Oynatıcıya atlaAna içeriğe atla
  • 2 gün önce
Kahramanmaraş merkezli 6 Şubat depremlerinden Hatay'da sağ kurtulan 39 yaşındaki A.A., isim benzerliği nedeniyle resmi kayıtlara 'ölü' olarak geçti. Sağlık sistemindeki hata yüzünden rapor alamayan ve ehliyetini yeniletemeyen depremzede, ehliyetsizlikten trafik cezası yiyince isyan etti: "Cezaya gelince yaşıyorum, işlemlere gelince ölüyorum."

Kategori

🗞
Haberler
Döküm
00:00...yükseklikten süzülüp akıyor, görüntüsü adeta bekbeyaz, uzun bir geriliğin duanı andırıyor.
00:08Elindeymemiş gizli köşesi, Karaçay, Saklı Şelalesi.
00:12Yaklaşık 25 metre yükseklikten dik yamaçlara dökülü.
00:16İlerden gelen doğal kutumları bölgeye akın ederken, işletmecilerde gösterilen ilgiden oldukça...
00:25Melek, hadi eve gel.
00:30Evet bu biri Hatal Park, biri de hız sınırını açmışım. Ondan ötürü ceza geldi.
00:38Hani mademki sistemde ben ölü olarak gözükmüyorum, hani bu ceza geliyor, diğer kurumda niye ölü olarak gözüküyorum ben onu anlamış
00:45değilim.
00:46Ya Şubat 2023...
00:48Ne yazı abi ölüm tarihinde?
00:500206 2023 yani 6 Şubat'tan beri hala ölü olarak gözüküyorum.
00:58Şimdi 6 Şubat'tan beri, 06-02-2013'den beri beni depremde ölü olarak göstermişlerdi.
01:06Bunu daha önce bankalarda ölü olarak gözüküyorduk.
01:10Bahatayı düzelttiler. Ondan sonra devletimizin bazı kurumlarında ölü olarak gözüküyordum.
01:15Gene onu da düzelttiler.
01:16Ama şu an, yani aradan 4 yılda hemen hemen geçmesine rağmen, benim şu an ehliyetimin günü bitti.
01:22Ehliyetimin yenilmek istiyorum. Hastaneye gidip salık raporu istiyorum.
01:26Beni aile hekimine yönlendiriyorlar.
01:28Aile hekimine gittiğim zaman kaydınız yoktur.
01:31Kişi ölü olarak gözüktüğü için kayıt yapılmamaktadır diye bir hata çıkıyor.
01:36Sallık merkezine gittim. Sallık merkezine de keza aynı şekilde.
01:39İşte kişi ölüdür, işlem yapılamaz diye bir hala yani sisteme ölü olarak gözüküyorum.
01:46Dün hatta birçok arkadaşla görüştük. Birçok yere telefon açtık.
01:51Hatta ben CİMER'e şikayet dilekçesi olarak yazıp gönderdim.
01:55Sağlık bakarlıkta da burada hani salık merkezinde de bir dilekçe yazdım.
02:00İşte bu hatanın bir an önce düzeltilmesini istiyorum dedim.
02:03Yani şu an sadece ve sadece sağlık ocakları ve sağlık kurumlarında ölü olarak hala gözüküyorum.
02:08Hatta ölü tarihi 6 Şubat olarak gözüküyor.
02:122023 olarak gözüküyor.
02:14İnşallah bunu düzelttiler.
02:15Çünkü şu an ehliyetim günü bitmiş. Uzatamıyorum.
02:19Yani memur arkadaşlara söylüyorum.
02:21Hani yarın ömürsün gün beni durdurup bana ceza yazmasınlar.
02:24Ki zaten şöyle bir şey söyleyeyim.
02:25Bundan bir hafta önce şöyle belirteyim size.
02:29Ben trafik cezası yedim.
02:32Yani trafik cezasına gelince yaşıyorum.
02:35Ama bazı şeylere gelince ölüyorum.
02:37Bu nasıl oluyor bana onu anlamış değilim.
02:39Hani bir an önce bu hatanın düzeltilmesini istiyorum.
02:41Çok çok ciddi bir şekilde mağdur oluyorum.
02:44O zamanlar şöyle bir savcı bey o zamanlar hani kimsenin kimliği olmadığı için hepimizin kimlikleri enkazda kaldığından ötürü.
02:52Ahmet Artan diye bir arkadaş vefat etmiş.
02:55Onun da babası adı Mehmet.
02:56O zamanlar bana öyle söylendi.
02:58Hani onu öyle olarak göstereceklerini beni öyle olarak göstermişlerdi.
03:02Hani bunu sonra düzelttik.
03:04Ama devletin hala bazı kurumlarında bu hatta düzeltilmemiş.
03:08Bu yüzden mağduriyet yaşıyorum.
03:11Şöyle bir şey de söyleyeyim.
03:13Örneğin dün daha oldu bu olay.
03:14Ben dün salık kurumuna gittiğim zaman.
03:17İşte Ahmet kendi kimliği verdiğimde bakın şöyle bir şey çıktı.
03:20Ahmet Artan TCM'de yazıyor.
03:24Kişi ölüdür işlem yapılamaz diye bu şekilde çıktı.
03:28Salık ocağına gittim.
03:29Aile hekiminle gittim.
03:31Aile hekimin kaydın yok dedi.
03:32Onda da bu şekilde sistem çıktı.
03:34Kişi ölüdür işlem yapılamaktadır diye bir.
03:37Yani hala o salık kurumlarında ben ölü olarak gözüküyorum.
03:41Ben bir an önce salık bakanımdan özellikle rica ediyorum.
03:44Benim bunun bir an önce düzeltilmesini istiyorum.
03:47Alınacak halimize gidiyoruz.
03:48Öyle diyeyim.
03:49Hani şu an zaten depremde bu yana lakabımız yaşayan ölü olarak kaldı.
03:55Arkadaşlarımız bize kısacası yaşayan ölü diyorlar.
03:58Yani tamam şu an böyle baktığın zaman bazen komik gibi geliyor ama çok ciddi ben mağduriyetler yaşıyorum.
04:04Yani bunun bir an önce düzeltilmesini istiyorum.
04:29Ne yazıyor abi yazıda?
04:31Ölü, kişi ölüdür işlem yapılamaz diyor.
04:35Yaşın abi abi.
04:36Şu an salık bakanımda çıkan budur.
04:38Yani salık ocağı ve salık kurumuna gittiğim zaman
04:42orada da bu şekilde bir yazı çıkıyor.
04:45Yine kişi ölüdür işlem yapılamaz diye.
04:48Kayıt yapmak istedi bana aile hekimi.
04:50Onun neden bu şekilde çıktı.
04:52Kişi ölüdür işlem yapılamaz.
04:53Kişi ölüdür işlem yapılamaz.
05:35Tamam mı lan şunu?
05:36Tamam.
05:38Burada da penceresi var.
05:40Dışarıya çıkmış.
05:42Buda içeri giriyor.
05:44Bu da arabaya binmiş.
05:46İzlediğiniz için teşekkür ederim.
Yorumlar

Önerilen