Oynatıcıya atlaAna içeriğe atla
  • 21 saat önce
Döküm
00:00:25MUTLU İLİŞKİNİN SIRLARI
00:00:30Küseneş evliliği nasıl etkiler?
00:00:32Bir taraf küstüğünde diğer taraf ne yapmalı?
00:00:35Kadınlar mı yoksa erkekler mi daha çok küser?
00:00:39Canlı yayında Aslı Cankat soracak.
00:00:42Uzman psikolog Yeşim Akıncı cevaplayacak.
00:00:45Az sonra.
00:00:49Günaydınlar, günaydınlar, mutlu sabahlar.
00:00:51Sevgili seyirciler Beyaz TV ekranlarında Hayatta Her Şey Var'a hoş geldiniz, sefalar getirdiniz.
00:00:56İnşallah mutlu olacağınız, rahatlayacağınız bir gün olsun.
00:01:00Çünkü bugün sizin gününüz.
00:01:02Biliyorsunuz her çarşamba olduğu gibi bugün de yine ilişkileri konuşacağız.
00:01:06Sizin sorunlarınızı konuşacağız, masaya yatıracağız.
00:01:09İstiyorum ki bizi arayın, içinizi dökün, ferahlayın, rahatlayın.
00:01:13Bize de bir güzellik olsun, size de bir güzellik olsun.
00:01:16Çünkü bugün çok sevgili uzman psikolog Yeşim Akıncı bizlerle birlikte.
00:01:20Hoş geldiniz.
00:01:20Hoş bulduk.
00:01:21Nasılsınız?
00:01:21Çok teşekkür ederim, şükür hamdolsun.
00:01:23İyiyim her zamanki gibi.
00:01:25Ne güzel, iyi de görünüyorsunuz.
00:01:26Her zamanki gibi çok şık, çok hoş bir hanım.
00:01:29Aynı zamanda hem kulağa hem göze hitap etti.
00:01:31Ay çok teşekkür ediyorum.
00:01:33Gerçekten başka bir şey.
00:01:34Siz de öyle.
00:01:34Tabii uzman psikolog her zaman bulmak kolay değil.
00:01:37Hele ki ekranlarda olunca da böyle bir platform, yani arayıp anonim bir şekilde sevgili seyirciler,
00:01:42bize ne isim vermenize gerek var, ne nereden aradığınıza söylemenize gerek var.
00:01:47Tamamıyla biz sizi zaten tanımıyoruz ama hikayenizi bilmek istiyoruz.
00:01:52Ona göre de bir yönlendirme en doğru şekilde doğru adresten inşallah gelecektir.
00:01:56En ufak bir katkımız olsa ne mutlu bize.
00:01:59Bir kişiye belki de doğru ola bir karara vardırabilsek çok önemli.
00:02:04Çünkü bazen insan kararsız kaldığında belki de en zor şey o değil mi?
00:02:08Hatalar da yapabiliyor maalesef ama her şeyin bir çözümü var.
00:02:12Bunun için de akte geçmek lazım.
00:02:14Çözümü bulmak lazım.
00:02:15Doğru çözümü bulmak lazım.
00:02:16Bazen yanlış bir karar bile kararsızlıktan daha iyi olabilir mi?
00:02:20Yok.
00:02:21Doğru karar her zaman iyidir.
00:02:22Doğru zamanda doğru insanlarla doğru kararlar vermek lazım.
00:02:26Yanlış kararlar insanları bazen kötü yola da götürebilir.
00:02:29Yani kötü bir istenmemiş bir sonuçla çıkabilir.
00:02:32O yüzden doğru karar vermek için sağduyumuzu kullanacağız, bilimi kullanacağız ve inançlı olacağız.
00:02:38Evet, inanç da çok çok önemli, çok kıymetli.
00:02:40Zaten inancımız bizi aslında birçok şeyden koruyor, tevekkül.
00:02:45Tabii ki.
00:02:45Kesinlikle.
00:02:46Tabii ki hepimizin hayatında sıkıntılar var, dertler var.
00:02:49Olmaz mı?
00:02:50Hayata gelirken bize böyle bir hayat vaadi yok yani seni pamuklar içerisinde böyle karşılayacaklar diye bir şey yok.
00:02:57Hayata ağlayarak başlıyoruz aslında doğum anında düşünün.
00:03:00Değil mi?
00:03:00Yani bu hayata merhabanın getirdiği şeylerde başınıza her şey gelebilir.
00:03:06Ama önemli olan pes etmemek, mücadele etmek, inanmak ve doğru yolu seçmek.
00:03:11Evet, ağlayarak dünyaya geliyoruz ama dünyada ağlamayalım.
00:03:14Hep gidelim, onu istiyoruz.
00:03:16Ara ara gözyaşları sel de olsa, yine de insanoğlu o dediğiniz gibi hep ayağa kalkıp tekrar yola devam etmek.
00:03:22Evet, şart.
00:03:23Çok önemli.
00:03:23Olan bu.
00:03:24Evet, hele ki evliliklerde ve ilişkilerde.
00:03:26Genelde ilişkilerle ilgili insanlar çok problem yaşıyor, evliliklerle ilgili.
00:03:30Ama ben her zaman diyorum ki kendinize yatırım yapmazsanız, kendinize bakmazsanız ilişkileriniz de iyi olmaz.
00:03:37Nasıl yatırım yapacak kişi kendine?
00:03:39İşte Selim programı mesela insanlara kendini yatırım yaptıran bir program.
00:03:43Çünkü insanlara bir şeyler öğretmek gerekiyor değil mi?
00:03:46Yani her sabah uyandığımızda yüzümüzü yıkıyoruz, dişimizi fırçalıyoruz, otomatikman.
00:03:51Sonra başlıyoruz güne ve günü seçmemiz lazım.
00:03:55Mutlu olmayı seçmemiz lazım.
00:03:57Hayatı seçmemiz lazım.
00:03:59Yani monotonluktan çıkmamız gerekiyor biraz.
00:04:03Hayat enerjisini alırsak eğer, o enerji bize gerçekten güzel şeyler verir.
00:04:08Nasıl düşünürsen, nasıl kelam edersen, ağzından ne çıkarsa aslında bir bakıyorsun hayatın o olmuş, kaderin o olmuş.
00:04:15Hayat enerjisi, herkeste mesela olmuyor gibi ama aslında hepimizde var değil mi?
00:04:19Nasıl çıkarabiliriz onu ortaya?
00:04:20Şimdi uykudan uyanır uyanmaz insanların çoğu diyor ki ben güne diyor somurtarak başlıyorum.
00:04:27Kimisi diyor ki ben gülerek başlıyorum.
00:04:29Bu yapıyla ilgili bir şey.
00:04:30Ama diyorum ya seçmekle alakalı.
00:04:33Bir defa şükreden insan mutlu kalkar.
00:04:35Yani o nefise, o nefise sahip olmak, o nefese yaşamak, o hayatı almak çok önemli bir şey.
00:04:42Çok doğru bir şey yani insan hayatta uykudan uyandı.
00:04:47Uyanamayanlar ne yapsın?
00:04:48Bin şükür, ne kadar şükretsek az yani.
00:04:50Eskiler der ya, kendinden iyi olana bakıp örnek al, kendinden kötü olana düşünüp şükret.
00:04:57Evet, demek ki şükretmek bu kadar önemli.
00:04:59İlişkin varsa ve sağlıklı gidiyorsa daha da şükret.
00:05:02En azından ilişkin var diyebiliriz.
00:05:05İlişkin ya olmadan.
00:05:05Bakış açısı çok önemli.
00:05:07İlişkisi olmayanlar bir pişman, olanlar bilmiyorum bir pişman.
00:05:10Yani genelde ilişkisi olanlar çok problem yaşıyor.
00:05:13İlişkisi olmayanlar da arayışta ama istediklerini bulamıyor.
00:05:16Evet.
00:05:17Mesela ilişkisi olmayan hep şöyle der.
00:05:19Ya ne tartışıyorsunuz yani tartışacak ne buluyorsunuz?
00:05:22Şükret yanında bir insan var, iyi kötü anlaşıyorsun, bir dert ortağı.
00:05:26Yani benim olsa mesela diyor bir işte kız arkadaşım veya erkek arkadaşım.
00:05:29Hiç tartışmam ama gerçek hayatta öyle mi?
00:05:31Bir ilişkisi olunca o da başlıyor tartışmıyor.
00:05:33O da başlıyor.
00:05:34Aynen öyle.
00:05:35Hayatta hiçbir şey tek bize gitmiyor.
00:05:37Evet.
00:05:37İnşallah daha iyiye gitsin.
00:05:39Tabii ki.
00:05:39Tüm ilişkiler.
00:05:40Onun için zaten hayat bir dönüşüm, bir denişim yeri.
00:05:42Değişime hazırlıklı olmak lazım.
00:05:44Her değişim aslında insanı zorlar ve geliştirir.
00:05:47Ama insanoğlu o gelişim zamanında bazen istemiyor ve kolay yolu seçiyor.
00:05:53Acılara tekrardan tutunabiliyor.
00:05:55Kendini onarmak yerine başkasına saldırıyor.
00:05:57Yani hayatta insanın kendini onarmış, kendini gerçekleştirmiş bir insanın kendinden başka bir derdi yoktur.
00:06:04Evet.
00:06:05Önce derdimiz kendimiz olacağız.
00:06:07Önce bir kendi...
00:06:08Kendi onarımımız.
00:06:09Onarımımızı yapacağız.
00:06:10Evet.
00:06:10Peki sorularımız var.
00:06:11Zor sorularımız bunlar.
00:06:12Sevgili seyircilerimizden gelen.
00:06:13En sevdiğim.
00:06:14Sağ olsunlar.
00:06:14Güveniyorlar.
00:06:15Bize yönlendiriyorlar.
00:06:17Şöyle bir soru var.
00:06:17Kadın ve erkek mi yollamış onu bilmiyorum ama annem ile kayınvalidem hiç anlaşamıyor diyor.
00:06:23Arada kaldım.
00:06:23Ne yapmalıyım?
00:06:25Şimdi bir tarafta annesi, bir tarafta kayınvalidesi.
00:06:27Aralarında bir çatışma.
00:06:29Halbuki çocuklarını düşünen bir anne, ikisi de anne, kayınvalide de erkek tarafının annesi, çocuklarını düşünen bir ailede bu olmamalı.
00:06:40Kendi kişisel yarışları muhtemelen yarışın içerisindeler.
00:06:45İnsanlar çocuklarını nasıl mutlu edeceğim diye yarışmalı.
00:06:49Yani böyle bir bakış açısına sahip olması gerekirken ne istiyorsunuz, ne arıyorsunuz?
00:06:55Annesiyle kayınvalidesi niçin anlaşamıyor?
00:06:57Konu nedir?
00:06:59Neyi çekemiyorlar acaba değil mi?
00:07:00Alıp veremedikleri.
00:07:01Yazık arada kalmış kişiye de üzüldüm şu an.
00:07:04Çünkü ne yapsın yani annesine mi şey yapsın ona da.
00:07:07Bakın genelde hep problemler.
00:07:09Gelin kayınvalide diye çıkar.
00:07:11Burada tam tersi iki anne arasında çatışma var.
00:07:15Bir rekabet olabilir.
00:07:17Rekabetten başka...
00:07:19Ego mu var burada acaba?
00:07:20Ego savaşı mı?
00:07:21Tabii ki.
00:07:22Ben daha iyi bilirim.
00:07:23Benim dediğim olsun.
00:07:25Önemli olan senin dediğin mi, benim dediğin mi?
00:07:27Orta yol bulmak daha mutluluk verici değil mi?
00:07:30Yani senin dediğin olsun önemli değil değil mi?
00:07:32Ne fark eder?
00:07:33Yani canın sağ olsun dersin.
00:07:34Ne fark eder?
00:07:35Yani ama her yerde tabii ezdirmek yani hep de karşı tarafa senin dediğin olsun denmez.
00:07:40Ama orta yolu bulmak da bu kadar zor değil.
00:07:43Yani evladını arada koyacak kadar bir annenin vicdanı buna pek el vereceğini düşünmüyorum aslında.
00:07:50Söz konusu kızının evliliği ve mutluluğu.
00:07:52Yani şöyle bir şey olmuyor.
00:07:54Ne olacak canım annelerimiz tartışsın.
00:07:55Yani o seni öyle bir etkiliyor ki.
00:07:58Tabii.
00:07:58Hatta senin eşini bile bazen kayın...
00:08:00Mesela senin annen eşinden hoşlanmadıysa, baştan beri sevmiyorsa...
00:08:05Yani sen eşini ne kadar seversen sev hep içinde böyle bir uh de.
00:08:08Niye acaba annem sevmiyor?
00:08:10Ne seni sevmedi?
00:08:11Bir şey ararsın değil mi?
00:08:12Bir şey hani annelerin içgüdüleri de doğrudur.
00:08:15Ama burada ne damat ne gelin sorunu var.
00:08:19Burada iki tane yetişkin annenin sorunu var.
00:08:23Bakın anne olmak fedakarlıktır değil mi?
00:08:26Bazısı kendi yaşayamadıklarını çocuklarına yaşatmak ister.
00:08:30Bazısı da kendi yaşadıklarını çocuklarına farklılığı verir.
00:08:33Yani şimdi burada çatışmayı sen çocuklarına boğarak yaşatıyorsan, o çocukların evliliğini etkiliyorsa iki anne de şurada durması lazım.
00:08:42Yani ben ne yapıyorum?
00:08:44İnsanların davranışının bir sebebi olmalı.
00:08:46Bir işe yaramalı.
00:08:47Ağzından çıkan sözün, davranışın bir işe yaraması gerekiyor.
00:08:51E senin bu davranışın işe yaramıyor.
00:08:53Bir de kötülüğe gidiyorsa o zaman durup iki annenin de sağduyulu şekilde evlatlarını koruması gerekiyor.
00:09:00Kendi egolarından arınıp evlatlarını koruması gerekiyor.
00:09:04Zaten evlatları dolayısıyla bir araya geldiler.
00:09:06Yoksa belki de hiç dışarıda bir yerde bir arkadaşlık kurmayacaklardı.
00:09:10Ama evlatların için saygı çerçevesinde...
00:09:12Böyle çok böyle ezeli bir düşmanın senin kızınla evleniyor.
00:09:17Mecburen o da beraber aynı yerde takılmak zorunda kalıyorsun.
00:09:22Zor bir şey ama...
00:09:23Filmlerdeki gibi oldu mu?
00:09:26Hayattaki filmler hayattan alınma zaten.
00:09:29Ama şöyle bir şey var.
00:09:31Her türlü kişisel problemi olabilir insanların.
00:09:35Gıcık da olabilirsin.
00:09:37Yani vardır öyle.
00:09:38Yani sevmiyorum diyor.
00:09:39Zorla mı seveceğim diyor.
00:09:40Yani ben hayatta herkesin sevilebileceğini düşünüyorum.
00:09:45Yani biz genelde bu tarz düşünen insanlar...
00:09:49Hayatta kediyi, böceği, ağacı, kuşu severken...
