saatten sonra hani telafisi
23:40yok düşersin bir yerin kırılır Allah korusun işte iyileşme sürecin uzar.
23:45Ama yok diyor ben diyor yapıyorum diyor gelemiyorum diyor yani bazen böyle söylerken onun hafif hafif böyle duygulandığını da görüyorum
23:52yani.
23:53Bu da bir tutku bir sevgi kesinlikle.
23:55Daha sağlıklı bir şekilde devam edebilir ama yani bir antrenör olarak bir at sahibi olarak devam edebilir diye düşünüyorum.
24:02Son olarak buradaki eğitimin çok müthiş olduğunu etkilece olduğunu duydum.
24:06Buranın sırrı nedir sizce?
24:07Aslında bizim dönemimizde bu kadar etkili değildi.
24:10Yani atların sınırı sınırlıydı eğitim atlarımız.
24:135 hokey adaylarımız çoktu.
24:15Yanlış değilsem biz 65 kişi falan ilk sınıftaydık.
24:18Belki de 10 tane at vardı.
24:19Haftada bize 2 sıra 2 at sıra şey gelirdi sıra gelirdi.
24:23Şimdi yanlış değilsem bunun sayıları düşürüldü.
24:26Eğitim şartları çok iyi oldu.
24:28Simülatör mekanik at denilen atlar getirildi dünyada.
24:32Dünyadaki iyi hocalar gelip eğitim vermeye başladı.
24:35Gerek hipodrom müdürü gerek aprantiyum okul müdürümüz hepsi bilinçli bu işi yapıyorlar.
24:41Spor besleme bizim zamanımızda öyle bir şey yoktu.
24:44Biz ağırlarda kalıyorduk.
24:46İşte seyislerle aynı odada kalırdık.
24:49İmkanlar ona bağlıydı.
24:51İmkanlar ona sağlıyordu.
24:52Ama şimdi yatılı olarak aprantiy okuluna geçiş oldu.
24:56Bu da çok güzel bir şey çocuklar için.
24:58En azından dışarıda herhangi bir kötülük gelmeden okulun içerisinde kalıp
25:02okulun içerisinde eğitim görüp ve beslenmeleri, spor her şeyleri çok iyi olduğunu düşünüyorum.
25:07Ve ben de şundan eminim bakın yanlış anamayın.
25:09Bizim gerçekten Türkiye'de jokeylerimiz dünyanın her yerinde binebilirler diye düşünüyorum.
25:14Bakın aprantiy mezunu okulundan olan işine bakan dünyanın her yerinde gerçek anlamda aynı safkan,
25:20aynı güçteki safkanlara binsinler.
25:22Çünkü biz biraz jokeyler o Türkiye'de farklı çalışıyoruz.
25:25Nasıl farklı çalışıyoruz?
25:26Dünya İngiliz atı üzerinde gitmiş.
25:28Dünyaya baktığınız zaman.
25:29Çünkü bindiğiniz atlar sürekli İngiliz, ona göre bir stil, ona göre bir itme, ona göre bir siklet oluşturuyorsunuz.
25:37Ama siz bu 500 kiloluk ata daha hızlı ata binip, 10 dakika sonra gelip daha arap atı ufak bir ata
25:43bindiğinizde
25:44o kas sisteminizi de ister istemez geri çekiyorsunuz.
25:47Arap atı birazcık daha jokeyler açıdan çok rahat olamıyorsun.
25:52Ben de o yüzden diyorum ki bizim şu an aprantiy okulun verdiği mezuniyet ve şu an aktif jokeylerimiz,
25:56genç jokeylerimiz bana göre dünyanın her yerinde şans verildiği zaman,
26:00evet belki ilk bir ay olmaz ama bir ay sonra dünyanın en iyi jokeylerle hemen hemen aynı sırada binebilirler diye
26:07düşünüyorum.
26:07Hem akıllarıyla hem zekalarıyla.
26:10Evet kesinlikle buradan da bütün jokeylerimize başarılar dileyelim.
26:14Özcan abi benim sorularım bu kadardı.
26:15Senin son olarak vermek istediğin mesaj var mıdır acaba?
26:18Benim vermek istediğim mesaj tabii ki öncelikle gerçek yarışseverleri, hipodroma istiyoruz.
26:24Gerçek yarışseverleri, aileler, çocuklar bu anı yaşasınlar, bu 100. yıl.
26:29Gerçekten ne kadar onlar burayı kalabalıklaştırırlarsa, burayı bir bahçe olarak düşünün.
26:36Her zaman ben öyle görüyorum.
26:37Ne kadar rengarenk çiçekler açsa burada, ne kadar farklılık, ne kadar farklılık yaratırsak,
26:43bunu öncelikle Türkiye Jokyo Kulübü'ne de gerek, bu işte ilgilenen herkese,
26:49basınan herkese şimdiden teşekkürlerimi sunuyorum.
26:52Peki Özcan abi çok teşekkür ediyorum.
26:54Ben teşekkür ederim.
26:54Tekrar görüşmek dileğiyle.
26:55Görüşmek üzere inşallah kazanırız.
26:58İnşallah inşallah görüşürüz.
26:59Teşekkür ederim.
27:00Konumuz Özcan Yıldırım'dı.
Yorumlar

Önerilen