00:13İzlediğiniz için teşekkür ederim.
00:41İzlediğiniz için teşekkür ederim.
01:09İzlediğiniz için teşekkür ederim.
01:32İzlediğiniz için teşekkür ederim.
01:334 sene önce yakın 3 bin fidan ağaç ektim.
01:39Türleri ise nektarin ve şeftali.
01:42Aşağı yukarı bu fidanlardan beklediğimiz tonaj 100 ton olarak bir verim bekliyorduk.
01:50Ama istediğimiz tonajı alamadık.
01:54Alamamamızın sebebi yağmurdan, dondan, ayazdan fidanlarımız, ağaçlarımız etkilendi.
02:02Aşağı yukarı bu fidanlarımızdan, bahçemizden yaklaşık 100 ton, 150 ton civarı meyve bekliyorduk.
02:10Bu da doğal afetlerden dolayı fidanlarımız etkilendiği için verimimiz çok çok düştü.
02:18Aşağı yukarı aşağı yukarı 20 ton, 25 ton civarı.
02:22Yalnız fiyatlar konusunda bayağı bir mağduriyetimiz oluyor.
02:27Bahçede bu meyve 10-15 lira.
02:31Bu meyve ise pazarda 50-60 liraya satılıyor.
02:36En büyük mağduriyetlerimizden bir tanesi ise bizim giderlerimiz.
02:41Geçen seneye göre giderlerimiz, geçen seneye kıyasladığımızda iki katı.
02:47Bu nedenle bu meyvede, bu bahçede her sene zarar ediyoruz.
02:53Ben bahçe sahiplerinden çıkan ürünleri alıyorum.
02:58Türkiye'nin sayılı illerine mal gönderiyorum.
03:02Aynı zamanda yurt dışına da gönderiyorum.
03:05Irak, Suriye gibi yerlere.
03:07Bizim buradan 15'e aldığımızı, yerine varana kadar bir 30 çiliyeyi buluyor.
03:13Tabi bu da nakliyadan, iççilikten kaynaklanan bir şey.
03:17Ve bu tür meyveler, yani zaten bizim Hatay bölgesinde bu sene çok tolu olduğundan dolayı,
03:24don olduğundan dolayı, doğal afetlerden dolayı zaten böyle bir kalite meyve yetişmedi.
03:28Şu an bu meyvenin dalında 45-50 lira olması lazımken,
03:33ne yazık ki, yani 10-15 lira, çiftçi de mağdur.
03:37Biz iki çiftçilerden bunu daha yüksek bir fiyatı almayı çok isterdik.
03:41Zaten bizim için değişen hiçbir şey yok.
03:43Yani ucuzu almışız, bahaliye satıyoruz gibi bir lüksümüz yok.
03:48Biz ne kadar alıyorsak, 1-2 TL karını koyup öyle satıyoruz.
03:53Ama sattığımız yerler ne yazık ki bizden 30 liraya alınan mal 2 katına sattılıyor.
03:5960-65 liraya satılıyor.
04:23İzlediğiniz için teşekkür ederim.
Yorumlar