00:09:54Allah'ın yarattığı bir insanı sevmemek...
00:09:57Aslında o kendi aynasıdır biliyor musun?
00:10:00Çünkü bazen insanların rahatsız olduğu şey...
00:10:03Karşıdaki rahatsız eden şey...
00:10:04Kendinde olan, bilinç altında olan bir şeydir.
00:10:07O onu kaşıyordur.
00:10:08O yüzden ona bir gıcık kapıyordur.
00:10:11Yani aslında kendinde olan negatif bir özelliği mi görüyor başkasında?
00:10:14O yüzden sevmiyor.
00:10:14Ve aynalama yapıyor.
00:10:16Aynalamasından dolayı oluyor.
00:10:18Yani şimdi ben sana gözle bakarsam...
00:10:21Gözümle görürüm ama gönülle bakarsam...
00:10:23Kendimi görürüm.
00:10:25Bir de sende olmayan bir duyguyu nasıl karşı taraftan bulacaksın?
00:10:29Bravo.
00:10:30O yüzden de...
00:10:30Sen diyor ki çok kıskanç biri.
00:10:32Mesela kayınvalidem çok kıskanç.
00:10:33Kıskanç olduğunu nasıl anlıyorsun?
00:10:35O duygu çünkü sende de var.
00:10:36Var.
00:10:36Aslında aynalıyor bizi değil mi?
00:10:37Tabii ki aynalıyor.
00:10:38Her şey aynalama.
00:10:39Hayat gerçekten bize çok şey...
00:10:41Gözümüze sokuyor da biz görmek istemiyoruz.
00:10:43O yüzden yani öyle bir görmezden geliyoruz ama her şey ortada.
00:10:47Ve sevmediğimiz bir insanı sevebilir miyiz zamanla?
00:10:50Seversin.
00:10:51Düşmünü bile seversin.
00:10:53Öyle bir şey olur ki her şehrin bir hayrı vardır.
00:10:56Sana bambaşka bir şey yapar.
00:10:58Kötülük yapar.
00:10:59Ama sen öyle bir şey yaşarsın ki bakarsın...
00:11:01Aa bu yaptığı kötülük bana bunu öğretti.
00:11:04Şunu yaptı.
00:11:05Evet mücadele ettin.
00:11:06Kızdın, üzüldün.
00:11:08Ama bir bakarsın sana yepyeni bir pencere açmış.
00:11:11O pencereden girdiğinde bambaşka bir hayata sebep olur.
00:11:15O yüzden de düşmanına bile teşekkür edersin.
00:11:18Hayat böyle bir şey.
00:11:19Hayat gerçekten her şeyi insanın karşısına çıkarabiliyor.
00:11:22Peki şöyle bir soru var.
00:11:24İki yıl önce evlendim diyor ama aşkım bitti.
00:11:27Nasıl bir aşkmış iki yılda bitti.
00:11:28Vay arkadaş iki yılda tüketti.
00:11:30Bu durumu diyor karıma nasıl anlatmalıyım?
00:11:33Şimdi aşktan bahsedilince ömür boyu süren aşklar var.
00:11:36Yani otuz, otuz beş yıl, kırk, elli yıl hala diyorsun ki...
00:11:40İki yılda bitmiş.
00:11:40Hala ilk dünkü gibi aşığım.
00:11:42İki yıldaki biten bir aşk gerçek aşk mıdır?
00:11:44Şimdi bir defa beslenmeyen her şey biter.
00:11:48Yani aşk mı, tutku mu, heyecan mı orasını bilemem.
00:11:51Şimdi şu kadarcık dört satırlık bir şey de.
00:11:54İki yıl önce evlenmiş.
00:11:55Bir de şuna da inanmıyorum.
00:11:57Evlilik aşkı bitiriyor falan.
00:12:01Bir insan evlenirken ben bu insanla mutlu olacağım.
00:12:05Hayatımı bu insanla geçireceğim.
00:12:07Sadık olacağım.
00:12:08İyi günde, kötü günde, sağlıkta, sıhhatte, varlıkta, yoklukta, beraber olacağız diye evleniliyor ya.
00:12:14Öyle bir sözleşme var.
00:12:16Yani bu sözleşmeye uymayan insanlar işte iki yılda da bitirir.
00:12:20Beş yılda da bitirir, iki ayda da bitirir.
00:12:23Şimdi aşkım bitti.
00:12:25Bak aşkım diyor, aşkımız demiyor.
00:12:27Benim aşkım diyor.
00:12:28Benim aşkım diyor.
00:12:29Şimdi sen neyi besledin orada?
00:12:32İçindeki umudumu besledin.
00:12:34O ilişkideki beklentin neydi?
00:12:37Aşkının besleyicisi neydi?
00:12:39Her ilişkinin bir dinamiği var.
00:12:40Yani evlilik aşkı öldürmez mi?
00:12:42Beslersen öldürmez.
00:12:44Şöyle bir şey var.
00:12:46Mesela her ilişkinin bir dinamiği var dedim ya.
00:12:49O bu ilişkinin dinamiği neydi acaba?
00:12:51Mesela onu merak ettim.
00:12:52Bu aşkını ayakta tutan neydi?
00:12:54Onu mu sorması lazım?
00:12:55Yani o neydi acaba?
00:12:57Keşif mi?
00:12:58Doymuş mu?
00:12:59Ya da işte saygısızlık mı var?
00:13:01Hayat mücadelesinden mi?
00:13:03Bilemeyiz ki ne yaşadığını.
00:13:05Mesela aşk bitebilir ama sevgi vardır.
00:13:07Hani genelde öyle derler ya aşk sevgiye evlilir.
00:13:09Söylemeye gerek bile duymamış.
00:13:10Aşkın bitti diyor.
00:13:12E tamam sen o zaman şıp sevdiysen.
00:13:14İki yılda bu bitti.
00:13:15İki yılda bir başkasıyla takıl.
00:13:17İki yılda o bitsin.
00:13:18Bir yılda o bitsin.
00:13:20Sonuçta hayatta ne kalacaksın?
00:13:22Sen tek başına kalacaksın o zaman.
00:13:24Aşkın bittiyse aşkını doğurduğun noktalara git.
00:13:28O kadın sana ya da erkek mi?
00:13:30Kadın mı?
00:13:31Bilemiyorum.
00:13:31Bunu yazan erkek.
00:13:33Evet yazan erkek.
00:13:34Karısına aşkı bitmiş.
00:13:36İlk günleri mi geri gitsin?
00:13:37İlk aşık olduğu o kadında ne bulmuştu?
00:13:39İlk kimse ilk güne geri gidemez.
00:13:41Çünkü herkes değişir.
00:13:43Bazı evliliklerde de şöyle bir şey var.
00:13:45Kadınla erkek aynı anda değişmiyor ve gelişmiyor.
00:13:48Bazen bunda hani uyardığımız noktalar olabiliyor.
00:13:51Nasıl mesela?
00:13:52Bazen kadın kendini bırakıyor evlilikte.
00:13:55Benim artık diyor.
00:13:57Yani tilki dönüp dolaşır bana gelir diyor.
00:13:59Umudu kesiyor ve emek vermiyor.
00:14:02Özen göstermiyor.
00:14:04Erkek de bu sefer diyor ki ya ben böyle biriyle evlenmedim ki diyor yani.
00:14:08Çoğu zaman bak bizim programda da hani yayına bağlanan insanlar oluyor ya.
00:14:13Diyorlar ki evlenene kadar her şey okey diyorlar.
00:14:15Tamam her şey okey.
00:14:18Evlendikten sonra gerçek yüzler çıkıyor.
00:14:20E o zaman ne olacak?
00:14:22Karşı taraf haklı mı haklı?
00:14:23Evet.
00:14:24Sen kandırdın.
00:14:25Maskeler düştü.
00:14:26Maskeler düştü.
00:14:27O çok korkunç bir şey gerçekten.
00:14:29Evet maalesef de yapıyorlar.
00:14:30Bundan dolayı evlilikten de çekiniyor.
00:14:32Çünkü bir bakıyorsun bir yıl içinde evlilikler bitiyor.
00:14:35Altı ay, üç ay, sekiz ay da bitmiş.
00:14:37Ya ondan önce mesela bakıyorsun altı yıldır çıkıyorlar.
00:14:40Evet.
00:14:41Altı yılda tanımadığın kişiyi evlendikten sonra altı ay içinde bitiriyorsun.
00:14:44Ama şimdi aynı evin içinde yaşamak bir sıkıntı zaten.
00:14:47Sıkıntı mı?
00:14:48Sıkıntı.
00:14:48Çünkü ne kadar sevsen de ne kadar ortak noktalar var.
00:14:53Mutfak, banyo, yatak odası her tarafı ortak kullanım yani.
00:14:57Evet.
00:14:57Sonuç itibariyle şimdi sen burada çorabını atıyorsan, o tarafa buraya bir tarafına bir şey atıyorsan,
00:15:03şimdi seni dışarıda buluştun, diğite çıktığında saçın başın derli toplu gidiyorsun, buluşuyorsun.
00:15:10Evlendikten sonra hayat bambaşka olabiliyor.
00:15:12Çoraplar yerde.
00:15:13Çoraplar yerde diş macunu.
00:15:15Klasiktir ya.
00:15:17Klasik yani.
00:15:18Diş macunu ortadan sıkıyor hocam diyor mesela.
00:15:21Ya bu bir mesele.
00:15:22Bu bir mesele oluyor.
00:15:23Batıyor yani.
00:15:24Mesela söylese partnerin sana diş macunu lütfen.
00:15:27Arkadan sıkar mısın?
00:15:28Ben sıkarım ondan sonra.
00:15:30Ama bazıları bunu yapmıyor.
00:15:31Hala ortadan sıkıyor.
00:15:31İnadına giden de var.
00:15:32Evet.
00:15:33Sıkıntı orada başlar bence.
00:15:34Sen uyumlu bir çift olursun mesela evlendiğinde.
00:15:37Ama bazen de işte böyle uyumlusuna uyumsuz denk geliyor.
00:15:41Vay vay vay vay.
00:15:42Aman iptal diyelim.
00:15:43İptal.
00:15:45Uyumluları uyumlular bulsun.
00:15:46Allah gönlümüne göre versin.
00:15:48Herkesin kalbine iyilik olanı iyi insanlar denk getirsin.
00:15:52Ki öyle de olacaktır buna inanıyorum.
00:15:53Ben de inanıyorum.
00:15:54İyilik iyidir.
00:15:54Elinde sonunda iyiler bulur.
00:15:57İyi olmasa da zaten yollar ayrılır.
00:16:00O zaman da tabii ki yani iyi olmayan insana herhalde artık kapıyı gösterirsin.
00:16:05Denk geliyor.
00:16:05Şimdi bakın iyi kötüyü tanımaz.
00:16:08Ama kötü iyiyi tanır ve ona göre kurnazca davranabilir.
00:16:13Gerçekten hani biz çocuklar doğduğunda hep şey diye dua ederim ben.
00:16:17Allah iyi insanlarla karşılaştırsın derim.
00:16:20Çünkü bu gerçek.
00:16:22İyi kötüyü tanımıyor çünkü.
00:16:24İyi kendi gibi bildiğin için anne kadar iyi diyor.
00:16:26Her yaptığını iyi gözle görüyor.
00:16:28Manipüleleri anlamaz.
00:16:30Sahtekarlıkları anlamaz.
00:16:31Kandırmaları anlamaz.
00:16:33Ama bir gün anlar.
00:16:34O zaman da yine kötü olmayacaksın.
00:16:37İyiliği seçeceksin.
00:16:38O zaman işte sana mükafat gelir.
00:16:41İnşallah.
00:16:41Zaten iyi olan kötü olmayı da beceremiyor ki.
00:16:44Doğru.
00:16:44Olmuyor yani.
00:16:45Kötülük yapmaya çalışsan da.
00:16:46Kalbi kırılmış olan hep dedik ya kendini onarmamış olan insanlar bazen kötülüğü seçiyor.
00:16:51Hiç kimse doğuştan kötü değildir ki.
00:16:54Öyle midir?
00:16:55Sonradan mı kötülür?
00:16:55Güçsüz insanlar kötüdür.
00:16:56Güçsüz insanlar kötüdür.
00:16:58Çünkü iyi olmak kolay bir şey değildir.
00:17:00İyiliği tercih etmek kolay değildir.
00:17:02Kötülük aslında insanı kendine yapan bir kötülüktür.
00:17:07Yani kötülüğü besleyen, nefreti, öfkesi olan kendine zarar verir.
00:17:13Eskiler demez mi keskin sirke kabına zarar diye.
00:17:16Tabii.
00:17:17Demek ki...
00:17:17Hücrelerin seni dinliyor.
00:17:19Her kelime ağızdan çıkarken, bir şey söylerken, dilek dilerken, dua ederken, güne başlarken, niyet ederken bütün hücrelerin seni dinliyor.
00:17:29O hücrelerine sen kötülük veriyorsan ilk başta sana kötülüğü yapan kendi hücrelerin.
00:17:36Evet kendine aslında o savaşı açmış oluyorsun.
00:17:38Evet demek ki.
00:17:39Yani iyilik daha kolay.
00:17:41Kötü olmak zor.
00:17:42İnşallah hep iyiliği seçelim ya.
00:17:44İyi kalpte olmak gerçekten uzun vadede de kendi vicdanın...
00:17:48Evet vicdan merhametin içinde çok çok önemli bir şey.
00:17:50İnşallah iyilerle denk gelelim.
00:17:53Şöyle bir soru var.
00:17:54Bir hanımefendi yazmış.
00:17:55Diyor ki, kocam iş yerindeki kadınlarla çok samimi oluyor.
00:17:58Buyur.
00:17:58Kıskanç olduğum için de bana kızıyor.
00:18:01Kıskanç olmak suç mu?
00:18:02Bu samimi olma durumu nedir iş yerinde?
00:18:05Nedir acaba?
00:18:05Çok samimi olmaktan kasıt nedir acaba?
00:18:07Ne kadar çok samimi.
00:18:08Mesela bazıları böyle el kol hareketi yapar.
00:18:10Samimiyetten.
00:18:11Böyle dokunarak.
00:18:13Nasıl bir şey bu dokunsallık?
00:18:15Tabi samimiyetin sınırını bilmiyorum burada ama iş yerinde bir defa bu tarz şeyler gerçekten sakıncalı.
00:18:22Yani iş yerinin sahibi de istemez böyle bir şeyi.
00:18:25İş yeri işe gidip geldiğin, ekmek parını kazandığın bir yer.
00:18:32Flört edeceğin mekan değil.
00:18:34Hele hele evliysen ki evlisin ki kocam diyorsun.
00:18:37Kocası yani.
00:18:39Şimdi kıskançlık nasıl olmasın ki kadın?
00:18:42Yani kim bilir neler yaşıyor?
00:18:44Buraya yazamadı, utandı.
00:18:45Kıskanç olmak suç değil ama kitabımda yazdığım gibi kıskançlık bir psikolojik soruna kadar gidebilir.
00:18:53Çok fazla kıskançlık.
00:18:55Bir sevgi deformasyonudur aslında.
