Skip to playerSkip to main content
حادثة هزت القلوب.. يا ترى إيه قصة حادث عروس الفيوم اللي هزت مصر كلها؟!
#كلمة_حلوة

اشترك في القناة الرسمية #TeNTV ليصلك كل جديد http://bit.ly/TeNTV
تابعوا قناة Ten TV على مواقع التواصل الاجتماعي:
Twitter: https://goo.gl/w6aF3o
tik tok: https://shorturl.at/LH8Pc
Facebook : https://goo.gl/HwSu9L
Youtube: https://goo.gl/XCWepB
Instagram: https://goo.gl/hN7c7N

Category

📺
TV
Transcript
00:00الفيوم كلها كانت حزينة بعد الحدثة اللي هزت القلوب
00:03أسماء أحمد بنت من أنكل بنات
00:05رحت بعد جوازها بـ 42 يوم
00:08لما رمت نفسها في بحر يوسف
00:11وثابت وراها وجع كبير وسؤال صعب
00:13ليه؟
00:14جزها أمير بدعوي حكت تفاصيل
00:17وقال أسماء كانت خرجت أداب عربي
00:19ومن الأوائل
00:20وكانت بتحضر ورقها عشان تتعين معيدة في الجمع
00:23ده كان حلمها
00:25يوم الحدثة قالتلي إنها حامل وفرحنة جدا
00:28وبعدها رحت لأمها تبشرهم
00:30وبعد شوية بعثتلي رسالة توصيني فيها على أمها
00:34وتطلب مني أدعي لها
00:36وكمل كلامه وقال
00:38ما كانش في بنا أي خلاف
00:39بس الحسد كان مالي حياتنا من أول يوم
00:42وكانت دايما تقول الناس مستكتر علينا فرحتنا
00:46الكصة دي طبعا قسرت قلوب ناس كتير
00:48والفيوم كلها لسه في حالة صدمة
00:51وعشان نفهم كل التفاصيل من أول لحظة
00:53ونعرف الصورة كاملة
00:55معانا في المداخلة صحفي محمود عبدالراضي
00:57مدير قطاع الحوادث في اليوم السابع
01:00أهلا وسهلا بحضرتك
01:01أهلا وسهلا بحضرتك يا فنز
01:03أهلا وسهلا بحضرتك
01:04حضرتك كده في البداية أستاذ محمود
01:05احكينا إزاي بدأت الواقعة
01:07وإمتى تم اكتشاف الحادث
01:09يعني زي ما قلت حضرتك
01:11للأسس يعني حادث صادم
01:14الناس في المنطقة
01:17بتعيش الحظات الصعبة
01:19خاصة إننا بنتكلم على بنيوتة
01:21لسه في العشرين ناس من حبولها
01:23البنت كانت مؤدبة وكانت محبوبة لدى الناس
01:26وثلاث بنت متدينة حفظة للقرآن
01:28مكتهدة في دراستها
01:30خلصت كليتها
01:31كانت مرشحة خلاص
01:32أنها تبقى معيدة
01:34بالضبط حضرتك
01:35كانت في قصة يعني
01:38تقدير وحب ومحبة مدينها
01:41ومدين زوجها قبل الزواب
01:43وأنه كانوا بيحترموا بعض
01:45وأنهم يعني اتفعوا على الجواد
01:47وفعلا تمت مراسل الزواد
01:49بعد سبوعين فقط من شهر العسل
01:52فوق الجميع في مشهد صادم
01:54إن العروسة تنهي حياتها بشكل صادم
01:59وبيسيب ذهابها ويكونها في مكان الحاجس
02:02حالة من الزعل والقص
02:05وصدمة شديدة
02:07عصابة المنظمة كلها
02:09الناس بدأت تستأل زي
02:10يعني عروسة كانت مبسوطة
02:12وكانت محبة للحياة ومقبلها على الحياة
02:15وكانت بتحب بكلها بشكل غير طبيعي
02:18كمان إنها كانت بتحتفل بخبر حملها
02:20يعني الواحد مستغرب بصراحة
02:22يعني من ضمن ما تردد
02:24من الأهالي كمان
02:26هذه الرواية
02:27طبعا روايات كتيرة
02:29عن السبب للحاجس
02:31اللي لسه يعني
02:32مش عايزين نسبق
02:33يعني التحقيقات اللي شغالة في الموضوع
02:36لكن على كل الحوال
02:37نحن أمام مجموعة من الروايات
02:39اللي بيتمقالها الأهالينات
02:41رواية بتكون
02:42إنه في خلافات
02:43ما بينها وما بين
02:44أقارب العريف
02:46وإن كلم يسبب ذلك بشكل قاطع
02:49الناس يتكلم عن
02:51يعني أنت عايز تقول حررتك
02:53إنه هو ممكن ما يكونش حالة انتحار
02:55يعني
02:56اللي هي في الأول وآخر
02:58هي حالة انتحار
