00:00Evet, geldi Bahar Ailer efendim. Seyircimiz gayet enerjik.
00:09Sağ olun, var olun.
00:11Efendim, bugün bakıyorum Ceyda biraz yüzün gözün açılmış.
00:15Açıldı, evet. Otobüsten çıktıktan sonra dün iyi değildim.
00:19Şimdi?
00:19Şimdi toparlandım tabii, kafa dinledim.
00:22İyi oldu, iyi geldi.
00:23Nasıl oldu kafa dinlemenin sonucu? Nasıl oldu?
00:26Kafa dinlemenin sonucu, yani dün konuşamadım zaten canlı yayında, hani ilk canlı yayında, heyecanıyla.
00:32Doğru söylüyorsun, ben de öyle oluyorum, ben her sene oluyorum, haklısın.
00:35Yani bugün işte net konuşacağım zaten, kafayı topladım.
00:39Siz dün beraber mi geçirdiniz, gece ayrı geçirdiniz?
00:42Ayrı.
00:42Peki sen yalnız kaldın, ne düşündün?
00:45Ya ben zaten ailemin yanına geri dönmek istemiyorum, o konuda netim.
00:51Ya o konuda netim yani.
00:53Ama dün tabii işte konuşamadık, senin de ailenden bir takım memnuniyetsizliklerin var.
00:57Var, çok var.
00:58Ondan sonra hatta babaannemin yanında kalıyorum dedi.
01:00Şimdi bu böyle bir hani ergenlikte oluyor böyle evde sıkıntılar onlardan dolayı mı?
01:05Yoksa senin evde başka sıkıntıların mı var?
01:07Ya benim evde sıkıntılarım şiddet görüyordum ben.
01:11Bayağı küçüklüğümden beri şiddet görüyordum.
01:14Hatta annemle saatlerce konuşuyordum babam hakkında.
01:18Asla babamı affetmeyeceğim diyordum.
01:20Konuşuyordum yani.
01:21Baban mı şiddet gösteriyor?
01:23Babam küçüklüğümden beri gösteriyordu.
01:26Küçüklüğümden derken?
01:27Zaten şu anda da çok küçüksün de kuzum benim.
01:29Yani çocukluğumdan beri yani öyle diye.
01:31Var mı böyle bir şey Ceyhun Bey?
01:34Yok diye ama.
01:35Yüke abla, beni somada herkes biliyor.
01:37Ben kızıma kızarım, söylenirim.
01:39Şimdi somada insanlar bakın, el iyisi diye bir laf var.
01:43Ben bu lafı çok seviyorum.
01:44El iyisi.
01:45Yani etrafa karşı çok iyi görünür herkes ama eve girdiğinde başka bir ruh haline bürünür.
01:51Şimdi ben bunu sizin için söylemiyorum, yanlış anlamayın.
01:54Ama şimdi sizin evinizin içinde ne yaşandığını somadakiler bilmez.
01:58Eğer çok dışarıya taşan bir olay olmadıysa.
02:00Eğledekiler kiradaydık biz mesela, kiradakiler falan herkes gördü o evin içini, o binadakiler.
02:06Beni evin önünde dövdü, boğazdadı yani öyle diyeyim.
02:09Sonra bizim durduğumuz şu anki yerde, küçüklüğümden beri orada duruyoruz zaten şu anki durduğumuz yerde.
02:15Oradaki mahalleler de şahit yani, onlar da hep gördü.
02:18Ben girebilir miyim olaya?
02:20Buna birebir ben şahidim.
02:22Neden Ceyda?
02:23Sebebini de söyle.
02:25Sebebini de söyle.
02:26Küçükken çocuk dövmenin sebebi olamamak.
02:29Küçükken ben çocuktum.
02:30Daha bu geçen sene mi olayım?
02:32Bak geçen sene deme, çocuktum ben.
02:35Benim psikolojimi bozdu.
02:36Ellerim böyle titriyordu Müge abla benim.
02:38Arkadaşlarım sebebini sorabilir misiniz Müge ana?
02:41Sebebini sorabilir misiniz?
02:42Ama Güneş'cim şimdi yani bu kadar bir babanın...
02:44Hayır o kadar çocukluğunda diyorum.
02:46Çocukluğunda diyorum.