00:18:59Sevdiğin insanı kıskanmazsın.
00:19:01Kıskanırsın.
00:19:02Her şeyden kıskanırsın da yani kıskançlık yapacak şeye sebep olmaz senin sevdiğin insan.
00:19:08Yani kişi aslında bir şey yapıyor ondan sonra kıskançlık başlıyor mu?
00:19:11Kıskançlık mı buradaki esas ana atar yoksa yapılan davranışın yanlış olduğunu bile bile rahatsız olmak mı?
00:19:19Kimi mesela kıskandırmaya çalışır.
00:19:22Bence en kötü sevgi deformasyonlarından biridir.
00:19:24Kıskandırmaya çalışmak nedir?
00:19:27Ya da kıskan yani rahatsız olduğunu bile bile, uyardığını bile bile üstüne gidiyorsa burada artık karşı tarafta flört falan değil,
00:19:37karşı eşinin psikolojik problemini belirtir.
00:19:41Peki gerçekten hani bir samimiyet görüyorsa diyelim ki işte böyle bazen işte iş yemekleri oluyor, akşamları gittikleri yemeklerde daha bir
00:19:48samimiyet işte yan yana oturup yemeklerde böyle sohbetler vesaire.
00:19:52Hani o samimiyeti hissedersin ya.
00:19:54Samimiyet güzel bir şeydir.
00:19:57Laçkalık kötüdür.
00:19:58Laçkalaşınca.
00:19:59Samimi olan hiçbir şey kötü değildir.
00:20:01Samimiyet iyidir.
00:20:02Ama burada yani utandığından samimi olduğunu söylüyor diye düşünüyorum.
00:20:07Samimi olmak kötü bir şey değildir.
00:20:09Samimiyet içten iyi bir şeydir.
00:20:12Ama kelimelerin anlamı çok önemli.
00:20:14Samimiyle laçkayı işte el kol hareketi dediğin gibi yapıyorsa işte ya da aşırılık yapıyorsa.
00:20:21Bu yanlış bir şey.
00:20:23Yani karşıdaki insana da yanlış.
00:20:25Tabii.
00:20:26Yani kadın ve erkek her zaman ayarını bilmeli.
00:20:30Arkadaşlıklar da böyle.
00:20:32Yani normal erkek arkadaşımız diye bir kavram var.
00:20:35Normal kadın arkadaşları var.
00:20:36Olur mu mesela evlilikte?
00:20:37Diyelim ki karı koca erkeğinde çok yakın bir kadın arkadaşı var.
00:20:42Çok var böyle insan.
00:20:43Mesela burada kıskançlık olmaz mı?
00:20:45Yani şimdi ayarına bağlı bir şey.
00:20:49Senin ilişkine karışıyorsa artık onunla bir bütün olmuşsa rahatsız eder.
00:20:57Mesela kankim diyor.
00:20:58Kankim.
00:20:59Hatice benim kankim.
00:21:00O hep vardı.
00:21:01Ne olacak ki?
00:21:02Ama Hatice'nin davranışına bakmak lazım.
00:21:04Hatice örnek verdiğim için.
00:21:06Ayşe'ye nasıl davranıyor mesela?
00:21:10Çünkü bazısı kanki olup bir bütün oluyorlar.
00:21:14Karşı tarafa cephe alıyorlar.
00:21:17Senin kankinse zaten eşimle de kanki olacak.
00:21:19İyi anlaşacak.
00:21:21Keyifle vakit geçireceksiniz.
00:21:22Evet.
00:21:23Yani ben şahsen hayatımda bir erkek varsa o benim için erkektir.
00:21:28Diğer her insan insandır.
00:21:30Yani erkeği kadını insan gibi bakarım.
00:21:33Niye?
00:21:33Çünkü hayatında olan kişi değerlidir senin.
00:21:38Ama şimdi diyelim ki yeni tanıştınız.
00:21:40Adam geldi dedi ki valla benim bir kankim var.
00:21:43Hatice'den başka arkadaşım en yakınım o.
00:21:46Sakın kıskançlık yapma.
00:21:47Sen onu kabul edeceksin.
00:21:48Tamam kabul ettim.
00:21:50Ama bu nasıl bir dayatma?
00:21:52Var ama böyle arkadaşlıklar da var hakikaten.
00:21:55Kadın erkek ilişkisi diye bakmıyor her şeye.
00:21:57Yani sonuçta belki de gerçekten kardeş gibiler.
00:22:00Olabilir.
00:22:01Yani çok iyi anlaşıyorlar.
00:22:02Ama baştan böyle bunu dayattığı zaman sanki çok önemli bir...
00:22:04Rahatsız olabilir.
00:22:04Sanki hayati önem taşıyor gibi ondan rahatsız olurum ben.
00:22:07Yoksa hayatın akışında zaten ben Hatice'yi göreceğim.
00:22:10Arkadaşıdır.
00:22:11Bakarım iyi kız zaten.
00:22:11Ama kıskanma diye hani önceden söylüyor.
00:22:14İşte önceden uyarma benim mesela sinirlerimi bozan bir şey.
00:22:17Niye beni uyarıyorsun ki?
00:22:18Ben zaten kıskançlık yapmayacağım.
00:22:20Belki gayet de makul karşılayacağım.
00:22:22Evet.
00:22:22Ama baştan uyardı ya da şöyle yapıyor bazen.
00:22:24Annemle aram çok...
00:22:25Annemle arama sakın girme.
00:22:27Allah Allah.
00:22:27Baştan söylendiği zaman.
00:22:28Baştan böyle bir uyarı yaptığın zaman demek ki orada onun aklında...
00:22:31Bir şey var ki bunu uyarıyor.
00:22:32Bir şey var yani.
00:22:32Niye uyarıyorsun beni ya da uyuyan şeyin yılanı uyandırıyorsun?
00:22:35Evet.
00:22:35Benim aklımda hiç öyle bir şey yok.
00:22:37Ama benim kankam çok...
00:22:39Bak bunu söyleyeyim baştan.
00:22:40Yani sanki senden de önemli gibi.
00:22:42Ama önce eş gelmeli hayatımda.
00:22:44İnsanın ilk önce eşidir, baş tacıdır.
00:22:46Çünkü o sana hayat veren, hayatı paylaştığın, kıymetli incitmeyeceğin bir insan olarak bakmak lazım.
00:22:54Ondan sonrası teferruat yani.
00:22:56Evet değil mi?
00:22:57Evet.
00:22:57Zaten onu hisseder kişide.
00:22:59Ama çok flörtöz erkeklerde var.
00:23:00Var, olmaz var.
00:23:01İş yerinde, sokakta, mesela pazarda yürüyor eşiyle.
00:23:05Kadın önden biraz gitti.
00:23:06Hemen hanımların yanına.
00:23:08Ne alıyorsunuz?
00:23:09İki kilo mu?
00:23:10İşte domatesin şeyi düşmüş mü fiyatı?
00:23:12Dışa dönük insanlar.
00:23:13Dışa dönük.
00:23:14Tabii ki temas kurabilir karşı cinsle.
00:23:16Hani bu kadar da şey değil ama.
00:23:17Tabii ki.
00:23:17Çok böyle flörtöz hisseder yani kadın.
00:23:20Hangi amaçla konuşuyor?
00:23:21Şimdi şöyle flörtöz erkek çok zordur.
00:23:25Bakın flörtöz erkek zordur.
00:23:26Küsen erkek zordur.
00:23:28Zor erkek de.
00:23:29Anneci erkek zordur.
00:23:31Pinti erkek zordur.
00:23:32Evet.
00:23:33Bak zor erkekleri sıraladık şimdi.
00:23:35Ama aşırı kıskanç erkek de çok zordur.
00:23:38Nefes aldırmaz.
00:23:39Oraya baktın şunu yaptın böyle oldu falan filan.
00:23:42Her şeyin aşırısı fazlaysa o zaman ayarı balansı yapmak lazım biraz.
00:23:48Bu şeyleri saydık ya şimdi kötüleri.
00:23:50Bunun hepsini bir vücutta toplanmış beyler olduğunu düşünün.
00:23:53Allah yardım etsin.
00:23:54Hem kıskanç hem pinti hem işte küsen örnek veriyorum.
00:23:58Nesini sevdin kızım derler.
00:24:00Yani değil mi?
00:24:01Ah işte diyor ah diyor kaderin gözü kör olsun.
00:24:03Bir kere sevdim evlendim ama kaderi değil herhalde bu durum.
00:24:07Kader aslında evet yani mutlak kader var yani.
00:24:11Eskiden biz psikoloji derslerinde şöyle şey yapardık.
00:24:15Yani göz rengi değişmez.
00:24:16Saç rengin değişmez.
00:24:18Teninin rengi değişmez.
00:24:19Bu mutlak kaderdir.
00:24:20Ki onları değiştiriyorlar artık.
00:24:22Ama şimdi gerçekten 2026'dayız göz rengi değiştiriliyor.
00:24:26Mavi yapabiliyoruz mesela gözleri şimdi.
00:24:28Yani.
00:24:29Teninin rengini açmış Michael Jackson mesela bembeyaz oldu adam.
00:24:32Ya.
00:24:33Siyahiden.
00:24:34Değişebiliyor her şey.
00:24:35Ama kaderini sev diyorum ben.
00:24:38Kaderinizi sevin.
00:24:39Çünkü kaderimiz bize doğru bir şey verecektir.
00:24:42Tabii ki mücadele edeceğiz.
00:24:44Hayatta her gün mücadele ediyoruz.
00:24:47O kadar da zevkli bir şey ki bu mücadele etmek.
00:24:50Aslında işleyen demir pas tutmaz.
00:24:52Evet.
00:24:52Mücadele insana ne verir biliyor musun?
00:24:54Hayat sevinci verir.
00:24:55Bir şeyi başarıp devam etmek.
00:24:58Yani bir şeyi çözüp devam etmek insana özgüven getiren bir şeydir.
00:25:02Evet.
00:25:02Yani özgüvenli insanlar doğuştan böyle parmaklı özgüvenli olmuyor.
00:25:06Ne badireler atlatıp geliyorlar değil mi?
00:25:09Ne başarmış oluyor.
00:25:10İçindeki yenilgi bakın bazen yenilsek bile aldatılsak bile üzülsek bile canımız yansa bile önemli olan içimizdeki sağduyuya sarılmak inançlı olmak
00:25:24ve bunu hazmetmek o kadar naif bir ruh verir ki bu.
00:25:29Etrafında böyle insanlar varsa bunlar gerçek dosttur.
00:25:32Çünkü insanlaşmıştır artık iyice iyice insan olmuştur yani.
00:25:36Değil mi?
00:25:36Çok kıymetli valla söyledikleriniz.
00:25:38Bugünün ilk telefonu da hattımızdaymış.
00:25:40Merhabalar hoş geldiniz yayınımıza.
00:25:43Merhabalar.
00:25:44Kolay gelsin.
00:25:45İyi yayınlar.
00:25:45Sağ olun.
00:25:46Nasılsınız?
00:25:48İyi olmaya çalışıyoruz.
00:25:50Evet.
00:25:50İnşallah.
00:25:51İnşallah bu yayından sonra daha iyi olacaksınız.
00:25:54İnşallah diyelim.
00:25:56Niçin aradınız?
00:25:58Ya dertleşmek için diye yazdığınız için aslında aradım ben.
00:26:02Evet.
00:26:02İzmir'den Cihan Yurtseven.
00:26:04Biraz sesi açabilir miyiz?
00:26:06Stüdyoda çok gelmiyor ses.
00:26:08Evet.
00:26:09Biraz daha sesle konuşursanız harika.
00:26:12Tamam.
00:26:12Cihan Yurtseven ben.
00:26:13İzmir'den arıyorum sizi.
00:26:15Ne güzel.
00:26:17Şöyle.
00:26:18Ya hayatım boyunca hep nankörlük görüyorum ben.
00:26:20Yani bu denk gelen, denk gelebilecek bir şey değil.
00:26:24Bazen sorguluyorum.
00:26:25Tüm insanlar kötü.
00:26:26Acaba sadece sen mi etsin?
00:26:28Acaba sende mi sorun var diye.
00:26:30Ama gerçekten iyi olan şeyler yanlış şeyler oluyor.
00:26:35Bilemedim, bilemiyorum.
00:26:37Kimseyle etleştiğimde çok fazla frekansımın uyuştuğu bir insan da çok etrafımda benim yok.
00:26:43Neyi iyi yapmaya çalışsam, kimi düşünsem, kimin için çabalasam, arkama döndüğümde herkes benim için hiçbir şey yapmıyor oluyor.
00:26:51Ve bu insan olarak beni çok kırıyor gerçekten.
00:26:55Nankörlük çok fazla görüyorum.
00:26:56Bununla alakalı aradım ben.
00:26:58Bu benim ama şeyim, 41 yaşındayım ben.
00:27:00Yani doğduğumda bu yana bu böyle, böyle devam etti.
00:27:04Siz evli değilsiniz değil mi yoksa?
00:27:06Nasıl?
00:27:07Evli misiniz?
00:27:08Evlendim, boşandım ben.
00:27:10Boşandınız.
00:27:10Kaç yıl oldu?
00:27:13Yaklaşık 3 yıl.
00:27:143 yıl.
00:27:15Çocuk var mı?
00:27:163 tane var.
00:27:18Allah bağışlasın.
00:27:193 de evladınız var.
00:27:20Onlar anne de mi?
00:27:22Ben de.
00:27:23Ben bakıyorum onlara.
00:27:24Siz velayetisiniz mi aldınız?
00:27:25Velayet olsun.
00:27:27Ya velayetler aslında erkeklerin annesinde ama onun çok çocuklarla bir alakası olmadığı için ben bakıyorum çocuklarıma.
00:27:36Peki niye boşandınız eşinizden?
00:27:38Sebep neydi?
00:27:40Özel sebepler diyelim.
00:27:41Ayrıldığım eşimle alakalı konuşmak istemiyorum.
00:27:43Ya benimle alakalı olmadı kesin.
00:27:44Anladım.
00:27:45Anladım.
00:27:46Çocuklarla da ilgilenmiyor.
00:27:47Yani eşlik kısmını geçtik.
00:27:49Annelik kısmında da mı sıkıntı var?
00:27:52Evet.
00:27:53Karabağlar da oturuyor kendisi.
00:27:54Yani haftada bir gün alıyor.
00:27:56Öyle.
00:27:57Haftada bir gün çocukları alıyor.
00:27:59Evet.
00:27:59Göstermiyor değilim.
00:28:00Yani ben annesine göstermiyor da değilim.
00:28:03Neyi sormak istiyorsunuz tam olarak şu an?
00:28:06Ya sormak değil aslında.
00:28:08Dedim ya.
00:28:09Dertleşmek için arayabilirsiniz demiştiniz de.
00:28:11Benle alakalı belki birkaç cümle söylersiniz diye.
00:28:13Ya bir şey sormak istediğim falan bir şey yok.
00:28:15Zaten yaşıyorum.
00:28:16Oldu olurdu.
00:28:17Her şeyi ben.
00:28:19Yani benimle alakalı belki birkaç cümle söylersiniz.
