Oynatıcıya atlaAna içeriğe atla
  • 2 gün önce
2025 yılı cirosu 3 milyon lira ve üzerinde olan işletmelerin e-Fatura ve e-Arşiv sistemine geçiş için tanınan süre 1 Temmuz'da sona eriyor. Gelir İdaresi Başkanlığı'nın düzenlemesi kapsamında çok sayıda sektör için elektronik fatura kullanımı zorunlu hale gelirken, yükümlülüğe uymayarak kağıt fatura düzenlemeye devam eden işletmelere 17 milyon liraya kadar ceza uygulanabilecek.

Kategori

🗞
Haberler
Döküm
00:032025 cirosu 3 milyon lira ve üzeri olanların e-fatura ve e-arşive geçmesi için verilen sürenin de olmasına az
00:10kaldı.
00:11En geç 1 Temmuz'a kadar yeni sisteme geçmek zorundalar.
00:16Kağıt fatura düzenlemeye devam edenlere 17 milyon liraya kadar ceza verilecek.
00:21E-fatura zorunluluğu Gelir İdaresi Başkanlığı'nın Vergi Usul Kanunu tebliğleriyle 2021 yılında başlatılmıştı.
00:28Uygulama sektörlere ve ciro limitlerine göre kademeli olarak getirilmişti.
00:33Cirosu 3 milyon lira ve üzeri olan mükellefler için de süre doluyor.
00:40Akaryakıt için EPDK'dan lisans alanlar, sigara, alkol, imal ve ithal edenler, internet satış platformları, internet reklam aracıları,
00:48kendi veya başkasının internet sitesinde mal ve hizmet satışını yapanlar, komisyoncu veya tüccar olarak sebze ve meyve ticaretiyle uğraşan şirketlerin
00:57de geçiş sorumluluğu bulunuyor.
01:01SGK ile hizmet sözleşmesi imzalayan hastaneler, tıp merkezleri, gayrimenkul ve motorlu araç alım, satım veya kiralama işlemleri yapanlar,
01:09Kültür ve Turizm Bakanlığı'ndan yatırım veya işletme belgesi alan oteller, elektrik araçlara şarj hizmeti verenler de bu sektörler arasında
01:17yer alıyor.
01:19Uygulamaya dahil mükelleflerin müşterilerine ya e-fatura ya da e-arşiv fatura düzenlemesi gerekiyor.
01:25Böylece satıcılar faturaları tamamen elektronik ortamda ve gelir idaresi başkanlığı sistemleri üzerinden müşteriye iletiyor.
Yorumlar

Önerilen