02:47Hayır babanın kızını dövmesinin sebebi ne olabilir?
02:51Şimdi bak anne ile kız arasında ben hep söylüyorum şimdi.
02:53Annelerle çocuklar arasında başka bir ilişki var.
02:56Yani burada şiddeti kabul ediyorum anlamına gelmesin.
02:59Ama anne zaten vursa da acıtmaz.
03:03Ama şimdi yani ne bileyim...
03:07Yani hepimiz bir terlik yemişizdir annemizden diyor.
03:10Bak kızlar da anlatabiliyor muyum?
03:12Ama annem beni dövdü çok ağzımızdan çıkan bir kelime değildir.
03:17Ne bileyim hatırlar mısınız annem beni dövdü?
03:19Çok hani değil ama baba vurursa hani babanın vurduğu unutulmaz.
03:24Acır.
03:25Babanın vurduğu acır.
03:26Evet.
03:27Bir iki kere de değil sürekli yani.
03:29Mesela kaç yaşıma gelmişim geçen sene.
03:3118 yaşımda dövdü daha yeni kiradaydık.
03:34Neden Güneş Hanım?
03:35Yani sen anlat neden oluyor böyle bir şey?
03:37Sen de mutlaka araya giriyorsundur.
03:39Söyleme kendisi.
03:40Ben anlatayım.
03:41Bizim Ceyda biraz başına buyurur kız.
03:46Laf dinlemez.
03:47Ceyda yalan deme.
03:49Ceyda yalan deme.
03:51Bu arada altyazıda yazıyalım.
03:53Bir dakika.
03:54Konuğumuz evet.
03:55Yalan deme.
03:56Yalanlama.
03:57Biz sana...
03:58Ben çalışan bir bayanım.
04:00Hocam Müge Hanım ben çalışan bir bayanım.
04:02İki yıl oldu beni işe başlayalı.
04:04Baba maden anne çalışıyor.
04:06Bizim Ceyda'dan istediğimiz sadece...
04:09Ben evden gidiyorum.
04:10Kardeşleri var.
04:126 yaşında ve 10 yaşında iki tane kız kardeşi var.
04:1516 yaşında da var da o kendine artık bakabiliyor.
04:18Diyoruz ki biz Ceyda'ya.
04:20Biz işe gidiyoruz.
04:21Ceyda'nın görevi sadece kardeşlerini okula bırakmak.
04:25Bırakıyorum zaten.
04:26Hayır ben bırakmıyorsun demedim.
04:28Yemek yapmıyorum diye.
04:30Yemek yapmıyorum diye.
04:30Yemek yapmıyorum diye bıçakla sallamış insan.
04:34Yemek yapmıyorsun diye.
04:36Ben diyorum bu yemeği yapmayı bilmiyorum.
04:38Nasıl bilmiyorsun diye üzerime yürüdü benim.
04:39Ben şiddetten kaçarken...
04:42Yalan konuşmuyorum.
04:43Yalan konuşmuyorum sen.
04:44Orada et çeyreliyordun.
04:45Yalan konuşmuyorum.
04:47Ben o kiradaki olayı da söyleyeyim.
04:49Ben Aksar'a gittim.
04:51Hatta bir arkadaşımla beraber döndüm.
04:53Annesi dedi ki Ceyda evden gidecek.
04:55Bir arkadaşı var.
04:56Ben o zaman çalışıyorum işe.
04:58Sevmediği bir arkadaşı var onun yanına gidecek.
05:01Bu 6 yaşındaki kardeşi var ya şu an o zaman tabii 4,5-5 yaşlarında.
05:06Kızım dedim biz dördüncü kattayız.
05:08Kızım dedim ben geleyim.
05:09Ben geldikten sonra git dedim.
05:11Ondan sonra eşim beni arıyor.
05:13Ben daha gelmeden eşim beni arıyor.
05:15Ceyda diyor evden çıkmış diyor.
05:17Evet ama gideceğim demedim.
05:19Ben gittim geri döndüm.
05:21Sonra bir geldim beni boğazladın.
05:23Bula abla ya.
05:24Ben ama evin önündeydim ben.
05:25Kapının önündeydim.
05:26Ceyda sana bir şey söyleyeceğim.
05:27Ben şimdi şiddetin hiçbir türlüsünü hayatım boyunca savunmadım.