00:28:22Belki beni rahatlatacak bir iki bir şey söylersiniz.
00:28:24Ya da akıl verecek bir şey söylersiniz.
00:28:26Estağfurullah.
00:28:27Akıl vermek haddimize değil.
00:28:29Ama ilk başta dinlerken hemen söylemek istediğim bir şey var.
00:28:32Tutamayacağım kendimi.
00:28:34Kardeşim seni gönlümden öpüyorum.
00:28:36Hakikaten.
00:28:38Yani nedenini söyleyeyim.
00:28:40Çocuklarına sahip çıkmak.
00:28:42Bir kenara ayrıldığın eşinde belli ki kötü bir şekilde ayrılmışsın.
00:28:47Ama sen şurada televizyonların önünde büyük adamlık yaptın.
00:28:52Ayrıldığım eşim hakkında konuşmak istemiyorum dedin ya.
00:28:54Seni gönlümden öpüyorum.
00:28:56Bir erkeğe de bu yakışıyor.
00:28:57Özel sebeplerden dolayı dedi.
00:28:59Bravo.
00:28:59Açıklamak istemedi.
00:29:00Çok güzel bir yürek.
00:29:01Çocukların annesi diye.
00:29:03Bravo.
00:29:03Evet.
00:29:04Yani burada sizin aslında söylemek istediğiniz çok fedakarlık yaptım.
00:29:08Çok vericiydim.
00:29:09Ama karşılığını görmedim.
00:29:11Karşı taraftan.
00:29:12Yani burada kim kaybetmiş oluyor sizce?
00:29:15Bence böyle bir beyefendi kaybetmiş kişi.
00:29:19Zaten karşı taraf.
00:29:21Belli ki.
00:29:22Şimdi bir defa canım kardeşim şöyle bir şey söylemek istiyorum.
00:29:26Konuşurken bile boğazın düğümleniyor.
00:29:29Sesin kesiliyor.
00:29:30İlk başta böyle nefesini burnundan şöyle bir çek.
00:29:36Böyle içine bir çek.
00:29:38Yüreğini bir doldur nefesinle.
00:29:40Ve ver ağzından.
00:29:42Böyle üfle gitsin.
00:29:44Şimdi bu içimizde bu nefes alamama duygusu var ya.
00:29:47Bizi gerçekten hasta eder.
00:29:49Sıkıştırıyor değil mi?
00:29:50Evet.
00:29:51Bütün damarlarını aç.
00:29:52Ruhunu aç.
00:29:53Ve şükret.
00:29:54De ki ben bir yanlıştan döndüm.
00:29:57Hata yapan ben olmadım.
00:29:59Ya günah işleyen hata yapan sen olsaydın.
00:30:01Bunun altından nasıl vebalinden kalkacaktın?
00:30:04İyi yürek her şeyin altından kalkar.
00:30:07Ama kötülük yapan boş ver o zaten lay laylomun da.
00:30:10Evet.
00:30:11Ruhu bile duymuyor belki hala şu anda.
00:30:13Ama üç tane evladım var.
00:30:15Keşke daha iyi tanısıp tanıyıp da yapsaydınız bu üç çocuğu birbirinizi iyi tanıyıp yapsaydınız.
00:30:21Ama hadi olmuş o da Rabbimin hediyesi.
00:30:24O yüzden Allah bağışlasın çocuklarını.
00:30:27Hep şöyle de bak.
00:30:28Diyorsun ki hep benim çocukluğumdan beri nankörlük gördüm.
00:30:32Şimdi sen çocukluğumdan beri deyince ben şunu algılıyorum.
00:30:37Seni doğuran doktor sana nankörlük yaptı mı?
00:30:41Hayata getirdi.
00:30:43Evet.
00:30:44Seni doğuran anne babana nankörlük yaptı mı?
00:30:48Muhtemelen.
00:30:49Belki.
00:30:50Ama seni dünyaya getirdiler.
00:30:52Sen şu an bu dünyadaysan o zaman buradasın.
00:30:56Ve yine de şükredecek bir şey var.
00:30:58Bakış açısı hayatımızı bizim değiştirir.
00:31:01O yüzden lütfen hep hayatımdan nankörlük gördüm diyorsan bence bir de bu yönden bak.
00:31:08Yani bence güzel bir yerdesin.
00:31:11Değil mi?
00:31:12Bundan sonra belki yeni bir hayata pencerenin böyle ilk ışıklarını sizin için yakmış olduk.
00:31:17İnşallah yeni bir bakış açısıyla yani olumlu hayattan iyi beklentisi olan bir insana dönüşün.
00:31:23Ve inşallah kalbinizin ekmeğini göreceğiniz.
00:31:26Bunun yaşı yok.
00:31:27Kimisi 50 kimisi 60 yaşında buluyor gerçek aşkı.
00:31:29İnşallah size o denk gelir.
00:31:31Bir çocuğunuza da Allah sağlıklı inşallah uzun ömürler nasip etsin.
00:31:35Bir diğer telefonumuz hatta.
00:31:36Merhabalar hoş geldiniz yayınımıza.
00:31:38Merhaba.
00:31:39Nasılsınız?
00:31:40Teşekkür ederim.
00:31:41Siz nasılsınız?
00:31:42İyi yayınlar diliyorum öncelikle.
00:31:43Sağ olun var olun.
00:31:44Biz de iyiyiz.
00:31:45Buyurun sizi dinliyoruz.
00:31:46Şöyle eşimle iki yıldır evdeyiz.
00:31:49Ve eşim inanılmaz derecede kendi ailesine dönük.
00:31:52Yani evlenmeden önce de biz bu sorunu yaşadık.
00:31:54Bu sorunları yaşadık.
00:31:55Atlattığımızı düşünüyorduk ama hala atlatamadık.
00:31:58Ama bu normal seviyede değil.
00:32:00Yani sürekli annesinde sürekli kardeşlerinde sürekli akrabalarında benim akrabalarımla hiçbir şekilde bağ kurmak istemiyor.
00:32:07Yakında mı oturuyorlar ailesi?
00:32:10Yakında mı oturuyor ailesi?
00:32:12Evet yakında oturuyor ama yani köylerine de bol bol gitme durumları var ve biz evli olduğumuz halde ailesiyle köye gitmek
00:32:20istiyor.
00:32:21Memleketine gitmek istiyor.
00:32:22Bu bir noktada güzel ama bir yerden sonra ben bir küpe uyandırmaya başlıyor.
00:32:26Nasıl yaklaşmalıyım sizce?
00:32:28Yani eşimle bu konuda nasıl konuşmalıyım?
00:32:31Enteresan.
00:32:31Hep kendi ailesiyle çok sık vakit geçirmek istiyor.
00:32:33Köylerine çok bağlı.
00:32:34Ailesine aşırı bağlı diyor beyefendi dediğine göre.
00:32:38Evet.
00:32:39Yani devamlı mesela hani sizin yanınızda olması gerekir.
00:32:42Evlilik böyle bir şey yani değil mi?
00:32:44Beraber evleniyorsa ama şimdi baktığın zaman ailesinden kopamamış bir birey var.
00:32:50Şüphe dediği için orada biraz takıldım.
00:32:53Yani şüpheleniyorum dedi.
00:32:55Orada olay bambaşka bir boyut alır.
00:32:57Neye şüpheleniyorsunuz?
00:33:00Şöyle tamam bir yerde ailesine gidiyor ama
00:33:03acaba bana karşı duygularında mı eksiklik var?
00:33:07O yüzden mi gidiyor?
00:33:09Evet evlilik konusunda mı?
00:33:10Yani benimle evlilik yaptığı için mi pişman gibi?
00:33:13Bir zaman sonra insan bunları düşünmeye başlıyor bir noktada.
00:33:15Hiç konuştunuz mu bunu?
00:33:18Bunu konuştum.
00:33:19Bu durumu normal olduğunu ifade ediyor.
00:33:21Normal olduğunu söylüyor.
00:33:23Ve ben inanılmaz derecede artık rahatsız hissetmeye başladım.
00:33:25Ve fikrinizi almak isterim aslında bu konuda.
00:33:27Aslında onu normal görüyor hanımefendi.
00:33:30Yani ne var ki diyor ben işte her hafta giderim köyüme de ayda bir giderim.
00:33:33İşte aileme sık sık giderim.
00:33:36E tabi normal değil.
00:33:37Yani bir kadının yanında olması lazım eşinin.
00:33:41Çünkü eşinin maddi manevi ihtiyaçları var birbirlerine eşlerin.
00:33:46Adamı bu kadar yalnız bırakmak da aslında çok iyi değil.
00:33:49Yani ama devamlı ailesine gidiyoruz.
00:33:53Şimdi oradan ayrışamıyorsa siz beraber gitse tabi iş durumundan gidemiyordur belki de beyefendi.
00:33:59Öyle mi oluyor?
00:34:00Siz gidemiyorsunuz değil mi köye mesela onunla?
00:34:03Evet gitmiyorum ya da çünkü o kendi gitmek istiyor.
00:34:07Benim içimden bir zaman sonra gelmemeye başlıyor.
00:34:09Ve şöyle bir yerde dediğiniz gibi evlilik zaten aynı şatasında buluşmak aynı noktada buluşmak olduğu için biz birbirimize odaklanamıyoruz bu
00:34:18noktada.
00:34:19Baya bir engel olmuş önünüze yani.
00:34:21Vardiyalı evlilik diyebilir miyiz yani sizin evinize?
00:34:24Vardiyalı evlilik.
00:34:25Evet vardiyalı yani bir şekilde eğer köye gitmese zaten bu evlilik sürmeyecek manasına geliyor beyefendi söyledikleri.
00:34:32Yani orada bir es vermese orada bir rahatlamasa köye gitmese ailesiyle olmasa devamlı birlikte olsak diyor bu evlilik sürer mi
00:34:39bilemiyorum diyor.
00:34:40Doğru mu?
00:34:41Doğru doğru kesinlikle öyle.
00:34:43Bu noktada şüphelik beni düşürüyor.
00:34:45Evet şimdi bir tarafa normal geliyor size anormal geliyor.
00:34:47İşte çatışma başlıyor.
00:34:49Evet baştan beri böyle kabul ettikleri için mi acaba bu iki senedir hep mi böyleydi?
00:34:53Yani alışmış tabi.
00:34:54Nişanlılık döneminde de mi öyleydi?
00:34:56Nişanlılık döneminde daha bu azdı.
00:34:58Bir şeylerin farkındaydı ama zamanla daha da büyüdü.
00:35:01Daha da büyük bir sorun haline geldi.
00:35:03Zaman yetiremez olduk.
00:35:05Dolayısıyla artık evlilik kavramı da anlamsız hale gelmeye başladı.
00:35:09Tabi bir şeyler paylaşabiliyor musunuz?
00:35:10Paylaşımlarınız var mı?
00:35:12Evet yani paylaşımlarımız var ama yine benim gibi yüzeyiz tarzda bu sorun benden ayrı kalma isteği inanılmaz derecede yüksek.
00:35:21Peki o zaman sizinle niçin evlendi sizce?
00:35:25Belki de evlenmek için evlendi.
00:35:27Allah Allah.
00:35:28Hani benim için değil ama evlenmek için.
00:35:31Hani evlilik için evlilik olur ya.
00:35:32O kadar çok var ki Türkiye'de bu.
00:35:34Evlenmek için.
00:35:36Ve en korktuğum şeydi biliyor musunuz?
00:35:37En korktuğum şeydi.
00:35:39Bu muydu korktuğunuz şey?
00:35:40Başınıza mı geldi?
00:35:42Yani çünkü evlenmek evlilik için yapılacak bir şey değil.
00:35:46Doğru insanı bulursunuz.
00:35:46Tabii ki.
00:35:47Ama niye öyle düşünüyorsunuz?
00:35:49Sizin yani iyi yönleriniz, iyi bir insan oluşunuz, iyi bir belki işiniz oluşunuz bunların hepsi bir faktörü olamaz mı?
00:35:55Siz kendinizi biraz böyle dışlanmış hissediyor ama çok da haklı.
00:35:59Yani evlenilebilecek bir insansınız.
00:36:02Yani neden siz sadece evlilenmek için evlensin ki sizinle?
00:36:06Tabii ki öyle değil ama insan işte düşünüyor.
00:36:09Bunları da düşünmeye başlıyor.
00:36:11Çünkü içinizde bir kırgınlık var, dışlanmışlık hissi var.
00:36:13Yani sizi böyle orada bırakıyor ve gidiyor.
00:36:17Şimdi bakın normalde bizde hanımlar arıyor ve ay işte kocam aldatıyor ne yapsam işte yapıyor yani falan diye.
00:36:24Kimisi de bakıyorsun adamcağız evinde oturuyor.
00:36:27Adamı tek bırakıp köyüne gidiyor.
00:36:29Evet.
00:36:29Yani eşinden de hiç şüphelenmiyor.
00:36:31Hani bir şey yapar diye de korkmuyor da yani.
00:36:33Yani burada tabii ki içten içe neden bu kadar uzak kalıyor benden?
00:36:37İnsanoğlu bunu düşünür.
00:36:38Tabii.
00:36:38Veya erkek fark etmez.
00:36:39Aynı şekilde siz de yapsaydınız hanımınız düşünecekti.
00:36:42Bunu o açıkça dile getirdiğinizde size cevabı ne oluyor?
00:36:46Yetiştiriyor.
00:36:47Bunu normal olduğumu söylüyor.
00:36:48Boş yere takıldığımı söylüyor.
00:36:51Yani o şekilde çözüm çözüm.
00:36:53Şöyle deseniz yani eşim, sevgilim, hayatım seninle daha fazla vakit geçirmek istiyorum deseniz.
00:37:01Böyle bir şekilde inşallah daha bir romantizm kurarak bir paylaşım yapmakta fayda var.
00:37:07Diyorsunuz.
00:37:08Kolaylıklar diliyorum.
00:37:09İnşallah daha iki yıllık evlilik mutlulukla devam ettirir ve sürdürürsünüz.
00:37:13Kısa bir araya gidiyoruz sevgili seyirciler.
00:37:14Aradan sonra telefonlarınızla burada olacağız.
00:37:17Uzman psikolog Yeşim Akıncı ile birlikteyiz.
00:37:20Sizin telefonlarınızı alacağız bugün sevgili seyirciler.
00:37:22Neyse sıkıntınız evlilikte, ilişkilerinizde onu bize anlatın.
00:37:26Hem içiniz rahat olsun, rahatlayın, ferahlayın.
00:37:29Hem de iyi bir yönlendirmeyle yaşım hanımın sözleriyle inşallah doğru yolu bulun.
00:37:33Bir yol her zaman vardır ilişkide.
00:37:36Eğer bir tıkanıklık yaşanmışsa mutlaka bir çıkar yol var mıdır?
00:37:40Kesinlikle vardır.
00:37:41Yani ölümden başka her şeye çare var bu hayatta.
00:37:44İnsan anlaşmak istesin sevgili Aslı.
00:37:46Ondan sonrası çok kolay.
00:37:48Değil mi?
00:37:48İşte o anlaşmak istiyor musun?
