00:00ازيكو يا حبيبي حمين ايه وحشتون جدا جدا والنهار ده هنتكلم عن ملخص سريع لأحداث مستسعدة الغميضة والحلقة التانية
00:06بيتفاجأوا كل اللي في البيت بموضوع ان حنان خلي فت
00:11فدلوا يسألوها مين اللي عمل فيك كده قالت واحد في السوق بيقولولو يا ولد يا ولد
00:17طبعا الاولاد طارق وناصر وجمال كانوا متعصبين جدا وخاصة جمال اللي عمل مشكلة كبيرة
00:25وقال ازاي الطفل ده مش هيكون هنا وازاي تعمل حاجة زي دي وطبعا حاولت يعني وديت تهديهم وتقول ان دي
00:33طفلة صغيرة ومخها صغير وحد يتحك عليها
00:36انا اللي عيب مني انا اللي عملت فيها كده اكيد لاني انا سهيت عنها انا باخدها علشان تكون عيني في
00:44السوق
00:44لكن للاسف هي دلوقتي يعني حصل لها كده وانا معاها وانا ماخدت جبالي طبعا وانا شفت اي حاجة
00:50الكل بيكون مصدوم مش عارفين يودوا الطفل ده فين مشكلة كبيرة جدا ويقرروا ان هم يحطوه على باب المسجد
00:56وبالفعل بياخدوه بيروحه وبتفضل تبكي حنان على انهم اخدوا طفلها ومشيوا
01:01قعدت في العشة تبكي وتقول ان يعني اخدوا طفلها ومشيوا وفضلت منهارة وبتعايت ويتحاول ويداد ان هي تهديها
01:10الكل بتجمع حولين المسجد لما لقوا طفل صغير رأى على طول صارح اخد الطفل من الارض وقال ان الطفل ده
01:18حيكون معاه وانه هو حيربيه
01:20وتعاحد قدام الجميع انه هو حيعمله كويس معاملة يعني اللي بيعمل بها اولاده
01:26وطبعا هو عمل كده رماه علشان قدام الناس يبين انه هو مانوش علقة به ويرجع بعد كده اخده عشان يبين
01:32ان الطفل اللي عندهم في البيت هو اللي لقاه
01:35والناس كلها في البلد تعرف علشان طبعا العار اللي ممكن تجيبه حنان وبالفعل رجع لها على طول الطفل وكانت يا
01:43نايمة صحيت من انه وفرحت به
01:45لما قدوا لها رضعي الطفل قالت ان هي عايزة تنام ويداده لصالحة وقالت لها رضعي انتي في البيت يتحكوا عليها
01:51وبعد كده يستقبلوا الطفل في بيتهم من جديد
01:55البنات بيكونوا نايمين في قباطهم وبيسمعوا صوت اطفال وصوت عياط وبتكون كمان موجودة
02:03شادية مع حنان بتعلمها ازاي تحلب وبعد كده لما سألها طارق قال لها مين نعمل فيك كده قالت انه ده
02:11سوء تاني
02:12وبعد كده لما قال لها قولي وانا هخلي يعقد عليك ويتجاوزك على طول قالت يعني لو قلت اي اسم هتجيبه
02:19قال لها ايوة
02:20قالت لرشتي ابوازة انضربها على طول قالم على وشها وقال انتي بتهزري صوتهم كان عايلي وبعد كده بتتصل على طول
02:27شاهل منتصها من النوم بي ام رضع اللي موجودة في البيت
02:30وبتسأل عن جزها وقالت لها ام رضع ان هو مش موجود قالت لها راح فين يكون يعني بيت برا ولا
02:37سافر
02:38كانت من ضيقة جدا جدا وبعد كده يعني بتهزي الترابيزة وقعت زرق ظهوف كتير
02:44وجوابات بتفتح وبتشوف صورة لبنتها شادية