05:32Aman dünyanın hiç laf dinlemiyorum.
05:34Öyle bir şey yok.
05:35Dışarıda çıkmışlığım yok benim.
05:37Bana bile bak hani insanlar şey der hani hayvan gibi dövülmez falan.
05:41Hayır hayvana da şiddet uygulanmaz.
05:44Şimdi 4,5 yaşındaki kardeşini evde bırakmaman gerektiğini sen bileceksin.
05:49Ben zaten gitmeyecektim.
05:50Üstüme çok geldi annemim.
05:51Durduk durduk yere yapmadım yani.
05:53Üstüme çok geldi.
05:54Ben korkutmak için yaptım.
05:56Ama Ceyda'cığım kim gelirse gelsin.
05:58Şimdi sen avlasın ya bilmiyorum.
05:59Ben kardeşlerimin hep küçük annesi gibi davrandım.
06:02Bana kimse bunu söylemedi.
06:03İnsan 4,5 yaşındaki kardeşini evde yalnız bırakır.
06:06Biz gitmeyecektim.
06:07Müge Hanım ya balkondan atarsa kendini.
06:09Geri döndüm ben.
06:10Kapının önünde yakaladın sen beni.
06:12Kapının önünde yakalamam önemli değil.
06:13Ben geri giriyordum eve.
06:15Benim kızım kardeşin oradan kapıyı açmış olsa ablam diye balkondan düşmüş olsa.
06:20Ben geri döndüm zaten sen beni kapının önünde yakaladın.
06:22Kızım yukarıda 4. katta senin evin önünde olman bir şey değiştirmiyor.
06:25Ben evin içine geri giriyordum zaten.
06:27Dinlemedin sen beni dinlemedin.
06:30Evden çıkmışsın gitmişsin.
06:31Tamam ama geri giriyordun.
06:33Gittim mi ben sen beni bulamadın mı?
06:35Bak saniyelek iş.
06:36Ben buradan adımı atarım araba geçer her şey saniyelik iş.
06:39Ben sana dedim kızım geliyorum.
06:41Geliyorum.
06:42Ben dedim kardeşinin yanında dur ben geleyim ondan sonra git dedim.
06:46Ben sana her zaman da söylüyorum.
06:47Ben sana kızıyorsam ben sana laf söylediğim için utanıyorum kendimden diyorum yani.
06:52Tamam sen ne istersen söyle sıkıntı yok.
06:54Ama sen de bir tanem 18 yaşındasın şimdi artık 18 yaşında kız 4.5 yaşındaki kardeşini evde yalnız bırakmazsın.
07:00Müge abla ben zaten geri giriyordum evin içine aşağıda git.
07:02Sana yapılan doğru bir tavır değil.
07:04Bak şunu da söyleyeyim ben çalışan bir annenin çocuğuydu.
07:07Ben kardeşlerimi çok severim hani ama bu insanın şimdi karakteriyle de alakalı bazı insan var sorumluluk sahibidir.
07:13Bazı insan vardır sorumluluk sahibi değildir.
07:16Bunu sevgiyle de bir açıklamanın şeyi yok.
07:18Ama şimdi benim annem de çalışıyordu ama ben hiç evde yemek yap demediler bana.
07:23Çünkü aslında oraları çok beni bağlamaz.
07:27Ya annemin sorumluluklarını bana yüklüyor.
07:29Yani akşam annem 8'de gelirdi evde bizim evimizde her zaman yemekte olurdu.
07:33Allah razı olsun gelirdi 12'ye 1'e kadar gerçekten hala öyledir yemek yapardı.
07:38Ben zaten yapıyorum Müge Hanım.
07:40Biz öğrenmesi için teşvik ediyoruz.
07:42Allah ben de ben yapıyorum.
07:43Ben yapıyorum yemeği ya.
07:45Ben yapmadım ama Müge Hanım belli olmuyor.
07:47Ya biraz Güneş'cığım ama Ceyhun'cığım bak bir de şöyle bir şey var.
07:50Şimdi sizin 4 çocuğunuz var değil mi Allah başlasın.
07:52Evet.
07:52E şimdi yani her doğanı da bir büyüğüne emanet ederek bir tane daha hadi bir tane daha yapalım o da
07:58olmaması lazım.