00:37:50Gönlün var mı?
00:37:52Gönlün var mı bu aşka?
00:37:53Bu aşka, bu sevgiye.
00:37:55Aşka bitiyor diyorlar bakın.
00:37:56İki sene sonra aşka bitmiş.
00:37:57Beslemezsen biter.
00:37:59Evet.
00:38:00Yani.
00:38:00Sevgi daha kıymetli değil mi aşka?
00:38:02Zaten dönüşüme uğrarsa çok kıymetli.
00:38:05Sevgiye çok bağlayıcı bir şey.
00:38:07Bağ varsa sevgiye dönüşür.
00:38:10Hevesse, böyle sadece hoşlanmanın ötesinde biraz tutkuysa o zaman aşk zannedilebilirdi.
00:38:18Aşk yani biter mi?
00:38:20Bitmez.
00:38:21Bitmez.
00:38:21Peki.
00:38:22O zaman yeni telefonumuz hattaymış.
00:38:24Merhabalar, hoş geldiniz.
00:38:26Merhaba, kolay gelsin.
00:38:27İyi günler.
00:38:28Sağ olun, iyi günler.
00:38:29Nasılsınız?
00:38:30Teşekkür ederim.
00:38:31Sizler nasılsınız?
00:38:32Sağ olun, biz de iyiyiz.
00:38:33Sizi dinliyoruz.
00:38:34Allah iyilik olsun.
00:38:35Amin.
00:38:35Evet, ben 14 yıllık, aman pardon 14 aylık evliyim.
00:38:39Evet, çok yeni.
00:38:41Evet, evet, evet.
00:38:43Ama eşim yurt dışında.
00:38:44Ben Türkiye'deyim.
00:38:45Aa, nerede yurt dışında?
00:38:49Şöyle diyeyim, fazla isim vermek istemiyorum, Londra'da.
00:38:52Londra'da, evet.
00:38:53Güzel.
00:38:54Ne zamandır orada?
00:38:57Orada 35 yıldan bu yana oradaymış.
00:39:01İlk eşimden ayrılmış 5 yıl sonra.
00:39:03Ben de ilk eşimden ayrıldım.
00:39:05Ben de yani 5 yıl sonra.
00:39:07Kader birleştirildi.
00:39:09Evlendik.
00:39:10Ama şöyle bir şey, beni götürmek istemiyor.
00:39:12Çünkü adam yani hafta bir, kol bir, başka bir kadınla beraber telefonda sadece görüntülü şey konuşuyor.
00:39:21Adam diyor ki ne sen dur, ben senin yanında da başkasıyla konuşayım.
00:39:26Ama bu evliliği işte öyle böyle sürdür.
00:39:28Sebep?
00:39:29Hayırdır inşallah.
00:39:30Sebep?
00:39:31Yok, adam oldu bitti öyleymiş.
00:39:33İki kişi de ondan ayrılmış.
00:39:35Yani kadınlar yüzünden.
00:39:36Yani sizi sen yanımda dur diyor size.
00:39:38Bir de başka kadınlara da görüntülü görüşeyim.
00:39:40Sen uzakta dur, sen orada dur.
00:39:42Getirmeyeceğim.
00:39:43Yani var mısın?
00:39:45Var.
00:39:45İşte evlenimden bu yana sadece 3 defa geldi.
00:39:504 tane, 5 tane kadınla beni aldattı ama başkasını da bilmiyorum.
00:39:55Bildiklerim 3-4 tane diyorsun.
00:39:58Evet bildiklerim.
00:39:59Çocuk falan istiyor musunuz?
00:40:0175 yaşında.
00:40:0275 yaşında?
00:40:03Yani adam yaşlı.
00:40:04Evet yaşlı yani.
00:40:064-5 aldatma en az diyorsunuz.
00:40:09Evet.
00:40:10Allah Allah.
00:40:10Ne derler?
00:40:11Kırkından sonra tebeşir paklamaz diyorsunuz.
00:40:14Azdan tebeşir paklar.
00:40:15Evet.
00:40:15Aynen öyle.
00:40:16Paklamamış valla.
00:40:17Bilemiyorum ne olacak bu durum.
00:40:19Nasıl bir evlilik bu?
00:40:20Nasıl sürdürüyorsunuz bunu?
00:40:22Ya sabrediyorum.
00:40:23Belki diyorum.
00:40:24Düzelip bir de sevmek evlendim yani.
00:40:27Düzelmez.
00:40:28Hadi baştan söyleyeyim.
00:40:29Düzelmez.
00:40:31Evet.
00:40:32Peki nasıl tanıştınız siz?
00:40:33Kim sizi aracılık etti?
00:40:3475 yaşında.
00:40:34Kim başınızı yaktı?
00:40:35Evet.
00:40:36Elsim ile beraber çalışıyorduk.
00:40:39Yani o tanıştırdı.
00:40:42Ama diyorum ya adam yani yaşıp sevdi.
00:40:45Her gün şey çorap değiştirir gibi kadın şey değiştiriyor.
00:40:48Siz mesela Londra'ya giderim diye mi düşündünüz?
00:40:51Ben de giderim yanına.
00:40:53Hayır şöyle bir şey.
00:40:54Tabii ki de evlenince götürecekti.
00:40:57Ama adamın ağzında işte ayrılırsan ayrılırsan hep bütün ayrılık.
00:41:02Tek başına karar veriyor.
00:41:03Ben işte buradayım.
00:41:05Sen oradasın.
00:41:07Ne bileyim aklımda hep bütün ayrılık var.
00:41:10Valla evliliğe geçtim.
00:41:11Sizin aranızda doğru düzgün bir ilişki de yok.
00:41:13Yok.
00:41:14Yok.
00:41:14Yani evlilik sadece nikah imza atmak değil ki bu mesele.
00:41:18O iletişimi söyleyebilmek.
00:41:19Yani söyleyeyim benim ismime hani söylerken başka isim ağzından şey çıkıyor.
00:41:24Ay çok kırıcı bir şey.
00:41:25Ay tövbe ya.
00:41:26Tabii ki de.
00:41:28Nasıl hissediyorsunuz şimdi kendinizi?
00:41:30Bir eş gibi bir kadın gibi hissediyor musunuz?
00:41:31Bunamış da amca yani isimleri bile karıştırıyor artık yazık.
00:41:35Şöyle bir şey.
00:41:37Hayır bilerek yapıyor.
00:41:38Bilerek yapıyor.
00:41:39Yani o kadının demek ki ismini çok anıyor.
00:41:43Yani hiç beni aramıyor.
00:41:44Hep ben arıyorum.
00:41:46Neden diyorum sen aramıyorsun?
00:41:47E diyor ne fark eder?
00:41:49Sen ben ne fark eder?
00:41:51Fark eder mi?
00:41:52Ama hepimizin kadınları da hani telefonu açıyorum bakıyorum Whatsapp'ta.
00:41:57E ben diyorum Whatsapp'ta sadece şey için konuşmak için.
00:42:02Hani bir müzik yok.
00:42:03Ondan sonra bir eğlence programı yok.
00:42:05Yine girip bakarsın.
00:42:07Sadece karşıdakiyle konuşmak gelemez.
00:42:09Ah.
00:42:10Bir mesajlaşmak.
00:42:11Whatsapp'ta online ama başkalarıyla konuşuyor.
00:42:14Sana gelince seni aramıyor.
00:42:15Yok ben yok beni katliyen aramaz.
00:42:18Ve ben aradığım zaman da telefonu alıyor.
00:42:21Bir köşeye beş tane telefon kullanıyor.
00:42:23Bir de bilgisayar.
00:42:24Bilgisayarda ben varım.
00:42:26Bilgisayarda ben varım.
00:42:28Ondan sonra.
00:42:29Ben sadece affet ediyorum.
00:42:35Televizyon.
00:42:36Tövbe estağfurullah.
00:42:37Lütfen kendinize böyle yakıştırmalar yapmayın.
00:42:39Ama o çok onuruk duyduğu için.
00:42:41Gerçek diyorum bak.
00:42:43Sen size karşıda bir tane telefonla müzik açıyor.
00:42:46Sesini de açıyor.
00:42:47Sine gelen mesajları duymayayım.
00:42:49Ama şey ama duyuluyor.
00:42:51Bak ondan sonra söylüyorum.
00:42:53Bak diyorum telefonda mesaj geldi.
00:42:54Yok vallahi billahi tillahi diyor.
00:42:57Sen yalan söylüyorsun.
00:42:58Beş ayrı telefonu var.
00:43:00Ondan da şüpheleniyorum.
00:43:01Beş ayrı telefondan beş ayrı hanımla mı görüşüyor?
00:43:03Nasıl yapıyor bunları?
00:43:04Bayağı profesyonel.
00:43:05Her hanıma bir telefon almış herhalde.
00:43:07Hepsini ayrı ayrı WhatsApp kurmuş.
00:43:10Hepsini ayrı ayrı.
00:43:11Ondan sonra.
00:43:12Bir WhatsApp'tan da olur.
00:43:14Niye bu bonkörlük?
00:43:16Niye böyle bir şey yapmış?
00:43:18Hiç bilmiyorum.
00:43:19Adam kafayı mı yemiş?
00:43:21Bunamış mı?
00:43:22Vallahi bence de.
00:43:22Gerçek diyor.
00:43:23Arkadaş gibi olmuşsunuz zaten.
00:43:25Bir yıldır.
00:43:26Bir yıl.
00:43:27Hayır ben arkadaşı değilim.
00:43:28İnsan arkadaşıyla aradığı zaman oturup iki tane muhabbet eder.
00:43:33Katrin.
00:43:34Yani benimle hiç ne konuşuyor?
00:43:36Sadece ben onu şey seyrediyorum.
00:43:38Film izler gibi.
00:43:39O sadece telefonda mesajda arada sırada göçlü şöyle şöyle karşını kaldırıp ondan sonra oradan miyim orada değil miyim diye kontrol
00:43:47ediyor.
00:43:49Bir şey sormak istiyorum.
00:43:51Tabii ki.
00:43:51Tabii ki de.
00:43:53Bir defa hakikaten zor bir durum yaşıyorsunuz.
00:43:56Bu gerçek.
00:43:57Çok.
00:43:57Ama bize bir söz verin sevgili Aslı'yla.
00:44:01Lütfen kendinize kötü kelimeler kullanmayın.
00:44:04Olur mu?
00:44:05Tamam.
00:44:05Karşıdaki insanla.
00:44:06Ama çok kırılıyorum.
00:44:07Tabii ki kırılıyorsun.
00:44:08Zaten barınamıyorsun.
00:44:10O yüzden kendin o kötü kelimeleri layık görme.
00:44:14Barınamadığın için huzursuzsun ve mutsuzsun.
00:44:17Ama şöyle bir şey var.
00:44:18Başa dönelim bir hikayede bana şunu anlatır mısın?
00:44:21Niçin evlenmiş seninle?
00:44:23Bir sebebi var mı?
00:44:24Çocuk için artık zaten çok geç.
00:44:2675 yaşında beyefendi.
00:44:27Hani İstanbul'a mısın?
00:44:29Onu da sormayalım.
00:44:30Hani televizyonda söylemek istemeyebilir.
00:44:32Bir evi var orada seni oturtup İstanbul'a geldiğinde sen orada ol.
00:44:37Diye mi?
00:44:39Yani senin konforunu sağlıyor mu?
00:44:40Bakımını sağlıyor mu?
00:44:42Hayatını sürdürmene yardımcı oluyor mu?
00:44:45Sizin nasıl bir çıkarınız var bu evlilikte?
00:44:47Hiçbir çıkar görmüyorum.
00:44:48Bir iyilik.
00:44:48Hayır bana 25 kuruş.
00:44:50Ben misal çok özür diliyorum.
00:44:52Yani hayatımı anlatıyorum ama.
00:44:55Ben eski boşandığım eş de gelip beni bıçakladı.
00:44:59Allah Allah.
00:45:01Çok geçmiş olsun.
00:45:02Kötü bir deneyim.
00:45:05O yüzden mi boşandınız?
00:45:09Yok ben bununla evlilikle gelip.
00:45:12Çünkü adam evde yok yalnızım.
00:45:15Ben kızı yardım etmiyorum.
00:45:52Bu oldu.
00:45:54Nasıl oldu?
00:45:55Evet işte 7 ay önce ondan sonra kıza fazla gidip gelmiyordum.
00:46:01Kıza bana gidip gelmiyordu.
00:46:03Babası şey numaramı istemiş.
00:46:05Yani bu şimdi sizin yeni eşiniz mi yaptınız?
00:46:09Hayır.
00:46:09Eşli kocanız kıskandı mı?
00:46:13Ne oldu da geldi size böyle bir saldırıda bulundu?
00:46:15Valla zaten o da eve bakmıyordu.
00:46:17O da karı kız peşindeydi.
00:46:19Tamam da bıçaklamak neden yani?
00:46:22Evle boşanmışsın bitmiş gitmiş.
00:46:24Evin ayırmışsın yurduna ayırmışsın daha ne?
00:46:27Niçin bıçaklama nedir yani?
00:46:29İşte şu anda cezaevinde 14 yıl yedim.
00:46:3214 yıl.
00:46:34Evet.
00:46:35Kanunlar çok karıştı bende.
00:46:37Cezaevine girmiş cezasını bulmuş.
00:46:40Evet.
00:46:40Siz iyisiniz değil mi şimdi bedensel olarak?
00:46:42Her şeyiniz tam mı?
00:46:44Yok dirseğimde çok yara var.
00:46:46Dirseğimin kemiği zaten dışarı çıkmış.
00:46:48Ben kendimi sokağa hani zor attım.
00:46:52Ondan sonra komşularla...
00:46:537 ay önce oldu bu diyorsunuz.
00:46:55Çok geçmiş olsun.
00:46:55Evet bir daha.
00:46:56Sağ olun teşekkür ederim.
00:46:58Derdiniz bir değil Elvan Elvan.
00:47:00Hangi birinden tutalım?
00:47:02Yani çocuklar çocuklar beni bu hafif babalarına döndüler bıçaklanınca.
00:47:07Yani yalnızım gerçek diyorum.
00:47:09Hiç yalnız değilsiniz bakın.
00:47:11Aklınızı başınızdaki şu an televizyon programını arayıp telefonu çevirip ihtiyacınız olan şeyleri almaya çalışıyorsunuz.
00:47:18Yani yaşam için devam ediyorsunuz.
00:47:20Allah size bir yaşam bahşetmiş.
00:47:22Evet.
00:47:22Yani bu kadar bıçak darbesinden sonra hayatınızı size bahşetmiş.
00:47:26Evet.
00:47:31İki ay sonra geldi o da.
00:47:34İki ay sonra geldi.
00:47:35İki ay sonra geliyor.
00:47:36Evet.
00:47:37Geçmiş olsun ama.
00:47:38Gidip gelmek zor olabilir de.
00:47:40Hani mevzu o değil yani.
00:47:41Mevzu böyle bir olayda.
00:47:43Sizin yanınızda oldu mu olmadı mı?
00:47:46Yok yanımda.
00:47:47Yine ben aradım.
