Skip to playerSkip to main content


المزيد من التفاصيل والفيديوهات اشترك في قناتنا علي اليوتيوب وتابعونا على الصفحات الرسميه مواقع التواصل الاجتماعي ↓↓↓↓
الصفحة الرسمية لمصراوي - أول وأكبر بوابة مصرية


تابعوا مصراوي على:
Official website : https://www.masrawy.com
Official Facebook Page : https://www.facebook.com/Masrawy
Official Twitter: https://twitter.com/masrawy

#مصراوي



#shorts
#trending
#saudiarabia
#Kuwait

Copyright © All Rights Reserved -Masrawy

Category

🗞
News
Transcript
00:00السلام عليكم أعزائي مشاهدي ومتابعي موقع مصره في كل مكان
00:03أنا معكم محمود عجمي مراسل محافظة أسيوت
00:06إحنا هنا جولة جديدة من جولات البس المباشر
00:09نمكنها لكم هنا مع طلاب الشهادة الثانوية الأزهارية
00:13هنا من داخل معهد أسيوت الثانوي بنين أو معهد فهد الأول
00:18بناخد أراء الطلاب حول امتحان مادة الكيميا
00:22عرف من نفسك يا شيخ وقل لي النهاردة
00:24الامتحان الكيميا كان صعب ولا سهل وفي مستوى الطالب
00:27نعم نعم معتلت المانكي
00:29وضع امتحان كان كويس خالف
00:31أصلاً أنت كان شامل لك سنة كاملة
00:33يعني تباهمني أنت مقرود تكون داخل جافتل على جلس
00:37طب فيها سئلة صعبة في الامتحان
00:39نعم كله سهلت يا الله
00:40عرفني بنفسك والنهاردة الامتحان كان صعب ولا سهل وفي مستوى الطالب الكيميا
00:46طارق عيد الامتحان برضو فوق المفسد
00:48وفيه برضو أسهل جاية حالة خمسة أفكار جاية فرضو فيه تقال
00:52وفيه سؤال برضو جاي فيه خطة عالية ورده هو سؤال تاني ورده واللحام برضو مش سهل
00:58كان فيه بعض الزميلك أولي أسئلة المعادلات أو الجدول كان فيه شيء من الصعوبة
01:05أي هو السؤال ده ومعادلات تاني الميسان وكروت الصوديوم
01:10صعوبة الأسئلة فيه بقى محتاجة وقت ولا لها محتاجة تفكير وتركيز أكتر
01:15تفكير وتركيز لفتا
01:17وبرضو فيه أفكار عالية برضو
01:20طب هل الامتحان ده أنتوا اتدربتوا عليه في النمازج الاسترشادية ولا حاجة من خارج النمازج
01:27فيه سؤاليان خارج النمازج
01:29تمام
01:31مستمرين معكم أعزائي متابعي ومشاهدي موقع مصطوطي كل مكان
01:36بناخد آراء طلاب الشهادة الثانوية الأجهرية بعد أداء امتحان الكيمياء
01:43كما تشاهدون هنا بعد الطلاب أكدوا اللي أنا فيه تصرحات صحفية
01:47على أن الامتحان كان فيه بعض الأسئلة الأسئلة اللي هي تحتاج إلى تركيز
01:57عرفتني بنفسك النهاردة امتحان الكيمياء كان صعب ولا سهل وفي مستوى الطالبين
02:02أنا أحمد محمول أحمد ثابت
02:04الامتحان صوج المتوسط
02:06صعوبته في المعادلات وفيه بعض الأسئلة الصعبة
02:09فيه تركيز كثيرة يعني كان صعبة في الامتحان
02:12نقدر نقول اللي امتحان فيه مجمله صعوبته في ايه بالضبط
02:16هل أسئلة المعادلات ولا الجدول
02:18أسئلة المعادلات وفيه بعض أسئلة في الجدول
02:21أسئلة في الجدول وفيه في أختار
02:23النهاردة امتحان الكيمياء كان صعب ولا سهل وفي مستوى الطالبين
02:27لكن فيه نقاط صعوبة
02:30طب لو نقدر نقول ايه بعض النقاط اللي هي كانت فيها صعوبة ليكم في الجامعة
02:36فيه مثلا من المعادلات فيه فيه كثيرة صعوبة الله الله
02:44كان بعض زمائلك برضو بيقولوا فيه أسئلة اللي هو تصحيح الخطأ او الجدول
02:59نقدر نقول اللي امتحان فيه مجمله وفي مستوى الطالبين طيب
03:03لا دعا صعب صعب خالص والله
03:07والله صعبوا
03:08احنا مستمرين معكم عزيزة مشاهدة ومتابعي موقع مصاوفي كل مكان
03:13برضو معنا بعض الطلاب هنا اللي يعني بيتحوروا مع بعضهم
03:20اللي هم أكدوا فيما معناه اللي صعوبة بعض الأسئلة في مادة الكيمياء
03:27وأنها كانت تحتاج إلى وقت أكثر للإجابة عليها
03:31فيما أكد بعض الطلاب على أن الامتحان الكيمياء
03:37يعني في مستوى الطالب المتوسط
03:41مستمرين معكم عزيزة مشاهدة ومتابعي موقع مصاوفي كل مكان
03:45التغطية مستمرين
Comments

Recommended