08:00Zor yani anlatabiliyor muyum?
08:01Şimdi ben niye ilk çocuğum diye bütün sorumluluk bana ait.
08:05Ben ilk ben doğmuşum yemeği ben yapacağım çocuklara ben bakacağım.
08:08Anlatabiliyor muyum?
08:10Ceyda'nın yaptığı doğru değil.
08:11Ama sizde Ceyda'ya ne bileyim demek ki öyle bir kardeş duygusu yok.
08:15Demek ki abla duygusu yok.
08:17E o zaman ona çocuk emanet etmeyeceksiniz.
08:20Ya abla.
08:20O ona bakamıyor diye de o zaman şiddet gösterirseniz de bak işte kız sonra 2 haftada bulduğu birine gidiyor.
08:26Biz diyoruz ki niye gitti?
08:28Ben evde göremedim Müge abla.
08:29Ben evde göremedim.
08:30Sen de gitti.
08:31Sevgi'yi onlarda gördüm ondan çok bağlandım yani çok iyi davrandılar bana.
08:36Ben evde göremedim mutluluğu.
08:37Ceyda biz o kadar mı kötüyüz kızım ya.
08:39Ben eve çıkmıyordum.
08:40Ben eve çıkmıyordum ya.
08:41Halamda kalıyordum.
08:42Senin tercihin diye Ceyda.
08:44Benim tercihim falan değildi.
08:45Ben ne zaman çıksam kavga ediyordum.
08:47Ceyda'cığım seni de şu an anlamadığını biliyor musun sen evde problemler yaşıyorsun ya.
08:52Hani birine kaçtığın zaman orada hiç problemsiz bir hayat süreceğini sanman da şu anda da o senin tecrübesizliğin.
08:58Tecrübesiz olduğun için böyle düşünüyorsun.
09:00İnsan kendi ailesinin yanında bulamadığı huzuru kimsenin yanında bulamaz.
09:03Kimse de sana evde de gene dört buçuk yaşında bu sefer ne olur?
09:08Eltinin çocuğu olur.
09:09Başka birinin kayınvalidenin torunu olur.
09:12Sen bakalım dört buçuk yaşında çocuğu bırak evden çık da kayınvaliden sana ne yapıyor?
09:16Hani bazı şeyler var.
09:18Kendi evinde de olmaz.
09:19El evinde de olmaz.
09:20Kocanın evinde de olmaz.
09:21Olmaz.
09:22Müge abla ben zaten evden çıktı dediği gün kiradeyken işte ben evin önünden ayrılmadım zaten.
09:28Ben gözünü korkuttum.
09:30Annem gözünü korkuttum gitmiş babamın.
09:32Üstüme çok geldi o zaman.
09:33Hem kavgayı da ben telefonlarını açmadım artık baktım sürekli bağırıyor.
09:37Bir şey yok ortada bağırıyor bağırıyor.
09:39Ben de evin önündeydim.
09:40Müge abla yarım saat veya bir saat.
09:42Neyse yani aslında buranın haklısı yok yani.
09:45Hepiniz haksızsınız yani.
09:46Ya haksızız abla biz de haksızız.
09:48Biz yapamadık.
09:49Biz edemedik.
09:49Kendi sıkıştığı zaman babaannesinin yanına gidiyor.
09:51Ama ben bunu bir tek size söylemiyorum.
09:52Yani dediğim gibi bir tane çocuk doğurup ona da o baksın.
09:56Üçüncüsüne de ikincisi baksın.
09:58Dördüncüsüne de üçüncüsü baksın diyerek hayat ne yazık ki ilerlemiyor.
10:01Çünkü aslına bakacak olursanız kimse de kimsenin çocuğuna bakmak zorunda değil.
10:05Benim annem babam da bu oyna çocuk yapıyor diye ben de onların doğurduğu çocuklara bakmak zorunda değilim.
10:10Bakarım.
10:11Eğer o sorumluluk duygusuyla dünyaya geldimse.
10:15Ama o sorumluluk duygusuyla dünyaya gelmedimse.
10:19O gelmemiş işte.
10:21Bırakılır mı dört buçuk yaşında çocuk eve?
10:23Ama senin onu üzerine saldırmanla, dövmenle, niye bıraktın demenle de o değişmez.