00:47:48Hastanede öyle yaralı hainle.
00:47:51Hep ben aradım.
00:47:52Hiç ben aramadım.
00:47:54Peşini çekmişsiniz.
00:47:55Ya peşini artık peşini...
00:48:01Aramayacak sizi.
00:48:03Normalde de siz böyle devamlı acılar içerisinde yaşarken siz böyle peşinde yine bakın.
00:48:09Kimisi bıçak darbesi.
00:48:11Bu da psikolojik bir darbe.
00:48:13Daha da kötüye gideceksiniz.
00:48:14Evet.
00:48:14Adam sizi zaten aramıyor.
00:48:15Siz arıyorsunuz adamı cevap da yok.
00:48:18Bir ilgi de yok.
00:48:19Sizin ondan zaten bir çıkarınız beklentiniz de olmasın yani bu saatten sonra.
00:48:23Bence.
00:48:23Ben diyor istesem diyor Türkiye'de diyor 18 yaşında kızlar diyor.
00:48:28Doğru doğru tamam herkes yapabilir.
00:48:3175 yaşında ama 18 yaşında.
00:48:34Utanmıyor musun demiyor musunuz?
00:48:36Demesin demesin aman daha çok kavga sebebi olur.
00:48:39Boşlar.
00:48:39Ben diyor Londra'da yaşadığımı biliyorlar diyor.
00:48:41Kim olsa diyor koşa koşa gelir diyor.
00:48:43Pazarlama yapıyor amca.
00:48:45Ay ay ay.
00:48:46Bu olmaz Hint kumaşıydı.
00:48:47O yüzden koşa koşa gelirmiş.
00:48:49Ama nesine gelirler?
00:48:51Nesine hiçbir şeysi yok.
00:48:52Hiçbir şeysi yok.
00:48:54Ne yapıyor Londra'da peki bu beyefendi?
00:48:57Londra'da sadece işte 65 yaş üstü para alıyor.
00:49:01Ondan sonra devletin verdiği evde oturuyor.
00:49:04Bu kadar.
00:49:05Çünkü Londra'da çok pahalı bir şehir.
00:49:07Hem kiralar yüksek.
00:49:09Çok inanılmaz pahalı bir şehir.
00:49:11Şimdi kafamda oturtmaya çalışıyorum.
00:49:12Hanımefendinin problemli bir ilk evliliği olmuş.
00:49:15Çocukları da var oradan.
00:49:16O beyefendiden kurtul...
00:49:17Londra'da yok.
00:49:19İlk eşinizden bahsediyorum.
00:49:21İlk eşinizden ayrılmışsınız.
00:49:23Ondan kurtulmak için bir yere sığınmışsınız.
00:49:26Aslında baktığınız zaman mantık var.
00:49:28Yani başkasıyla evlilip kurtulmak öbür taraftan.
00:49:32Boşandıktan sonra.
00:49:34Fakat beyefendi evlendikten sonra geliyor.
00:49:37İçeri giriyor.
00:49:39Bıçaklıyor.
00:49:40Sonra hapse giriyor beyefendi.
00:49:42Sonra yeni eşi de duyarsız.
00:49:44Fakat yine de en azından başını sokacak bir evi var.
00:49:48Ama hala aşk peşinde kadıncağız.
00:49:51Yani sevgi peşinde.
00:49:52Beni sevmiyor.
00:49:53Beni ilgi göstermiyor diyor.
00:49:55Bence artık kendine bir dön bak ve kendi ihtiyaçlarını bir kendine ver.
00:50:00Ondan sonra insanlar sana bir şeyler verebilir.
00:50:03Yani sana der 18'lik de bakar.
00:50:05Der onu da der.
00:50:06Onu da der.
00:50:06Ne olacak yani?
00:50:08Baksana olur Allah aşkına.
00:50:10Olmayacağını sen de biliyorsun.
00:50:1118'lik nedir ya?
00:50:1275 yaşındaki adamın ağzına yakışıyor ama.
00:50:14Günah torunundan küçük yani.
00:50:16Aynen öyle.
00:50:17Yani bu aradığınız sevgi, şefkati kendinize verin.
00:50:21Bu saatten sonra görüyorsunuz sizin karşılaştığınız beylerden hiçbir hayır görmediniz.
00:50:25Demek ki hayır kimde?
00:50:26Yine kendinde.
00:50:27Vallahi şükredin.
00:50:28Allah'ım size bir hayat bahşetmiş çok çok geçmiş olsun.
00:50:31Çok büyük bir acı bir kadın için.
00:50:34Eski eşi de olsa böyle bir saldırıya uğramak hiç kimse hak etmez.
00:50:38Tabii ki.
00:50:38Onur ve gurur zedeleyici.
00:50:40Allah'a şükredin ki şu an içeride siz de yeni hayatınızda kendinize değer vererek.
00:50:45Bakın kimse kimseye değer vermiyor boşuna.
00:50:47Kendinize değer vererek lütfen yaşamaya ümit edin.
00:50:51Kolaylıklar diliyorum.
00:50:52Çok üzüldüm.
00:50:53Geçmiş olsun.
00:50:53Üzüntülü bir durum gerçekten.
00:50:55Çok çok geçmiş olsun.
00:50:56Bir diğer telefonumuz hatta.
00:50:57Merhabalar.
00:50:59Merhabalar.
00:51:00Nasılsınız?
00:51:01Teşekkür ederim.
00:51:02İyi yayınlar.
00:51:02Sağ olun.
00:51:03Bugün üçüncü beyefendi arayanlar.
00:51:05Çok bey var.
00:51:06Dertli.
00:51:09İyi yayınlar efendim.
00:51:11Sağ olun.
00:51:11Buyurun sizi dinliyoruz.
00:51:14Allah nasıl başlayacağım?
00:51:15Ben kırk seneye geldiğim.
00:51:17Maşallah.
00:51:19Tamam kırk seneye.
00:51:19Üç tane alttan torunumuz var.
00:51:21Üç kız.
00:51:22Terk seneye.
00:51:24Ve şimdi dünyanın en güzel kanılanman bir tanesi yani.
00:51:27Bravo.
00:51:29Maşallah.
00:51:29Seviyorsunuz dersen.
00:51:31Tabii ki seviyorum.
00:51:32Kırk sene bu.
00:51:35Ondan şoförü içinde 20 sene özünde.
00:51:38Hem bir sayıcık yapıyorlar.
00:51:39Yatağı yaptık.
00:51:42Birilerine beraber olduk.
00:51:43Böyle söyleyeyim.
00:51:44Yanlış.
00:51:45Bir yanlış.
00:51:46Bir yanlış yaptım diyorsunuz.
00:51:48Evet.
00:51:48Bir aldatma oldu.
00:51:49Yaptık.
00:51:50Yaptık yani.
00:51:51Evet.
00:51:52Yaptık yani.
00:51:53Yakalanmadık ama.
00:51:54Öyle telefonda.
00:51:55Yakalandık.
00:51:56Doğru bir şey miyiz?
00:51:58Telefonda konuşurken mi yakalandınız?
00:52:00Nasıl oldu?
00:52:01Yani öyle.
00:52:03İmine bile oturuyordum.
00:52:05Yatıyorum pardon.
00:52:06Kırk seneyi deydi.
00:52:08Beraber oldum.
00:52:09Mesela çıkayan arkadaş.
00:52:11Arıyor hanım açıyor telefonu.
00:52:13Açıyor.
00:52:14Tabii çıkartıyor.
00:52:16Eyvahlar olsun.
00:52:17Hem de nasıl tutuyorlar.
00:52:18Tabii inkar veriyor.
00:52:19Ne yapacaksın?
00:52:20Bana arayacak telefonu.
00:52:22Çapkın'ın.
00:52:22Alo diyor.
00:52:23Osman.
00:52:24Ne Osman'ı?
00:52:25Tamam ben Osman'ım.
00:52:26Yanlış Osman'ı arıyorsun.
00:52:28Bu Osman ben değilim.
00:52:29Ne yapayım?
00:52:30Kıydım.
00:52:30Ev 10.
00:52:31Telefoncuk attı.
00:52:32Telefonu fırlattım.
00:52:33Lampdan aşağı attım.
00:52:34Tabii kurtuluş değil.
00:52:35Kıydım.
00:52:36Siz de artık telefonu atmakta çağır bulmuşsunuz.
00:52:38Eee?
00:52:39Evet.
00:52:40Ondan sonra tabii.
00:52:41Yedik artık arayı.
00:52:45Aşır okur 10 sene için.
00:52:47Yaptığım müzik dinliyorum.
00:52:48Müzik dinlediğim zaman.
00:52:51Aklına mı geldi?
00:52:52Ben de yemesi, içmesini severim.
00:52:55Hayatta şif bir kafa yatakmıyam.
00:52:58Yaba da bir insanım.
00:52:59Aklı 8 yaşındayım.
00:53:01Ama kendime göre, yaşıma göre
00:53:0313 büreyim.
00:53:05Hani
00:53:05El ayar düzgün büreyim bu yaşta.
00:53:08Öyle söyleyeyim.
00:53:0968 geç değil ki zaten.
00:53:11Yani genç bir yaş.
00:53:12Genç bir yaş.
00:53:13Bana zor 50 yaşında hissediyorum.
00:53:15Yani öyle bir insanım.
00:53:16Ne güzel.
00:53:17Karımı da çok seviyorum.
00:53:19Ama evin içinde inanır mısınız
00:53:21ya beyaz diyorum siyah diyor.
00:53:24Özellikle bu telefonla yakıldıktan sonra
00:53:27bir inatlaşma.
00:53:28Evet.
00:53:28Devamlı başa kalkma.
00:53:29Ama şöyle bir şey var.
00:53:32Kızlar konuşur eder.
00:53:34Sanki bir saat sonra
00:53:35hiçbir şey olmamış gibi davranır.
00:53:40Ama bayağıdır böyle bu.
00:53:42Asık dayanacak gibi değil.
00:53:43Mutfağa gidiyorum.
00:53:44Her şey yapmasını severim.
00:53:47Evvel de benim her şeyim yerdi.
00:53:49Yemek yapmasını da bilirim.
00:53:51Evvel de yaptığımda yenir.
00:53:54Ne bileyim.
00:53:55Artık sizi beğenmemeye mi başladı eşiniz?
00:53:58Beğenmemeye değil.
00:53:59Hızır kaç sayıdı.
00:54:01Şener Şener'in bir filmi vardı.
00:54:03Bir şeyle ilgili.
00:54:04Bir şeyle ilgili biliyor musunuz?
00:54:06Ülkemin içinden ayrı öyleyiz.
00:54:08Beğenme de değil.
00:54:10Peki şunu sormak istiyorum.
00:54:12Merak ediyorum.
00:54:12Bir kadın olarak merak ediyorum.
00:54:14Dediniz de ben 40 yıllık eşimi,
00:54:15dünyanın en güzel kadını
00:54:17ve onu seviyorum dediniz.
00:54:19Mesela o zaman niye aldattınız?
00:54:21Nasıl birinin motivasyonunu aldattınız?
00:54:22Soru çok iyi.
00:54:23Soru çok iyi.
00:54:24İnsan olarak.
00:54:27Boştumuza geldi.
00:54:29Yok öyle bir şey.
00:54:30Beyefendi yapmayın ne koştu?
00:54:32İşte inşaatı gelip gidiyorlar,
00:54:34ediyorlar,
00:54:34bir de
00:54:36herhalde
00:54:36o da şöyle oldu.
00:54:38Evden gittim inşağe.
00:54:40Dedim bak kadın yapma.
00:54:42Kadın yapma.
00:54:43Devam kadınlar bir karama.
00:54:44Yapma bak giderim.
00:54:46Gittim.
00:54:48İçer.
00:54:49Nereye gitti?
00:54:51Yine İstanbul'a gittim.
00:54:53Bir yer hikaye gelmedim.
00:54:54Hayatımı ilk defa
00:54:56öyle bir şey yaşadık.
00:54:59Evet.
00:55:00O günden sonra da hiçbir şey eskisi gibi değil.
00:55:02Yol gibi mutluyuz.
00:55:04Şimdi hakkım hiçbir şey yokmuş gibi davranmış.
00:55:07Fakat ben tahammül edemiyorum artık.
00:55:09Bilmiyorum niye bilmiyorum.
00:55:10Yani sözleri mi batıyor size artık?
00:55:15Ne söylersem
00:55:16evini aldım, verdim.
00:55:19Evi aldıktan sonra
00:55:20bir altınları
00:55:21altınlar mı aldım yaptım ben.
00:55:23Altınları mı?
00:55:25Bilecikleri, bilecik yaptık.
00:55:28Evler vardı, satmıştık.
00:55:30Evini aldım, verdim.
00:55:32Biraz sesi yükseltebilir miyiz burada?
00:55:34Çok net duyamıyorum.
00:55:35Uğraşıyorum kız şu an.
00:55:38Ne bileyim, mutlu musun mutluyuz?
00:55:40Fakat evin içinde her gün
00:55:43bir yemek yiyeceğiz.
00:55:45Affedersin evde 3 tane masa var.
00:55:48Kapının önünde, giriş kapısı önünde.
00:55:50Ya arkadaş,
00:55:51camın önüne sofraya hazırlasana.
00:55:53Burada yiyelim karşılıklı.
00:55:54Ben de televizyon kartı yemek yemek istiyorum.
00:55:57Televizyonun oruçları.
00:55:58Mutfakta yemek istemiyorum.
00:56:01Bir bin haftada hazırlayıp da
00:56:03gel oturup beraber yiyelim.
00:56:07Evin içinde yabancı gibiyiz.
00:56:08Otel gibi kullanıyoruz.
00:56:09Yani orada yemeyelim, burada yiyelim.
00:56:11Bu bile sorun oldu sizde.
00:56:12Evin neresinde yemek yiyelim.
00:56:13Aynen, aynen, aynen.
00:56:15Çünkü çiftler arasında bir senkronize var.
00:56:18Bu buzumuz.
00:56:19İyi kızılmaz, dünya düzeli.
00:56:22Bir tanesi böyle evin emersi, ufak kızım.
00:56:27Hem kadını öyle.
00:56:32Çocuklarımız çok pahalı bize.
00:56:35Çocukların haberi oldu mu bu durumdan?
00:56:38Bu aldatma durumundan?
00:56:39Olmaz mı?
00:56:40Oldu.
00:56:40Hele kızım yakaladığım, hayatımla bu yaşama geldim.
00:56:45İlk defa usandım.
00:56:48Takip etmişler beni.
00:56:50Aaa.
00:56:51Çocuklar mı?
00:56:53Kızım takip etmiş beni.
00:56:55Evdeyiz.
00:56:56Bak seni yalan söylemedim, unuttum.
00:56:59Uzaktaydım, geldim.
00:57:01Eve uğradım, para bıraktım.
00:57:04Dedim, işim var, gidiyorum.
00:57:08Giderken beni takip ediyorlar.
00:57:09Açma.
00:57:10Tam oturduk, arkadaşla bayan arkadaşla demektirken, güm güm güm kapı çalıyor.
00:57:16Dedim, sakın açma.
