Oynatıcıya atlaAna içeriğe atla
#shorts #shortsfeed #history #geography #facts #map #mapper #turkish

Bu kısa öykü, Kanada'nın bugün imparatorluk kurmaya kalkışması durumunda neler olabileceğini anlatıyor. Kanada imparatorluk kurmaya karar verirse, ABD'yi yenmesi gerekecek, ancak yeterli güce sahip olmayacağı için Grönland'ı ele geçirecek. Bu durum ABD'yi çok kızdıracak, ancak Kanada Rusya ile gizli bir anlaşma imzalayarak ABD'ye birlikte saldırıp yenecek. Ancak Kanada hiçbir toprak parçasını bölmek istemeyeceği için Rusya'ya saldıracak ve Rusya da onları kolayca ezecek.
Döküm
00:00Kanada sinirlenseydi ve Kanada İmparatorluğunu kurmaya çalışsaydı ne olurdu?
00:04Kanada İmparatorluğunu kurmaya karar verdiğinde ilk olarak Amerika Birleşik Devletleri'ni yenmesi gerektiğini fark ederdi.
00:09Ancak ABD ordusu çok daha güçlü olduğu için Kanadalılar başka bir hedef aramak zorunda kalırdı.
00:14Greenland'e saldırmayı seçerlerdi ve orada düzenli bir ordu olmadığı için onları kolayca ezerlerdi.
00:19Bu durum Greenland'i kendileri almak isteyen ABD'yi öfkelendirirdi.
00:22Kanadalılar Rusya ile bir anlaşma yapar, onlara Alaska'yı ve ABD'nin bir kısmını vaat ederdi.
00:26Rusya bunu kabul edince Kanada kuvvetleri savaşı ilan eder ve Alaska'yı kolayca ele geçirirdi.
00:31Amerika Birleşik Devletleri bu ittifaktan haberdar olmadığı için tüm askerlerini Kanada'ya gönderir ve Kanadalıları geri püskürtürdü.
00:36Bu sırada Rus kuvvetleri arkadan sızarak ABD'nin yarısını ele geçirir ve sonunda ülkeyi tamamen yenilgiye uğratırdı.
00:42Ancak Kanada toprakları paylaşmak istemediğini fark eder ve Rusya'ya da savaş ilan ederdi.
00:46Bu yaptıkları en büyük hata olurdu.
00:48Çünkü Çin de savaşa katılır ve Kanada İmparatorluğunu tamamen ezerdi.
Yorumlar

Önerilen