02:48وطبعا بتتأكد ان في علاقة بين شادية وبين واحد من الاولاد الموجودين في البيت بتكون مصدومة لكن بعد كده بتسكت
02:57شوية وبتجيب وراءه قلم وبتكتب حاجة في الورقة
03:01بينما منشوف بعد كده ان المفروض الكل بيجهز الفطار وبتساعدهم في تجهيز حنان
03:10وبعد كده بيرجع البيت صالح وبيشوف ان حنان بتعايته برا وبتقول لما طارق قال انتي جبت لنا العار وحياخد بولد
03:19يرميه
03:19قال لها طبعا وقال كده هاتي الطفل ويلا ادخلي على جوه قال لها حرمي طارق رجل مش حرمي الطفل ده
03:25رحب يوم في بيته وطبعا صالحة قالت ان هو كويس ابني كويس بتربي استحمل اختك وابنها
03:33معنش عارفين جابتهم مين وكمان استحمل اهل اخوكي دول اللي يحطين رأسهم فوق في السماء
03:40بيبدأوا يجهزوا الفطار وبساعدهم شادية وفي المطبخ بيكون في تهامس بين الطارق وبين شادية
03:48وبتحس طبعا الام بدا وبتقول لابنها ياخد باله كويس بتروح بعد كده ليلة تفتح الباب
03:56لان اصر اللي كان بيقولها تعالي علشان خاطر تفطاري قالت له مش عايز افطر
04:01وبعد كده تقمرت عليه وقالت له ابني الفراش ضربها بالقلم على وشاه على طول
04:05عصرت مشكلة كبيرة طلعت شاهة زعايت فيه وقالت له زي تضرب بنتي
04:09قال هي ما تقوليش ان انا ابني فراش محبش اسمع الكلام ده
04:13لكن جي الاب وقال طب انا فعلا فراش وانت ابني فاكيد هكون ابني فراش
04:18لكن طبعا ان وداد وقفت وقالت انا ما استحملش قبل ان الكلام ده عن جوزي
04:22انت فراش في شغلك لكن هنا سيدي البيت وتقمر وتتقمر براحتك في بيتك
04:26ولو البنت ليلة ما انتظرتش يقدروا هما يمشوا وطردتهم شر طردة
04:31وبالفعل سابوا المكان ومشوا وداد اتعاملت مع جوزها معاملة كويسة جدا جدا
04:37وقدام الاولاد وقدام كمان يعني الاهل
04:42وكبرته قدام الجميع
04:45ونرجع لليلة اللي شكلها بدأت ان هي تحب
04:48يعني جمال وبدأت ان هي تفكر فيه وتسمع على اغاني بتاعت الحب
04:52اما اسمهان فكانت بتدي الكلب للدكتور اللي كان موجود في الجامعة عندهم
04:58لكن لما شافت ابوها دخلت على طول على العربية قالت له سوء على طول
05:02وبعد كده لما شافوا الدورية ان هي مستخبية فشكوا فيها وراحوا كمان
05:08يعني اخدوها على المخفر وكانت موجودة هناك
05:11اختها شادية اللي راحت علشان تشوفوا المشكلة ايه لما تكون اختها مستخبية
05:17في الكنابة اللي ورا اي ان هما شكوا فيها وجابوها
05:19وقالت ان المشكلة بموضوع بس الكلب هي ايدات الكلب اللي زميلها مش اكتر
05:23وان خشت تحت الكنابة مكش اي مشكلة بيتضح ان الراجل ده المحقق اللي بيحقق معها هو قريبهم اصلا
05:31لكن الام طبعا مقطعهم في اخر مشهد مفاجأة قوية جدا شاهل ان هي انتحرت قررت الانتحار
05:38لما بيرجع جوزها بيشوفها منتحرة بيتخضى عليها بيروح على طول علشان خاطر يتصل بالاسعيف
05:43وبتخلص الحلقة على كده لكم نخص احداث الحلقة التانية من المسلسل الغميضة
Comments