00:57:17Baktım, baldızlanım falan.
00:57:21Kapıda.
00:57:22Açtım adam kapıyı.
00:57:23Neyse ne yapayım, ne edeyim.
00:57:24Arkadaşımı aladım.
00:57:25Dedim, hemen abla gel.
00:57:27Hesap edemedim bir şeyi.
00:57:28Dedim, gel benim arkadaşı al.
00:57:30Berabermişsiniz gibi.
00:57:32Arkadaşımız sevgisi diyeceksiniz, değil mi?
00:57:35Gelder mi?
00:57:36Neyse, aldı gitti.
00:57:37Yarım saatten ben çıktım arabayla.
00:57:39Baktım, kızım karşımda.
00:57:41Evet, kötü olmuş.
00:57:43Çok iyi olmamış.
00:57:45Çocuklarımızla böyle bir şey olmasa.
00:57:47Evet, evet.
00:57:48Doğru şeyler değil bunlar ama işte.
00:57:50Hayatın içinde bu mazı yaşanıyor maalesef.
00:57:52Evet, şimdi tam olarak ne bilmek istiyorsunuz?
00:57:56İçini döktü beyefendi.
00:57:58Şimdi diyorum ki,
00:58:00size bazen meşgul etmek,
00:58:01kapısınızı almış deniyorum.
00:58:03Estağfurullah.
00:58:04Ya kalkan, kalkan diyorum ya Allah aşkına.
00:58:05Bir psikiyatriye git.
00:58:07Kızlar hafız ediyorum.
00:58:11Baba, sen çok konuşuyorsun.
00:58:13Ya kalkan diyorum ben niye konuşayım?
00:58:15Anne konuşuyor, durmadan konuşuyor.
00:58:16Konuştuğu için de ben cevap veriyorum.
00:58:19Tahammülsüzlük var.
00:58:20Bu tahammülsüzlük ortadan kalkar mı?
00:58:22Tekrar kurtarılabilir mi?
00:58:25Ama bir şey,
00:58:25deneyim ya,
00:58:26bir dengesizlik şu.
00:58:29Konuşuyor diyor,
00:58:30yanım sağsun hiçbir şey yok.
00:58:31Yanım cici.
00:58:32Aşkım,
00:58:33böyle.
00:58:34Kim bilir içinde ne kadar büyük yangınlar yaşıyor ki hanımefendi.
00:58:38Ama bir hanımefendi bak şimdi bir şeyler yaşanmış.
00:58:41Ya o zaman bitirecektim?
00:58:43Ya devam ediyorsan?
00:58:44İkide bir daha.
00:58:45Açmayacaktım.
00:58:48Kaybedilen güven tekrar kazanılır mı?
00:58:51Bunu mu soruyorsunuz bize?
00:58:52Evet.
00:58:53Ya bir de,
00:58:54evlilik evliyiz.
00:58:56Altı tane sorunumuz var.
00:58:58Hoca kızdanımız var.
00:58:59Onu yaparken düşüneceksiniz derler ya,
00:59:02hanımefendi de muhtemelen öyle diyor.
00:59:03Ama artık oldu,
00:59:04bitti,
00:59:05insanlık hali,
00:59:05bir hata yapma.
00:59:06İnsanım,
00:59:07hata yaptım diyorsunuz.
00:59:08Unutsun artık diyor.
00:59:09Unutabilir mi?
00:59:10Unutamıyorsan?
00:59:11Ama dönüştürebilir kafasından.
00:59:14Şimdi beyefendi aslında pişman olmuş.
00:59:18Farkındayız.
00:59:19Bir pişmanlık var ama yaparken olmamış.
00:59:22Yakalandıktan sonra olmuş.
00:59:23Yakalanmasak iyiydi diyor yani.
00:59:26Ama şöyle bir şey var.
00:59:28Hanımefendi bir yara açılmış kalbinde ve inandığı bir şey düşünsenize.
00:59:32sana inanan biri var.
00:59:35Ve onu kaybediyorsun.
00:59:36Beyefendi onun şu an yokluğunu hissediyor.
00:59:38Ve bütün aile ekibini kaybetmiş.
00:59:40Torundarım var diyor.
00:59:41Huzurum mu olacaktı?
00:59:43Yaşlanınca onlarla bir hayatımız olacaktı.
00:59:46Ama ben şu arada küçük bir kaçamak yaptım.
00:59:48E hocam diyor yakalandık yani.
00:59:50Yakalanmasak olurdu.
00:59:51Ama yakalandıktan sonra bu güven yerine gelir mi?
00:59:55Şimdi hanımefendi yarısını onarmaya çalışıyor.
00:59:58Bipolar davranışlar gösteriyor.
00:59:59Bak.
01:00:00Bir sert davranıyor.
01:00:02Ona uyumsuz davranıyor.
01:00:04Maddi manevi kendini bir garantiye almış.
01:00:06O zaman bir rahatlamış.
01:00:07İstersen orada yemek ye.
01:00:09İstersen burada yemek ye.
01:00:10Bana ne diyor.
01:00:10Bireysel davranıyor.
01:00:12Sonra da bir beş dakika sonra diyor beyefendinin anlatımında.
01:00:16Bir anda diyor hiç bir şey okumamış gibi.
01:00:18Eskisi gibi davranıyor diyor.
01:00:20Dengesizlik yapıyor yani burada.
01:00:22Çünkü içinde bir devinim yaşıyor hanımefendi.
01:00:24Bu normal bir süreç değil mi?
01:00:24Normal bir yas tutma süreci.
01:00:26Bu süreci başarıyla atlatırsanız tekrardan.
01:00:30Bak hanım ben yaptım böyle bir şey.
01:00:31Evet.
01:00:32İnkar etme boşuna.
01:00:34Çapkınların en büyük şeyi biliyorsun inkar etmektir.
01:00:37Zaten her şey ayağın beyaz.
01:00:38Onun nişanlısı başka en yakın arkadaşının nişanlısı olur.
01:00:41Sevgilisi olur.
01:00:42Onun bir şeysi olur falan.
01:00:44Hani genelde böyledir.
01:00:45Ama bunları artık yemiyorlar tabii kadınlar.
01:00:48O yüzden bence inkar etmemişsin.
01:00:50Zaten artık olay çoluk çocuk önünde olduğu için.
01:00:52Şimdi siz bu saatten sonra ne yapacaksınız biliyor musunuz?
01:00:57Bir ipek böceği nasıl böyle ilmek ilmek kendini böyle bir ipek böceği kuzası oluşturur ya.
01:01:05Emektir bu.
01:01:06Efendim öyle emek vererek tekrardan ilişkinizi düzelteceksiniz.
01:01:11Düzelir mi?
01:01:12Düzelir.
01:01:14Düzelir diyorsunuz.
01:01:15Belki bir yas tutma süreci.
01:01:17Evet yas tutma devrimini yaşıyor hanımefendi.
01:01:19Onu da olgunlukla karşılamak lazım.
01:01:21Ama unutur mu?
01:01:21Unutmaz tabii ki.
01:01:22Ömür boyu unutulacak bir şey değil.
01:01:24Ama dönüştürülebilir.
01:01:25Evlilik kurtarılabilir.
01:01:26İnşallah öyle olsun.
01:01:27Bir diğer telefonumuz hatta.
01:01:28Merhabalar hoş geldiniz.
01:01:31Merhabalar.
01:01:32Günaydınlar.
01:01:33Günaydınlar.
01:01:33Nasılsınız?
01:01:34Sağ olun.
01:01:35Sizler nasılsınız?
01:01:36Sağ olun.
01:01:37Biz de iyiyiz.
01:01:37Sizi dinliyoruz.
01:01:38Gözümüz kulağımız sizde.
01:01:41Şöyle teşekkürler.
01:01:42Şimdi benim aslında çok uzun bir hikaye olmasına rağmen çok kısaltmaya çalışacağım.
01:01:48Ama bunu ne kadar başarabilirim bilmiyorum.
01:01:50Öncelikle söyleyeyim.
01:01:52Evet.
01:01:53Evet.
01:01:546 yıl kadar önce Sanal'da tanıştığım birileriyle yıllardır hiç yüz yüze gelmeden bir görüşme sağlıyorum.
01:02:04Nasıl?
01:02:05Evet.
01:02:06Hiç görüşmediniz.
01:02:08Yazışıyor musunuz?
01:02:10Yazışıyoruz.
01:02:11Peki görüntülü konuşma var mı?
01:02:14Tabii ki görüntülü de var konuşmamız ve her yazdığım şeye karşılık vermiş birisi.
01:02:22Olumlu, motivasyonu yüksek birisi.
01:02:25Aynı zamanda da kendisi bir psikolog bundan da eminim.
01:02:30Hani yanlış bir bilgi değil bu.
01:02:32Kendisi mi dedi ben psikologum diye?
01:02:34Yok biz bu cepheden girmeyelim.
01:02:37Ben eminim bu konuda da.
01:02:39Olabilir.
01:02:39Mesleğini biliyorum diyor yani.
01:02:41Biliyorum ben.
01:02:426 yıldır neden hiç yüz yüze gelmediniz?
01:02:45Afrika'da mı yaşıyor?
01:02:47Yok.
01:02:47Türkiye'de yaşıyor.
01:02:49Fakat soru sormazsanız ben anlatsam.
01:02:52Kısacık.
01:02:53Tamam durun.
01:02:53ne oluyor?
01:02:54Evet.
01:02:55Görüşmelerimiz devam etti.
01:02:58İnişli çıkışlı sanaldan duygusal paylaşımımız tanıştıktan yaklaşık 2 yıl sonra başladı.
01:03:07Öncelikle beni kabul etmemişti.
01:03:09Yani hiçbir şeyimiz birbirimizle uygun değil yaşam şekillerimiz, statü farklılığı gibi şeyleri söyledi.
01:03:19Beni biraz itti.
01:03:20Ben geri çekildim.
01:03:22Sonra duygusal bir bağım olduğunu fark ettim.
01:03:25Belki de bilemiyorum o süreçte psikolojik bir hilelerde kullanılmış olabilir tabii ki.
01:03:30Bunu sonra çok sonra farkına vardım.
01:03:33Etik olarak yapmaması lazım.
01:03:35Hiçbir psikoloğun ilişkisinde bu bildiklerini kullanmaması önerilir.
01:03:41Değerlendirince tabii ki şu anki kafayla değerlendirince olayın tamamen bir hayal ürünü olduğunu düşünüyorum.
01:03:53Yani elimde bir bomboş hayal ürünü bir şey var diyorsunuz.
01:03:56Hemen sormak istiyorum izin verirseniz.
01:03:58Maddi bir alışverişiniz var mı beyefendiyle?
01:04:03Yani hiçbir şeyime bakmadım.
01:04:07Hiçbir şey bir beklentim olmadı.
01:04:09Onun da benden olmadı.
01:04:11Düşündüğünüz hikayeyi biliyorum ama bu öyle bir hikaye.
01:04:13Duygusal bir paylaşım yapıyorsun sadece.
01:04:17Sonrasında 2 yılın sonunda benim böyle çok üzerine düşmem, ilgi göstermem, çok itina göstermemle birlikte ve hiçbir şey değil.
01:04:29Bahsetmediğim için hiçbir şeyden, maddi konulardan, hayatımdan bir yakınlaşma oldu ve beni sevdiğini söyledi 2 yılın sonunda.
01:04:40Duyarlılık da gösterdi ama bir türlü yüz yüze gelme konusunda bir karar veremedi maalesef.
01:04:48Yani karşı taraf görüşmek istemedi sizinle öyle mi?
01:04:52İstemedi diyelim.
01:04:53İstediğini söyledi.
01:04:55Bu yaz olabilir, öbür yaz olabilir.
01:04:58Böyle seneler geçti maalesef.
01:05:01Umut vere vere seneleri geçirdim.
01:05:03Size bir şey sormak istiyorum.
01:05:05Siz daha önce herhangi bir evlilik yaptınız mı?
01:05:08Çoluk çocuğunuz var mı?
01:05:09Tabii ki benim bir de otizmli bir oğlum var.
01:05:14Bu süreci de bu şekilde maalesef başka bir şeyle enerji bağlamında yok ettiğim için, tükettiğim için de şu an çok
01:05:25büyük bir pişmanlık duyuyorum açıkçası.
01:05:28Çocuğunuza karşı mı?
01:05:29Çok özel bir konu bu.
01:05:30Şimdi şöyle hani bir anda karar verdim programınızı izlerken.
01:05:34Çok iyi yaptınız.
01:05:37Ben hanımefendiyi de çok seviyorum.
01:05:39Biraz isim hafızam çok sayıp psikolog oldum.
01:05:42Yeşil başımcı ben.
01:05:43Programlardan da izlemiştim ve çok dikkatle dinlediğim birisi.
01:05:48Evet.
01:05:49O yüzden bir güven terkim oldu ve bir anda aramaya karar verdim.
01:05:54Şu anda 6 yılın sonunda aslında ne bir görüşme sağlanabildi.
01:06:01Duygusal olarak tabii ne kadar duygum varsa sanki hepsini onu da tüketmişim gibi hissediyorum.
01:06:09Çok enteresan.
01:06:10Çok enteresan bir ilişki modeli.
01:06:11Şimdi böyle şeylerle çok karşılaşmıyoruz.
01:06:13Normalde ilişki dediğimiz şey hani yüz yüze yaşanan bir şey ya.
01:06:16Siz hep sanalda görüşmüşsünüz.
01:06:20Ama böyle ilişkiler de çok şu an popüler.
01:06:21Peki bu gerçek bir ilişki midir?
01:06:22Bu da bir ilişki türü.
01:06:24İlişki değil diyemeyiz.
01:06:26Öyle mi?
01:06:26Bu bir ilişki.
01:06:27Tabii.
01:06:28Nasıl uzaktan uzağa ilişki?
01:06:29Uzaktan, görüntülü.
01:06:31Yani belki beyefendiyi ne kadar tanıyor hanımefendi bilmiyorum.
01:06:35Belki beyefendi evli.
01:06:36Belki olabilir yani her şey olabilir.
01:06:39Mesleğine kadar öğrendiyse onu da öğrenmiştir diye düşünüyorum.
01:06:42Olabilir mi?
01:06:42Evli olma ihtimali var mı beyefendinin?
01:06:44O konuda bir bilgim yok.
01:06:47Hareketleri tabii şüphe verici fakat mesajlarıma dönüşleri normal bir şekilde gerçekleşti ve ben onu hiç normalde hiç rahatsız edici bir
01:06:59tavrımda olmadak işte bıraktım.
01:07:02Biraz da serbest bıraktım ve hiçbir şart gözetmedim açıkçası.
01:07:06Ama hiç görüşmek istememesi sizinle hani belki de evli olabilir.
01:07:10Aklınızdan mesela geçti mi bu şüphe?
01:07:11Bir gün bana şöyle dedi yani bu hiç düşünmediğim bir kişiydim ve şu anda kafamda bir kalbimde bir yerin oluşmaya
01:07:23başladı.
01:07:24Eğer dedi görüşürsek ve beraber bir temas halinde olursak dedi bir gün demişti bunu kopamayabiliriz yani.