10:27Sen çocuğunu bilirsin.
10:29Ona zaten onu emanet etmezsin benim yani fikrimce.
10:35Sonra da işte biz de diyoruz ki gitmiş çocuk için o kadar şey saldırıyor.
10:38Ben hala döneceğim de döneceğim diyor.
10:40Çünkü iki haftadır orada kendini mutlu hissediyor.
10:43Tabii genç bir kız aslında başka şeylerden dolayı kendini mutlu hissettiği için diyor ki ben orada huzuru buldum.
10:49Ama o da senin tecrübesizliğinden kaynaklanıyor tabii.
10:53Ama kirada benim üzerime yürüdü.
10:54Ben 18 yaşındayım.
10:56Evet neden yürüyordum?
10:57Neden yürüdüm?
10:58Kardeşimi dövüyordun sen.
10:59Benim kardeşimi arkama aldım.
11:00Sen kimsin dedim.
11:01Dövemezsin dedim.
11:03Ben senin kardeşimi...
11:03Annem korumadı ben korudum onu.
11:04Ben kendim oğlumu dövmedim.
11:05Dövdün kaç defa dövdün?
11:07Benim oğlum telefon hastası.
11:09Oğlum dersine çalış.
11:10Telefonu elinden aldığı zaman...
11:11Ama Cevum Bey sizin de demek ki şiddet eğiliminiz var yani.
11:13Çok var ben eve gidemiyordum.
11:15Olarken evden kaçıyordum.
11:16Bügabla ben.
11:17Oğlumun elinden telefon aldım.
11:17Cevum Bey her baba çocuğunu dövmez.
11:23Çocuk dövmek.
11:23Bilmiyorum bir erkek için.
11:25Hayır ya dövme yok zaten.
11:25Ben bir kız çocuğu olarak söyleyeyim.
11:28Yani...
11:30Söyleyecek kelime bulamıyorum.
11:33Hani gene erkek çocuğuyla...
11:34Değil mi?
11:34Erkekler boğuşuyorlar atıyorlar.
11:36Birbirlerinin yerlerde falan.
11:37Baba oğul arasında başka bir şey var.
11:39Ama kız çocuğa ne bileyim...
11:40Yani kız...
11:41Yani naiftir yani.
11:43Ne bileyim hiçbir erkek...
11:44Kızına dokunmaya bile korkar yani normal şartlarda.
11:48Hayır kıyamaz aslında.
11:49Hocam erkeksiniz sizin gücünüzle şimdi...
11:51Diyamazsın çocuğuna.
11:53Yani kız da olsa erkek de olsa ama...
11:55Kız çocuklarının farklı özellikleri var.
11:58Erkeklerle boğuşuyorlar.
11:59Ama biz Ceyhun Bey ile ben program sonrası da konuştum.
12:03Ceyhun Bey'in bence şöyle bir problemi var.
12:05Siz duygularınızı ve davranışlarınızı hep üst seviyelerde yaşıyorsunuz.
12:11Yani kızınıza sevginizi göstermeniz de benim açıkçası çok hoşuma gitmedi.
12:17Yani o ben size çıkışta anlattım.
12:19Hani bir mesafe duygumuz var.
12:22Bir mesafe davranış şekillerimiz var.
12:25Onu da aşıyorsunuz.
12:27Anladığım kadarıyla kızdığınız zaman öfkeyi de aşıyorsunuz.
12:32Çünkü siz buraya dün geldiğinizde konuşurken eşinize de sıkıntılı davrandınız.
12:38O da gözümden kaçmadı.
12:40Yani çıkış gösteriyor.
12:41Buna hakkınız yok.
12:43Bakın bunu yaparsanız, ben babayım diye her şeyi yapmaya kalkarsanız...
12:48Sonunda sorumluluk sahibi olmaz çocuklarımız.
12:51Tam tersi o sorumluluklardan kaçarlar.
12:54İsyankar oluyoruz.
12:54Nereye kaçarlar?
12:56İşte ne üdüğü belirsiz, kim olduğunu bilmediği...
13:00Ve birilerine kaçarlar.
13:02İyi de çıkabilir, kötü de çıkabilir.
13:04Ama düşüncesiz bir şekilde davranırlar.
Yorumlar