02:59وقع لي
03:00الهالي
03:01لكن السبب وراء ذلك
03:03ممكن تكون بيتمر بضغوط نظفية
03:06بعد زواجها
03:07في ناس تاني تكلمت عن فكرة
03:09مختلفة تماما
03:11فكرة إنهما
03:12الحسد
03:13إن الناس استكتروا عليها فرحتها
03:15وحب عريفها لإيها
03:17بهذا الشكل
03:19وإن الحسد قد
03:20يعني قادل
03:21هو ده بيقال
03:22بيقال إنه عشان الحسد
03:24مستهل ده مع طرف دي
03:27يعني هو ده رواية
03:29ترددت بشكل كبير
03:31لكن التحقيقات لا تعرف
03:32مثل هذه الأقوال
03:33تحقيقات أمام أمور مادية
03:35وأمام أمور مالموسة
03:37لكن ده اللي بتردد في المنصرة
03:39إن يعني العروسة كانت من الناس
03:42اللي نجحة بكل حاجة
03:44نجحة حياتها العملية
03:45نجحة حياتها الزوجية
03:47نجحة بكل حاجة
03:48هي بنت كانت يعني
03:49اللغة البلدي كده
03:51شكلها يفرح يعني
03:52فبالتالي بعض تكتر عليها
03:55كل هذا النجاح
03:56فبالتالي
03:57ده اللي أدى إلى
03:59انتهاء هذا الأمر الطريع
04:01ببذيء الصورة
04:02ضمن الروايات
04:04اللي بتصيرنا تتردد
04:05الأجهزة الأمنية بتحقق
04:07جاية التحية بتحقق
04:08جوزها بيعيش حالة
04:10بطزمة كثيرة جدا
04:11تكلم عنها قال
04:13أجهزة
04:13طب آخر التحقيقات وصلت لإيه حضرتك؟
04:16التحقيقات يعني تم
04:17استدعاء أقارب العروسة
04:20والتماع لأقوالهم
04:21استمعوا
04:22إلى أقوال عارفها
04:23اللي قال
04:24أن الحياة كانت ماشية
04:25بشكل طبيعي جدا
04:26وأن كانت بينهم مكلمة
04:28قبل الوفاة
04:29بوقت وليل جدا
04:30وأن الأمور كانت ماشية
04:32بشكل طبيعي جدا
04:33وأنها يعني بعثت الوفاة
04:34لو اتصلت فيها
04:35هو اللي جوزها قاله
04:36أن هي كانت عند مامتها
04:38وبعد كده
04:39وسيتوا عليها
04:40وبعد كده هي عملت كده
04:43فهل فعلا ده اللي حصل؟
04:45كان من ضمن مقيل
04:47أنها كان لدى زيارة
04:49لدى أثرتها
04:50وإن هي بعثت له
04:52غسالة أو طلبت
04:53وقالت له
04:53أنا أكون في المكان
04:54الأولاني
04:56المكان اللي حضر فيه
04:57للوقعة
04:58وراح هذا المكان
04:59مسرع
05:00لكن اكتشف
05:00وجود متعلقاتها شخصية
05:02في حاجة تثبيت ده حضرتك
05:04في حاجة تثبيت
05:05أن هي فعلا
05:06بعدة المسج دي؟
05:08يعني هو قال
05:09ده في كلامه
05:10لكن الجهات التحقيق
05:12بتحقق بهذا الأمر
05:13في مثل هذا الوقاع
05:15بتم فحص
05:16وسائل
05:18التواصل
05:18فراء كان هاتف محمول
05:20أو رسائل النصية
05:21الأجهزة المعنية
05:22بتفحص به
05:23علشان تتأكد من مدى
05:25هذه الرواية من عدمها
05:27لكن في كل الأحوال
05:28واضحة أن علاقتها
05:29بجزة أو عارسة
05:31كانت علاقة ضيبة جدا
05:32من تم العريسها عنها
05:35من سلامها هي
05:36نفسها عنه
05:37وحتى من خلال البصات
05:39اللي مشارتها قبل الوصاة
05:40بأيام وليلة جدا
05:41يعني كده لحد الآن
05:43احنا مش عارفين
05:44هي انتحرت
05:46ولا في سبب تاني
05:48يعني هو
05:49كل الأقوال
05:51بتشير
05:52اللي هي عنها
05:52حياتها
05:53لأنه ما فيش
05:54ما يدل على
05:55أوقود شبهة جنانية
05:56حتى هذه اللحظة
05:58وكان الأمر
05:59قيض التحقيقات
06:00لكن
06:01بكل الأحوال
06:02احنا أمام
06:03قضمت
06:04بيعيشها لهالي
06:05بغض النظر
06:06عن سبب الوفاء
06:06وعن كيفية الوفاء
06:08اللي الجهات التحقيق
06:09هتكشفها خلال
06:10الأيام المقبلة
06:11بشكرك جدا
06:12بشكرك حضرتك
Be the first to comment
Add your comment

Recommended