01:07:35Daha ne ne güzel işte.
01:07:36Ne güzel işte.
01:07:38Sosyal olarak statü olarak tabii ki bu bazı insanlar için çok kıymetli olabiliyor.
01:07:45Her şeyin üstünde olabiliyor.
01:07:47Ona da saygı duyuyorum.
01:07:48Ah ne demek o ne demek.
01:07:50Lafınızı lütfen şunu bir keseceğim.
01:07:52Statü dediğiniz nedir ya?
01:07:53Statüden kastınız nedir?
01:07:54Nedir Allah aşkına?
01:07:56Günümüze bakarsak maalesef bazı değerler çok kıymetli oluyor onlar için.
01:08:02Ben sadece aşk üzerine kurulu bir bağ kurmak istedim.
01:08:08O arada çok fazla şiirler, şarkılar, müzikler, duygularım inanın roman olurdu ve hepsini kendisine aktardım.
01:08:16Bu süreç şiir gönderdiniz beyefendiye şarkılar, şiirler ondan geldi mi?
01:08:21Yani kendi içimden gelen bütün güzel duygularım yani inanın bir taşa onu şey yaptaydım taş çiçek açardı.
01:08:33Vallahi o kadar güzel anlatıyorsunuz ki gerçekten sizin sevginize çok inanıyorum.
01:08:37Aşkınıza, o duygularınızın taşlığına inanın o kadar çok inanıyorum ki çok iyi anlayabiliyorum ama
01:08:42biraz böyle realistik yani düşündüğüm zaman bir insan olarak, bir kadın olarak da
01:08:47seven bir erkek sizce 6 yıl boyunca görmeden bir kadına durabilir mi?
01:08:53Şu an bu idraktayım.
01:08:55Yani o duyguların seliyle ben çok kafamı kullanamadım.
01:09:00Mantık düzeyinde de ilerleyen birisi hiçbir zaman olmadım.
01:09:04Yani bir takım materyaller veya maddi boyçu değişiklik benim için önemli değil.
01:09:09Hiçbir beklentim de yok.
01:09:10Neden? Neden yok?
01:09:13Neden yok?
01:09:14Olmadı maalesef öyle bir ilişki yumağında da olmak istemem açıkçası.
01:09:21Yetindim diyorsunuz yani.
01:09:23Belki de orada onu çeken şeylerden biri de bu olmuş olabilir diye düşünüyorum.
01:09:28Çünkü günümüzün insanı maalesef çok materyalist ve ben bunu çok dışında kalıyorum.
01:09:35Doğrudur, yanlıştır onu hiç tartışmayalım.
01:09:37Benim huyum mu?
01:09:38Bizim kişiyiz. Bizi hiç hiç hiç asla yargılayacak merci değiliz zaten hanımefendi.
01:09:44Çok fazla duygusal olduğunuzu ben seziyorum.
01:09:47Hiç farklı farklı fazla bir şey.
01:09:48Beklentisi içerisine girmemişsiniz.
01:09:50Aşırı kendi duygularınızı fazla fazla vermişsiniz.
01:09:53Yani sizi görmemesi, hiç görmek istememesi, bunun için çaba sarf etmemesi.
01:09:58Bir erkeğin zaten orada alarm çalları çoktan çalmalıydı.
01:10:02Çalmalıydı ama 6 yıl geçmiş olan olmuş. Bundan sonra ne yapacaksınız?
01:10:07Evet.
01:10:08Artık ne yapmalı?
01:10:09Hiç kimsenin sizi yargılamasını izin vermeyin hanımefendi. Bu sizin hayatınız, sizin seçiminiz yapmışsınız olmuş bitmiş.
01:10:15Şimdi normalde tabii ki 2-2 çarpı 4 olan şeyler var.
01:10:21Bir erkek sizi tam olarak isterse, beğenirse, ne olursa olsun, dünyanın neresinde olursa olsun, bir kere dahi olsa gelir.
01:10:296 yıl çok uzun bir mesele, uzun bir süre.
01:10:32Beklentisiz olmak, ben hani beklenti derken sadece para olarak demedim. Manevi beklentiler de olur.
01:10:38Yani dokunmak, gözünün içine bakmak. Bir de bu insanın gerçek olup olmadığını biliyor musunuz?
01:10:44Mesela bazı şeyler oluyor. Yani bunu da söylemem gerekir.
01:10:51Sahtekarlıklar mı?
01:10:52Sahtekarlıklardan ayırmış hanımefendi. Çünkü maddi benden bir şey istemiyor diyor.
01:10:56Ama sizi tenzih ederek diyebilirim ki karşılaştığım örneklerden, mesela görüntülü konuşmalarla bazı şeyler çekiliyor.
01:11:04Onları kullanan insanlar da olabilir. Yani o yüzden insanların kendini koruması lazım.
01:11:09Bu sanal ortamda çok farklı ilişkiler olabiliyor.
01:11:12Şimdi hanımefendi diyor ki ben duygusaldım, şiirler okudum. Beslenmiş beyefendi.
01:11:18Ama bu arada hanımefendi de beslenmiş. Yani düşünsene 6 yıl boyunca bir taşa diyor emek verseydim çiçek açardı.
01:11:25Yani bu da taş gibi aslında. Çok da bir fark yokmuş karşı taraf.
01:11:28Herkes bazen diyorum ya imegomuz bizim. Kendi hayalini kurduğu ilişkiyi yaşamış.
01:11:33Karşıdaki de bunu bildiği için hanımefendinin beklentilerini karşılayamayacağı için o sanal kalmayı tercih etmiş.
01:11:40Yani sanal kalsın ki devam etsin. Yoksa karşılaysanız bakın aşk stüdyu tanımaz.
01:11:47Okumuş okumamış tanımaz. Paralı parasız tanımaz. Öyle olsa zengin kızı fakir oğlu fakir kızı zengin oğlu ilişkisi olmazdı.
01:11:57Bütün filmler öyle. Değil mi?
01:11:59Evet. Bununla hiç alakası yok.
01:12:00Hiç alakası yok. Hele hele okumuşlukla okumamışlıkla tövbe hiç alakası yok.
01:12:04Evet. Burada tek taraflı aslında duygusal bir durum olmuş.
01:12:08Beyefendi gerçekten okşahıs mı? Onu bir araştırsın. Tanıdık biri olabilir.
01:12:14Yani bu şekilde de olabilir yani. Yakını bir yakını bile olabilir.
01:12:17Ondan sonra ben evet kitabımdan yine bahsedeceğim.
01:12:21Gözleşişelerinde böyle bir vaka vardı. Sanal ortamda tanışıp para alan bir bey vardı.
01:12:27Ve bayağı yüklü bir para kaptırmıştı hanımefendi.
01:12:31Ve böyle şeyler oluyor. Hanımefendi diyor ki ben o değilim diyor. Ben para vermedim.
01:12:36Ama duygularına vermiş.
01:12:37Zaman verdin. Zaman her şeyden önemli.
01:12:40Yazık günah değil mi? Altı yıl yazışıyorsunuz. Yani ortada fal yok yumurta yok. Yaz babam yazdı. Duvara da yazarım ben.
01:12:45Duvar daha iyi karşılık verir.
01:12:46Onun yerine başka birine emek verseydi belki bir ilişki yaşayacaktınız.
01:12:49Aynen öyle.
01:12:50Yani o sevgiyi aktardığınız yer çok önemli. Hayal dünyasında bir bomboşluğu içerisinde kaldım diyor.
01:12:55Bence zaman her şeyden kıymetli.
01:12:58Kesinlikle. Zararın neresinden dönerseniz de kardır inşallah.
01:13:01Tatlı bir anıydı dersiniz.
01:13:02Devam edersiniz.
01:13:03Bundan sonra doğru bir ilişkiye başlarsınız.
01:13:04Sevgiyle bir hayat olsun inşallah.
01:13:06İnşallah. Evladınızla, güzel evladınızla mutlu sağlık ve ömürler diliyorum.
01:13:10Bir diğer telefonumuz atla. Merhabalar.
01:13:13Merhabalar. İyi günler.
01:13:14İyi günler. Nasılsınız?
01:13:16Teşekkür ederim. İyiyim. Sizler nasılsınız?
01:13:18Sağ olun. Buyurun sizi dinliyoruz.
01:13:21Ya ben de aslında dinlediğim bir önceki hanımefendinin erkek dersiyonuyum diyebilirim.
01:13:28Nasıl?
01:13:29Aşırı duygusal. Hani hanımefendinin söylediği gibi ben de kabili caiz.
01:13:36Yani taş olsa çatlardı. Çok emek verdiğimi düşünüyorum.
01:13:39Fakat hala da acı çekiyorum.
01:13:42Ben kısaca özet geçeyim isterseniz.
01:13:46Ben annesiyle yaşayan, Adana'da yaşayan bir insanım.
01:13:51Benim, yani bu dört buçuk yıl öncesinden bahsediyorum.
01:13:55Gayet böyle şirin bir hayatım vardı.
01:13:57Müzisyenim ben. Gitar çalıyorum.
01:13:59İşte aynı zamanda dış ticaret uzmanıyım.
01:14:02Bir sesli sohbet platformunda, ismini vermeyeceğim.
01:14:06Müzik yayınları yapan, orada işte sohbet eden, bir gitar çalan bir insandım.
01:14:12Kendi halimde yaşayan.
01:14:13Sonra bu hanımefendi sürekli işte yayınlarıma gelmeye falan başladı.
01:14:17Sonra işte tanışmak istedi.
01:14:20Bir şekilde telefonuma ulaştı vesaire derken.
01:14:23Kendisi de benden altı yaş büyük bu arada.
01:14:27Yani çok önemli değil.
01:14:28Ve ben hani, nasıl söyleyeyim?
01:14:31İlişki konusunda yani henüz böyle, ya çok şey, nasıl diyeyim?
01:14:36Kolay atlatamıyorum.
01:14:38Çok uzun sürüyor bir ayrılığın etkisi.
01:14:40Böyle çok kısa süreli ilişkiler yaşayan bir insandım değilim.
01:14:44Daha öncesinde bir ilişkim olmuştu.
01:14:47İşte ve bittiği için bunu ben zaten iki yılda falan zor atlatmıştım.
01:14:52Kendisi işte hoşlandığını, görüşmek istediğini falan söyledi.
01:14:57Ben de, hatta ben abla falan duydum ilk başta tanıştığımızda kendisine.
01:15:02Böyle gayet arkadaşla bir şekilde konuşmuştuk.
01:15:07Sonrasında yok dedi, ben dedi gerçekten dedi işte seni tanımak istiyorum falan.
01:15:12Ben dedim ki ben bir ilişki kesinlikle hazır değilim, düşünmüyorum.
01:15:16Dedi ki ben, o kendisi İstanbul'da yaşıyor bu arada.
01:15:18Hayır dedi, ben dedi Adana'ya geleceğim.
01:15:21Görüşmek istiyorsan gel görüş en azından hani bir kere görüşelim.
01:15:27Sonrasında hani yine de bu kararda olursan saygı duyacağım dedi.
01:15:32Atladı İstanbul'dan, uçağı atladı geldi Adana'ya.
01:15:35Ha görüşmüşler.
01:15:36Tabii, yani ilişkiniz boyunca kaç yıl sürdü ilişkiniz?
01:15:39Ya bayağı sürdü.
01:15:41Hani ben İstanbul'a gittim, onun evinde kaldım.
01:15:45İşte o geldi, üç kere o Adana'ya geldi.
01:15:47Ben İstanbul'a gittim, üç süre İstanbul'da onun evinde yaşadık vesaire.
01:15:51İşte bu, özet geçeceğim bunu.
01:15:53Evet, sonuca gelelim.
01:15:54Ne oldu en sonunda?
01:15:57Şöyle, o Adana'ya geldi.
01:15:58Ben zaten aşık oldum kendisine.
01:16:01İşte üç gün içinde aşık oldum.
01:16:02Sonra İstanbul'a gitti.
01:16:06Sonra maddi şeyleri işte öne sürmeye başladı.
01:16:09Hani nasıl diyeyim, hani kendisi biraz durumu iyi.
01:16:13Evet.
01:16:14Maddi anlamda.
01:16:15Ya işte, işte paran olsun, beni tatile işte götürecek durumun olsun vesaire falan.
01:16:24Ben böyle birden bir şey, hani para böyle işte ben işte kız arkadaşımı tatile götürmediğim falan şeklinde bir para arama
01:16:33ihtiyacına giriştim böyle hani nasıl söyleyeyim ve başıma çok tarihsiz bir olay geldi.
01:16:40Ben İBAN mağduruyum.
01:16:42Bir arkadaşım, arkadaş dediğim bir insan, daha doğrusu arkadaş falan değil mi?
01:16:47Dolandırıldınız yani.
01:16:48O, o.
01:16:49Benim hani benim İBAN'ım kullanıldı.
01:16:51Evet.
01:16:51Benim İBAN'ım kullanıldı.
01:16:53Para var değil de, kandırıldı.
01:16:55Başka, bu yani tanımefendiyle alakası yok.
01:16:58Kandırıldı.
01:16:59Evet.
01:17:00Ne oldu, ses mi gitti arkadaşlar?
01:17:05Başıma bir sürü talihsiz şeyler geldi diyor.
01:17:07Bu maddi sıkıntıların içinde hanımefendi de.
01:17:09Sonuçta da bir ayrılık olmuş anladığım kadarıyla.
01:17:12Evet, ayrılık olmuş.
01:17:12Hatta tanıyorum diyor bu süreci.
01:17:14Ne yapsın?
01:17:15Yapacak tek şey yoluna bakmak.
01:17:17Yani kadınlar da kaçamak yapabilir.
01:17:19Çünkü zaten beyefendinin durumu belli.
01:17:23Hanımefendi bir renk olsun diye bir şey yaşamış maalesef.
01:17:26İşte kimin gönlünü kırdığınızı dikkat edin orada Allah'ın kalbi vardır.
01:17:30O yüzden insanların hayatı oyuncak değildir.
01:17:33İşte güzel bir örnek oldu.
01:17:35İnsanlar tabii ki duygusalız biz.
01:17:36O yüzden insanız zaten.
01:17:38Kimse kimsenin kalbini boşuna kırmasın.
01:17:40Açık olsun.
01:17:41Elinizdeki kartlar açık olsun.
01:17:42Evet.
01:17:43Vallahi çok teşekkür ediyorum.
01:17:45Önemli bilgiler paylaştık bence.
01:17:47İnşallah da bir yol göstermiş.
01:17:48İnşallah.
01:17:49Olmuşuzdur.
01:17:50Tüm dertlere tabii ki çare olamıyoruz ama kim arıyorsa onların böyle dertlerine ufak ufak dokunmak bizi de mutlu ediyor.
01:17:56Sağ olun, var olun.
01:17:57Yaşım Akıncı, uzman psikolog.
01:17:57Çok teşekkür ediyorum.
01:17:58Bizlerle birlikteydi.
01:17:59Tekrar görüşmek için mi dile diyorum.
01:18:00Bir sonraki videoda görüşmek için mi?
Yorumlar

Önerilen