Oynatıcıya atlaAna içeriğe atla
  • 24 dakika önce
Hatay'ın Reyhanlı ilçesinde hasadı başlayan şeftali, tarladan pazara uzanan fiyat uçurumuyla hem üreticiyi hem de tüketiciyi mağdur ediyor. Don ve dolu felaketleri nedeniyle rekoltenin 100 tondan 20 tona düştüğünü belirten çiftçiler, ürünlerini zararına 15 TL'den satarken pazardaki fiyatların 60 TL'ye çıkmasına isyan etti.

Kategori

🗞
Haberler
Döküm
00:13İzlediğiniz için teşekkür ederim.
00:41İzlediğiniz için teşekkür ederim.
01:09İzlediğiniz için teşekkür ederim.
01:32İzlediğiniz için teşekkür ederim.
01:334 sene önce yakın 3 bin fidan ağaç ektim.
01:39Türleri ise nektarin ve şeftali.
01:42Aşağı yukarı bu fidanlardan beklediğimiz tonaj 100 ton olarak bir verim bekliyorduk.
01:50Ama istediğimiz tonajı alamadık.
01:54Alamamamızın sebebi yağmurdan, dondan, ayazdan fidanlarımız, ağaçlarımız etkilendi.
02:02Aşağı yukarı bu fidanlarımızdan, bahçemizden yaklaşık 100 ton, 150 ton civarı meyve bekliyorduk.
02:10Bu da doğal afetlerden dolayı fidanlarımız etkilendiği için verimimiz çok çok düştü.
02:18Aşağı yukarı aşağı yukarı 20 ton, 25 ton civarı.
02:22Yalnız fiyatlar konusunda bayağı bir mağduriyetimiz oluyor.
02:27Bahçede bu meyve 10-15 lira.
02:31Bu meyve ise pazarda 50-60 liraya satılıyor.
02:36En büyük mağduriyetlerimizden bir tanesi ise bizim giderlerimiz.
02:41Geçen seneye göre giderlerimiz, geçen seneye kıyasladığımızda iki katı.
02:47Bu nedenle bu meyvede, bu bahçede her sene zarar ediyoruz.
02:53Ben bahçe sahiplerinden çıkan ürünleri alıyorum.
02:58Türkiye'nin sayılı illerine mal gönderiyorum.
03:02Aynı zamanda yurt dışına da gönderiyorum.
03:05Irak, Suriye gibi yerlere.
03:07Bizim buradan 15'e aldığımızı, yerine varana kadar bir 30 çiliyeyi buluyor.
03:13Tabi bu da nakliyadan, iççilikten kaynaklanan bir şey.
03:17Ve bu tür meyveler, yani zaten bizim Hatay bölgesinde bu sene çok tolu olduğundan dolayı,
03:24don olduğundan dolayı, doğal afetlerden dolayı zaten böyle bir kalite meyve yetişmedi.
03:28Şu an bu meyvenin dalında 45-50 lira olması lazımken,
03:33ne yazık ki, yani 10-15 lira, çiftçi de mağdur.
03:37Biz iki çiftçilerden bunu daha yüksek bir fiyatı almayı çok isterdik.
03:41Zaten bizim için değişen hiçbir şey yok.
03:43Yani ucuzu almışız, bahaliye satıyoruz gibi bir lüksümüz yok.
03:48Biz ne kadar alıyorsak, 1-2 TL karını koyup öyle satıyoruz.
03:53Ama sattığımız yerler ne yazık ki bizden 30 liraya alınan mal 2 katına sattılıyor.
03:5960-65 liraya satılıyor.
04:23İzlediğiniz için teşekkür ederim.
Yorumlar

Önerilen